Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 19:07

Klopt ja. Ik woon aan de grens en ze vragen het bij alles inderdaad.. Wil je ergens eten of overnachten dan zal je dus Janssen + 2e prik + booster moeten. Heb je dat niet is het testen.


germie
Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 19:25

Daarom, waar haal je nu in Nederland die 3e prik na Janssen?
Testen is geen optie.
Je kunt in Duitsland ook skien immers. En anders gaat ook poging 5 voor de wintersport niet door.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 19:26

Die kan je simpelweg niet krijgen. Als je nog een prik wil zal je in duitsland dat moeten doen daar kan je hem wel zo halen.

lucifertje
Berichten: 5602
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 19:43

germie schreef:
Daarom, waar haal je nu in Nederland die 3e prik na Janssen?
Testen is geen optie.
Je kunt in Duitsland ook skien immers. En anders gaat ook poging 5 voor de wintersport niet door.


Gewoon bij de GGD als je aan de voorwaarden voldoet. Als je daar niet aan voldoet heb je pech helaas. Dan kan je in Duitsland een boosterprik halen.

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 19:49

3 maanden na je pfizer denk ik?

Ik ga zelf een week voor wintersport nog wel naar de vrije inloop, is een week voor mn 3 maanden verlopen na besmetting maar wil m gewoon hebben.

En dan dochter van 6 testen zodat we in Duitsland kunnen overnachten op de heenweg. Terug rij ik in 1x

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 19:50

Ik vind dat echt erg, doe je alles goed met vaccinatie en booster, kan je nog niks….

Kmbrly
Berichten: 1839
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 20:11

germie schreef:
Daarom, waar haal je nu in Nederland die 3e prik na Janssen?
Testen is geen optie.
Je kunt in Duitsland ook skien immers. En anders gaat ook poging 5 voor de wintersport niet door.


Je kan de booster dan toch ook in duitsland nemen?

Speciaal voor de booster naar duitsland gegaan. Aangezien mijn vriend woensdag vertrekt.
Trouwens … wat moet ik allemaal in zijn koffer steken :') ?

I know you'll be a sun in somebody else's sky

germie
Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 20:40

Kmbrly schreef:
germie schreef:
Daarom, waar haal je nu in Nederland die 3e prik na Janssen?
Testen is geen optie.
Je kunt in Duitsland ook skien immers. En anders gaat ook poging 5 voor de wintersport niet door.


Je kan de booster dan toch ook in duitsland nemen?

Speciaal voor de booster naar duitsland gegaan. Aangezien mijn vriend woensdag vertrekt.
Trouwens … wat moet ik allemaal in zijn koffer steken :') ?

Dan krijg je de prik niet geregistreerd, dus dat is ook een probleem.

sureido schreef:
Ik vind dat echt erg, doe je alles goed met vaccinatie en booster, kan je nog niks….

Precies. Ik had die booster gehaald om volgend weekend naar Winterberg te gaan. Vergeet het nu maar.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

capopjekop
Berichten: 30612
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 20:44

Je kunt toch gewoon de duitse app downloaden?

Overigens zou ik hem lekker zelf z'n koffer laten inpakken. Anders heb jij het straks gedaan :')

germie
Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 21:06

En dan heb je dus 2 registraties omdat je die 3e prik niet in Nederland kunt registreren. En dan verzinnen ze weer wat en dan moet het in 1 land gehaald zijn. Het is niet handig zo, maar ook wegen bijwerkingen e.d. Ik heb gewoon van Jansen en de booster van pfizer echt enorme bijwerkingen gehad. De ellende met de booster is ook met de huisarts besproken en bij Lareb gemeld. Als je dan in Duitsland een 3e prik haalt (geen idee hoe je dat doet), dan zit je dus met 2 apps, en in beiden is het totaalplaatje niet compleet, maar de bijwerkingen ellende kan ik dan mogelijk ook weer niet bij de huisarts kwijt.

Ik hoop wel dat ze hier dan snel een oplossing voor regelen. Hotel Winterberg maar weer geannuleerd.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 21:13

Je huisarts kan, als die mee wil werken, de duitse prik bij de GGD kunnen registreren geloof ik. :j

germie
Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 21:16

Hanafubuki schreef:
Je huisarts kan, als die mee wil werken, de duitse prik bij de GGD kunnen registreren geloof ik. :j

Oh? Want iemand die ik ken die bij de ggd werkt zegt dat er op dit moment geen mogelijkheid is om dat te doen. HA ziet me aankomen, was er vorige week wegens bijwerkingen en angst als ik ooit weer een prik moet halen (en ja, die angst is er, maar ik vind testen nog veel erger, ik ga liever dood aan een bijwerking dan niets meer doen). Maar ik heb juist gelezen dat het advies is om geen buitenlandse prik te halen. En de persoon die bij de ggd werkt zegt dus ook dat dat niet kan.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 21:33

Hanafubuki schreef:
Je huisarts kan, als die mee wil werken, de duitse prik bij de GGD kunnen registreren geloof ik. :j

