Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 23:42

Ja alle vestigingen weer! :D


germie
Berichten: 25919
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 23:48

capopjekop schreef:
Dan zou ik eerder voor de lopende band gaan. Ik ben al meerdere malen in bottrop geweest en eigenlijk was het altijd wel redelijk druk. En veel mensen die denken het te kunnen maar die nog niet echt goed kunnen remmen :') ik zou het zelf niet fijn vinden om daar als beginnende skiër te gaan oefenen iig en je bent relatief lang met die lift onderweg. Dan denk ik dat je op die band meer qualitytime hebt

Mijn ervaring moet Bottrop is dat het ijzig is en slechte sneeuw. De lopende band is niet erg.
Wij gingen met collega's (je kunt immers inclusief ook de hele dag eten en zuipen als je wilt), en sommigen hadden nog nooit op skies gestaan. Die bleven gewoon staan en aan het einde rem je vanzelf af. De baan is enorm vlak en echt hard ga je nooit. Ik vond het in ieder geval behoorlijk tegenvallen en ging ook eigenlijk altijd maar zonder bochtjes naar beneden omdat je dan nog een beetje gang had. Het is te vlak. Maar dat hebben eigenlijk alle indoorskibanen.

Een dagje Winterberg of Willingen doe ik liever. 3.5 uur rijden, dus ga je om 5 uur 's morgens weg, dan ben je er al voordat de liften openen. En dan rij je rond 4 a 5 uur weer naar huis.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

capopjekop
Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:13

Overdrijven is ook een vak hoor. Voor een beginner die nog nooit op ski's heeft gestaan is het zeker geen vlakke baan en ik kan uit ervaring vertellen dat je lelijk kunt vallen als je nog niet goed kunt remmen. Tijdens een schoolexcursie een medescholier een beste klapper zien maken daar tegen de muur aan.

iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:20

Voor een beginner is Bottrop een dagje prima te doen! Zelf 3 weken geleden geweest, als ervaren boarder, maar beginnende skiër. Heb me een paar uur goed kunnen vermaken. Alleen de band naar boven vond ik soms wat eng. Je glijd wat naar achteren en als je eraf komt is het heel ijzig. De rechterlift was fijner dan de linker. Maar je moest goed uitkijken dat je niet tegelijk eruit kwam want dan knalde je op elkaar. Ook was het soms lang wachten (ruim 20min) en dan nog 10-15min op de band staan voordat je boven was. Terwijl je binnen 3 min weer beneden stond.

Wij zorgden er dus vooral voor dat we met etenstijd op de piste stonden (want geen rij meer bij de band), zo rond half 6 - half 7. Daarna werd het weer drukker en gingen we pas eten.

Ik zou persoonlijk eerder voor Snowworld Zoetermeer kiezen, sinds piste 3 verlengd is, heb je daar ook wel wat aan en voor beginners is piste 1 leuk oefenen!

Nadeel is dat je dan maar n bepaalde tijd op de piste hebt en eten en drinken niet inbegrepen is.

Bottrop is leuk voor een keertje en als beginner, maar voor gevorderden eigenlijk zonde van je geld/dag.

capopjekop
Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:23

Daar hebben ze ook een stoeltjeslift meen ik me te herinneren?

iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:30

capopjekop schreef:
Daar hebben ze ook een stoeltjeslift meen ik me te herinneren?


Nee Zoetermeer heeft op de lange piste een sleeplift. Bij piste 1 en 2 heb je een band, touw en sleeplift.

capopjekop
Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:35

Oh wacht dan is het landgraaf. Dan moet ik daar maar weer eens heen. Ik heb zo'n hekel aan sleepliften :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 10:10

Landgraaf en Neuss (beiden Snowworld) hebben stoeltjes :j

In Landgraaf is de sleeplift wel sneller :))

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 11:53

Bottrop, eindeloos die lopende band.. en beneden aan de piste stop je idd vanzelf, je moet echt heel hard je best doen wil je daar niet omhoog hoeven lopen. 1x en nooit weer :+

germie
Berichten: 25919
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 19:07

Kun je eigenlijk een langlaufuitursting EN een alpine ski uitrusting meenemen in het vliegtuig als er 20kg ski uitrusting is inbegrepen en je dus onder die 20kg blijft? 2 paar ski's kunnen in 1 tas immers. langlaufschoenen passen wel in de koffer, skischoenen vallen onder die 20kg.

