Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
WillemYntJee
Berichten: 6300
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 07:59

Vliegtuig is ook prima te doen, bij bijv swiss air kun je gratis skiuitrusting meenemen. T scheelt wel iets in reistijd maar ook niet heel veel. Je moet toch op tijd aanwezig zijn en dan vanaf t vliegveld nog naar je bestemming. En hopen dat t goed weer is, wij stonden een keer in Zürich ipv Genève ivm lokaal bevroren landingsbaan oid. Krijg je wel compensatie voor maar handig is t niet!


karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:43

18 graden pfff dat is bloedheet.

Heb er zin in bijna nog een ruime week.

Kwa vervoer mijn voorkeur is auto/camper en in twee dagen rijden met en stop. Dan slaap ik tenminste wel
Gv heeft voorkeur voor bus maar die gaat zitten en slaapt. Voor mij is het niet slapen, pijn in mijn been omdat ik die niet goed kan strekken en de eerste dag niks kunnen doen vanwege pijn en vermoeidheid. Vliegtuig of trein wel naar gekeken maar dan zit je vaak met duur/lang natransport.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

JudithO
Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:36

Tot nu toe zijn we ook altijd met de auto geweest. ML wel een keer met de nachttrein, maar dat was drama met overstappen etc.
En als je al met 2 personen in de auto zit ben je al goedkoper uit dan trein of vliegtuig. Wij rijden ook altijd in 2x met een overnachting. Dat geeft ook als voordeel dat als je nog op tijd op bestemming bent, je eventueel nog een rondje kan gaan skiën. En dat is tot nu toe al 3 jaar achter elkaar gelukt.

Maar ondanks alles willen we toch kijken hoe en wat met trein of vliegtuig. Al komt daar natuurlijk gauw de kosten van een shuttle of taxi nog bij omdat niet elk dorp beschikt over een treinstation of vliegveld ;)

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:08

Hier altijd met de auto. Ben 1x met de bus naar Frankrijk geweest, maar ik vond t allemaal veel te lang duren. Dus lekker met de auto, kun je zelf alles bepalen.

Frankrijk ben ik 2x wezen skien, vond ik ook prima, maar wel stuk verder rijden. Ben in Superdevoluy geweest, daar zou ik echt nooit weer naar toe gaan, wat een verschrikkelijk lelijk dorp. Echt een bijlmerflat daar. Andere keer naar Chatel, Portes du Soleil. Prachtig gebied, daar zou ik zo weer naartoe gaan. In Oostenrijk gaan we altijd naar hetzelfde onbekende gebied :+ en 1x naar Sölden, dat vond ik ook erg mooi! Maar ik vond t vooral ook erg druk...

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:39

Ik ben nu twee keer met Sunweb met de bus geweest en dat is ook echt wel goed fijn hoor!

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:45

Grappig is we hebben voor hier gekeken. Zell am See is 30 km verder dan Flaine. :+ maar lijkt veel dichterbij hihi

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:01

karuna schreef:
Grappig is we hebben voor hier gekeken. Zell am See is 30 km verder dan Flaine. :+ maar lijkt veel dichterbij hihi


Bijzonder, voor mij is het precies andersom. Ook als je vanaf Utrecht rekent is Zell toch echt dichterbij.

Noggggg 4 nachtjes slapen!!!

Mama3
Berichten: 1795
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:50

Veel plezier lucifertje. Wij hebben de smaak te pakken en willen misschien met pasen nog een paar dagen gaan. En in de herfstvakantie wat indoorlessen in zoetermeer of heerlen

Doubtless
Berichten: 8450
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:13

Nog 1 dagje werken en dan mag ik weer :):) 5 dagen Kaprun deze keer!

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 10:55

Doubtless schreef:
Nog 1 dagje werken en dan mag ik weer :):) 5 dagen Kaprun deze keer!


Leuk!! Ik ben vroeger ook in Kaprun geweest :) .

Hier is het ook al bijna zo ver, zoooo veel zin in *\o/* .
Nog iets meer dan een weekje wachten.

Welke app/weersite gebruiken jullie om de sneeuw te checken?

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 10:56

Sneeuwhoogte gebruik ik.

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 11:49

Een vriend van me gebruik altijd snow-forecast.com. Die lijkt redelijk te kloppen geeft heel veel info. Maar om echt een idee te hebben check ik meestal meerdere websites.

