Nieuw Zeeland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Olle
Berichten: 2724
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 08:57

Gewoon netjes aangeven.
Wij hadden ook wandelschoenen welke we gebruikt hadden in Nederland (wel goed schoongemaakt) en we hebben een zelf een hond.
Zij controleren dan of het wel of niet ok is en anders doen ze inderdaad even ontsmetten.


Let op dat je tegenwoordig een "visa" moet regelen voor Nieuw-Zeeland.


Kelan
Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 09:33

Inderdaad netjes aangeven. Ik had mijn chaps, rijbroek en cap mee (en uiteraard wandelschoenen).

De chaps moesten er uit, werden in een apart zakje gedaan, mee naar achter genomen en ontsmet. Daarna kreeg ik ze terug.
De rest kon gewoon door (de schoenen moest ook wel even iets mee dacht ik, maar hoefden niet uit).
Al met al duurde het misschien maximaal 10 minuten. Was verder heel relaxed.

*****************************************

Floko
Berichten: 405
Geregistreerd: 31-10-18

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:05

Bedankt voor jullie reacties, dit stelt gerust :))

Olle
Berichten: 2724
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:14

Floko schreef:
Bedankt voor jullie reacties, dit stelt gerust :))


goedzo!
Ik heb ze daar ervaren als hele lieve mensen en ze waren heel blij dat wij het netjes hadden ingevuld op het formulier (beetje overdreven zelfs) en dus rekening hielden met hun ecosysteem.

chantalboes
Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:28

Ik had wat gedroogde nasi kruiden bij me toen ik van Australie naar NZ overstak en had het idd aangegeven, waren ze ook erg blij mee!

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 15:52

Wij hadden voor we vertrokken nog snel een stuk marsepein in onze jaszak gepropt om op het vliegtuig te eten, alleen waren we dat helemaal vergeten en dus ook vergeten aangeven op het formulier. Dat kwam dus aan het licht nadat we volledig gescreend waren (bagage ook open voor onze hiking boots) en de jas door de scanner ging. We voelden ons heel dom maar ze konden er wel mee lachen :+ We vlogen ook op Queenstown dus iets kleinere luchthaven waar ze minder gehaast zijn ook. Was gelukkig geen verboden product maar we hadden het wel moeten aangeven.

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 17:41

Ja dat vind ik wel lastig idd kwa eten. Wij willen in het vliegtuig iets van graanrepen meenemen. Maar als deze niet op zijn en je geeft ze netjes aan is het dan ook geen probleem? Naja ergste geval worden ze weg gegooid.

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:42

Als er noten in zitten, gewoon netjes aangeven op je formulier onder nuts & seeds :j Vlees, noten en fruit zijn de belangrijkste dingen waar ze op letten qua eten aan de grens van NZ en Australië. Ik zou er een paar meenemen voor op het vliegtuig en de rest gewoon daar in de supermarkt kopen.

Olle
Berichten: 2724
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 08:38

gewoon aangeven inderdaad. Wij hadden een nutbar vanuit NZ meegenomen naar Rarotonga en dit daar ook aangegeven.
Ze hebben ons daar bijna hard staan uitlachen, omdat het netjes in een gesealde verpakking zat en dit dus de grootsmogelijke onzin vonden. Maar ook bedankte ze ons wel dat wij brave Nederlanders alles aangeven :)

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 17:55

Thanks voor de reacties!
Nog 1 weekje en dan stappen we in het vliegtuig.
Beetje jammer dat ik nu ziekjes word hopelijk zet het niet door of ben ik er weer snel vanaf

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

boeflover
Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:10

Hier ook nog een paar dagen werken en vrijdagochtend vliegen *\o/*
Kijk wel op tegen de vliegtijd, ik kan nooit slapen in een vliegtuig, maar heb er super veel zin in! Eerste x kerst zonder de rest Vd familie is ook wel gek, maar bbq’en op het strand en het eerste zonlicht zien in het nieuwe jaar moeten toch ook onvergetelijke ervaringen worden hoop ik!

