Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:45

Ik ben ook geen apres-skier, ik heb liever een biertje buiten in het zonnetje (als die schijnt). :D maar ik ben dan ook iemand die om 21:00 gerust in slaap valt na een dag skieen :')

Wij besluiten echt last minute wat we gaan doen en waarheen. Voorkeur heeft wel Frankrijk (Trois Vallees en omgeving) ivm de magneten in de skilift voor onze dochter. (ik ben zelf totaal niet bang in de skilift, maar mn dochter is 5 en dat vind ik reuze spannend..)


Hilli
Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:50

Tsja, risico's lopen die kleintjes overal en ik denk dat het veel vaker fout gaat op de piste dan in de lift. Ben je daar dan niet bang voor?

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:23

Wat voor magneten in de lift hebben ze daar dan?

Zou er zelf niet echt bang voor zijn. Die liftjes gaat toch altijd wel goed? Ik ben zelf ook begonnen met 4 jaar en toen hadden ze ook niet niet al die luxe liften, veel sleepliften en alle stoeltjesliften waren van die kuitengrijpers :+
Heb het overleefd.

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:26

Voor de piste ben ik helemaal niet bang gek genoeg, maar de stoeltjeslift (en dan vooral zonder mij of mn man met lessen) %) sleeplift vind ik voor haar ook totaal niet spannend.

Magneetststeem klikt kind vast aan de stoel zodat ze niet naar voren kunnen leunen! Magnestix heet het zo uit mn hoofd. Werkt met valbeschermer/hesje.

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:59

Ennn mijn wintersport ga ik echt niet meer boeken naar Oostenrijk. Die nieuwe regels betekenen voor mij een dikke nee. Ten eerste vind ik een beetje gezelligheid belangrijk en niet meteen naar bed na je ski dag en ten tweede 50 mensen binnen en 100 buiten, dat gaan skigebieden toch nooit trekken kwa horeca ?!

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 20:07

Oké ik zie nu dat dit alleen met evenementen is. Dat is weer wat anders.

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 10:12


Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:29

Ik ga nu met mijn vereniging mee naar Val Cenis met StuWi. Als het niet doorgaat omdat het land oranje gaat, wordt het geld terug geboekt. En goedkoop, en we gaan met 50 man dus als het doorgaat is dat super gezellig en is die apres ski niet perse nodig. Maar ze garanderen wel dat ze iets van feest gaan doen. We zullen zien. Ga 29 januari pas.


Celiien
Berichten: 13251
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:00

heel blij dat we nog even gewacht hebben met boeken, nu het reisbureau een geld terug garantie heeft aangekondigd voor alle reizen die vanaf vandaag worden geboekt. dus we gaan morgen waarschijnlijk boeken *\o/*

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 14:45

Verstandige keuze maar ik vind het wel jammer. -O- Al is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt nu op vakantie te gaan de drukte in.

Citaat:
Franse skigebieden dit jaar niet meer open
De Franse skigebieden, die ook bij Nederlanders zeer populair zijn, mogen door de coronacrisis zeker niet op tijd voor de kerstvakantie heropenen. Volgens de Franse president Macron is een start in januari waarschijnlijker.

In een tv-toespraak over versoepeling van de coronamaatregelen zei Macron dat de risico's van het coronavirus het "onmogelijk" maken om de wintersport snel te laten hervatten. Macron zei dat hij met zijn Europese partners gaat overleggen om de begindata voor het winterseizoen te coördineren.

Het heeft de voorkeur, aldus Macron, om een ​​heropening van de gebieden in januari te plannen, maar alleen als de omstandigheden gunstig zijn. Hij beloofde begin december met nieuwe informatie te komen.

Sommige regio's in de Franse Alpen zijn op dit moment coronabrandhaarden. Gezondheidsautoriteiten waarschuwden al dat ziekenhuizen daar snel helemaal vol kunnen raken met massa's skiërs uit Frankrijk en het buitenland. Frankrijk telt in totaal 350 skigebieden met in het hoogseizoen 120.000 medewerkers. De wintersport brengt jaarlijks naar schatting 10 miljard euro op.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Imker
Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:10

Denken jullie dat de voorjaarsvakantie door zal gaan in Oostenrijk? Normaal gaan we ieder jaar maar nu zijn we enorm aan het twijfelen. Eigenlijk moest er nu aanbetaald worden en is half pension afgeschaft én als er een lockdown is, krijg je je goed niet terug.
Prijzen zijn ook flink gestegen. Zo is de vakantie niet zo leuk meer.

Toos paardloos

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:30

Ik vrees ervoor en zou de gok niet nemen met vooruit boeken en betalen. Hooguit dan of een week of twee ervoor gaan kijken wat er nog vrij is. Nu boeken is ben ik bang geld kwijt

Gelukkig boeken wij nooit vooruit maar kijken hooguit een paar dagen van te voren wat er beschikbaar is.
Laatst bijgewerkt door karuna op 25-11-20 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:38

Dee_Es schreef:
Zal idd geen après ski worden.

https://www.wintersport.nl/nieuws/11/09 ... onmogelijk

We gaan weer met meer 20+ man en hebben een hele locatie voor onszelf dus we kunnen daar denk ik veilig ons eigen feestje vieren maar het wordt wel even anders dan normaal helaas.


