Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 08:39

Flaine heeft kwa liften soms nog wel eens wind problemen. En de laatste keer dat ik er was open stoeltjesliften, twee gondels een yoghurbakje en best wat sleepliften. En twee loopbanden. Risoul is stoeltjes, yoghurtbakje ook. Heb daar geen sleepliften gezien.

Ik had een haatverhouding met sleepliften. :+ maar na finland en daar aantal keren flinke ruzie mee gehad te hebben (en met uitstappen op mijn snufferd gaan en zo) ben ik er inmiddels aardig handig in. :P Gaat soms sneller dan een stoeltje. En minder ruzie met uitstappen. Met mijn brace zijn stoeltjes soms dan een uitdaging omdat ik mijn linker been natuurlijk niet echt kan buigen ver en ik korte pootjes heb en dat geeft soms rotsituaties met uitstappen.

Maar wel vermoeiender sleepliften

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 09:11

Ik heb nooit moeite gehad met sleepliften, zelfs die ankers gaan prima, maar ze zijn inderdaad vaak traag en vervelend. En als iemand op een zwarte piste naast je het anker onder je kont weg trekt kun je erg vervelend vallen.

Ik ben ooit in Königsleiten geweest. Het grootste probleem daar waren de zeer beperkte off piste mogelijkheden en je moest altijd over dezelfde pistes (met wachtrij voor de lift) naar de andere dorpen. Verder was het pension niet zo best, het eten maar matig (dat verwacht je juist niet in Oostenrijk). Ik ga voor het skien, maar alles viel behoorlijk tegen zeg maar. Dat was meteen mijn eerste en tot nu toe laatste keer wintersport in Oostenrijk. Doe mij Frankrijk maar. Groter, minder wachtrijen, meer mogelijkheden.
Vooral les3V is geweldig.

Met eigen auto zou Tignes ook wel leuk zijn. Geen idee of ze moeilijk doen als je met eigen duikuitrusting onder het ijs wilt gaan, maar ja, het is een openbaar meer. Dat is leuk voor de apresski.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

smurffie
Berichten: 11124
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 09:24

Ik ben tot nu toe in les deux alpes, valfrejus, la norma, komingsleiten en gerlos geweest ( oh en Levi finland). Misschien de verkeerde plekken in Frankrijk, maar Oostenrijk vond ik veel leuker en sfeervoller. Eten beter en betaalbaarder.
Wel geweldig les gehad in valfrejus. Die man was echt gestoord en geweldig.

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:15

Waarom heeft niemand het over Italië :D lekker weer doorgaans, hele fijne pistes, heerlijk eten.. sommige plekken wordt ook nog Duits gepraat.

Ik vind Frankrijk lelijk en sfeerloos, kwa skiën misschien goed maar verder een hekel aan het land. Vieze wc’s, eten minder, Fransen op zich al..

Vind de apres ski en gezelligheid in Oostenrijk het leukst en daar kom ik nu ook nog wel echt voor.

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:27

Wij gaan naar Val Cenis :j hopelijk kan het allemaal doorgaan!

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:14

Hanafubuki schreef:
Wij gaan naar Val Cenis :j hopelijk kan het allemaal doorgaan!

nou hier zitten wij nu naar te kijken _O- wilde net vragen of iemand ervaring had.
frankrijk loopt voor onze week aardig vol, en we zitten toch echt buiten de schoolvakantie (8-15 januari..)

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

smurffie
Berichten: 11124
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 03:16

sureido schreef:
Waarom heeft niemand het over Italië :D lekker weer doorgaans, hele fijne pistes, heerlijk eten.. sommige plekken wordt ook nog Duits gepraat.

Ik vind Frankrijk lelijk en sfeerloos, kwa skiën misschien goed maar verder een hekel aan het land. Vieze wc’s, eten minder, Fransen op zich al..

Vind de apres ski en gezelligheid in Oostenrijk het leukst en daar kom ik nu ook nog wel echt voor.


We hebben naar Italië gekeken, maar: duur en ver weg.

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 09:09

Ver weg? Mijn ouders zeiden altijd dat het misschien een uurtje scheelde met Oostenrijk. Gingen altijd naar de Dolomieten, spraken ze ook nog Duits.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 09:25

Italië duur? Is een van de landen, voor COVID, waar je voor een normale prijs kon eten en drinken op de piste.

