Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Boemklatsch
Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:00

Ik vind rood vaak makkelijker skiën als blauw, nou moet ik zeggen dat er in Flachau vnl blauwe pistes zijn die meer valsplat zijn als echt een piste. :+
Vorig jaar dacht ik nog ter plekken te sterven op een ijzige, smalle rode piste terwijl de zwarte die er meteen na kwam fluitend te doen was.
Inderdaad niet te veel naar de bordjes/kleuren kijken, als je techniek er in zit kom je wel beneden. Het hoeft ook niet altijd giga snel he. :)

Volg Joy op Joy the Malinois <3


Muurp
Fotograaf
Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:07

Ik vertrek trouwens 27 januari richting Kirchberg voor een weekje! :D Heb er echt onwijs zin in!

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

Dee_Es
Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:11

florence123 schreef:
Ik kom hier even binnenvallen. Ik ga dit jaar op skivakantie naar Ischgl.
Ik heb vorig jaar leren skiën en 2 privé indoorlessen gevolgd en dan 4 dagen geskied in Tignes/Val D'isere. De laatste 2 dagen kon ik goed mijn plan trekken op blauwe pistes (en 1 rode gedaan maar was nog erg veel aan het remmen).

Nu heb ik gezien dat er in Ischgl veel rode pistes zijn en de blauwe maar 25% bedragen van het totaal. Wat denken jullie? Ga ik daar wel veel kunnen doen als beginner? Of zal ik na enkele dagen wel kunnen overschakelen op rood?


Wanneer vertrek je? Ik ga eind deze maand naar Ischgl. Als je wil kan ik wel een verslagje doen van de pistes ;), als hangt alles natuurlijk af van de sneeuw-omstandigheden maar toch.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Suprice_Iris
Berichten: 1854
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:37

florence123 schreef:
Ik kom hier even binnenvallen. Ik ga dit jaar op skivakantie naar Ischgl.
Ik heb vorig jaar leren skiën en 2 privé indoorlessen gevolgd en dan 4 dagen geskied in Tignes/Val D'isere. De laatste 2 dagen kon ik goed mijn plan trekken op blauwe pistes (en 1 rode gedaan maar was nog erg veel aan het remmen).

Nu heb ik gezien dat er in Ischgl veel rode pistes zijn en de blauwe maar 25% bedragen van het totaal. Wat denken jullie? Ga ik daar wel veel kunnen doen als beginner? Of zal ik na enkele dagen wel kunnen overschakelen op rood?


Ik ben vorig jaar naar Ischgl geweest en hou ook erg veel van blauw.
Het is even zoeken maar dan kan je ook leuke routes maken met blauw. Ook de tocht naar Samnaum is goed te doen.
Toch zou ik niet snel terug gaan, vond het persoonlijk geen mooi gebied maar dat is persoonlijk.

Milord
Berichten: 603
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:31

Nathazzz schreef:
Hoe hebben jullie het gehad Millord?
Vonden de kids het ook leuk?


We hebben het echt super gehad. Op de heenweg lekker vlot kunnen rijden. 11 uur rijden in 13 uur gedaan ivm pauzes en dergelijke. Eerste middag daar alles geregeld, ski's binnen gebracht voor onderhoud en kids voorzien van equipment.
Volgende ochtend gelijk de piste op. Manlief wilde zelf lesgeven aan de kids want was hun eerste keer maar dat werkte uiteraard niet dus privelesje gedaan die zaterdag en vanaf zondag mee in het klasje. Kids waren niet te stoppen. Elke ochtend een uur te vroeg boven want ze wilden alvast een paar keer het oefenweitje op en snoeihard af en na 4 uur les wilden ze nog wel even doorgaan. Was voor de kids de eerste keer maar de laatste 2 dagen hebben we ze zelf meegenomen en ze gingen net zo makkelijk mee rood af.
Qua weer hebben we echt mazzel gehad. Het had daar al 14 dagen gesneeuwd en toen wij aankwamen volop zon voor de eerste 5 dagen, daarna dagje bewolkt en nog 3 dagen sneeuw waarvan de eerste dag sneeuw niet te pruimen was bovenop de berg maar verder naar het dal was het beter. De andere 2 sneeuwdagen waren prachtig... Veel sneeuw en dus zware piste dat wel maar daar kan ik alleen maar van genieten.
Terugweg veel in de file gestaan vanwege het wisselweekend maar eenmaal voorbij München reed het weer. Wij blij dat we weer terug aan het rijden waren want we kregen het nieuws door dat er her en der geen doorkomen meer aan was.
Al met al een prachtige vakantie gehad.

