Nieuw Zeeland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Lanoca
Berichten: 365
Geregistreerd: 09-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:35

Hi Barra, je moet in ieder geval een geyser zien spuiten en al die verschillende gekleurde en ruikende meertjes beleven. Of je daar ook een maaltijd en dans wilt meemaken moet jij zelf bepalen.


daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:45

Barra, bedoel je rotorua of rotoroa island?
In Rotorua:
Buried Village of Te Wairoa: New Zealand's most visited archaeological site where stories of the 1886 Mt Tarawera Eruption come to life!
-Hamurana Springs;
-Whakarewarewa Forest;
-Government Gardens;
-Kuirau Park;
-Kerosene Creek;
-The Blue Lake (Tikitapu), Green Lake (Rotorkakahi) and Lake Rotorua.
Ik heb ze zelf allemaal nog niet gedaan, hier is de prioriteit eerst het huis renoveren.

Rustig in NZ haha, nooit. Stikt hier 365 dagen per jaar van de Aziaten.

Term 1 start dit jaar tussen 28-1 En 7-2. Op 6-2 is ook nog Waitangi day, is ook een public holliday.

Haaien tour bluff/Stewart island was toevallig laatst in het nieuws dat er nog maar 1 operator een license voor had. Lokken met aas is verboden, dus garantie zal je niet hebben denk ik. Zijn plekken op Stewart island te vinden waar 7-gill sharks bijeenkomen en samen jagen.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 08-01-19 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Olle
Berichten: 2724
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:54

daffie1986 schreef:
Barra, bedoel je rotorua of rotoroa island?


Aaah ik las erg snel en ging uit van het eerste :)

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:56

daffie1986 schreef:
Barra, bedoel je rotorua of rotoroa island?
:') Rotorua uiteraard. Op de een of andere manier kunnen mijn hersenen dat woord niet aan...

Geisers; die ga ik even opzoeken. Daar is mijn man ook wel voor te porren denk ik. Vrijdag en zaterdag avond zitten we op de speedway baan (hoofdreden van ons bezoek), dus savonds wat doen wordt hem niet. Jammer want zon tree walk in de avond lijkt mij wel gaaf!

Tot zover bedankt voor de tips! Ga er na het eten eens even voor zitten. We hebben vrij impulsief geboekt gister dus echt ingelezen oid heb ik me nog niet. :o

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:01

Barra, ik heb mijn bericht nog even aangepast voor rotorua. Jullie gaan weer voor de auto's

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:07

NZ is tegenwoordig erg druk. Plaatsen als b.v. Wanaka en Queenstown zijn Niet altijd zo meer heen te rijden en denken dat je wel wat vind als je op bestemming komt. Freedomcamping begint (gelukkig) op steeds meer plaatsen verboden te raken als je geen toilet (En dus een vuilwatertank) in je camper hebt.

@barra, we hebben ook een speedway op oreti. Wil nou wel eens meeten, :D

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:18

daffie1986 schreef:
Barra, ik heb mijn bericht nog even aangepast voor rotorua. Jullie gaan weer voor de auto's

Thanks!! Superveel ideeen zeg, ik ga het straks allemaal even bekijken.
Jaaa!! Stockcar racing is hier zo klein, dat mijn man heel graag 1x per jaar in NZ gaat kijken. Ik ga dan gewoon gezellig mee natuurlijk.
Ik ga de speedway van Oreti even opzoeken! Doen ze daar ook stock car racing? Wellicht eentje voor volgend jaar, dan gaan we zeker meeten!!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:24

Geen idee eigenlijk wat er rond rijdt. Zijn 2 banen volgens mij.

Wranglerbutt
Berichten: 10367
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:48

Haha, ik vond die geyser juist hartstikke nep _O-
Verder de lijst van Daffie1986. De geothermische locaties zijn verder allemaal bijzonder gaaf. Zelfs kokende modder, gewoon in het stadspark van Rotorua! Handdoekje mee en dan lekker met je voetjes in een warm bad - hoewel dat nu (zomer) misschien niet zo heel aanlokkelijk is :D

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:55

Zo te zien doen ze op Oreti alleen motoren Daffie -O- Dan moet het wachten tot we ooit uitgekeken zijn op Australië en een berg verlof opgespaard hebben. We willen ooit nog wel een rondreis door NZ maken.

