Nieuw Zeeland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
ruitje
Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 19:18

Jullie zijn echt helden! Dank!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl


chantalboes
Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:13

Pfoeeeh, ik zit enorm in dubio. Mijn ticket en WHV voor 28 december staan nog steeds, maar het is allemaal zo onzeker dat ik er op sommige dagen echt ziek van word. Ik weet niet of ik nu al mijn ticket moet gaan verplaatsen of het allemaal nog even af moet wachten. De banenkans is ook nihil, door alle werkeloze residents die nu terugkeren naar NZ. Wat een snertjaar :(.

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

tienus63
Berichten: 11747
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 13:15

We hopen november 2022 4,5 week naar Nieuw Zeeland te gaan.

We zijn geen backpackers, bij leven en welzijn vieren we dan onze gezamenlijk 100 verjaardag daar.
Plan is nu vooralsnog ticket naar Christchurch en misschien via Auckland er weer uit, hotel voor aankomst en vertrek vooraf regelen.
We zullen sowieso aantal nachten bij kennissen in het zuiden overnachten, van daaruit uitstapje naar Stewart Island, de Fiordlands en Queenstown maken.

De twijfel is nu een beetje huren we een SUV en zoeken we ter overnachting in een hotel oid of huren we een Spaceships sc campervan, mochten we dan geen hotel vinden of reis verloopt anders dan gepland, dan hebben we geen zorgen dat we ergens moeten zijn.

Wie heeft ervaring met zo'n campervan? Hoe is het slaapcomfort?
Ik vind het ook zonde geld om een duurdere camper te boeken als we in de praktijk redelijk wat nachten in een hotel en bij kennissen doorbrengen.

In eerste instantie wilden we vooraf geregelde rondreis boeken van hotel naar hotel. Maar we zijn weer van dat idee afgestapt, gewoon zelf rondrijden en ter plekke wat regelen geeft veel meer vrijheid en minder tijdsdruk.

#trotsoponzeboeren

Olle
Berichten: 2724
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 15:46

Wij zijn in 2019 met een coupé rondgereden (dit was al prima te doen) in mei.
Dus een SUV is alleen echt nodig als jullie hier zelf voor kiezen, naar mijn mening.
Ik had wel elk hotel/airbnb van te voren geboekt, aangezien wij ook maar 5 weken hadden en hierdoor een strakke planning van het zuidereiland naar het noordereiland hadden helaas.
Ik vermoed dat je in november nog genoeg keuze's hebt qua hotels en eventueel airbnb's om last minute te kiezen. De meest bijzondere hotels zal je toch van te voren goed moeten benaderen.
Aanrader als je naar de Fiordlands gaat; Milford Sound Lodge. Hier hadden wij spijt van dat we maar één nacht hadden geboekt.

boeflover
Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 16:27

Wij hadden via spaceships de dreamsleaper geboekt. Is ons enorm goed bevallen, je kunt overal normaal parkeren (formaat van een Opel Zafira). Slapen ging prima, en we hadden regelmatig jaloerse blikken op de keuken. 2 branders, een spoelbak, water, een koelkast met vriesvak en je kunt voor een dag of 3 eten kwijt.
Itt de normale uitvoering waar de keukenspullen onder het bed opgeslagen worden en je dus wat moeilijker aan het doen bent.
Qua ruimte onder het bed paste 1 grote koffer een een grote sporttas. 2 grote koffers had denk ik net niet gepast.

[ img ] werkblad en spoelbak

[ img ] bed uitgeklapt (voorstoelen draai je om)

[ img ] bed ingeklapt nog wat ruimte om te zitten (onder het bed dus opslagruimte)

[ img ] picknickset zat er ook bij

Op mijn site vind je wel ergens een foto van de binnenkant
Enig nadeel aan dit type camper is dat je niet “zelf contained”- bent, en dus niet mag vrij camperen. (Er moet dan een vast toilet in zitten)

tienus63
Berichten: 11747
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 17:25

De regels wat betreft vrij kamperen gaan veranderen hoorde ik van kennis uit NZ.
Toiletten moeten voortaan leidingwerk hebben, een chemisch toilet is dan niet toegestaan.


