Nieuw Zeeland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 10:29

Visa waiver is het visitor visa dat je on arrival krijgt, voor 3 maanden. Ik ga op dit moment liever komende week weg voor 3 maanden dan pas over 3 weken en dan voor 4 maanden. Als ik nog 3 weken moet wachten betekent dat dat ik die tijd ook nog hier door moet brengen namelijk, haha. Ik doe morgen nog wel een poging met bellen..

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl


Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 12:11

Oke, ik ben gewoon naar NZ gegaan zonder die poespas...

Ja en nog 3 weken daar zitten, is weer 3 weken minder reizen door NZ. Hopelijk om je er morgen wel doorheen met bellen :)

Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:42

Wss heb je gewoon een arrival card ingevuld toen je landde in nz. Dat is je visa waiver. :)

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl

Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 01:34

Nou, het valt allemaal hard mee, ik werd vanochtend wakker met mail dat ik mijn visum heb!! *\%/* *\%/* Heb dus meteen mijn vlucht maar geboekt (dinsdag *\o/* ). Zo'n zin in!!!

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-18 06:49

Ja en ik verbleef er korter dan 3 maanden haha.

Yeah goed bezig! Super fijn :D

Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 00:52

Ik zit dus inmiddels alweer een week in NZ en ik vind het zo gaaf hier! :D

[ img ]

[ img ]

Paardrijden op het strand hier was toch wel een droom die uitkwam, wat was dat gaaf! :D
[ img ]

[ img ]

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl

Wranglerbutt
Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 05:55

Bridal Veil Falls en Raglan? <3
Nothing beats horse riding on a NZ beach!

Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 07:08

Jep! Paardrijden was op een ander strand, maar ben idd ook bij Raglan op het strand geweest. :)

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-18 09:23

Oh heerlijk zeg! Ziet er super uit :D

Alles toch gelukt! Have fun

Olle
Berichten: 2724
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:59

Ik kom even inbreken.
Volgend jaar ga ik in mei naar NZ, helaas kan ik niet langer dan 4 weken ivm werk en dat we ook nog graag 4 nachten op de Cook Islands willen zitten.

We starten in christchurch met een huurauto en de rest mogen we zelf invullen, zolang wel vier weken later maar in Auckland zijn aangekomen. volgens mij wordt het een ambitieus ritje om zoveel mogelijk te kunnen gaan zien. Maar zijn er nog pareltjes welke je echt niet moet missen?

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 09:08

Queenstown, Fox glacier, Tongariro, Bay of Island, eigenlijk is er te veel moois.

Christchurch vond ik zelf saai en heb je aan 1 dag genoeg.

Olle
Berichten: 2724
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:19

gribaldi schreef:
Queenstown, Fox glacier, Tongariro, Bay of Island, eigenlijk is er te veel moois.

Christchurch vond ik zelf saai en heb je aan 1 dag genoeg.


Ja wij start in Christchurch en eigenlijk dachten we om hier 2 nachten te blijven, zodat we 1 dag naar Kaikoura kunnen gaan.
Ik wil nog naar Dunedin, maar ik twijfel over de Catlins. We hebben maar beperkte tijd, dus moeten we doen plannen. Tongariro, fox en franz Jozef en Bay of Islands staan sowieso op de planning.

Maar Waiheke Island bij Auckland is dat nog een must of White Island?

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 09:25

Waiheke Island & White Island ben ik niet geweest. Zien er beide mooi uit, zou even kijken wat het weer doet tegen die tijd als je er bent en dan beslissen :)

mvdende
Berichten: 5639
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:58

Milford Sound!!!!! Is echt zo mooi! De stray bus rijdt een vol rondje NZ noord en zuid in 28 dagen. Daar zitten ook rust dagen in. Moet kunnen. Zeker omdat je misschien niet overal stopt waar die bus stopt.
[ img ]

Dit rondje ongeveer. De stops zijn iets veranderd. Het oosten van het Noorder eiland heb ik niet meer gedaan. Het zijn erg veel kleine stadjes/ dorpjes eigenlijk. Als je rond 9 uur gaat rijden, rijdt je ongeveer 4 tot 5 uur. Dan heb je de hele middag en avond om een dorpje te bekijken. Queenstown, Franz Josef, Taupo/ National Park, zijn wel de plaatsen waar je 2 nachten zult blijven om alles te kunnen zien/ doen. Queenstown zelf is vrij klein, maar er is wel ontzettend veel te doen zoals bungee jumpen en de Ludge baan. Franz Josef kan je de glacier op wat een dagtocht is. Vannuit Taupo of National Park (zo heet het dorpje) kan je de Tongariro Alpine Crossing lopen. Deze wandeling duurt gemiddeld 7 uur.

De rest zijn echt meer dag attracties. Veel mooie plekjes zijn alleen voor een foto stop of de activiteiten die er te doen zijn kan je in een halve dag doen.