Nogmaals bedankt voor al jullie tips!! Heb nu het volgende op de ‘planning’ staan.
Vrijdag: Buried Village Te Wairoa en Whakarewarewa Forest.
Zaterdag: Wai O Tapu en als we zin/tijd hebben evt doorrijden naar Taupo. Dat zal erg van de tijd afhangen aangezien die avond de finals vh stock car rijden zijn en we dus weer redelijk bijtijds in Rotorua willen zijn. Ik houd niet van haasten :=
Zondag: Kuirau Park & Sulphur Bay (ik houd van vogels kijken :D ) en dan weer terug naar Auckland voor de avondvlucht naar huis.
Ik heb er al superveel zin in!!

Edit: WB, ik zag dat het snachts maar een graad of 10 is daar :brr: Dat wordt zwetend met trui/jas aan het vliegtuig in, vliegen met alleen handbagage...

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Indy_Mouse_9
Berichten: 2107
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:38

:wave:
Ik heb ook nog een tip voor omgeving Rotorua: Het Rainbow Springs Nature Park.

Eigenlijk geen idee hoe het nu is, maar toen wij in 2010 in NZ waren was het een leuk klein dierentuintje met (oa) allerlei inheemse dieren. Je kaartje was 24u geldig, en je kon dus terugkomen op voedermomenten of tijdens de avond/nacht opening! Ideaal om de kiwis en andere nachtdieren 'echt' te zien in plaats van in een nachthuis.
Ook de Kiwi experience vond ik super, de eieren en de baby kiwi's <3
https://www.rainbowsprings.co.nz/

Wij zijn toen rondgereden met een camperbus van Apollo Campers, vanaf Auckland naar de Bay of Islands, terug en over Coromandel schiereiland, naar beneden (langs Hobbiton) en Rotorua en de Tongariro Crossing gelopen *\o/*
Overgestoken naar beneden en langs de westkust omlaag, dag op de Fox gletsjer, Queenstown, uitstapje naar Glenorchy (helaas met de auto en niet zoals Wranglerbutt te paard...), Milford Sound, de Catlins en vanaf daar weer omhoog, Dunedin, inland naar Mt. Cook, Lake Tekapo, uitstapje omhoog naar Kaikoura (geen walvissen) en Christchurch.

Bij benadering dit:
http://www.scribbles.nl/2010-newzealand/route01.jpg
http://www.scribbles.nl/2010-newzealand/route02.jpg

Onze avonturen staan op http://www.scribbles.nl :)

Voor een ongebruikelijk uitstapje kan je tussen Mt. Cook en Lake Takepo naar Mt Cook Alpine Salmon Farm, een zalmenkwekerij in een van de hydroelectrische kanalen. Super grappig, zalmen voeren en daarna heerlijke zalm meenemen voor diner :j

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:24

zijn er toevallig bokkers die naar The Farm in Russell gaan? ik ben daar de komende twee maanden te vinden! :o

je kunt daar buitenritten maken door prachtige natuur en over het strand.. dus als je op de planning hebt om langs te komen: let me know. altijd leuk om bokkers te ontmoeten

Olle
Berichten: 2724
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:55

BlackBeautyZ schreef:
zijn er toevallig bokkers die naar The Farm in Russell gaan? ik ben daar de komende twee maanden te vinden! :o

je kunt daar buitenritten maken door prachtige natuur en over het strand.. dus als je op de planning hebt om langs te komen: let me know. altijd leuk om bokkers te ontmoeten


Ik ben pas eind mei in Russell :+

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 03:36

Indy_Mouse_9 schreef:
:wave:
Ik heb ook nog een tip voor omgeving Rotorua: Het Rainbow Springs Nature Park.

Eigenlijk geen idee hoe het nu is, maar toen wij in 2010 in NZ waren was het een leuk klein dierentuintje met (oa) allerlei inheemse dieren. Je kaartje was 24u geldig, en je kon dus terugkomen op voedermomenten of tijdens de avond/nacht opening! Ideaal om de kiwis en andere nachtdieren 'echt' te zien in plaats van in een nachthuis.
Ook de Kiwi experience vond ik super, de eieren en de baby kiwi's <3
https://www.rainbowsprings.co.nz/

Hmmm... ik had die wel gezien, maar het leek nogal klein. Jij vond het wel de moeite waard dus? Op zich ben ik wel van het 'local wildlife bekijken' en de kans dat je een Kiwi in het wild tegenkomt, is echt nihil denk ik. Toch maar eens over nadenken dan.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Indy_Mouse_9
Berichten: 2107
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 08:24

Je moet inderdaad geen formaat Artis of Blijdorp verwachten, het is gewoon een aardig klein dierentuintje. Ik meen dat de prijs er toen ook naar was. Edit, ik zie dat er nu 40 dollar staat. Geloof dat dat ook voor de Kiwi Experience is, maar het is prijziger dan ik me herinner.
Het savonds terug komen vond ik echt heel leuk, en we hebben daar de kiwi’s ook echt zien lopen <3 Nog zo veel leuker dan ik altijd al dacht, haha. Foto’s maken is niet gelukt, ze zijn zó snel!

