Nieuw Zeeland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:02



__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:03

Je kan prima binnenkomen op een enkeltje. Zolang je maar kan aantonen genoeg geld te hebben voor een terugreis. ;)

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:08

__Sannne schreef:
Je kan prima binnenkomen op een enkeltje. Zolang je maar kan aantonen genoeg geld te hebben voor een terugreis. ;)


Dat zijn toch echt uitzonderingen en met het huidige immigratie beleid wordt er steeds strenger opgetreden.

Wat zonnebrand betrefd: banana boat, nivea sensitive and cancer society zijn daadwerkelijk getest op UVA and UVB bescherming voor de NZ'se zon.

__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 12:08

Volgens mij staat het in het visum aangegeven dat je of een retourticket moet hebben, of een x bedrag op je rekening. Dat was in ieder geval het geval toen ik mijn visum in 2016 aanvroeg. 2 keer het land ingekomen op mijn working holiday met een enkele reis en beide keren werd er nergens naar gevraagd.

Mocht het in het laatste jaar gewijzigd zijn, dan staat het vast wel op het visum zelf.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 10:32

wollie2004 schreef:
Ow wauw wat een prachtige foto's Floran! Hier nog een weekje aftellen!


Hoe lang gaan jullie en beide eilanden?

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 10:34

Floran schreef:
Als ik komende week weer thuis ben ga ik er even voor zitten, heb een dagboekje bijgehouden dus ik heb alle campings dan paraat. Ik weet niet waar je de camper hebt geboekt maar volgens mij hebben bijna alle campers de campermate-app op de tomtom zitten (overigens dezelfde als de britz-app, dus het is handig die thuis al ff op je telefoon te zetten, werkt ook offline), dat gaat je grote steun zijn. Alles is er op te vinden; campings, things to do, supermarkten, tankstations, dumpstation etc


Krijgen bij de camper inderdaad een app, maar zal de app die jij noemde er even opzetten! Kan altijd makkelijk zijn :)

Route hebben we global dat is langs de kust helemaal rond, naja en binnenlanden, eigenlijk willen we alles zien dus grote uitdaging haha.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 10:34

[***] schreef:
Ik ga daar niet heen
Wil ik niet meer terug


? >;)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 10:36

daffie1986 schreef:
Ik woon hier en het bevalt me echt prima. Zijn in 2013 voor 3 jaar geweest, toen nog 1,5 jaar in NL gewoond en bevallen. Nu weer terug sinds augustus. Als backpacker geen ervaring. Wat het visum betrefd, je moet een visitor visa hebben. Geen zorgen die krijg je automatisch als je bij de douane door gelaten wordt. Wél zorgen dat je een retour ticket hebt want anders kom je er niet in. Als je eten meeneemt(ook water valt daar onder) aangeven op je decleration.

Wat Invercargill betrefd, hier kun je tegenwoordig als toerist (tegen vergoeding uiteraard) op shovels en rupskranen rijden. Ook is er een auto museum geopend en is er een brandweer museum.



Heb een retour ticket dus komt goed :) Eten en drinken neem ik niet mee.

Leuk, ga ik ook even opschrijven. Bedankt!

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:32

__Sannne schreef:
Volgens mij staat het in het visum aangegeven dat je of een retourticket moet hebben, of een x bedrag op je rekening. Dat was in ieder geval het geval toen ik mijn visum in 2016 aanvroeg. 2 keer het land ingekomen op mijn working holiday met een enkele reis en beide keren werd er nergens naar gevraagd.

Mocht het in het laatste jaar gewijzigd zijn, dan staat het vast wel op het visum zelf.


Dat is dus een working holiday visa. Een vakantie visum hoef je niet aan te vragen en daar heeft ts het over. Die krijg je automatisch op het vliegveld van Auckland of Christchurch.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:44

gribaldi schreef:
Eten en drinken neem ik niet mee.