Klopt een klusje van niets. :j De duitse prik wordt bij een apotheek in de duitse app gezet en in nederland kan 95% van de huisartsen hem heel simpel melden bij de juiste instanties. Ken iemand die hem onverwachts daar moest halen ivm familie die er woont en dat ging gewoon soepel over op de nederlandse app.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

germie
Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 21:37

Helaas, dat omzetten bij de ha kan toch echt niet:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... nt%3B%20of

Kan ik een boostervaccinatie uit het buitenland laten registreren bij de huisarts?
U kunt uw buitenlandse boostervaccinatie niet laten registreren bij de huisarts. Huisartsen mogen van de wet alleen vaccinaties registreren die zij zelf gezet hebben. Bovendien hebben huisartsen niet de registratiemiddelen om buitenlandse vaccinaties goed te verwerken.

Bent u volledig gevaccineerd in een EU-land? Of kreeg u een boosterprik in een ander EU-land? Dan geeft het land dat u gevaccineerd heeft u een coronabewijs. Dat kunt u gebruiken voor:

reizen; en
voor toegang in Nederland.
Heeft u problemen om dit te regelen? Dan kunt u uw vaccinatie laten registreren in Nederland. U krijgt dan een papieren vaccinatiebewijs voor gebruik in Nederland (coronatoegangsbewijs). Op dit moment kan dit bewijs nog niet opgehaald worden in de CoronaCheck-app. Hier wordt aan gewerkt. Let op: u kunt geen internationaal coronabewijs krijgen om mee te reizen.

Je kunt het dus niet in 1 app krijgen en dus ook niet gebruiken om mee te reizen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

capopjekop
Berichten: 30612
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 21:55

Maar je kunt in Duitsland wel je Nederlandse vaccinaties in laten schrijven in de app. Dan gebruik je voortaan gewoon de Duitse app. Die is binnen Europa gewoon geldig. Dan hoef je niet 2 apps te gebruiken.

Althans zo legde rtl nieuws het laatst uit

smurffie
Berichten: 11124
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 21:56

Wij willen tussen 10 en 20 maart boeken, twijfelen toch over waar heen ivm goede sneel wat later in het seizoen. Iemand nog do's en don'ts?

germie
Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 21:59

capopjekop schreef:
Maar je kunt in Duitsland wel je Nederlandse vaccinaties in laten schrijven in de app. Dan gebruik je voortaan gewoon de Duitse app. Die is binnen Europa gewoon geldig. Dan hoef je niet 2 apps te gebruiken.

Althans zo legde rtl nieuws het laatst uit

En eigenlijk wil ik het gewoon in Nederland vastgelegd hebben. Anders zit je later weer vrees ik.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 22:31

goed om mee rekening te houden. vriend heeft dus straks jansen+ booster, 2 prikken dus. We gaan toch niet overnachten in DUI, dus dat komt wel goed. en alle regels kennende kan het zomaar teruggedraaid worden...

germie, sorry ik snap dat het allemaal lastig is, maar dat is het voor iedereen. ik hoor alleen maar wat niet kan, en niet wat wel kan. Frankrijk, Zwitserland en Oostenrijk gaan weer open voor een groot deel, daar kan je toch heen?

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

lucifertje
Berichten: 5602
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 22:37

smurffie schreef:
Wij willen tussen 10 en 20 maart boeken, twijfelen toch over waar heen ivm goede sneel wat later in het seizoen. Iemand nog do's en don'ts?


Wij gaan 13 maart naar Gerlos. Tis toch altijd een gok. Mss is Breuil-Cervinia een optie? Ligt erg hoog en blijkt een mooi gebied te zijn.

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 22:53

smurffie schreef:
Wij willen tussen 10 en 20 maart boeken, twijfelen toch over waar heen ivm goede sneel wat later in het seizoen. Iemand nog do's en don'ts?

wij gaan 19 maart weg, naar zell am see. Kaprun ligt er vlakbij en is een gletsjer waar je sowieso kan skien. zell am see ski staat voor die periode ook nog als sneeuwzeker. wij waren er 2 jaar geleden in de 2e week van maart, en toen was de sneeuw ook goed, op de dalafdaling na. dat was ploeteren :+

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Kmbrly
Berichten: 1839
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 23:08

Wel in belgië… maar hier staat de duitse gewoon in de belgische app(dat is door de huisarts gedaan)
En de qr code krijg je al mee in de apotheek.
Dus ook al stond deze niet id app, had ik nog een qr.

Want er waren heel heel veel nederlanders daar, ook allemaal het gele boekje mee.
Dus zou me straf lijken dat niets gedaan kan worden.

Waar een wil is , is een weg.

I know you'll be a sun in somebody else's sky

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 23:13

Citaat:
4. Boosterprik laten registreren
Let op: het is niet de verantwoordelijkheid van je Nederlandse huisarts om vaccinaties te registreren die niet door hem/haar zelf gezet is. Check daarom altijd van tevoren bij je huisarts of hij of zij dit kan doen.

