Nieuw Zeeland

Moderators: MirandaT, Essie73, Duhelo, Muiz, Ods

Olle

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:44

langer is altijd beter :)
Wij hadden 3 weken zuidereiland en 1,5 week noorder eiland en eigenlijk was dat nog veel te kort.

Toeristische hotspots vermijden vond ik erg lastig in NZ, aangezien je toch bepaalde dingen wel wilt zien.
Wij hadden geen camper, maar een auto en hebben airbnb en hotels onderweg genomen. Was ook onze huwelijksreis, dus we wilde ook wat luxe ;-)

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:59

Olle schreef:
Change_ schreef:
Zijn die plekken in dunedin dan wel legaal om te komen?

Alleen als je met een tour gaat; https://www.natureswonders.co.nz/wildlife.html.

De peninsula is wel vrij toegankelijk tot aan de albatros centre.

Juist in dunedin hebben we pinguïns gezien, gewoon vanaf het strand. Wad een legaal wandelingetje langs de 'pyramids'. Zelfs heel dichtbij, want het beest stond in de duinen twee meter hoger dan ons, we keken naar links en daar zat ren yellow eyed penguin.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:29

Ik heb mijn ticket geboekt! *\o/* *\o/* Vertrek 1 januari en kom 2 april terug, zoo veel zin in!
Nu kan ik lekker gaan rondkijken van wat ik allemaal wil zien. Dus als jullie nog tips hebben? :D
Ik heb sowieso al een aantal dingen in gedachte die ik wil zien + familie & kennissen om te bezoeken.

[o]

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:23

Wat leuk!!!

De voorbereiding is half zo leuk

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:47

De meeste dieren heb ik in het wild rond Curio bay gezien. Verschillende dolfijnen die met je mee zwemmen bij het surfen. Verschillende pinguïns, zeehonden en zeeleeuwen en albetrossen. Prima camping ook trouwens daar!

Verder zo veel mogelijk van de standaard route afwijken die iedereen doet, is zoveel moois te zien!!! En je kunt niet lang genoeg gaan, na 3 maanden was ik nog lang niet uitgekeken/uit gewandeld (al waren mijn schoenen wel op).

* New Yersey * B+4 met pensioen ♡
* Rubin * M1+11 gestopt met verzorgen
* Beer *

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:33

@Olle, jaa inderdaad!

@Angelkisss, ja dat was ik ook van plan. Ik ga niet de Great Walks wandelen. Is me iets te druk hahaha, en dan moet je zo lang van te voren reservering geloof ik.
Ik wilde soweiso een meerdaagse wandeltocht (+- een week) in Fjordland gaan maken. Ik hou van wandelen, en ben van plan dat veel te doen, dus ik neem mijn lichtgewicht campeerspullen mee. Dan zit ik niet vast aan berghutten o.i.d.

[o]

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:30

Ik heb echt niks hoeven reserveren en ben van 1 dec tot 1 maart geweest, dus eigenlijk in het hoogseizoen. Maar ik vond het overal rustig. Heb veel wandelingen gemaakt en ben soms niemand tegen gekomen, lekker in mijn uppie in de natuur . Lekker met mijn camper rondgestuurd en overal uitgestapt waar ik wilde. Echt heerlijk!

* New Yersey * B+4 met pensioen ♡
* Rubin * M1+11 gestopt met verzorgen
* Beer *