Wij zullen sowieso aantal nachten in de buurt van milfords sounds bij kennissen overnachten.
Vanaf dat adres kunnen we gemakkelijk daytrips ondernemen.

Zij raadde ons overigens aan om naar Doubtful Sounds te gaan.
Daar is het veel rustiger. Denk er wel over na om daar een overnachting op een boot te doen.

Dank je wel voor je ervaringen over de auto. Heb ik veel aan!

#trotsoponzeboeren

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-21 12:19

tienus63 schreef:
De regels wat betreft vrij kamperen gaan veranderen hoorde ik van kennis uit NZ.
Toiletten moeten voortaan leidingwerk hebben, een chemisch toilet is dan niet toegestaan.


Wij zullen sowieso aantal nachten in de buurt van milfords sounds bij kennissen overnachten.
Vanaf dat adres kunnen we gemakkelijk daytrips ondernemen.

Zij raadde ons overigens aan om naar Doubtful Sounds te gaan.
Daar is het veel rustiger. Denk er wel over na om daar een overnachting op een boot te doen.

Dank je wel voor je ervaringen over de auto. Heb ik veel aan!



Ik zou ook Doubtful doen, hebben wij destijds ook gedaan. Was echt veel fijner. We zijn daarna nog wel naar de andere locatie geweest maar waren blij dat we daar geen toch geboekt hadden.

tienus63
Berichten: 11747
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 10:00

We hebben een scherpe offerte van het reisbureau gekregen, we vliegen op en neer naar Auckland en we huren een camper.
We doen nemen vanwege de tijd, een binnenlandse vlucht Christchurch naar Auckland.
We hebben vier weken de tijd om rond te trekken.
Veerboot is vooraf wel geboekt. Ik weet eerlijk gezegd niet of ze die al op datum vastgezet hebben.
Denk dat we gerekend vanaf de eerste ochtend dat we daar wakker worden 6-7 dagen Noordereiland en dan de oversteek naar het Zuidereiland te maken.

#trotsoponzeboeren

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-22 10:07

Weet je al wat je wilt zien op Noordereiland? 6/7 dagen is best krap.

Wanneer gaan jullie? :D

tienus63
Berichten: 11747
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 10:16

We gaan november.
We gaan vanaf Auckland meteen richting coromandel en dan zien we het wel verder.

Onlangs met kennissen uit NZ een indicatieve route uitgestippeld op de wegenkaart.

Het gebied ten noordwesten zullen we niet aandoen, daar hebben we geen tijd voor.

#trotsoponzeboeren

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-22 12:04

Mooie omgeving inderdaad, ga je daarna omhoog of eerder naar beneden?

tienus63
Berichten: 11747
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:19

Naar beneden, via de oostkust zakken we dan af. Misschien een oversteek van Napier naar de westkust en dan richting Wellington.

Op zich zou het mooiste zijn om het Zuidereiland aan de oostkust af te zakken.
Maar praktisch gezien is het handiger om Picton -> Nelson -> Abel tasman NP te reizen.

Of we moeten Abel Tasman over overslaan en oorspronkelijke plan volgen en als we aan de westzijde omhoog gaan, van de pancake Rocks richting Hammer Springs te gaan en Akaroa als laatste bestemming aan doen.

En ach we zien het wel. We weten wanneer we weer op het vliegveld moeten staan. Voor de rest zijn we eigenlijk zo vrij als een vogel.

#trotsoponzeboeren

Wranglerbutt
Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:40

tienus63 schreef:
Naar beneden, via de oostkust zakken we dan af. Misschien een oversteek van Napier naar de westkust en dan richting Wellington.