Wij nemen altijd eten en drinken mee, hebben al meerdere keren last van flinke turbulentie gehad waardoor er dus geen eten en drinken geserveerd kon worden. Het is nog 3-4 uur vliegen extra (brisbane-auckland) vanuit Australië. Weet niet of je via Australië vliegt, dan heb je namelijk ook nog een visum voor Australië nodig.

Wat internet en mobiel bereik betrefd, ze noemen hier het percentage "where kiwis work and live" en dat is dus in de dorpen en steden. Sta er dus niet verbaasd van dat je geen bereik hebt.

Fudge
Berichten: 1012
Geregistreerd: 26-03-08

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 07:51

Eten en drinken mag je ook gewoon meenemen het vliegtuig in, maar niet door de douane dus dat kun je lekker opeten onderweg. Bereik is inderdaad met name op het zuidereiland wat beperkt, dat hebben we ook gemerkt toen we getuige waren van een auto ongeluk hier en we de politie wilden bellen. wifi hebben bijna alle betaalde campings wel

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 08:34

Floran schreef:
Eten en drinken mag je ook gewoon meenemen het vliegtuig in, maar niet door de douane

Ja wel hoor, je moet het alleen melden en dan kijken ze wat wel en niet mee mag.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 10:51

daffie1986 schreef:
gribaldi schreef:
Eten en drinken neem ik niet mee.


Wij nemen altijd eten en drinken mee, hebben al meerdere keren last van flinke turbulentie gehad waardoor er dus geen eten en drinken geserveerd kon worden. Het is nog 3-4 uur vliegen extra (brisbane-auckland) vanuit Australië. Weet niet of je via Australië vliegt, dan heb je namelijk ook nog een visum voor Australië nodig.

Wat internet en mobiel bereik betrefd, ze noemen hier het percentage "where kiwis work and live" en dat is dus in de dorpen en steden. Sta er dus niet verbaasd van dat je geen bereik hebt.


Nee vlieg niet over Australië, ben ik vorig jaar al geweest :P Vlieg naar Auckland en pak dan nog een binnenlandse vlucht. Ik koop daar een telefoonkaartje enkel weet ik nog niet welke provider, ik denk dat ik voor Spark ga :). Lees op internet dat die altijd wel wat bereik heeft. En vorig jaar in de outback van Aussie had ik ook geen bereik, geef daar niet veel om ben op vakantie :P

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 10:52

Enkel zijn de berichten zo wisselend over wel of geen visum voor China. Vorig jaar vanuit Australië werd het geregeld bij de douane toen had ik namelijk op de terugreis een binnenlandse vlucht...
Kan op de tickets aantonen dat ik niet blijf maar meteen doorga hopelijk is dat voldoende.

VivianHesen
Fotograaf
Berichten: 970
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:07

Ik had bijna 2 jaar geleden een tussenstop op hong kong (heen 8 uur, terug 4 uur). Maar wij hoefden geen visa iig.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 14:00

Ik blijf 1,5 uur op de een en 2,5 uur op de andere...
Vorig jaar ook geen probleem mee gehad dus moet zeggen dat ik mij niet heel druk maak :')

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:29

Voor de kenners in dit topic (Sanne meen ik, jij woonde in Auckland toch voor je naar Melbourne verhuisde?):
Wat is een must-see of must-do wanneer je ongeveer 2-3 dagen in Auckland bent? Zoals het er nu naar uitziet, gaan we een auto huren, dus een stukje rijden is geen probleem. Wij zijn meer van de natuur dan van de gebouwen ;)
En eind januari is het nog steeds zomer natuurlijk, net als hier, maar wat is zomer in NZ? Is dat korte broeken weer of meer een spijkerbroek+trui a-la Hollandse zomer?

