Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathazzz

Berichten: 858
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Oude Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 20:40

Hallo,

Wij zijn aan het kijken voor wintersport volgend jaar. Iemand nog tips voor een accomodatie, het liefst willen we een aparthotel, maar alleen appartement kan evt. ook.

We zijn met 5 volwassenen en 1 kind (3 jaar). Waarschijnlijk 3e week januari dus buiten hoogseizoen.

Onze voorkeuren:
* Oostenrijk
* Minimaal ca. 125 km pistes.
* 3 slaapkamers
* Max. 500 meter van de piste of lift.
* Ook genoeg wandelmogelijkheden/loipes.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:27

Je zou eens in Kirchberg kunnen kijken. :) Mooie pistes, groot gebied en altijd goed in orde.
Wij hebben zelf 2 appartementen in Schochenhof (www.schochenhof.at), direct aan de piste (letterlijk!), de lift is 1 heuvel naar beneden skiën en je kunt zo de gondel in. Ze hebben binnen het complex ook wel grotere appartementen. Niet allemaal even luxe, verschilt heel erg per eigenaar. :)

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:31

Voor diegene die eens ergens anders op wintersport wil en niet zo’n behoefte heeft aan apres ski, Idre Fjall in Zweden is prachtig. Keer in April met Pasen geweest, langlaufen is er heerlijk.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:34

Nathazzz schreef:
Hallo,

Wij zijn aan het kijken voor wintersport volgend jaar. Iemand nog tips voor een accomodatie, het liefst willen we een aparthotel, maar alleen appartement kan evt. ook.

We zijn met 5 volwassenen en 1 kind (3 jaar). Waarschijnlijk 3e week januari dus buiten hoogseizoen.

Onze voorkeuren:
* Oostenrijk
* Minimaal ca. 125 km pistes.
* 3 slaapkamers
* Max. 500 meter van de piste of lift.
* Ook genoeg wandelmogelijkheden/loipes.


Ik ben nog nooit in Oostenrijk geweest, maar in Frankrijk heb ik wel een paar leuke!
O.a. Les 2 Alpes, Valloire/Valmeinier, La Plagne. Allemaal mogelijk om aan de piste te zitten. Maar aangezien je voorkeuren uitgaan naar Oostenrijk... Wat is de reden voor je voorkeur naar Oostenrijk?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:38

Frankrijk is toch wel zo sfeerloos tov Oostenrijk :o

Ik ga alleen nu naar Frankrijk omdat mijn vereniging daar goedkope reizen naar toe organiseert maar elke keer als ik daar ben, mis ik de Oostenrijkse sfeer. Alleen al eten/drinken op de piste en de taal en de mensen :+

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:08

sureido schreef:
Frankrijk is toch wel zo sfeerloos tov Oostenrijk :o

Ik ga alleen nu naar Frankrijk omdat mijn vereniging daar goedkope reizen naar toe organiseert maar elke keer als ik daar ben, mis ik de Oostenrijkse sfeer. Alleen al eten/drinken op de piste en de taal en de mensen :+


Kan ik me iets bij voorstellen hahaha (ookal ben ik nog nooit in Oostenrijk geweest). Verschilt wel heel erg per gebied ook moet ik zeggen hoor! La Plagne was bv echt heel leuk en gezellig! Maar ik ga vooral voor het snowboarden, niet zo zeer voor het gezellige en het eten :+ . Ik ben doodop na een dag op de piste dus ga lekker vroeg naar bed :Y)

Eten regelen we eigenlijk altijd zelf.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:16

Ik ben vorig jaar in La Plagne geweest maar ik vond het niet tippen aan Oostenrijk!

Maar de pistes zijn wel echt veel beter dan in Oostenrijk, dat is wel zo.

Nathazzz

Berichten: 858
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Oude Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 13:22

Inderdaad de sfeer van Oostenrijk. En het eten en de taal, Fransen hebben weinig zin je tegemoet te komen in een andere taal en mijn Frans is ook niet best. :')

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:09

Zoals ik al zei, ben ik nog nooit in Oostenrijk geweest :+ . Maar tot nu toe was La Plagne wel de beste sfeer :) . Ik ga voor het snowboarden en dan het liefste zo betaalbaar mogelijk :P

Indy_Mouse_9

Berichten: 2118
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:14

iirrssjjee, ik ben nu wel benieuwd waar in La Plagne je bent geweest? Ik vond de meeste dorpen daar sfeerloze wintersport'stations', met die gigantische hotels. Ik heb in Belle Plagne gezeten en daar was meer laagbouw en leek wat leuker, Plagne Soleil was een verlaten dorp uit de route van alles en ook niet echt leuk :)

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:24

Ik hoor idd vaker dat de pistes beter zijn in Frankrijk. Maar wij gaan altijd naar Oostenrijk en ik ben echt verliefd geworden op de sfeer dan. Gemoedelijke, hardwerkende mensen, het eten, de apres ski. Dat hoort er voor mij toch ook echt bij ondanks dat ik niet zo'n feestbeest ben. Anders zaten we nu in de sneeuw. We missen het allemaal terwijl onze ouders eerst zoiets hadden van mss maar afbouwen. Nu denken ze nee toch niet. We missen de wintersport toch wel heel erg

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:29

Ik heb ook ooit in Belle plagne gezeten, maar nooit zo'n sfeer gehad als in Oostenrijk, Zwitserland of zelfs Italië.
Laatste keer wintersport was italië twee jaar geleden, voor het eerst daar maar echt super leuk! Zeker een aanrader!

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:29

Volgens mij zaten wij in La Plagne 1800, maar dat vond ik niet het gezelligste dorp hoor ;). Plagne Centre en Bellecote vonden wij wel leuk!

