Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:34

Ohh Karuna, altijd fijn van die sleepliften, ik heb er een lichte haat aan. Gelukkig was je iig al wel boven!

Indy, prachtig! Deze dag heb je in ieder geval in the pocket :D

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:34

Ik ben ook niet zo’n fan van de sleeplift (snowboard). Ben er vorige keer halverwege uit gekukeld en ben toen gewoon blijven hangen tot ik bijna boven was. Op mijn rug en benen in de lucht :')

Mijn vriend wilde nog een filmpje maken maar het was wat ijzig dus hij moest zelf ook op zijn evenwicht letten. Jammer hoor :P

Heerlijk die plaatjes met blauwe luchten!

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:46

Fijne actie met de sleeplift, inderdaad gelukkig dat je al boven was. Ik heb gelukkig geen problemen met sleepliften, al moet ik wel zeggen dat ik liever zit. Dus meestal pakken we een stoeltjeslift en ontwijken we de sleepliften een beetje. Ik heb slechte knieën en ben altijd blij als ik ze even kan ontlasten. Moet vaak wel erg lachen om de mensen die vallen en blijven vasthouden, dat moet ik altijd denken aan Andre van Duin met Vanessa bij Snowworld :D .

Miccamaaike, we kregen van de plaatselijke VVV de Landal geadviseerd. We waren dit jaar met 10 man en 2 honden, volgend jaar waarschijnlijk 8 en de honden. Er zijn wel appartementen waar we waarschijnlijk terecht kunnen, maar die staan op meer dan een km van de lift/piste. En dit jaar zaten we aan de piste, dus we zijn verwend :P . Maar bedankt voor het meedenken!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:38

Snorlex au. Niet fijn. Maar ook zo behulpzame vent dus.

Sleepliften niet te vermijden. Een stoeltje drie verbindende gondels de rest is sleep. Die waar ik viel is verbindende sleeplift het gebied in. Die moet je hebben of met bus heel eind rijden. 2 km lang en steil.voor knie nog wel te doen. Met bos links en rechts. Als de halfweg valt tja probleem dan.

Terug is of rood (tegen zwart aan) of een groen verbinding pad dat wisselt tussen bijna rood en langlaufpad van 4 km. Gebied is niet boog maar enorm uitgestrekt. Daar was knie minder blij mee. De vlakke stukken als je niet veel vaart hebt is langlaufen. Uitzicht is schitterend.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:42

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:30

Wel heel bijzonder hoor Karuna! Wel jammer van de sleepliften, ik probeer die dingen ook altijd te ontwijken.

Hier eindelijk een zonnige dag gehad dus naar de gletsjer geweest. Het gebied en de pistes zijn best leuk maar het is hier DRUK! De A2 om 5uur 's middags is er niks bij. Ook veel beginners en dat is niet ideaal als het zo druk is.

We hadden vandaag wel heerlijke poeder! In het dal is het dan weer 1 ijsplakkaat. Had me daar wel op voorbereid door mn board even te laten waxen en slijpen ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 00:15

Jaaa Noorderlicht ruim een uur moesten nasr beneden ivm einde gondel. Helaas felste stuk gemist kennelijk. Ook vallende ster tegelijk

En mijn eerste aanvaring met paddestoel. Fraai blauw

Afbeelding

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:54

Wat een heerlijke foto's van gebieden zie ik voorbij komen <3 .

Er is volgens mij sowieso een algemene hekel aan sleepliften haha.

Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 18:09

Mijn eerste week wintersport zit erop. Goed weer gehad alleen in middag was sneeuw te pappig. Begreep van iemand uit de groep die een dag langer bleven dat het nu water was op de piste. Ze hebben hard sneeuw nodig maar ben bang .... Dat het daar ten einde is.
Heb nog nieuwe schoenen en ski's gekocht. Wat een verschil.
Verder ook genoten van finale worldcup skiën. Wat gaat dat hard ...

Nu onderweg naar onze tweede bestemming

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 18:35

Tyke veel plezier.

Hier een dag geskied dag erop een afdaling die niet lukte door gebrek aan energie. Daarna hoge koorts. Mijn dagen op de kaart zijn vergoed door de verkoper na overleggen van briefje van arts.

Gv gister in dichte mist van de piste geraakt en tegen een paal aangeskied. Gelukkig alleen een blauwe neus en een snee. Pistes hier alleen bij start voorzien van een paaltje daarna niks meer.

Vakantie wordt verlengd. Ik mag niet vliegen morgen. Dinsdag weer naar kliniek

Hier twee dagen nieuwe sneeuw gevallen. Vandaag weer zonnetje

Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 18:42

Ai klinkt niet fijn... Beterschap.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 18:45

Longontsteking alweer. Of de laatste keer misschien niet goed genezen? Aanpak nu is grondig. Bloedtest longfotos en een zware ab kuur

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:54

Ai Karuna, waardeloos! Heel veel beterschap!

Wij zijn weer terug thuis, terugreis voorspoedig verlopen. Woensdag was ik helaas slecht te pas, dus ik heb een dag voor pampus op bed gelegen terwijl de rest ging skien. ‘Smiddags anderhalve deur vanaf het hotel gelopen voor een drankje met de skiërs, maar dat was ook voldoende voor de dag :')

Vrijdag nog een heerlijke dag gehad, het sneeuwde flink en er lag een heel pak nieuwe sneeuw. Druk op de pistes maar vreemd genoeg voornamelijk mensen die t konden ipv beginners :)
We hebben een klein stukje off-piste ski-route gedaan, dat ging me beter af dan ooit te voren, dwz dat ik een aantal aardige bochtjes kon maken en dan omviel omdat ik niet kon remmen _O-
Daarna ons volstopt met heerlijk eten bij de tent vlakbij en toen met een laatste afdaling naar het dorp. Topdag.