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

mvdende
Berichten: 5613
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:34

Heel wisselend. Van 30 graden en zwemmen in Wanaka tot lange broek en trui in hetzelfde dorpje een paar weken later. Beetje Hollandse zomer, vaker 20 tot 25 graden dan 30+

Jettie
Berichten: 5569
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:57

Wij zijn inmiddels weer thuis na onze rondreis van ruim 4 weken met een campertje! Wat een geweldig mooi land is NZ... we hebben echt enorm genoten <3

Dit was uiteindelijk onze route (begonnen in Auckland, geëindigd in Christchurch). We hadden ruim 4 weken. Wel veel km's gemaakt dus, maar heel relaxed. Wij zijn heel erg van het 'stukje rijden - koffiestop - stukje rijden - wandeling - etc.' :P En juist het onderweg zijn en je laten verrassen is zo leuk!
[ img ]
[ img ]

Voor wie het leuk vindt, een indruk van onze reis (we hadden een drone mee): https://youtu.be/s_-j_SjnXWE

En voor wie nog gaat, verder kan ik me helemaal aansluiten bij eerdergenoemde tips in dit topic... Campermate app downloaden, goed insmeren, zowel bikini als dikke trui meenemen.

Iemand vroeg nog naar Auckland tips geloof ik. Ik vond het erg leuk om een dagje naar Rangitoto island te gaan en te wandelen (wel genoeg eten en drinken meenemen, op het eiland zelf kun je niks kopen). Verder vonden wij het Auckland museum leuk, om je een beetje te verdiepen in de geschiedenis en cultuur van het land. Daarnaast zit ook een mooie botanische tuin. De stad zelf is verder vooral erg druk, veel hoogbouw, niet heel erg gezellig (maar dat is mijn subjectieve oordeel natuurlijk ;) ).

MissAnnemijn
Berichten: 2371
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:17

Wij zitten vandaag in Tongariro met slecht weer, wilde vandaag de Alpine Crossing doen maar werd afgeraden. Hopelijk morgen beter weer!

<3 Geef mij maar Amsterdam <3

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 01:24

mvdende schreef:
Heel wisselend. Van 30 graden en zwemmen in Wanaka tot lange broek en trui in hetzelfde dorpje een paar weken later. Beetje Hollandse zomer, vaker 20 tot 25 graden dan 30+

Thanks!! Komend weekend is het eindelijk zover!! We gaan 'even' op en neer naar Auckland! Voorspellingen zijn op dit moment goed; overdag 27 graden en 's nachts 19. Aangezien we een evenement buiten hebben 's avonds gaan de trui & spijkerbroek zeker mee!

@Jettie: Wauw, wat een reis hebben jullie gemaakt! Wij hebben maar 2 dagen in Auckland, denk dat wij een dag richting Waitekere NP gaan en ik wilde even naar Mount Wellington voor het uitzicht (toeristje he :o ). Zag Rangitoto ook staan ja, maar ik denk dat we daar te weinig tijd voor hebben.

@MissAnnemijn: is het nog gelukt om de Alpine Crossing te doen?

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

MissAnnemijn
Berichten: 2371
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:02

Ja vandaag gelukt! Helaas de eerste 4 uur in wolk en dichte mist maar daarna klaarde het op. Net na de Emarald Lakes helaas dus die waren wat flets. Maar wilde echt niet terug die berg op :Y)

<3 Geef mij maar Amsterdam <3

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:48

Ik wil met mijn vriend in november 2018 een maand naar Nieuw Zeeland.
Dus zou hier graag meelezen voor tips en tricks.
We zitten nu met het idee om een camper te huren voor die maand en daarmee rond te trekken.

Kan iemand mij vertellen hoe is het weer is in november?

MPH
Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:09

In November is het nog heel wisselend. Kunnen mooie dagen tussen zitten maar ook veel regen. Ligt er wel aan waar in NZ je zit. Mooiste maanden zijn Jan en Feb.

MissAnnemijn
Berichten: 2371
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:19

Tot nu toe hebben wij op het Noordereiland veel regen gezien helaas. Nu meer naar het Zuiden mooier weer :D

<3 Geef mij maar Amsterdam <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: josien_m_ en 79 bezoekers

cron