Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Indy_Mouse_9
Berichten: 2109
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:13

Vandaag hoorde ik op de radio dat mensen in Val Thorens word afgeraden vandaag naar buiten te gaan, in verband met de extreme sneeuwval en het lawinegevaar. Logisch wellicht, maar dat is toch niet helemaal wat je wilt horen tijdens je ene weekje skivakantie :')

Wij gaan eind januari ook nog een weekendje naar Sauerland! Bonus ski tijd *\o/*


karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:27

Wij blijven ook westelijk hangen langzaam richtjng flaine weer te slecht gerardmer geen sneeuw meer. Gister ivm wind blijven staan in provins ver van de sneeuw. Kijken per dag wat te doen

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

WillemYntJee
Berichten: 6300
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:55

De weg van val thorens naar beneden is vanmiddag weer open gegaan. Ook in Tignes kon je niet naar beneden (of naar boven). Op de Facebook pagina's ziet t er ook wel heftig uit. Pistes zijn over t algemeen helemaal dicht, lawinegevaar van 5/5.

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:04

Paar jaar geleden in de kerstvakantie 36 uur gereden van Antwerpen naar Val Thorens... Wat was me dat voor iets. Dat was mijn eerste skiverlof dat ik deed, dan duren de uren zeer lang. De laatste pas naar Val Thorens was toen afgesloten door de hevige sneeuwval.

Dit jaar gaan we terug op skiverlof in maart, naar Risoul. Hopelijk ligt er dan nog evenveel sneeuw als nu <<)

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:10

Ik vind de facebook van ValTho zo leuk. Posten lekker veel foto's en filmpjes van de prachtige pistes en nu met het extreme weer geven ze constant info over de wegen en pistes.

Maar we gaan nu eerst naar Oostenrijk de 20e en voor die tijd moet ik nog een nieuwe jas regelen. Ik ben onderuit gegaan op het asfalt met mijn snowboardjas en die is nu prachtig opgeschuurd (en dus onmogelijk nog weer waterdicht te krijgen). Had een leuke jas besteld maar die is zo strak dat hij niet over m'n snowboardbroek+crash pants past dus dat schiet niet op. :(

Gaan jullie voor de vakantie nog een keer indoor oefenen of is de eerste afdaling van het jaar meteen op vakantie?

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:11

Gerlos 2018! *\o/*

Over 7 weken and counting down =:)

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Indy_Mouse_9
Berichten: 2109
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 19:29

Bah Dee_Es, dat is balen! En de nieuwe jas, zal een maatje groter niet werken?

Hier zitten we op zich niet ver van de skihal in Bottrop, maar daar ben ik al jaren niet meer geweest :) de eerste afdaling is inderdaad op vakantie!

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:15

Plan voorzichtig gemaakt. Flaine wordt het weer gaat meevallen alleen van zaterdsg op zondag weer idioot veel wind. Alleen we gaan kijken of we een appartement kunnen boeken nog. Dan wat meer ruimte met veel wind en slecht weer. Camper als weg toelaat dan gebruiken om heen en weer te rijden naar bv andere plaatsen waar ik als beginner wat kan krabbelen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Boemklatsch
Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:12

Wat zonde van je jas Dee_Es!

Brrr dat weer en die filmpjes van die liften... :oo

Wij rijden volgende week vrijdagmiddag aan richting Flachau! *\o/* Wij zijn helaas niet wezen oefenen van te voren dus wordt meteen de piste op.

Ik heb op de valreep nog een nieuw skipak besteld, komt morgen binnen. :o Lekker retro (en hysterisch :') )
[ img ]

Volg Joy op Joy the Malinois <3

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:15

Ik ben het weekend van 16 december naar Winterberg geweest, gewoon omdat het kan :D
Heb vandaag de 2de les op de rollerbaan van Den Bosch gehad. Mega hard op Mn kont gevallen maar het is rete goed voor je techniek. Kan het iedereen aanraden, ook de geoefende wintersporters. Ik ski sinds ik kan lopen en board nu een jaar of 6, maar zo’n baan is toch andere koek. Ieder foutje wat je maakt wordt direct afgestraft, als in ‘je gaat gestrekt’. Ik hoop er dadelijk in de sneeuw profijt van te hebben en iets minder onzeker te zijn als het ijzig en harder is.