Op zich zou het mooiste zijn om het Zuidereiland aan de oostkust af te zakken.
Maar praktisch gezien is het handiger om Picton -> Nelson -> Abel tasman NP te reizen.

Of we moeten Abel Tasman over overslaan en oorspronkelijke plan volgen en als we aan de westzijde omhoog gaan, van de pancake Rocks richting Hammer Springs te gaan en Akaroa als laatste bestemming aan doen.

En ach we zien het wel. We weten wanneer we weer op het vliegveld moeten staan. Voor de rest zijn we eigenlijk zo vrij als een vogel.

Ik zou Abel Tasman zeker niet overslaan! :):)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-22 13:09

tienus63 schreef:
Naar beneden, via de oostkust zakken we dan af. Misschien een oversteek van Napier naar de westkust en dan richting Wellington.

Op zich zou het mooiste zijn om het Zuidereiland aan de oostkust af te zakken.
Maar praktisch gezien is het handiger om Picton -> Nelson -> Abel tasman NP te reizen.

Of we moeten Abel Tasman over overslaan en oorspronkelijke plan volgen en als we aan de westzijde omhoog gaan, van de pancake Rocks richting Hammer Springs te gaan en Akaroa als laatste bestemming aan doen.

En ach we zien het wel. We weten wanneer we weer op het vliegveld moeten staan. Voor de rest zijn we eigenlijk zo vrij als een vogel.



Mooi, Napier ben ik zelf niet geweest heb dat deel overgeslagen, hebben de andere kant gedaan omdat we ook graag naar Cape Reinga wilden.

Abel Tasman is wel echt prachtig dus zou dat ook niet overslaan :o

tienus63
Berichten: 11747
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:12

Alleen al op de kaart van het Zuidereiland hebben we 17 places to go to gemarkeerd :)
Inclusief Stewart Island.

Mijn man kan maar maximaal 5 weken achtereen vrij krijgen van zijn werk. Op een gegeven moment moet je keuzes maken.
[ img ]

#trotsoponzeboeren

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-22 13:15

Oh dan hebben jullie echt al de leukste plekken hoor! Volgens mij pakt iedereen en onderweg is ook zoveel te zien :D

Gewoon lekker genieten, de tijd vliegt voorbij..

tienus63
Berichten: 11747
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:24

Ik hoop het.
We hebben er zin in!

De kaart is superheldin, geplastificeerd, dus met whiteboard marker kun je lekker aanklooien en wissen.
Onze kennissen daar, waren erg enthousiast over de kaart, dus snel eentje voor hen besteld die ze terug hebben genomen naar huis.

#trotsoponzeboeren

mvdende
Berichten: 5639
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:40

Vergeet op het Noordereiland niet Rotorura en National Park te bezoeken.

Weet niet of jullie van wandelen houden, maar de Tongariro Alpine Trek is écht prachtig, maar wel lang. 7 uur wandelen.

tienus63
Berichten: 11747
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:56

Beide staan omcirkeld. Dank voor de tip.

#trotsoponzeboeren

Wranglerbutt
Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 09:51

Wat een handige kaart +:)+ top tip!

tienus63
Berichten: 11747
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 16:21

Wranglerbutt schreef:
Wat een handige kaart +:)+ top tip!

Kaart is gemaakt door Borch, besteld bij de Zwerver in Groningen.

#trotsoponzeboeren

tienus63
Berichten: 11747
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:39


#trotsoponzeboeren

tienus63
Berichten: 11747
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:17

Bij leven en welzijn vliegen we binnenkort.
Zo blij dat we al mid-januari geboekt hebben, prijzen zijn de pan uit gerezen. Alle papierwerk is geregeld, nu rest nog koffers inpakken, boodschappenlijstje voor de kiwi's hier afwerken en aftellen!

#trotsoponzeboeren


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, estell__, mvdende, redbutton, Soepkipje, TinkerTreas en 125 bezoekers