Mama zijn is het meervoud van moe zijn: MOE, MOEDER...
Milord, 17 jaar mijn onafscheidelijke maatje, 32 mocht je worden. R.I.P. 15/08/2013.
Idunn, welkom in mijn leven! Sinds 04/12/2013 van mij.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37229
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 08:39

Klinkt goedVandaag gaan we eindelijk sneeuw zien. Jeee en paar dagen appartement weten te vinden. Kon niet meef via organisatie. Bieden ze aan last minute maar nacht van te voren is te last minute. Rechtstreeks na wat onderhandelen was nog goedkoper ook.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Tuhan
Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:24

Yeahhh wij zijn net aangekomen in Sölden. Sneeuw ligt er goed bij[ img ]
[ img ]

Tulissa Biotop x Purioso Yes Z1 + 3 mei 2000-mei 2018

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37229
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:34

Mooi uitzicht hoor.

Hier twee mini afdalinkjes van band overleeft hihi. Kuit was au van schakelen en koppelen genoeg voor vandaag en geen pas nodig. Mega appartement voor 5 personen met twee balkons en uitzicht op pistes. Kenners zeggen harde sneeuw met mini poeder erboven op. Merk wel dat gladder dn vorige keer. Morgen wel weer zien. Moet alleen broek kopen. Rits deed pats na 10 jaar trouwe dienst.

Uitzicht. Mega appartement voor 5 personen en dankzij mijn kaart camper op de stoep. Kan zien dat dak vies is hihi


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Mloes
Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:44

Oeeehh mooie plaatjes alweer!
Wij gaan ook elk jaar, maar vorig jaar hebben we een keertje overgeslagen omdat we in Nieuw Zeeland zaten (ook niet verkeerd op zich :Y) ). We gingen elk jaar naar Flachau, ik zie meer mensen hier voorbij komen die daar ook heengaan. Heerlijk gebied! Dit jaar voor het eerst naar een ander gebied, Sölden it is. Heel benieuwd! Laatste week februari gaan we.
@Tuhan: zie dat jij daar nu ook bent! Hoe zijn de pistes daar? Fijne rode pistes?

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:33

Mloes schreef:
Oeeehh mooie plaatjes alweer!
Wij gaan ook elk jaar, maar vorig jaar hebben we een keertje overgeslagen omdat we in Nieuw Zeeland zaten (ook niet verkeerd op zich :Y) ). We gingen elk jaar naar Flachau, ik zie meer mensen hier voorbij komen die daar ook heengaan. Heerlijk gebied! Dit jaar voor het eerst naar een ander gebied, Sölden it is. Heel benieuwd! Laatste week februari gaan we.
@Tuhan: zie dat jij daar nu ook bent! Hoe zijn de pistes daar? Fijne rode pistes?

Ik vond t persoonlijk klote pistes := weinig gezelligheid, weinig eettentjes, alleen maar dronken lui := maar goed, ik ben Flachau gewend :=

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Tuhan
Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:23

Mloes schreef:
Oeeehh mooie plaatjes alweer!
Wij gaan ook elk jaar, maar vorig jaar hebben we een keertje overgeslagen omdat we in Nieuw Zeeland zaten (ook niet verkeerd op zich :Y) ). We gingen elk jaar naar Flachau, ik zie meer mensen hier voorbij komen die daar ook heengaan. Heerlijk gebied! Dit jaar voor het eerst naar een ander gebied, Sölden it is. Heel benieuwd! Laatste week februari gaan we.
@Tuhan: zie dat jij daar nu ook bent! Hoe zijn de pistes daar? Fijne rode pistes?



Mijn vriend en ik zijn hier nu voor het 3e jaar. Tussendoor ook naar Ischgl geweest. Wij kiezen altijd deze week omdat het buiten de vakanties is. Heb nog nooit te maken gehad met dronken mensen. Wij vinden het vooral leuk dat je hier tochten kunt maken en dat er juist veel te eten is. Daarnaast heb je bij een 6daagse pas ook toegang tot Obergurl. Dat is een heel mooi gebied. Ik vind het dus een aanrader.