Ik ben groot fan van de app ‘sneeuwhoogte’. Deze geven iedere dag een leuk weerbericht en vervolgens volgen ook veel updates van wintersporters die nu op wintersport zijn.

Dees dat is balen, wanneer ga je?

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:20

Ahh die is echt super vet Boemklatsch!

Karuna, veel plezier in flaine, hopelijk valt het mee met de wind. Dat filmpje uit montafon is echt creepy.

Lucifertje, dat onderuit gaan klinkt dus helemaal niet aantrekkelijk! Ben benieuwd of de lessen hebben geholpen.

De jas die ik had gekocht is helaas uitverkocht in maat L. Ben ook bang dat een L de pasvorm niet mooier maakt. Dus mocht iemand nog een hysterisch, blije kleurtjes jas zoeken, maat M, met niet te brede heupen dan heb ik nog een leuke in de aanbieding :D. Heb nog tot de 20e om iets anders te vinden.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:24

Aantrekkelijk klinkt het ook zeker niet maar liever nu meteen goed dan op vakantie pijn aan Mn billen. Vind het ook prettig dat de spieren nu al getraind worden, heb nogal een pijnlijk lichaam en veel last tijdens zo’n week.

Ik houd Van skipassen, vind het zo erg dat ik de mijne niet meer pas ;(

Een M ga ik niet passen, helaas.

Indy_Mouse_9
Berichten: 2109
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:27

Ohja, spieren, goed punt...
Vorig jaar was ik nog hard aan het trainen in (post-) zwangerschapsbootcamp, heb honderden squats gemaakt in de aanloop naar de skivakantie. En nergens last van, in tegenstelling tot voorgaande jaren! Dus misschien maar wat oefeningen mee gaan pakken tot we gaan... (of hopen dat het kwam door halve ipv hele dagen skiën)

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:24

Mwa mijn basisconditie is erg goed. Doe 3x krachttraining en 1x cardio pw maar toch gebruik ik andere spieren met boarden en dat doet zeer. Denk dat mijn gehavende lichaam er meer een rol in speelt. Iets met een stuk of 9 gebroken ribben en platen enzo. :+

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:28

Ik meld mij ook weer! Zoals altijd weer naar Gerlos, in de tweede week van februari. Heb er alweer zin in.

Hebben jullie dat filmpje gezien over die skilift die enorm hard heen en weer werd gewaaid. Brrrrr. Lijkt mij dood eng! (Heb nog niet terug gelezen, dus excuus als het al is besproken)

Ik ga dit jaar voor nieuwe boots, snowboard en een jas. Word dus een duur geintje.
Volgende week maar eens kijken of ik wat kan vinden.

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:06

Ik heb vorige week 1 ochtendje wat squads gedaan en kon meteen 2 dagen niet normaal lopen. Normaal gesproken sport ik best veel maar een scriptie gooide afgelopen jaar roet in het eten en nu ben ik alles behalve fit. Ach ja, komt vast goed.

Fee wat voor board en boots heb je in gedachten? En zijn je bindingen nog wel goed?

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:13

Bindingen moeten ook nieuw. Weet nog niet precies eigenlijk. Heb al eigen spul. Maar mijn boots zijn echt overleden en voor mijn board ben ik inmiddels echt te zwaar. Zoek een allround board.

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:23

Succes met de zoektocht! Wordt idd een flinke investering maar daarna kan je in ieder geval weer jaren vooruit.

In een aantal indoor-hallen hebben ze trouwens testdagen, zo ben ik aan m'n board gekomen (Getest, gewacht tot alle testdagen waren geweest en toen het testboard met flinke korting overgenomen). Einde seizoen scheelt ook een hoop met kortingen.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:33

Ik kan je Burnside in deventer aanraden. Ik ben er altijd vanaf Limburg naar toe gereden want de service die ze bieden is fantastisch. Heb mijn schoenen iedere keer mogen omruilen en na 5x eindelijk het juiste paar te pakken. Ze hebben ook leuke boardjes en kleding en zullen er een leuk prijsje van maken. Ben er dus echt mega tevreden over. De tijd en km er naar toe zijn absoluut de moeite waard.

