Nieuw Zeeland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 09:20

Ligt er aan hoe vroeg/laat je aan komt. Ik heb nooit iets vast laten leggen en had elke avond gewoon een fijne camping, gratis of betaald.

Kamperen is een uitdaging toch, gewoon lekker gaan en genieten :)


Wranglerbutt
Berichten: 10367
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 06:26


Olle
Berichten: 2724
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:16

Mooie foto's :)

Leuk om te zien en gelukkig valt het weer volgens mij dus nog mee in de herfst. Wij zullen er in mei zijn, dus bijna winter zelfs :D

Wranglerbutt
Berichten: 10367
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:57

Olle schreef:
Leuk om te zien en gelukkig valt het weer volgens mij dus nog mee in de herfst. Wij zullen er in mei zijn, dus bijna winter zelfs :D

Ik had echt gigantische mazzel met het weer :o
In nijna 5 weken tijd 5 dagen regen gehad (op verschillende locaties) en bij 2 van de 9 ritten regenjas aan gehad :D

Kelan
Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 11:46

Gaaf WB!
Was dit vooral op het Noordereiland?
Of ook op het Zuidereiland?

(ik ga in februari een maand naar Nieuw-Zeeland, alleen Zuidereiland, en ben nog wel geïnteresseerd in plekken waar ik evt zou kunnen rijden)

*****************************************

Wranglerbutt
Berichten: 10367
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:15

Kelan schreef:
Gaaf WB!
Was dit vooral op het Noordereiland?
Of ook op het Zuidereiland?

(ik ga in februari een maand naar Nieuw-Zeeland, alleen Zuidereiland, en ben nog wel geïnteresseerd in plekken waar ik evt zou kunnen rijden)

De eerste 3 topics bevatten foto's van ritten op het Noordereiland, fototopics van het Zuidereiland (4 ritten) volgen later :Y)

chantalboes
Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:48

Ik ga over een week even reageren met foto's nu nog even aan het genieten van mn laatste weekje. Ik heb paard gereden in Peel Forrest (Rangitata) op het zuid eiland, hele mooie rit!

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:05

hoii allemaaal! vraagje... weet iemand toevallig ranche bedrijven in de buurt van Waiuku op Noord eiland?

Isjtar
Berichten: 679
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Urmond

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:34

Ik volg ook even!
Mijn vriend en ik willen in september 2019 een maand gaan. Het is nog een tijdje weg, de tickets gaan we binnenkort waarschijnlijk boeken, maar we zijn wel al druk aan het rondkijken naar wat we willen doen en zien etc. We willen waarschijjnlijk beginnen in Auckland en eindigen in Christchurch, en dan rondreizen met een campertje.
Iemand tips waar je foor een nette prijs een simpele camper kan huren en in een andere stad kan terugbrengen?

Always look on the bright side of life :D

Wranglerbutt
Berichten: 10367
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:03

Isjtar schreef:
Ik volg ook even!
Mijn vriend en ik willen in september 2019 een maand gaan. Het is nog een tijdje weg, de tickets gaan we binnenkort waarschijnlijk boeken, maar we zijn wel al druk aan het rondkijken naar wat we willen doen en zien etc. We willen waarschijjnlijk beginnen in Auckland en eindigen in Christchurch, en dan rondreizen met een campertje.
Iemand tips waar je foor een nette prijs een simpele camper kan huren en in een andere stad kan terugbrengen?

Leuk!
Ik heb in NZ veel minivans, auto´s en campertjes zien rijden van Jucy https://www.jucy.co.nz/ :j

Olle
Berichten: 2724
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:25

Leuk!
Jucy schijnt inderdaad goed te zijn en ik hoor veel over Spaceship Rental.

Ik volg zelf op facebook Dutchies in New Zealand waar je een hoop tips kan vinden. Ook omtrent minivans en campings in nieuw-zeeland

Jettie
Berichten: 5569
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 19:54

Superleuk Isjtar! Wij zijn ook begonnen in Auckland en geëindigd in Christchurch en hadden een klein campertje van Travellers Autobarn (zo een). Beviel heel goed!

Wranglerbutt
Berichten: 10367
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:22


HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 15:14

Hier druk bezig met alle plannen te maken

Ipv 3 weken willen we nu 5 weken gaan!
We wilden graag de kerstvakantie gaan en dan 3 weken erna of 1 week ervoor en 2 erna.

Maar zitten nu te kijken vanaf ongeveer 20 januari omdat de vakanties daar dan zijn afgelopen en het volgens de verhalen rustiger moet zijn. En ik verwacht zo makkelijker op gratis of goedkope camperplekken te kunnen staan.