Olle
Berichten: 2724
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:09

Thnx, voor de tips.

We zijn ook aan het oriënteren voor goede wandelschoenen, gezien de hoeveelheid die we daar zullen gaan wandelen.

Wranglerbutt
Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 21:27

Franz Joseph vond ik niks aan en Christchurch zou ik ook niet te veel tijd voor inplannen :o
Rond Queenstown is de omgeving prachtig en er is veel te doen (paardrijden!). Tongariro National Park op North Island is een must see :j en Mt. Cook National Park op South Island eigenlijk ook.

Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 04:53

Olle schreef:
We zijn ook aan het oriënteren voor goede wandelschoenen, gezien de hoeveelheid die we daar zullen gaan wandelen.

Daar zul je geen spijt van krijgen!!

Ik vond het raften in Rotorua echt een aanrader!! Als je van een beetje actie houdt iig. :)) Het noorden van de Coromandel en Cape Reinga vond ik ook heel erg mooi, maar dat zijn beide wel veel extra km waar je in 4 weken misschien geen tijd voor hebt. :)

Port Jackson
[ img ]

Noorden Coromandel
[ img ]

Pinnacles (Coromandel)
[ img ]

Cape Reinga
[ img ]

Waipu caves (ook een aanrader als je richting Cape Reinga gaat! Super mooie glowworms en gratis. Je struint gewoon op eigen houtje door die grot!)
[ img ]

Wai-o-tapu
[ img ]

Redwood forest
[ img ]

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 07:05

Wauw zo zo mooi

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:26

Het is alweer even stil in dit topic. Hier worden nu serieuze plannen gemaakt voor nieuw Zeeland.

Maar jeetje wat is het moeilijk een route te bepalen. Waar een camper te huren wanneer een voordelige vlucht boeken met niet mega veel overstap tijd.

Heel het topic doorgespit maar hoor graag tips waar jullie alles hebben geboekt en route bepaald

Fudge
Berichten: 1012
Geregistreerd: 26-03-08

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:55

Wij hebben geboekt bij campersdownunder daar heb je veel keuze. De route heb ik zelf uitgestippeld. Ik heb eerst een reisgids van nieuwzeeland doorgelezen en daar uit gehaald wat we sws wilden zien. En daarna meerdere routes van georganiseerde reizen gebruikt als ideeen en daar uiteindelijk onze route van gemaakt.

DIVA2
Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:13

Ik ben zó jaloers op al jullie berichten en foto’s!

Ik zal afgelopen 1 oktober naar Nieuw Zeeland gaan, aantal maanden werken op een ranch en voor onbepaalde tijd backpacken (+/- 10mnd).
In juli van mijn paard afgekukkeld, op m’n hoofd.
3 weken voor vertrek van Neurochirurg te hore gekregen dat ik niet weg moest.
Alles was er al: ticket, visa, verblijf, werk..

Het is en blijft heel erg balen!!!

Volg het opgroeien van ons geweldige (tinker) hengstveulen SD The Bash en de ontwikkelingen rondom de prachtige merrie SD Woolly’s Girl: https://m.facebook.com/woollybash

chantalboes
Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 06:02

Jemig dat is balen zeg..
Ik vlieg over 2 dagen over van Australie naar Christchurch, doe 4 weken zuid eiland. Via een binnenlandse vlucht naar Auckland en dan nog 3 weekjes noord eiland. Enorm veel zin in!

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-18 07:07

Jeetje wat balen zeg van je reis! Dan heb je wel een behoorlijke klap gemaakt!

Wij hadden camper gehuurd bij spaceships. Erg vriendelijke mensen en helpen graag. Reageren ook vlot.

En route inderdaad ook zelf uitgestippeld. Op Google de plaatsen gestipt die we graag wilde zien, kaart gedownload zodat we ook offline gebruik er van konden maken en gaan.
Maar als je daar bent kun je altijd nog van de route afwijken want er is zoveel te zien :P

Olle
Berichten: 2724
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:28

Wat leuk dat dit topic weer actief wordt.

Wij hebben geen camper, dus daar kan ik je niet meer helpen. Maar wellicht is het aanmelden op de fb groep dutchies in Nieuw-zeeland een idee. Ik haal daar veel tips uit van mensen die voor lange tijd daar wonen/leven/werken/rondreizen.

Wij zijn nu ook wat verder in het reisplan gekomen en hebben zelfs drie airbnb's vastgelegd in Marahau, Karapiro en Russel. Dus de rest van moeten we nog uitzoeken.
We denken erover om vanuit Dunedin een nachtje in Bluff te blijven en dan een shark tour te doen. Heeft iemand hier ervaring mee?

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:26

Iemand ervaring om in december januari te gaan tijdens de drukke maanden met een camper is er dan plek op gratis campings of is dit onbegonnen werk

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Arlette1991, Herfstblad, manonutjuh, Mitch_Beauty, Paloma_Janet en 72 bezoekers