Zaterdag gaan we weer, mooi de regen ontsnappen hier in Nederland.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 21:27

Dee zijn jullie er al? Wij morgen op stap. -10/-23 graden. Skies toch mee. Skischoenen als handbagage twee keer. Twee grote tassen en een odd size luggage zak. Lang leve mijn mega vishengelzak. Beide paren skies en stokke passen erin, voor heen en weer vliegen hadden we 1,5 skihuur grhad voor een persoon.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Tuhan
Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 03:21

Woehooee wij gaan 1 april nog lekker 5 dagen naar Kitzbuhel. In januari zijn we 8 dagen in Canazei geweest. Dat is al je van skisafari houdt echt een aanrader.

Tulissa Biotop x Purioso Yes Z1 + 3 mei 2000-mei 2018

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 07:01

Zo eerste dagje zit er alweer op. De kamer is klein maar wel heel gezellig, schoon en de bedden zijn zacht
Snowboarden ging niet zo lekker. Had last van kramp in mij voeten en weet niet waar dat vandaag komt.
Ook ben ik onderste boven geskied door iemand die achter op klapte toen zijn we maar gaan lunchen. Helaas niet mega goed en ook duur. Piste zijn onder vrij slecht, veel slush en bulten helaas. De piste naar de Dantecepies was uitstekend
Vandaag weer nieuwe ronde nieuwe kansen.

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:30

karuna schreef:
Dee zijn jullie er al? Wij morgen op stap. -10/-23 graden. Skies toch mee. Skischoenen als handbagage twee keer. Twee grote tassen en een odd size luggage zak. Lang leve mijn mega vishengelzak. Beide paren skies en stokke passen erin, voor heen en weer vliegen hadden we 1,5 skihuur grhad voor een persoon.


We waren keurig om 15:50uur aangekomen en check in was vanaf 16:00uur dus perfect getimed. -10/-23 waar zijn jullie nu dan? Hier wordt het morgen ook koud maar vandaag was het echt warm, zelfs wat regen op de lage stukken. Sneeuw is gelukkig wel nog prima. Vandaag wel wat weinig zicht op sommige momenten. De gletscher was dicht vanwege de wind, ik verwacht dat die morgen ook nog dicht is.

@Tuhan, wat tof! Ligt Kitzbuhel hoog dat je er in april nog naartoe kan?

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Tuhan
Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:32

Dee_Es schreef:
karuna schreef:
Dee zijn jullie er al? Wij morgen op stap. -10/-23 graden. Skies toch mee. Skischoenen als handbagage twee keer. Twee grote tassen en een odd size luggage zak. Lang leve mijn mega vishengelzak. Beide paren skies en stokke passen erin, voor heen en weer vliegen hadden we 1,5 skihuur grhad voor een persoon.


We waren keurig om 15:50uur aangekomen en check in was vanaf 16:00uur dus perfect getimed. -10/-23 waar zijn jullie nu dan? Hier wordt het morgen ook koud maar vandaag was het echt warm, zelfs wat regen op de lage stukken. Sneeuw is gelukkig wel nog prima. Vandaag wel wat weinig zicht op sommige momenten. De gletscher was dicht vanwege de wind, ik verwacht dat die morgen ook nog dicht is.

@Tuhan, wat tof! Ligt Kitzbuhel hoog dat je er in april nog naartoe kan?


Niet zo hoog als de gebieden waar wij normaal gesproken heengaan. Maar er ligt door de vele sneeuwval nu nog 200cm

Tulissa Biotop x Purioso Yes Z1 + 3 mei 2000-mei 2018

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:42

Ik zit in fins Lapland levi.

]Voor vanavond met bus naar ijsiglo en hopelijk noorderlicht zien. Vrijdag middag 3'5uur sneeuw scooter. Vanmiddag rendieren gevoerd. 5 dgn skieen ook. Piste op 100 m en s avonds nog wat wandelen.

Vrijdag avond sami diner met lokaal gezang

Perfect sneeuw strakblauwe lucht geen wind veel blauwe pistes rood en pittig zwart. Van 9.30 1900 kunnen we. Morgen eerste dag. Compact gemoedelijk dorp

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:54

Nice!!