Morgen de pistes maar weer eens uitproberen

Tulissa Biotop x Purioso Yes Z1 + 3 mei 2000-mei 2018

Mloes
Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:43

Celiien schreef:
Mloes schreef:
Oeeehh mooie plaatjes alweer!
Wij gaan ook elk jaar, maar vorig jaar hebben we een keertje overgeslagen omdat we in Nieuw Zeeland zaten (ook niet verkeerd op zich :Y) ). We gingen elk jaar naar Flachau, ik zie meer mensen hier voorbij komen die daar ook heengaan. Heerlijk gebied! Dit jaar voor het eerst naar een ander gebied, Sölden it is. Heel benieuwd! Laatste week februari gaan we.
@Tuhan: zie dat jij daar nu ook bent! Hoe zijn de pistes daar? Fijne rode pistes?

Ik vond t persoonlijk klote pistes := weinig gezelligheid, weinig eettentjes, alleen maar dronken lui := maar goed, ik ben Flachau gewend :=



Hmm ik ben ook gewend aan Flachau. Ben benieuwd dan!
Ah Tuhan heeft andere ervaringen. We gaan het meemaken, heb er echt onwijs veel zin in!

Boemklatsch
Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:18

Ik heb tot noch toe alleen maar ervaring met Flachau, wij gaan vrijdag voor het 3e jaar op rij. :+
Al ben ik wel benieuwd naar wat anders, dus wellicht gaan we volgend jaar een keer iets anders bekijken. :)

Volg Joy op Joy the Malinois <3

florence123
Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:21

Suprice_Iris schreef:
florence123 schreef:
Ik kom hier even binnenvallen. Ik ga dit jaar op skivakantie naar Ischgl.
Ik heb vorig jaar leren skiën en 2 privé indoorlessen gevolgd en dan 4 dagen geskied in Tignes/Val D'isere. De laatste 2 dagen kon ik goed mijn plan trekken op blauwe pistes (en 1 rode gedaan maar was nog erg veel aan het remmen).

Nu heb ik gezien dat er in Ischgl veel rode pistes zijn en de blauwe maar 25% bedragen van het totaal. Wat denken jullie? Ga ik daar wel veel kunnen doen als beginner? Of zal ik na enkele dagen wel kunnen overschakelen op rood?


Ik ben vorig jaar naar Ischgl geweest en hou ook erg veel van blauw.
Het is even zoeken maar dan kan je ook leuke routes maken met blauw. Ook de tocht naar Samnaum is goed te doen.
Toch zou ik niet snel terug gaan, vond het persoonlijk geen mooi gebied maar dat is persoonlijk.


Wat vond je er niet goed aan?


@Dee_es: ik ga begin maart. Graag een verslagje :)

Suprice_Iris
Berichten: 1854
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:50

florence123 schreef:
Suprice_Iris schreef:


Ik ben vorig jaar naar Ischgl geweest en hou ook erg veel van blauw.
Het is even zoeken maar dan kan je ook leuke routes maken met blauw. Ook de tocht naar Samnaum is goed te doen.
Toch zou ik niet snel terug gaan, vond het persoonlijk geen mooi gebied maar dat is persoonlijk.


Wat vond je er niet goed aan?


@Dee_es: ik ga begin maart. Graag een verslagje :)


Ik ben Hinterglemm gewend, vind dat qua natuur een veel mooier gebied dan Ischgl.
Ook de apres ski vond ik minder in Ischgl, behalve de Paznauer Taya dan, dat was beregezellig, maar dan moet je nog een stukje naar beneden :=

Dee_Es
Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:04

Ik ben echt heel benieuwd. Heb weinig vergelijkingsmateriaal want in Oostenrijk ben ik alleen nog maar in Neustift en Serfaus-Fiss-Ladis geweest. Wij zitten meestal in Frankrijk in de grote gebieden. Lekker km's maken.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37229
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 07:34

Ennnnnn vannacht ruim 10 cm verse sneeuw. Hopelijk nu geen ijs meer op de piste. Vanmorgen uurtje les (daarna gesloopt denk ik maar hopelijk kom ik verder dan kwa geen nivo proest)

Pistes waren ijs met dun laagje sneeuw ivm de harde storm en heel veel regen. Overal zie je lawine resten en de explosies waren gister flink aanwezig. Gister 2 uur zittend de berg af geskied door een instructeur. Geen zacht sneeuwgeluid maar kkkkgggggggggkkggg door de ijslaag. Knie en enkel hiuden zich redelijk maar de griep van pas merk ik. Vorig jaar meer conditie nu ben ik na klein uur helemaal op.

