Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:11

Klopt Ishannah, maar in maart hebben ze het hele seizoen gehad om de pistes op te sneeuwen, dan ligt er dus een redelijke basis en kan je ook met belachelijke temperaturen nog skiën.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:21

Sneeuw die er eenmaal ligt smelt niet ineens weg, dus kan je nog wel een tijdje skiën als het eenmaal dooit. Maar je kan met 12 graden niet meer bijsneeuwen ;)

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:42

Dat is waar, maar ik begreep dat vooral de temperatuur van de onderlaag belangrijk was en wie weet wat er de komende tijd gebeurt. Ik probeerde er een beetje de moed in te houden ;-).

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:00

Ziet er goed uit, Karuna! Ik heb ook een rotte knie en ski zo'n lange piste ook met rustpauzes. Dat ik dan 2 x wordt ingehaald door mijn kinderen is dan maar zo, haha.
Winterberg is best leuk. Wij waren daar een paar jaar geleden in de kerstvakantie een paar dagen. Ook hogere temperatuur en zelfs wat regen, maar de sneeuw viel nog best mee qua slush. En als je buiten de drukke dagen gaat, blijft het ook beter doordat het niet zo druk is.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 14:24

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een boem is ho lift. Een minihobbeltje in combinatie met knie in brace bij uitstappen. Punt van ski kwam erin en de uitvoering stervende zwaan kreeg een 8. Soms stoel lift. Zucht.

Eea is dicht ivm nieuwe lift die getest wordt en veel blauw ternatieve route. Omhoog stukje blauw met een keer zittend naar beneden. Stukje lopen omhoog en zat voormij haalbare hoogtste stuk 2465 m. Heeeeeeel lang naar beneden. Ben nu op zelfde punt als gisteren. Uithijgen. Gv gaat twee keer heen en weer met rood nu. Ik schuifel zo weer door. Bovenste stuk niet verantwoord alleen. We waren de eerste skiers net op dat stuk.

Gaat beter dan gister. Morgen sneeuw dan laag blijven en oefenen op de korte groen/blauwe pistes.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:13

Wie heeft ervaring met skien eind april/ begin mei in Val thorens(of een ander land+plaats) waar dit zo laat in het seizoen nog mogelijk is?

Blacky94

Berichten: 3479
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:47

Ik kom even binnenvallen :o
Ik lees al wel een tijdje zo nu en dan mee maar geen idee of ik eerder wel eens gereageerd heb hier.. Maar ik heb eigenlijk even een vraagje over skimateriaal :)
Ik heb bij Decathlon wat leuk en betaalbaar spul gezien en wil graag binnenkort de winkel eens binnenlopen om te horen hoe en wat ze hebben en aanraden. Maar hoe is jullie ervaring met hun (goedkopere segment) spullen? Dus schoenen van om en nabij 100 euro en ski's van, bij voorkeur max zo'n 200 euro.

Vorig jaar een dagje Bottrop en Winterberg gedaan ter voorbereiding op een week Oostenrijk. Alle keren huurspul gehad maar het skiën is mij erg goed bevallen. Dit jaar zoals het er nu naar uit ziet (en het weer mee wil werken) alleen een dagje Winterberg. Wie weet volgend jaar, of het jaar erop, wel mogelijk weer wintersport omdat mijn schoonfamilie wel weer overweegt om te gaan.

En ondanks dat het mij op zich meevalt wat de huurprijzen zijn, heb je het er vooral met het wat goedkopere segment ook zo weer uit. Maar dan wel gewoon lekker je eigen schoenen en ski's enzo...

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:51

Goedkope ski’s zou ik niet doen, beter dan huren.
Goedkope schoenen is maar net wat je wil en past. Maar voor schoenen zou ik je goed laten informeren bij een winkel met echt verstand van zaken, die moeten goed bij je voeten en skistijl en skivaardigheid passen en als ze niet bevallen is het alsnog zonde van die €100

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:11

Ik heb ski’s van decathlon en ben erg tevreden :j wel duurder segment, volgens mij was ik 500 euro kwijt voor schoenen en ski’s samen. Mooi voor mij als beginner. De rest komt allemaal bij Duijvestein vandaan wat ik heb.

Ik heb het (nieuwe) huurmateriaal van Snowworld als vergelijker maar dan vind ik mijn skies echt de wereld beter :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:24

Buitensport four seasons duiven heeft ombouw uitverkoop en fijne kortingen. Goed materiaal voor lage prijzen.