Degene die met een camper hebben gereisd waar hebben jullie de camper gehuurd??? En welke periode hebben jullie gereisd

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

Wranglerbutt
Berichten: 10367
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 18:08


Isjtar
Berichten: 679
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Urmond

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 16:38

Bedankt voor alle tips! Gaan we deze dagen eens naar kijken :)
Fijne kerstdagen allemaal <|-

Always look on the bright side of life :D

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:19

Hoe hebben jullie de reis overleefd me vriend twijfelt opeens vanwege de vluchtduur...... hij vond costa rica al ver dus wel een dingetje

Slaappillen kan je alleen op recept het land in krijgen toch

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

chantalboes
Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 22:15

Ik had een normaal kussen mee in het vliegtuig, en lekker tegen het raam aan geslapen. Daarnaast een goed boek meegenomen die je ook echt graag wil lezen en zorgen dat je goed uitgerust de vlucht in gaat. Daarbij helpt het ook wel als je een fijne maatschappij hebt, ik vloog heen (naar Australie) met Emirates en daar vond ik de stoel en beenruimte een stuk minder comfortabel dan terug met Qatar Airways.

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

VivianHesen
Fotograaf
Berichten: 970
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 00:06

Ik ben bij de huisarts geweest en heb daar gewoon gevraagd naar slaaptabletten voor de reis. Deze krijg je recept en dan moet je er ook even aan denken dat je bij de apotheek vraagt naar een medicijnenpaspoort.
Al hebben ze bij mij nergens moeilijk over gedaan.

Wranglerbutt
Berichten: 10367
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:55


Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 03:30

Hoi allemaal,

Ik heb een beetje keuzestress (in de categorie first world problems) en ik hoop dat jullie met me mee willen denken.

Op het moment zit ik in Australië en begin Februari reis ik (alleen)
verder naar Nieuw Zeeland. Nu twijfel ik over m'n mode of transport.
In eerste instantie had ik bedacht zowel Noordereiland als Zuidereiland met de Stray bus te doen omdat het relatief betaalbaar is, goede manier om mensen te leren kennen en geen stress over accomodatie omdat zij plekken voor je reserveren.
Nadeel is het gebrek aan vrijheid om te gaan en staan waar je wilt en dat ik nu al voor de gehele periode heb vastgelegd dat ik met de bus ga.
Andere optie zou zijn om alleen een Stray pass voor het Noordereiland te kopen, kijken hoe het bevalt en dan of op zoek maar campervan/auto-maatjes voor het Zuidereiland of ook de Stray pass voor het Zuidereiland kopen. Nadeel van dit laatste is dat 2 losse passen ongeveer €350 duurder totaal zijn dan direct 1 everywhere pass te kopen.
Conclusie: ik kom er niet uit.


Iemand suggesties/ideeën/ervaringen?

She believed
She could
So she did

Wranglerbutt
Berichten: 10367
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 06:41

Voordeel van Stray vind ik, dat je je reis kan onderbreken :j
Ik had er helaas zelf geen tijd voor, maar er waren medepassagiers tijdens mijn trip, die ergens uit de bus gingen en met een andere vervoerder of een huurauto naar een plaats gingen waar de Straybus niet kwam. En ze reisden daarna weer met Stray verder.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-19 08:36

HVU: en wellicht goede plekken kiezen of er wellicht voor betalen? Extra beenruimte is zo ontzettend fijn!

Spaceships is ook prima om een campervan te huren.

Eefske, waar gaat je voorkeur naar uit? Alleen reizen of met een groep? Dan is de keuze wellicht snel gemaakt :)

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:22

Vraag aan de ervaringsdeskundigen: wat moet je gezien hebben in de buurt van Rotoroa?
Wij gaan (vrij onverwacht) volgende week donderdag tot zondag naar Rotoroa en was benieuwd naar tips. Ga uiteraard zelf ook nog even aan de Google, maar vaak hebben mensen die er al geweest zijn, iets supergaafs gezien of gedaan wat niet bekend is :)
(Of kunnen jullie dingen absoluut afraden).

@HVU: Het enige wat ik kan aanraden is verstand op nul, accepteren dat je tig uur opgehokt zit en voor vermaak zorgen (leesvoer, spelletje, muziek, film, whatever).

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Olle
Berichten: 2724
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:34

Barramundi; ben dan wel geen ervaringsdeskundige, maar volgens mij moet je de geisers hebben gezien. Wij willen dan nog de redwood treewalk doen (liefste in de avond met de lichtjes). Frying pan lake in de buurt van Rotorua lijkt mij ook heel gaaf.
Verder gewoon ook even op tripadvisor kijken.

Gisteren heb ik kaartjes besteld voor Hobbiton evening banquet. Ik zag dat het tot eind april al bijna helemaal vol zat, dus die staat voor ons in elk geval vast :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BlackClaw, Century, Ellebel123, ingvdh, Kimmie235, Miiej, Natasja22, Pardoesje en 79 bezoekers