Ik quote mezelf even, wij gaan morgen even overleggen maar ik denk dat we gaan annuleren -O- Op dit moment is Oostenrijk nog Oranje. Ik durf het denk ik toch niet aan. Hopelijk kunnen we als het beter gaat last minute nog iets boeken.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Celiien
Berichten: 13251
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:50

nee, wij gaan de gok niet nemen. heel misschien maart, maar dat wordt eeg last minute. we hebben geen zin in voucher etc. dan volgend jaar maar 2 weken bij wijze van :=

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 16:00

Wij hebben nog wel geboekt staan maar moeten binnenkort wel beslissen... als t geel is dan durf ik t wel aan, want niet zo overlopen en klein gebied.. maar ja dat weet je pas kort van tevoren. LAstig hoor.

Imker
Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 16:14

Ik denk dat wij ook maar moeten last-minute beslissen. Niet skiën is ook geen drama.

Toos paardloos

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 16:57

Ik ben afhankelijk van groepsreis. 50 studenten, van ons, +/- 500 van andere verenigingen, 31 jan naar Frankrijk :+

Ze hebben het nog niet geannuleerd, maar kan dit niet geloven als ze dat door laten gaan.

sanie22
Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 08:01

Ik denk dat de voorjaarsvakantie in Oostenrijk ook heel lastig gaat worden. Wij hadden al geboekt voor de coronacrisis. We wachten nog maar af, maar zoals het nu is zouden we liever niet gaan. Als we niet hadden geboekt of er makkelijk onderuit konden, zouden we niet gaan.

Indy_Mouse_9
Berichten: 2107
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 09:07

Wij hebben geboekt voor half januari, in Frankrijk. We hebben besloten dat als het geel is, we gaan, dus waarschijnlijk kunnen we pas een paar dagen van tevoren er definitief iets over zeggen.

We gaan met een groep waarvan de mensen óf nu ook al over de vloer komen, óf zelf al maanden praktisch niemand hebben gezien :') We zijn geen aprés skiers, dus wat we doen is skien, boodschappen doen en in ons huisje zitten. Ik denk bijna dat we daar minder risico lopen dan hier...

Ons huisjes heeft overigens bijzonder goede voorwaarden, als er maar iets van Corona gerelateerde reden is om te cancellen, dan mag dat en krijg je je geld terug. Ik vind het een slimme aanpak, zo hebben ze (denk ik) gezorgd dat mensen toch boeken, en daardoor waarschijnlijk meer hun best doen om te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:10

Wij gaan niet denk ik.. ja we houden de last minute open maar vrees ervoor. Misschien weekendje winterberg als dat kan.. maar ik vrees dat het Snowworld wordt. :+

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:48

Indy_Mouse_9 schreef:
Wij hebben geboekt voor half januari, in Frankrijk. We hebben besloten dat als het geel is, we gaan, dus waarschijnlijk kunnen we pas een paar dagen van tevoren er definitief iets over zeggen.

We gaan met een groep waarvan de mensen óf nu ook al over de vloer komen, óf zelf al maanden praktisch niemand hebben gezien :') We zijn geen aprés skiers, dus wat we doen is skien, boodschappen doen en in ons huisje zitten. Ik denk bijna dat we daar minder risico lopen dan hier...

Ons huisjes heeft overigens bijzonder goede voorwaarden, als er maar iets van Corona gerelateerde reden is om te cancellen, dan mag dat en krijg je je geld terug. Ik vind het een slimme aanpak, zo hebben ze (denk ik) gezorgd dat mensen toch boeken, en daardoor waarschijnlijk meer hun best doen om te komen.


Dat zijn idd wel hele fijne voorwaarden! Wij hadden niet zulke voorwaarden en de locatie wilde ook niet meedenken met ons dus we hebben geannuleerd en gaan kijken voor een plek waar we minder financieel risico lopen.

Ik kan me nog niet helemaal neerleggen bij het idee om niet te gaan snowboarden deze winter. Is echt mn favo vakantie van het jaar :\

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Indy_Mouse_9
Berichten: 2107
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:04

Nou dat inderdaad hè.
Wat dat betreft kan ik Les Gets dit seizoen aanraden, alle accomodaties die via de VVV worden geboekt hebben dergelijke voorwaarden. Wij zitten in een appartement van Alpine Residences, en die hebben nog uitgebreide voorwaarden (en ook huisjes in andere gebieden trouwens).

Ik heb gisteren contact gehad en ze verwachten dat als er niets veranderd, de liften in Les Gets op 20 januari weer open gaan. Dat is halverwege onze week... dus ze hebben toegevoegd dat we hierom mogen cancelen. En mocht de situatie nog zo zijn tegen die tijd en we komen wel, krijgen we 40% korting op het verblijf.

Vooralsnog gaan we er van uit dat we gaan, en de week voor vertrek zullen we zien of dat daadwerkelijk kan en onder welke voorwaarden...

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:09

Ik denk dat er best kans is dat de skigebieden in eerst instantie eerst openen voor de Fransen zelf.

XxLMMxX
Berichten: 3121
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:15

Eind januari Winterberg was het plan....

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:30

Hier was het plan om in naar Crested Butte, Colorado te gaan voor een weekendje. Helaas had mijn vriend zijn pols gebroken 2 weken daarvoor.
Gelukkig mag hij weer skiën dus zullen we dit weekend skiën in Beaver Creek en hopelijk kunnen we de eerste week van het nieuwe jaar naar Park City in Utah voor een weekje skiën.

Daarna zou ik weer terug gaan naar Nederland en een weekje gaan skiën in Les Trois Vallees maar dat zal er helaas niet in zitten.
Enorm balen maar gelukkig zijn de ski resort is Colorado nog steeds open al dan wel met een reservatie systeem.[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chocky84, cinniz123, germie, Johnie, MeesMo, moonsparkle, scrabbel, Stybba, Toushie, Whizz, xSannee en 74 bezoekers