Wij gaan voor het eerst op pad met een campervan, ook voor het eerst camperen, nog tips van producten die we echt niet moeten vergeten waar je bij vakanties mét accomodaties niet aan denkt?

We hebben oa 2 opblaasbare ligzakken, campingstekker naar EU, handdoeken, theedoek, een campingdouche en de campinglamp die Vd week van Ali kwam doet het helaas niet dus daar moeten we nog achteraan..
Stoeltje en tafels zitten bij de camper, incl bestek ed dus dat hoeven we niet mee te nemen

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:41

Wat leuk dan zijn wij dezelfde tijd daar! Wij vliegen zaterdagavond.

Waar zijn jullie met kerst en oud en nieuw?

Ik heb via de huisarts slaapmedicatie geregeld voor in het vliegtuig ook wij kunnen nooit slapen in het vliegtuig. Hopelijk hierdoor wel!

Alvast een goede vlucht en een top vakantie! Hoe lang gaan jullie?

boeflover
Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:58

Dankjewel jullie ook een mooie reis gewenst. Kerst nog geen flauw idee, ergens aan een mooi strand :+oud en nieuw willen we bij de oostkaap vieren, 1e plek waar de zon op komt :)
Wij gaan helaas maar 3 weken dus daarom ook enkel het Noordereiland. Als het dan heel goed bevalt hebben we het mooiste (Zuidereiland) nog een andere keer te bezoeken.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 09:56

Ik ben zelf helemaal geen fan van Kerst in de zomer, daarom dat wij nu ook weer even in België bij familie zijn :)) Wij hadden vorig jaar onze eerste kerst in Australië (in de zomer en zonder familie) en ik vond het verschrikkelijk :o

Ik slaap ook erg slecht op vliegtuigen maar een goed nek kussen en goede steunkousen doen wonderen :j Je kan ook voor melatonine pilletjes kiezen, die helpen bij het inslapen.

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:16

Over 4 nachtjes mogen we dan! Ondertussen lig ik al 3 dagen met 40 graden koorts dus hoop dat dit heel snel weg gaat!

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

mvdende
Berichten: 5616
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 01:39

boeflover schreef:
Hier ook nog een paar dagen werken en vrijdagochtend vliegen *\o/*
Kijk wel op tegen de vliegtijd, ik kan nooit slapen in een vliegtuig, maar heb er super veel zin in! Eerste x kerst zonder de rest Vd familie is ook wel gek, maar bbq’en op het strand en het eerste zonlicht zien in het nieuwe jaar moeten toch ook onvergetelijke ervaringen worden hoop ik!

Wij gaan voor het eerst op pad met een campervan, ook voor het eerst camperen, nog tips van producten die we echt niet moeten vergeten waar je bij vakanties mét accomodaties niet aan denkt?

We hebben oa 2 opblaasbare ligzakken, campingstekker naar EU, handdoeken, theedoek, een campingdouche en de campinglamp die Vd week van Ali kwam doet het helaas niet dus daar moeten we nog achteraan..
Stoeltje en tafels zitten bij de camper, incl bestek ed dus dat hoeven we niet mee te nemen


Een hoofdlampje! Echt zo chill dat je licht hebt waar je naar kijkt.

Een lamp voor bij de tafel is inderdaad ook handig, maar voor naar het toiletgebouw lopen zweer ik bij een hoofdlampje. (En als je je moet uitkleden in de tent zijn ze ook geniaal, vallen ten minste niet om :-) )

Vergeet de slaapzakken niet! Die zitten er vaak niet bij als je een camper huurt.

Wereldstekker voor de stopcontacten in de camper. (Of bedoel je dat met camping stekker naar eu?)

boeflover
Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 06:32

Ja dat bedoel ik, in de campervan zitten geen stopcontacten of laadpunt. Dus er hebben direct een omvormstekker gemaakt van de campingaansluiting naar een EU aansluitpunt.

Hoofdlamp moet ik idd nog opzoeken!

Beterschap Utopia! Hopelijk ben je weer fit in het vliegtuig!