Dagje zit erop. Tweede keer blauw lukte wel. En stoellift gevonden waar ik met schoenen hoogste berg op en af kan. Blij mee, pistes zijn pittig blauw en rood.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:39

Je moet net geluk hebben. Mijn broertje heeft super fijne skies. Iedereen staat met een vertrouwd gevoel erop. Dus mijn pa nam ze mee naar een skishop om dezelfde te halen. Daar haalde ze nog net niet hun neus op :') ik heb in die winkel tweedehands tweedehands skis van een goed merk gekocht en ik kan er niks mee. Terwijl die van mijn broertje ski ik overal naar beneden.

Mijn eerste snowboard was 250 inclusief bindingen. Heb ik jaren fijn op gevoerd. Nu heb ik 2 jaar terug een duurder board gekocht en hierbij merk ik wel verschil. Had ik die maar eerder gekocht. Alles gaat op de automaat. Ik denk en hij doet.

Overigens heb ik al jaren een helm van de decatlon

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:46

Dat ligt niet aan de prijs, maar aan wat je wensen zijn voor ski’s.
Lengte, flexibiliteit, radius maakt oa uit of je een ski fijn vindt of niet. En een goede winkel kan je daarbij adviseren welke ski je nodig hebt. Uittesten op de testdagen is nog beter.

Schoenen idem. Materiaal van de buitenschaal, hardheid daarvan, stand van de buitenschaal en materiaal van de binnenschieten maakt uit of een schoen geschikt is voor je.
En elk merk heeft zijn eigen pasvorm die bij je moet passen.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:16

Ik heb na het seizoen mn snowboard, bindingen en schoenen gekocht. Board en bindingen waren 300 euro. De schoenen 25 euro. Is allemaal van het merk Flow. Dus dat is evt ook nog een idee.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:29

Afbeelding
Vlak voor mijn stervende zwaan act. Gratis foto wordt gemaakt

Blacky94

Berichten: 3479
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 23:13

Duiven is vanaf hier ook nog wel goed te doen :)

Naseizoen vorig jaar heb ik idd ook wel gekeken, al was dat eigenlijk alleen voor schoenen, maar de mogelijkheden worden dan al zo snel (begrijpelijk) beperkt.

Probleem is ook een beetje dat ik niet zo goed weet wanneer ik weer voor langer dan een dagje op ski's sta, zeker ook ivm uitproberen al dan niet van winkels ter plekke. En er is ook gewoon zoveel keuzes :')

Anoniem

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 23:31

Bij Duijvestein kan je ze ook proberen: direct in Snowworld of de Uithof :j

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 23:35

Zie dat je in ede woont. In Amersfoort zit Wim Jacquet en daar kunnen ze je goed adviseren over welke soort schoenen en ski’s je nodig hebt. Ze bekijken je voeten, weten welke merken je kunt kopen en als je aangeeft wat voor type skiër je bent kiezen ze daar een geschikte schoen bij.
En ze weten wanneer een schoen goed past. Veel mensen kopen hun schoenen eigenlijk te groot en krijgen dan kramp in de voeten. Je ziet sowieso vaak dat als mensen op eigen houtje schoenen gaan kopen dat het dan tijdens het skiën toch niet helemaal lekker zit en dat gaat dan toch ten koste van je skiplezier.

Ze hebben daar ook wel goedkopere schoenen. Wat je dan wel ziet is dat dat echt de recreatieve schoenen zijn, wat flexibelere buiten schaal en wat meer rechtere schoenen. De echte sportschoenen zijn al gauw duurder. Maar skiën echt fijner. Hoewel voor een beginner dan weer minder, omdat het hele directe schoenen zijn.
Maar net wat je wil dus.

Ski’s zou ik eerst een paar jaar goed gaan kijken wat je wilt qua stugheid, radius, lengte etc voor je gaat kopen. Je kan daar snel miskopen als je niet weet wat je zoekt.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 00:03

Hanafubuki schreef:
Bij Duijvestein kan je ze ook proberen: direct in Snowworld of de Uithof :j

Of bij de outlet winkel.. 40% korting :j

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 00:22

Ik heb via marktplaats een nieuw paar skies! Een paar jaar geleden heb ik Atomic Cloud 11s gekocht, maar die zaten me toch niet goed. Ik heb elke keer (te veel) tijd nodig gehad om er weer een beetje in te komen en voelde me dan vaak nog niet lekker zeker.
Nu een paar Cloud 9s, in hele goede staat. Heb super veel zin om ze te gaan proberen!