Liften en pistes altijd in perfecte staat. Je rijdt er binnen 1 dag naar toe. Als ik de keuze had zou ik er ieder jaar terug gaan.

FR is echt niet mijn land. Paar keer geweest en iedere keer slecht ervaring. Duur, slechte pistes, slechte oude liften. Enige gebied wat mij meeviel was dat van Flaine.

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 09:47

Tsjechië hoor ik ook veel mensen over. Wel ver, maar zeker niet duur.
Ikzelf ga altijd naar Frankrijk, behalve aankomend seizoen. Dan zitten we (hopelijk) in Finland (Lapland).

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 10:00

iirrssjjee schreef:
Tsjechië hoor ik ook veel mensen over. Wel ver, maar zeker niet duur.
Ikzelf ga altijd naar Frankrijk, behalve aankomend seizoen. Dan zitten we (hopelijk) in Finland (Lapland).

Tjechie, ik heb daar leren skien, maar het is het allemaal net niet. Ik heb leren skien in Cerny Dul, dat dorp heeft nu een skipas en bus naar meerdere dorpen, maar het zijn allemaal kleine stukjes, korte pistes. Vrchlabi heeft iets van 25km aan piste, het grootste gebied zeg maar, en als ze die 4 persoons zitters nog hebben, dan kunnen ze de hoeveelheid skiers niet aan. Er is daar 1 leuke zwarte piste en offpiste kan daar ook niet. Vrchlabi Herlikovice heeft een paar pistes, waarvan 1 leuke, maar is niet verbonden met. En zo is het overal. Wij gingen elke dag ergens anders skiën met de auto en uiteraard kennen ze daar ook parkeergelden. De prijzen per pistekilometer waren 15 jaar terug al erg hoog.
Dus leuk als je nog moet leren skien, maar voor de verwende wintersporter is het helaas erg beperkt.

Italie is wel mooi, maar verder rijden.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 10:56

Utrecht - selva: 1050
Utrecht - Gerlos: 970
Utrecht - val Thorens: 1105
Utrecht - Saas Fee: 947

Italië valt echt wel mee qua afstand en het ski gebied is fantastisch. Maar goed, ik ben ook wel echt Italië fan en ze spreken Duits :D

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 11:09

ik heb dus zo totaal niet gedacht aan Italië... terwijl het veel leukere mensen zijn dan Fransen, ze vaak veel schoner zijn en het eten <3. dolomieten dus. ga ik ook maar even naar kijken :')

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 11:21

Wat hebben jullie tegen Fransen? Ik kom altijd graag in Frankrijk. De taal is moeilijk, maar ik heb er eigenlijk nooit problemen mee.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

smurffie
Berichten: 11124
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 11:24

Gelukkig denken we er niet hetzelfde over, anders zou het op 1 plek mega druk worden.
Wij hadden luxe in Oostenrijk geboekt, om minder luxe zelfde verzorging om te boeken naar Italië waren we 250 euro per persoon meer kwijt.
In Frankrijk minder luxe en appartement, maar wel voor 300 euro minder dan Oostenrijk.
Een zelfde iets was in Frankrijk niet te vinden, en iets goedkopers in Italië in de week dat we gaan ook niet of een stuk van de piste af. Ik vertik het om met een bus naar de lift te gaan :=

Fransen zijn super asociaal op de piste. Ze hebben gewoon altijd voorrang, pisteregels naleven ho maar.