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 07:04

Gisteren was eng :+ Hel de dag ging goed. Hadden een verlate lunch rond half 3 en zaten lekker te eten. Na de lunch moesten we nog 1 lift omooghoog hebben en 1 piste naar beneden. Ruim op tijd bij de lift aangekomen, gaan lekker zitten en na het tussen station ging het tekéér. De lift (eitje) is stopgezet en ik heb echt lopen zweten zo zwiepte de lift heen en weer.
Uiteindelijk boven gekomen en moet je een plateau oversteken om bij de piste te komen. Een en al ijs omdat de sneeuw weggewaaid was. Ik werd gegrepen door de wind en moest boven op mijn snowboard gaan liggen anders was deze weggewaaid. Vriendin van mij idem dito en gelukkig kwam iemand anders helpen. Hebben even in het cafeetje gezeten om bij te komen. Helaas kwam er net op dat moment een sneeuwscooter omhoog met passagiers. De wind was zo sterk dat de sneeuwscooter incl passagiers opgetild om ongegooid werd. Bestuurder was een meter of 50 naar beneden gegleden.
Toch maar de keuze gemaakt om naar beneden te gaan. Mijn man is op ski’s en die was een stukje naar beneden. Wij hebben onze boards over de reling gegeven en zo konden we het stukje naar beneden. Daarna al roetsjend op mijn tenen en af en toe even stoppen zijn we uiteindelijk bij het hotel gekomen. Echt, ik haaaat wind! Je hebt gewoon geen controle meer over alles.

sanie22
Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 08:21

Wat is Lapland prachtig Karuna!

Wat een verhaal Lucifertje. Is het wel goed gekomen met die mensen op de sneeuwscooter? Wind is vreselijk, 1 keer in een gondel gezeten die heen en weer werd geslingerd, nog nooit zo blij geweest dat we boven waren. Daarna ging hij ook dicht.
Wij zijn van 16 tm 23 februari geweest, hadden prachtig weer. De sneeuw was perfect, ieder dag volop zon maar niet te warm. Alleen vrijdags hadden we sneeuw en mist, 1 afdaling gedaan. Er was zo weinig zicht, dat ik niet zeker weet of ik nou op de piste zat of ernaast. Maar allemaal veilig beneden gekomen.
Nu bezig met boeken voor volgend jaar.We willen weer naar hetzelfde gebied, is erg goed bevallen. Helaas is ons appartementencomplex verkocht en weten ze nog niet of het volgend jaar weer verhuurd gaat worden. Dus op zoek naar wat anders. Dat blijkt nog erg lastig. Alles is alweer geboekt door vaste gasten of wordt vrij gehouden voor vaste gasten. Herkennen jullie dat? Nu een voorboeking gedaan bij Landal, maar dat is relatief duur en ik vind het leuker om meer in het dorp te zitten denk ik.

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:02

Dat is helaas heel herkenbaar Sanie, wij hebben hetzelfde probleem. We gaan ook altijd in de voorjaarsvakantie en een paar jaar geleden konden we het appartement waar we altijd zaten niet meer gebruiken. We zijn met 8 volwassenen en 2 kinderen dus je hebt dan wel meerdere appartementen of een heel groot huis nodig (totaal 6 slaapkamers). We hebben toen het geluk gehad dat we iets konden boeken wat net nieuw gebouwd was en dat hebben we dus dit jaar weer geboekt en al vastgelegd voor volgend jaar. Het is erg prijzig (wel heel mooi) maar we kunnen gewoon niks anders vinden in dat gebied voor zo'n groep. Heb je de website van de lokale VVV al bekeken? Soms vind je daar nog wel wat.

Jeetje lucifertje wat ontzettend eng zeg! GElukkig allemaal heelhuids weer beneden gekomen.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:42

Lucifertje geen neiging om te gaan lopen? Gelukkig heel beneden. Hopen dat sneeuwscooter ook veilig is gedaald.

Hier bont en blauw twee sleepliften grrr. Eerste paddestoel die bij inhaken achter brace vastzat en zich losrukte. Ik bleef staan maar paddestoel trok zich los. Au. Tweede een anker. Met afstappen weer brace die de boel verprutste. Linker been ging verder omhoog en rechts netjes opzij. Boem. Wilde opstaan mulle sneeuw waar ik voorover in wegzakte. Ahum erg charmant.

Pittige pistes de blauwe. Ben verreweg de slechtste. Heel anders dan waar ook. Ruige natuur en min 6 nu. Strakblauw geen wind en rustig

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:46

[ img ]

Schooiende rendieren

Ok krijg net paar foto's. Mijn charmant moment vastgelegd kennelijk. Rotzak zucht.

[ img ]

[ img ]

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Indy_Mouse_9
Berichten: 2109
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:59

Wij hadden een briljante dag! Strak blauw en vannacht veel nieuwe sneeuw gevallen. Dat betekende helaas wel dat het op drukkere plaatsen nogal boekelig was, maar het weer maakte alles goed 8-)

In het dal (bij ons hotel) is de temperatuur wel al weer flink opgelopen, op de terrassen is alle nieuwe sneeuw al weer weg. Morgen mssn nog een beetje sneeuw in het dal, maar daarna word het beneden al weer regen helaas. Boven voor vrijdag nog wel weer een bak sneeuw voorspeld, dus even afwachten hoe lang het dan leuk blijft :)

[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 76 bezoekers