Blacky, eigen skies zou ik wellicht nog even mee wachten als je nog niet lang/veel skiet. Over een paar jaar heb je waarschijnlijk al weer heel andere wensen dan nu. Tot die tijd kan je beter groeien met goed huurmateriaal. Eigen schoenen vind ik wel echt een meerwaarde.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 06:14

Ligt er ook aan wat je voor huren betaald. Ik was voor een week een snowboard huren meer dan 100 euro kwijt 15 jaar geleden. Dus een snowboard van 250 heb je er in 3 jaar al uit. Plus dat je niet hoeft te gaan huren. Waar wij zitten is het altijd ontzettend druk bij die huurtentjes

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:25

Orkaan, ik ben jaren terug op Koninginnedag, toen nog 30 april, naar Val Thorens gegaan. Wat ik me ervan kan herinneren was dat de sneeuw nog prima was. Volgens mij waren ook alle liften open. Wij waren er toen met Dutchweek denk ik. Erg veel feesten na het skiën.
Blacky, goedkope ski's zou ik zelf nooit doen. En goedkope schoenen al helemaal niet. Ik weet wel iemand die ski's had van de decathlon, maar die waren wat duurder dan die jij noemt. Hij was er niet super blij mee, in de bochten gingen ze niet lekker. Je zou kunnen wachten tot er aanbiedingen komen, vaak na het seizoen. Ik heb Atomic cloud 9 ski's ook met flinke korting gekocht na de vakantie's. En schoenen van 400 voor 185, helemaal aangepast aan mijn voeten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:35

Ah wacht even welke maat en breedte schoen heb je Blacky? Als mijn nieuwe schoenen goed bevallen (100 euro buitensport) kunnen mijn salomons weg. Mijn eerste skies waren huurskies die ik voor weinig mocht overnemen 70 euro destijds. De nieuwe wissel ik nu af en skieen zo anders. Sneller (niet fijn) lichter in bochten (wel fijn)

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:31

Blacky94 schreef:
Ik kom even binnenvallen :o
Ik lees al wel een tijdje zo nu en dan mee maar geen idee of ik eerder wel eens gereageerd heb hier.. Maar ik heb eigenlijk even een vraagje over skimateriaal :)
Ik heb bij Decathlon wat leuk en betaalbaar spul gezien en wil graag binnenkort de winkel eens binnenlopen om te horen hoe en wat ze hebben en aanraden. Maar hoe is jullie ervaring met hun (goedkopere segment) spullen? Dus schoenen van om en nabij 100 euro en ski's van, bij voorkeur max zo'n 200 euro.

Vorig jaar een dagje Bottrop en Winterberg gedaan ter voorbereiding op een week Oostenrijk. Alle keren huurspul gehad maar het skiën is mij erg goed bevallen. Dit jaar zoals het er nu naar uit ziet (en het weer mee wil werken) alleen een dagje Winterberg. Wie weet volgend jaar, of het jaar erop, wel mogelijk weer wintersport omdat mijn schoonfamilie wel weer overweegt om te gaan.

En ondanks dat het mij op zich meevalt wat de huurprijzen zijn, heb je het er vooral met het wat goedkopere segment ook zo weer uit. Maar dan wel gewoon lekker je eigen schoenen en ski's enzo...


De ene decathlon is de andere niet en ze hebben ook zeker niet overal hetzelfde assortiment. Ook bij decathlon verkopen ze gewoon a merken dus je kan daar prima ski's en schoenen halen maar zou dan wel naar een grote decathlon gaan. Het personeel is ook gewoon opgeleid en kunnen je prima adviseren voor een eerste set. Wim Jacquet die eerder werd genoemd is ook een fijne winkel en die hebben soms goede aanbiedingen.

Ik ben zelf begonnen op een snowboard van jawel, 67euro. Heerlijk board, zowel beginners als ervaren boarders rijden er zo mee weg. Bindingen 50eeuro. Schoenen waren een aanbieding bij Wim Jacquet 80euro. Wij gingen zeker 2x per maand naar snowworld dus dan heb je dat er zo uit. Dus ik heb persoonlijk goede ervaringen met snel kopen. Inmiddels alles vernieuwd, nieuw snowboard gekocht na een testdag bij snowworld.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:35

Ik heb eigen snowboardschoenen, maar huur wel altijd een board. Heb geen zin in het onderhoud, het gesjouw (we gaan meestal met de bus) en voor 1x/jaar ligt het dus nog 51 weken in de kast te liggen.

Moet dit jaar eigenlijk een nieuwe helm. Eens verzinnen wat ik wil.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:38

Ik heb mijn beide boards gekocht bij sportsworld in Beuningen. Laatste keer had ik een verkoopster die zelf fanatiek boardster is en ik had mijn oude board mee genomen. Er waren maar een aantal die overeen kwamen qua specs en er vielen er nog wat af omdat ik perse mijn flowbindingen wilde houden. Ze heeft echt goed advies gegeven want hij rijdt echt heerlijk. Anders had ik wel buikpijn gehad :')

Onderhoud laat ik ook daar doen. Kreeg een bon mee waarmee je 3x kan laten waxen en slijpen als dat nodig is. Of ik doe het zelf.