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 11:26

Met de bus naar de lift snap ik. Dat heb je echter wel vaak in Oostenrijk. In Frankrijk nooit gehad.
En nooit problemen gehad op de piste met Fransen. Het prijsverschil is soms wel enorm valt me op.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

smurffie
Berichten: 11124
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 11:29

Als ik naar Oostenrijk ga vertik ik het ook om ergens te gaan zitten waar ik de bus naar een piste moet nemen :=. Echt een afknapper. Dat is altijd mijn eerste zoekfilter haha

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 12:17

Ik twijfel dus heel erg, zoals waarschijnlijk te merken is. Ik ben gewoon echt een oostenrijkganger, ik vind t eten heerlijk en de sfeer is top. ik ga niet voor lange dagtochten en zoveel mogelijk kms maken, maar gewoon voor genieten. en nee ik sta niet elke dag in de après ski :') , maar wel lekker naborrelen etc. voldoende berghutten waar je kan zitten, lekkere restaurantjes, dat eigenlijk. lekkere brede pistes, het liefst ook nog een beetje tussen de bomen door, genieten van het uitzicht. daarom ga ik zo graag naar Flachau, maarja dat wordt hem helaas niet(tenzij het veranderd..)

maar goed iets soortgelijks vinden wordt gewoon lastig, hebben nu wel iets in Val Cenis gevonden maar hou ook nog een schuin oog op Italië.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 12:46

Celiien schreef:
Ik twijfel dus heel erg, zoals waarschijnlijk te merken is. Ik ben gewoon echt een oostenrijkganger, ik vind t eten heerlijk en de sfeer is top. ik ga niet voor lange dagtochten en zoveel mogelijk kms maken, maar gewoon voor genieten. en nee ik sta niet elke dag in de après ski :') , maar wel lekker naborrelen etc. voldoende berghutten waar je kan zitten, lekkere restaurantjes, dat eigenlijk. lekkere brede pistes, het liefst ook nog een beetje tussen de bomen door, genieten van het uitzicht. daarom ga ik zo graag naar Flachau, maarja dat wordt hem helaas niet(tenzij het veranderd..)

maar goed iets soortgelijks vinden wordt gewoon lastig, hebben nu wel iets in Val Cenis gevonden maar hou ook nog een schuin oog op Italië.

Italië heeft dat wel echt die gezellige hutten! Helaas in Frankrijk minder. Dolomieten is echt fantastisch en heel mooi! Zeker eens naar kijken! :D en ze kunnen zelfs Duits meestal dus je waant je half in Oostenrijk haha.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 15:18

germie schreef:
Wat hebben jullie tegen Fransen? Ik kom altijd graag in Frankrijk. De taal is moeilijk, maar ik heb er eigenlijk nooit problemen mee.


Ik heb niks tegen de Fransen. Alleen mijn ervaringen zijn minder goed. Liften waar je niet inpast, vieze betonnen toiletten, als je ergens gaat zitten met bediening ben je gelijk veel geld kwijt. Betaalde in ValTho voor een bediende lunch 60€ voor 2 personen.
Flaine is mij daarin tegen meegevallen. Alleen de liften niet :D

Echt Celien, als je de kans hebt echt Italië eens doen! Het zal je verrassen.

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 18:18

Nu is ValTho ook zeker een van de duurste! In andere gebieden, en zeker als ze kleiner zijn, valt dat echt wel mee. Valloire/Valmeinier, Les Deux Alpes, Les Sybelles,La Plagne allen geweest en geen problemen.

La Joue du Loup en Superdevoluy zijn helemaal spotgoedkoop...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 09:46

Wat heb je op het oog in Val Cenis Celien? :D
Ik vind de reviews over Val Cenis erg leuk om te lezen, klinkt gewoon als een leuk gebied. Zeker voor ons (met zesjarige en ik die af en toe bijzonder onzeker kan zijn op de ski's :+ ) :j

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 10:06

Les criterium hadden wij op het oog. Alleen we zitten nu weer te kijken naar Livigno _O-

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 10:27

Le Creterium zit naast waar wij gaan, wij gaan naar Les Alpages :D als het door mag gaan. Even afkloppen _O-

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 12:02

Ik hou ook van Oostenrijk. Frankrijk ook prima, maar Oostenrijk vind ik een leukere sfeer. In Frankrijk is t allemaal veel massaler.

ITalie lijkt me ook wel een keer leuk, maar wel echt een flink stuk verder.
Nu is t 880 km en dan is t al snel 200km verder, incl een vervelende pas waar altijd file staat. Qua kms valt het nog wel mee, maar qua tijd ben je aan dat late stuk wel echt veel tijd kwijt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Deeks93, Kmbrly, Lugea, Selina, Stybba, Supervixen, thequeensmum, xChanelx en 81 bezoekers