Ik ben geweest in;
Les Sybelles
Les 2 Alpes
Alpe D'Huez
Dévoluy
Galibier Thabor
La Plagne

Daarvan was de laatste wel de gezelligste/leukste sfeer. Nou moet ik zeggen dat Alpe D'Huez mijn eerste echte skivakantie was en ik toen totaal niet bezig was met hoe het eruit zag, hoe het was, de sfeer enz enz. Was al lang blij dat ik met mijn board veilig beneden kwam :+.

Ik geloof jullie heus wel dat Oostenrijk leuker en gezelliger is hoor. Maar vind de prijzen van Oostenrijk gewoon een stuk hoger dan Frankrijk. En aangezien we (in een normaal jaar) het liefste 3x op vakantie gaan, geef ik liever wat minder uit. Koken doe ik toch altijd zelf op wintersport.
Laatst bijgewerkt door iirrssjjee op 18-02-21 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:30

Italië heb je de pistes van Frankrijk (of misschien beter nog) en de gezelligheid en zelfs taal soms van Oostenrijk bij sommige gebieden. Daar ben ik ook heel tevreden over geweest!

Indy_Mouse_9

Berichten: 2118
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:44

Hoe lang rijden jullie er over naar Italië?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:58

Ongeveer 8-10 uur. Beetje vergelijkbaar met Oostenrijk.

En het eten <3

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:02

sureido schreef:
Ongeveer 8-10 uur. Beetje vergelijkbaar met Oostenrijk.

En het eten <3

jaaa dat eten <3 !!

Ik moet bekennen dat ik de laatste keer gevlogen ben naar Innsbruck en daarna nog bijna 2,5 uur met de auto ongeveer. Ging met mijn vader en zijn vrienden mee en die gaan altijd zo. :+

Indy_Mouse_9

Berichten: 2118
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:22

Welke gebieden gaan jullie naartoe dan? Het lijkt toch alsof je verder zou moeten rijden naar Italië dan naar Frankrijk maar dat heb ik dan kennelijk mis :o

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:24

Indy_Mouse_9 schreef:
Welke gebieden gaan jullie naartoe dan? Het lijkt toch alsof je verder zou moeten rijden naar Italië dan naar Frankrijk maar dat heb ik dan kennelijk mis :o

Wij gingen altijd naar de Dolomieten, zaten vaak bij de Seiser Alm.

Rijden trouwens wel door zeg maar :+

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:35

het valt vaak best mee hoor. vooral de laatste stukken in bepaalde gebieden in Oostenrijk duren lang als je van de snelweg af moet.

wij hebben toen Solden ook in 9u gereden, en dat ligt vrij dichtbij de Italiaanse grens.

ik heb ook zo super veel zin, maarja -O-
zeker als je dan alle foto's van de skigebieden voorbij ziet komen waar het al weken witte pistes, zonnetje en een strakblauwe lucht is -O-

tip voor de mensen die vaak naar Ski Amade gaan: er is tegenwoordig een club, Ski Amade friends. krijg je korting op skipassen etc bij, leuke aanbiedingen en ook korting op dingen zoals lockerhuur, waxen van ski's.. en is nog helemaal gratis ook.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:40

Ik krijg ook allerlei herinneringen twee jaar geleden wintersport :(

En een week geleden van een jaar geleden.

Mis het echt.

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:54

Indy_Mouse_9 schreef:
Welke gebieden gaan jullie naartoe dan? Het lijkt toch alsof je verder zou moeten rijden naar Italië dan naar Frankrijk maar dat heb ik dan kennelijk mis :o


Wij zijn ook in de dolomieten geweest.
In maart naar Dolomiti Superski geloof ik dat ze het noemen :P .

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:19

Wij zouden vandaag vertrekken, maar helaas. Ik ben ook zo'n muts die het hele jaar de webcams bekijkt, zelfs nu dat we niet kunnen. Maak ik het extra vervelend voor mezelf :D .
Wij gaan altijd naar Oostenrijk, hebben voor volgend jaar weer hetzelfde geboekt als dat we nu heen zouden gaan. Maar Italië staat ook op ons verlanglijstje. Frankrijk ooit geweest, maar daar vond ik echt helemaal niks aan.

Nathazzz

Berichten: 858
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Oude Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 10:51

Wij hebben inmiddels voor de 3e week van januari een appartement vastgezet in Dienten, skigebied Hochkönig. *\o/*

Nederlandse eigenaren en mocht corona dan nog spelen kunnen we kosteloos annuleren.
We hebben dit appartement gevonden via Facebook groep: Nederlandstalige vakantieverblijven in Oostenrijk.
Wellicht voor iemand die nog op zoek is ook een optie om te kijken.

Iemand ervaring met Dienten of skigebied Hochkönig?

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 11:21

Nathazzz schreef:
Hallo,

Wij zijn aan het kijken voor wintersport volgend jaar. Iemand nog tips voor een accomodatie, het liefst willen we een aparthotel, maar alleen appartement kan evt. ook.

We zijn met 5 volwassenen en 1 kind (3 jaar). Waarschijnlijk 3e week januari dus buiten hoogseizoen.

Onze voorkeuren:
* Oostenrijk
* Minimaal ca. 125 km pistes.
* 3 slaapkamers
* Max. 500 meter van de piste of lift.
* Ook genoeg wandelmogelijkheden/loipes.


Wij hebben voor maart 2022 dit appartement in Gerlos, Oostenrijk geboekt:
https://www.sunweb.nl/wintersport/ooste ... location=2

Waar we in januari naar toe gaan weet ik nog niet zo goed. Twijfel tussen Italië en Oostenrijk.