Er zijn nu twee mogelijkheden om je vaccinatie in een QR-code app te krijgen:

Je neemt contact op met je eigen huisarts om jouw boosterprik te laten registeren. Je stuurt eventueel een foto van je gele boekje door en een foto van het document dat je ter plekke hebt gekregen op de prik locatie (mits ontvangen). De huisarts kan nu jouw vaccinatie bij het RIVM doorgeven. Let op: niet elke huisarts kan/doet dit! Dit ligt aan het HIS (Huisarts Informatie Systeem) waarmee je huisarts werkt. Als je huisarts het kan registreren krijg je vanuit je huisarts een document teruggestuurd met daarin een 6-letterige code. Deze voer je in op je Nederlandse Corona Check app en je vaccinatie staat erin!
Een andere optie is dat je na je prik je gegeven formulieren mee neemt naar een willekeurige lokale Duitse apotheek. Zij kunnen jou een QR-code geven (let op, dit is niet een QR-code waarmee je bijvoorbeeld een restaurant binnen kunt) op basis van je gele boekje/formulieren. Nu download je de Corona Warn App (een Duitse app). De QR-code die je zojuist van de apotheek hebt gekregen scan je vervolgens met de Corona Warn App. Nu staat jouw boosterprik vaccinatie ook geregistreerd in deze app.


Het kan wel. Via de eerste weg komt het gewoon goed geregistreerd terecht in 90% van de gevallen. Wel eerst langs de duitse apotheek.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

smurffie
Berichten: 11124
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 03:41

Zell am see/gerlos doe ik niet meer half maart, 2020 zaten we 14 maart met 17 graden ( en corona :=) op de piste. Breuil-Cervinia ga ik bekijken.
Valtho vind ik altijd nog veilige keuze, wellicht moet ik ook gewoon dat boeken.

germie
Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 07:44

karuna schreef:
Citaat:
4. Boosterprik laten registreren
Let op: het is niet de verantwoordelijkheid van je Nederlandse huisarts om vaccinaties te registreren die niet door hem/haar zelf gezet is. Check daarom altijd van tevoren bij je huisarts of hij of zij dit kan doen.

Er zijn nu twee mogelijkheden om je vaccinatie in een QR-code app te krijgen:

Je neemt contact op met je eigen huisarts om jouw boosterprik te laten registeren. Je stuurt eventueel een foto van je gele boekje door en een foto van het document dat je ter plekke hebt gekregen op de prik locatie (mits ontvangen). De huisarts kan nu jouw vaccinatie bij het RIVM doorgeven. Let op: niet elke huisarts kan/doet dit! Dit ligt aan het HIS (Huisarts Informatie Systeem) waarmee je huisarts werkt. Als je huisarts het kan registreren krijg je vanuit je huisarts een document teruggestuurd met daarin een 6-letterige code. Deze voer je in op je Nederlandse Corona Check app en je vaccinatie staat erin!
Een andere optie is dat je na je prik je gegeven formulieren mee neemt naar een willekeurige lokale Duitse apotheek. Zij kunnen jou een QR-code geven (let op, dit is niet een QR-code waarmee je bijvoorbeeld een restaurant binnen kunt) op basis van je gele boekje/formulieren. Nu download je de Corona Warn App (een Duitse app). De QR-code die je zojuist van de apotheek hebt gekregen scan je vervolgens met de Corona Warn App. Nu staat jouw boosterprik vaccinatie ook geregistreerd in deze app.


Het kan wel. Via de eerste weg komt het gewoon goed geregistreerd terecht in 90% van de gevallen. Wel eerst langs de duitse apotheek.

Maar, in principe is de 2e prik al als booster geregistreerd he.
Ik wil het gewoon in Nederland geregistreerd hebben omdat ik dus echt last heb van bijwerkingen en vorige week daarom ook nog bij de huisarts was, want tja, ik zie eigenlijk een volgende prik niet zitten, maar ik ga liever dood dan dat ik me beperkt moet voelen. Maar ik wil absoluut niet vaker een prik dan nodig is. Dus als ik een 3e prik zou kunnen halen, dan moet vanaf dan ook weer een zgn. nieuwe periode gaan gelden, in Nederland en elders. En ik zit dus wel met die bijwerkingen. Want dat is bij mij helaas ook een dingetje. Vorig weekend kon ik geen bh dragen. Dus helemaal gezond is het ook niet. En als ik dan zomaar naar een apotheek rij in Duitsland? (hoe gaat zoiets dan? )
Daarnaast, wat als je huisarts geen boosters kan registreren, dan houdt het dus ook al op.

En voor nu is het dus al te laat, want je moet wel minstens 3 of 4 weken tussen een prik hebben. Dus daarmee gaat mijn weekendje ook niet door.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

prugelpiet
Berichten: 12523
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 09:21

Welke prik zit 3 of 4 weken tussen volgens jou? 1e en 2e vaccinatie was 2 weken dacht ik (en in veel andere landen zelfs al meteen) en de booster zelfs maar 7 dagen dacht ik.

I am because you were


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495, CharleyT, craiester, F_inley, Jorex, moonsparkle, RanjaRietje en 80 bezoekers