En kerst zonder familie in de zon wordt voor ons ook de eerste keer, dus ik ben heel benieuwd hoe we dat gaan ervaren; nooit meer of volgend jaar weer :))

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 07:01

Na bijna 6 weken nieuw zeeland helaas weer terug in Nederland.

Wij zijn ons hart verloren daar wat een prachtland! Wat een aardige mensen. Wij zijn echt verliefd op nieuw Zeeland.

Willen eigelijk alweer terug!

Wranglerbutt
Berichten: 10367
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 07:14

HouVanUtopia schreef:
Na bijna 6 weken nieuw zeeland helaas weer terug in Nederland.

Wij zijn ons hart verloren daar wat een prachtland! Wat een aardige mensen. Wij zijn echt verliefd op nieuw Zeeland.

Willen eigelijk alweer terug!

Welkom terug! Waar zijn jullie allemaal geweest? Wat vond je het mooist?
En heb je nog paard gereden? /3

Ik wil ook heel graag terug naar NZ, maar dat gaat er dit jaar niet van komen :\ ... want ik ga 5 weken naar Australië *\o/* :D

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 07:33

Ik heb gereden bij Ben Lomond was echt super tof!

Het mooiste vind ik erg lastig om 1 ding te kiezen haha!
Tongariro crossing was echt prachtig!
Ice climbing op de Franz Josef was mega vet!
En mount cook was zo mooi.

Dit was onze route
Aukcland
Paihia
Muriwai
Hahei
Tauranga
Rotorua
Taupo
Napier
Wellington
Kaiteriteri
Punakaiki
Franz Josef
Wanaka
Queenstown
Manapouri
Overnight doubtful sounds
Mount cook
Tekapo
Akaroa
Christchurch

Zoveel mooie dingen en het heeft ons zo nieuwsgierig gemaakt naar wat het land nog meer heeft op de plekken waar we niet zijn geweest!

Super tof ook Australië zeg wanneer ga je?

Wij gaan nu ook alweer nadenken voor onze nieuwe reis eind juni onze honeymoon!
Als iemand ideetjes heeft meer dan welkom!
Bali staat nu ver bovenaan maar willen eigelijk liever niet zo lang vliegen. Willen wel echt zon zee strand en dingen kunnen bezoeken maar niet zo fanatiek als in nz

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 07:36

Klinkt als een prachtige reis HvU!! Foto’s!! :))

Wij vliegen donderdag avond naar Wellington voor een weekendje speedway in Palmerston North. Zin in, al kunnen we niet zoveel doen als vorig jaar. Toen hadden we een dag of 5.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Nils
Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:57

Wij gaan in november 4 weken rondreizen in Nieuw Zeeland. Vluchten en camper zijn geboekt. Super veel zin in!!

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:16

Oh wat fijn Barra! Ik wil ook graag eens een lang weekend naar Wellington omdat we die in onze laatste reis naar NZ hebben moeten overslaan. Denk dat we een dag of 4-5 zouden gaan.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:34

Leuk Nils!

Dat is idd wel een betere vakantie lengte Yasmine! Hadden wij vorig jaar naar Rotorua ook gedaan.
Zat er dit jaar niet in helaas. Gaan in april 2 volle weken naar de NT en mijn baas kreeg haast een hartaanval toen ik met mijn tweede verlofaanvraag kwam :')
Nu dus donderdag avond (na werk, soort van) heen en zondag middag weer terug.

Vanuit Melbourne is dat voor een weekendje ook wel te doen toch?

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Wranglerbutt
Berichten: 10367
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 11:19

HouVanUtopia schreef:
Dit was onze route
Aukcland
Paihia
Muriwai
Hahei
Tauranga
Rotorua
Taupo
Napier
Wellington
Kaiteriteri
Punakaiki
Franz Josef
Wanaka
Queenstown
Manapouri
Overnight doubtful sounds
Mount cook
Tekapo
Akaroa
Christchurch
Nice itinerary! +:)+


Citaat:
Super tof ook Australië zeg wanneer ga je?
Al heel gauw, over 3,5 week! :):)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BlackClaw, Century, Ellebel123, ingvdh, Kimmie235, Miiej, Natasja22, Pardoesje en 79 bezoekers