Apres ski hier volledig afwezig. Geen probleem s avonds filmpje kijken puzzelen of kleuren

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

lucifertje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:39

Iemand ervaring hiermee? Ben vanmiddag op de baan zo vreselijk hard 2x op Mn rechter kont gevallen, meteen gekoeld. Bil is helemaal opgezwollen met een mooi ei. Zitten gaat niet, lopen, staan etc wel. Heb net warm gedoucht en nu voltaren erop gesmeerd. Iemand nog een idee wat ik meer kan doen?

Ijs is stom, verse sneeuw is leuk!

Dee_Es
Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:47

Auw! Sterkte. Lekker blijven smeren en in beweging blijven. Veel meer kan je niet doen denk ik. Ja, genoeg drinken maar dat is altijd belangrijk.
Dat vallen hoort er helaas ook bij, dan leer je wat je niet moet doen.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

lucifertje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:49

Dee_Es schreef:
Auw! Sterkte. Lekker blijven smeren en in beweging blijven. Veel meer kan je niet doen denk ik. Ja, genoeg drinken maar dat is altijd belangrijk.
Dat vallen hoort er helaas ook bij, dan leer je wat je niet moet doen.


Hahaha ja dat laatste sowieso maar zo hard vallen is niet leuk |(
Bovenstaande doe ik iig al en ga toch maar kijken naar zo’n val broek

Tuhan
Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:49


Tulissa Biotop x Purioso Yes Z1 + 3 mei 2000-mei 2018

Indy_Mouse_9
Berichten: 2116
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:55

Heerlijk sneeuw!
Ik kijk elke keer even op de webcam van Les Gets, het ziet er zo fijn uit en ik vind het fantastisch dat ik ons huis kan zien liggen *\o/*
https://www.youtube.com/watch?v=hOfWyPvfyFg

Lucifertje, gaat het al weer wat beter met je gekwetste kont?

Karuna, sneeuwstatus? ;)

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37229
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:20

Lucifertje hoe is met je?

Veel vers gevallen. Flaine kant was ijzig maar nu mooie losse sneeuw. De morillon en samoes en sixt kant ijzigere pistes. Maar dik pak sneeuw. Vandaag was alles open minder kans op lawines en wind weg.

Alleen voor volgende week wordt regen voorspeld mogelijk. Dat kan de sneeuwkwaliteit wel aantasten, wij hebben alles gehad van pure ijs door de storm en regen, verse sneeuw die weer wegwapperd hoger op, en nu mooi pak goede sneeuw. Afdaling naar sixt wisselend wel en niet open.

Zelf merk ik er als kluns niet veel van al ging vandaag lekker nadat gister zowel bindingen als schoenen zijn aangepast. En uurtje les op dindsdag heeft me veel geleerd. Vandaag twee keer de langere groene piste af twee keer plat een keer vrijwillig achterover en een keer bergaf voorover vol op mijn snufferd. Op zelfde punt trouwens.

En drie keer twee uur zittend de berg af met een toffe skileraar van esf. Morgen plannen iets gewijzigd. Ochtend nog paar uur skieen. Tenminste ik ga de sleeplift piste proberen baas te kunnen in minder dan vier keer vallen en niet lopen. Hihi goede vriend gaat hele gebied pakken nog. Daarna met camper eerste stuk doen.

Weg naar gets was nog dicht trouwens.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

mina_dero
Berichten: 354
Geregistreerd: 20-11-16
Woonplaats: Hilversum

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:32

ik ga ook op skivakantie dit jaar en met de kerst ben ik ook al geweest :D bofkont die ik ben wij zijn met de kerst naar de zilertal arena geweest en over 7 weken gaan we naar Ischgl ik vroeg me af zijn er nog meer bakkers die ook in Nederland skiën?

lucifertje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:35

Ah lief dat jullie het vragen. Ik ben flink aan het smeren met perskondil en slik ibu voor de pijn. Heb een giga ei op Mn kont, zit op een kussentje met een uitsparing waar Mn ei in valt zodat ik iig kan zitten. Wc bezoek is lastig maar dan vouw een een handdoek zo op dat Mn ei vrij zweeft :o mss iets teveel info :D
Ik kan ook niet wachten op te gaan IM9 maar ik
Moet nog echt veel geduld hebben.
Karuna, collega van mij zat vorige week ook in Flaine, heeft een paar dagen niet kunnen skiën en vertelde idd ook over het ijs en verse poeder.
Sleepliften zijn in het begin echt stom.

Mina: ik ben nu aan het oefenen op de indoor baan in DB maar het gaat nog niet fantastisch :+ gelukkig is in de echte sneeuw het veel makkelijker.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: loowny en 140 bezoekers