Indy_Mouse_9
Berichten: 2109
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:43

Burnside is een leuke toko inderdaad, al kan ik weinig zeggen over de service. Of toch, ooit een vraag gesteld via Whatsapp en die werd vlot en goed beantwoord :)
Ook een goede plek als je houd van hysterische snowsuits!

Boemklatsch
Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:45

Ik heb mijn pakken weer terug gestuurd naar Zalando en een maat groter besteld. :+ Qua pasvorm opzich zat hij wel goed, echter trok hij nogal in mijn kruis. :+

Mijn vriend heeft vorig jaar een nieuw board gekocht bij v/d Biggelaar. Ook erg fijn geholpen, hij bleef maar twijfelen tussen het een en ander maar zelfs ver na sluitingstijd enorm rustig en fijn geholpen door een werknemer die eigenlijk een trein had moeten halen. :=

Volg Joy op Joy the Malinois <3

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:54

Hihi getrek in het kruis is niet echt prettig .
Biggelaar zou ik zelf niet naar toe gaan maar daar verkopen ze ook simpelweg de merken niet die ik zocht. Hadden er zelfs nooit van gehoord. Maar dat zegt verder niks over de service .

Hier ook top ervaringen met burnside. M'n boots en bindingen komen daar vandaan en m'n vriend z'n board.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

florence123
Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:32

Ik kom hier even binnenvallen. Ik ga dit jaar op skivakantie naar Ischgl.
Ik heb vorig jaar leren skiën en 2 privé indoorlessen gevolgd en dan 4 dagen geskied in Tignes/Val D'isere. De laatste 2 dagen kon ik goed mijn plan trekken op blauwe pistes (en 1 rode gedaan maar was nog erg veel aan het remmen).

Nu heb ik gezien dat er in Ischgl veel rode pistes zijn en de blauwe maar 25% bedragen van het totaal. Wat denken jullie? Ga ik daar wel veel kunnen doen als beginner? Of zal ik na enkele dagen wel kunnen overschakelen op rood?

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:33

Hmm dat Burnside is bijna twee uur rijden. Gaat mij iets te ver. Ik kijk eerst wel even of ik iets in de buurt kan vinden.
Heb helaas ook niet meer al te lang de tijd. Ga al over 4 weken. Komt goed :))

Muurp
Fotograaf
Berichten: 15086
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:38

florence123 schreef:
Ik kom hier even binnenvallen. Ik ga dit jaar op skivakantie naar Ischgl.
Ik heb vorig jaar leren skiën en 2 privé indoorlessen gevolgd en dan 4 dagen geskied in Tignes/Val D'isere. De laatste 2 dagen kon ik goed mijn plan trekken op blauwe pistes (en 1 rode gedaan maar was nog erg veel aan het remmen).

Nu heb ik gezien dat er in Ischgl veel rode pistes zijn en de blauwe maar 25% bedragen van het totaal. Wat denken jullie? Ga ik daar wel veel kunnen doen als beginner? Of zal ik na enkele dagen wel kunnen overschakelen op rood?


Vooral niet teveel naar de kleuren kijken... :D
Sommige pistes zijn met wat minder sneeuw sneller hard omdat ze bijv. in de schaduw liggen. Of ze zijn wat smaller. Maar met deze hoeveelheid sneeuw is de kwaliteit dusdanig goed dat de meeste pistes echt prachtig zullen zijn.
De eerste paar dagen kun je even wennen op de blauwe pistes, maar ik denk dat je als snel in de gaten krijgt welke rode pistes je kunt pakken hoor. Niet teveel over nadenken. Gewoon lekker meters maken en dan komt het wel goed! Neem je ook les?

Ik heb weleens leerlingen (beginners) van een zwarte piste af genomen zonder dat zij het wisten, heb ze daar achteraf op gewezen en toen waren ze trots op zichzelf :)) Piste ligt in de schaduw dus is gewoon sneller hard. Is wel steil maar wel heel erg breed, dus ze hadden alle ruimte om zelf hun bochten te maken en er soms wat meer tijd voorte nemen. Het zegt gewoon niet altijd iets hoor.

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: djodjodjo en 84 bezoekers