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 03:25

Ik meld me ook! Wij zijn een jaar in Australië tot eind september en gaan heel oktober door Nieuw-Zeeland reizen. Ik kijk er zo ontzettend naar uit <3

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Isjtar
Berichten: 679
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Urmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:39

Wij hebben gisteren onze tickets geboekt! Wij vliegen 28 augustus naar Auckland en 25 september terug van Christchurch *\o/* Nu kunnen we dus ook een campervan gaan boeken en langzaam een route met activiteiten gaan bedenken *D

Always look on the bright side of life :D

_Lucy
Berichten: 1576
Geregistreerd: 30-11-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:37

Hallo allemaal! Ik ben momenteel in nieuw Zeeland aan het rondreizen (sinds november) in m'n selfcontained campervan. ik ben nog even op het noorder eiland en de 18e vertrek in met de ferry naar het zuiden.
Als bokkers zijnde zijn hier vast mensen die weten waar je het beste kan paardrijden?
Hebben jullie tips waar ritten te maken en bij welke bedrijven?
Ik vind het via internet soms lastig in te schatten. Sommige zijn extreem duur en sommige maak je alleen een toeristisch stap ritje..
Tips zijn zeer welkom :)

Tot 14-11-'11 bekend als 'L_bonsai_L'

chantalboes
Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:43

Ik heb in Peel Forrest gereden, https://www.peelforesthorsetrekking.co.nz/. Super actieve rit, wij waren maar met 2 mensen die beide echt goed konden rijden. Veel gegalloppeerd en de berg opgegaan wat resulteerde in een prachtig uitzicht. Begeleiding was ook aardig en hebben nog wat leuke info over de omgeving gekregen.

[ img ]

[ img ]

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

Wranglerbutt
Berichten: 10367
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 16:13

_Lucy schreef:
Als bokkers zijnde zijn hier vast mensen die weten waar je het beste kan paardrijden?
Hebben jullie tips waar ritten te maken en bij welke bedrijven?
Ik vind het via internet soms lastig in te schatten. Sommige zijn extreem duur en sommige maak je alleen een toeristisch stap ritje..
Tips zijn zeer welkom :)

Ik heb vlakbij Abel Tasman NP geweldig leuk gereden met Brian van Marahau Horse Treks +:)+
[ img ]
Zie ook: [BRT] [Fotoverslag] Sunshine & rain, paardrijden New zealand

Bij High Country Horses in Glenorchy moet je mazzel hebben dat je met een gevorderde groep op pad gaat. De ene rit had ik mazzel, de andere niet |(
In de buurt van Queenstown is er sowieso ruime keuze wbt horse treks. Het kan best lonen om verschillende stallen te benaderen en vragen wat hun ritten kosten en omvatten :j

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 08:44

Er is een hele grote brand bij Nelson, ik weet dus niet of abel tasman wel een aanrader is nu. Het is nu wel redelijk windstil dus hopelijk hebben ze het nu snel onder controle maar gaat wel om 2500+ hectare. En een aantal gebieden zijn geëvacueerd. Ik zou dat dus wel eerst even uitzoeken voor je die kant op rijdt. En verder is er een kennis in Mosgiel (zuiden van Dunnedin) (silver stream horses, Barbara verlinde) die buitenritten organiseert, is een leuke spontane Belgische

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-19 10:14

chantalboes schreef:
Ik heb in Peel Forrest gereden, https://www.peelforesthorsetrekking.co.nz/. Super actieve rit, wij waren maar met 2 mensen die beide echt goed konden rijden. Veel gegalloppeerd en de berg opgegaan wat resulteerde in een prachtig uitzicht. Begeleiding was ook aardig en hebben nog wat leuke info over de omgeving gekregen.

[ [url=m/OGQDNs.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ptuCv1.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wauw, heel gaaf zeg! :D

Kelan
Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 10:50


*****************************************

Wranglerbutt
Berichten: 10367
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:00


_Lucy
Berichten: 1576
Geregistreerd: 30-11-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 01:34

Ik heb een rit geboekt bij Brian in Abel tasman voor donderdag. Ben benieuwd :) klonk goed aan te telefoon! (en goedkoper dan de meeste en populairdere)

Tot 14-11-'11 bekend als 'L_bonsai_L'


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_, Ashleytjuhh, bribro, ChanelR, Exorcizamus, Jacquelinee_ en 90 bezoekers