Afbeelding

Enige nadeel van de week was de kinderopvang- die was niet helemaal ingesteld op kinderen van 2. Hartstikke leuke opvang, maar mijn zoontje en neefje hebben overdag daar niet geslapen. Moesten ze dus helaas inhalen in de middag, waar we eigenlijk leuke dingen met ze wilden doen.
Nichtje ging wel super, haar 2e winter les en ze mocht de laatste dagen met haar klasje de berg op ( = het sleepje omhoog de beginnerspiste af).
Voor de lessende kleintjes is de toko waar we waren trouwens ideaal- ze hebben zowel de opvang als de les, dus als de kinderen niet meer willen of kunnen skien, kunnen ze gewoon naar binnen spelen. Nichtje ging smorgens naar de les, en werd dan weer afgeleverd bij de opvang voor lunch en middag spelen. Wij konden blijven skien tot 1500 +:)+

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 14:00

Wij zijn ook weer thuis. Ook wel heel fijn om weer bij mn dieren te zijn. We hadden sneeuw, sneeuw en nog meer sneeuw. Helaas de eerste dagen poedersneeuw die ook weer wegwaaide dus de lage pistes waren ijs. Woensdag 1 dag zon gehad (goggle face, check) en toen een ski route kunnen doen door de diepe diepe poeder. Vrijdag ook kunnen poederhappen maar toen was het zicht heel slecht dus vooral langs de pistes gereden en niet echt pff piste. Het was weer genieten maar dit was voorlopig de laatste keer Solden. Wat een drukte daar! Lekker tempo maken was onmogelijk en mn techniek werd echt verschrikkelijk van al dat remmen, checken of er geen beginners rare moves maken etc.

Gletsjer in de zon:

Afbeelding

Karuna, wat een pech, beterschap!
Tyke, nieuwe gear is altijd fijn. Wat is de volgende stop?

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 14:33

Waauw Karuna jij maakt leuke reizen!


Hier terug van een weekje Courchevel (les 3 vallées). Het grootste skigebied van de wereld, 600km en die hebben we zeker optimaal benut!
Heerlijke tocht gemaakt van courchevel naar uiterste punt Val Thorens en terug. Ik denk dat het moeilijk wordt om een skigebied te vinden dat dit kan overtreffen.

Courchevel was heel rustig op de pistes. Val Thorens best druk maar viel al bij al wel nog mee.

Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:30

We zitten nu in la toussuire. Les sybelles
Erg druk,slechte pistes tot nu toe zit ik beter in andorra :o

Hoop morgen meer geluk. Lijkt of pistes niet geprepareerd waren. Gaan zo ingeven rondje doen maar even bijkomen in appartement

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 16:59

Weer verhuisd dus. Hopelijk minder druk verder.

Dee es jij weer thuis. Ik moet het nog even doen met foto's die ex stuurt. Honden zitten nu bij hem hij had ze opgehaald vrijdag.

Florence courchevel is gv geweest gebied beviel hem ook goed.

Hier maar van nemen. Gv heeft mijn niet gebruikte dagen op zijn kaart gekregen. Netjes van pasverkoper. Zijn neus is diepblauw nu.

Hier verlenging dus in zelfde appartement tot nader orde. Ga vanavond bus uitzwaaien denk ik.

Mijn bezigheid slapen naar apotheek. Heb kleur boek en stiften gekocht. En net gegeten lang leve de winkel met lekkere verse spullen.
Zalm met dille verse limoen en vers gebakken brood. Kortom we zijn hier nog lang niet uitgekeken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:46

Afbeelding
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:02

Mag nog niet vliegen. Vrijdag weer kans maar dit heb je niet in Oostenrijk

Bonus show niet verwacht maar wat een spektakel hele lucht ontplofte.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:07

Ohhhh wauwwww wat een geluk!! Heeft t ziekzijn toch nog een bonusje gegeven. Zo mooi!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:44

Ja vorige dinsdag was ook maar toen hadden we felste gemist die maandag waren we buiten en gemist. Vandaag was niet voorspeld omdat nivo 2 activiteit. Dat vloog omhoog opeens. Waren bij meer geweest leeg en donker (gv heeft slee getrokken) maar kans leef klein. Wilde douchen en toen hoo wacht even activiteiten vliegen omhoog en kans 25 % . Kraakhelder buiten.
Niet de donkerste lokatie (voet van piste achter bult sneeuw om lichten te blokken. 100 m van hotel. Morgen weer grotere kans

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:48

Wow wat gaaf! Niet leuk dat je nog niet mag vliegen maar dit is ook wel heel tof om mee te maken.

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:51

Wat onwijs gaaf zeg <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:52

Daarom. Komen dag wel door slaap veel af en toe frisse neus halen. Zijn slechtere plekken om te stranden

Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 18:28

Nou gelukkig dagen erna beter getroffen, minderdruk en Laar mooie pistes.
Nog 2 dagen en dan pas weer over een jaar