Dit staat er op de website, dus ik lees dat je gewoon meerdere setjes mee mag nemen, mits niet zwaarder dan 20kg en de schoenen apart verpakt:
Wintersportuitrusting
Er geldt een vast ruimbagagetarief voor een wintersportuitrusting bestaande uit schoenen, ski's of snowboard en stokken. De wintersportuitrusting mag maximaal 20 kg wegen en de schoenen dienen apart verpakt te worden.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 19:29

Ah wij hebben twee sets meegekregen in een mega grote vishengeltas. :)) Daar passen twee ski sets en stokken in. Beetje goed proppen en je skibroeken en helmen passen er ook in. Als je handig doet kun je je skischoenentas als handbagage meenemen. Er past heel veel kleding en eten in de schoenen. :P

Daardoor hebben we flink wat bagagekosten mee bespaard. :D Een grote tas met kleding voor twee personen.
Skis moet je bij odd size luggage afgeven

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

smurffie
Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:03

Wij hadden naar Lapland 1 grote snowboardtas met daar onze board kleding, boards en schoenen in als 1 stuks bagage. Viel makkelijk in de 20kg

germie
Berichten: 25919
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:15

Ik kijk dus naar vliegen en wil beiden wel meenemen. En dat past dus makkelijk in 20 kg

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:53

Dan zou ik het in één grote tas doen :j als het niet over die 20kg heen komt zou het geen probleem moeten zijn

Er was bij ons wat mis met onze boeking naar Frankrijk februari -O-
Nu gaan we naar Oostenrijk :')

smurffie
Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 07:34

Ik zou het zelfde doen, grote tas met alles ( ook boots) erin

germie
Berichten: 25919
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 08:49

smurffie schreef:
Ik zou het zelfde doen, grote tas met alles ( ook boots) erin

Schoenen moeten in een aparte tas, dat is op zich geen probleem. Langlaufski's wegen niet zo veel. Ik heb nog steeds niets geboekt, het is enorm duur en alleen eigenlijk geen zin, maar ik zag nu wel wat moois en je kunt er naartoe met het vliegtuig. Mijn allmountainski's zijn echt heeeel zwaar, maar ik kan dan ook de ski's die 15 jaar oud zijn nog pakken. Moet ik alleen even de bindingen weer afstellen op mijn schoenen.
En omdat je daar ook mooi kunt langlaufen kan ik dan weer wat 1 persoonstoeslag budget besparen door dan geen liftpas te nemen.
Lastig.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Doubtless
Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 12:58

Ik ga dit jaar nog een keer op wintersport :D besloten om toch met werk mee te gaan naar Val Thorens in april! Nog niet eerder geweest, ben heel benieuwd :D

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 13:21

Bestaat er niet iets als een singlesreis voor de wintersport Germie? Dan zou je niet alleen hoeven gaan.
Je liftpas uitsparen zou bij mij een net niet wintersport zijn, maar nou hou ik ook niet van langlaufen, maar vooral van skien.

Goed vooruitzicht Doubtless! Doe mij zo'n werkgever :)

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 13:26

Die bestaan wel, ik weet dat gv heel vaak met een singelreis is meegeweest. Naar frankrijk en oostenrijk.

Goede vooruitzichten. Nog een keer gaan

De skipas in bijvoorbeeld levi is niet zo duur. Kun je per dag nemen of meerdere dagen. De skibus kan ook los betaald worden. Langlaufen kun je daar heel erg veel. Maar langlaufen op de skipistes mag daar niet. Op meer plekken niet. Ik weet in Flaine dat daar een paar mensen en militairen zijn die omhoog lopen (al dan nuet met die speciale skies met vellen eronder) en terug skieen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 14:22

Je kan altijd nog een paar keer een dagpas doen voor skieen natuurlijk :j

Ik heb gelijk skiles voor mezelf en dochter geboekt in Hinterglemm. Nu gewoon dag 1 privéles voor mij zodat ik de rest van de vakantie met vertrouwen ski.

Zaterdag snowworld, gelijk even wat advies halen bij Duijvenstein. Ik wil eigenlijk lichtere ski's vind de mijne erg zwaar en dat merk ik met mijn beperking toch nu wel met skieen. Dus advies halen, testen en dan bedenken wat we gaan doen. Voor Oostenrijk al nieuwe halen of in Oostenrijk.. :+

germie
Berichten: 25919
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 14:37

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een reserveringsaanvraag voor Scandinavië gedaan. Ik vind het wel spannend. Ik wil eigenlijk niet alleen, maar de sneeuw lonkt zo dat ik zoiets heb van ik wil wel eens kijken waar ik nog nooit geweest ben. Het is geen singlereis (die gaan net niet waar ik naartoe wil, of zijn gewoon echt te duur, of al vol). Vliegen vanaf Groningen lukt helaas niet heb ik al gezien voor wat ik wil. Maar ik heb een reisbureau aan het werk gezet. Dus nu afwachten. Kan tot een week duren zeggen ze.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Naskapower
Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 23:06

Leuk om jullie verhalen en foto's te kijken.

Wij zijn net weer een paar weken terug van Val Sinestra Zwitserland. 1e kerstdag heen en 2 januari terug. Het was voor mij de 3e keer skiën en ook de 3e keer in dit gebied en het was weer fantastisch.

[ img ]
Wandelen, helemaal rechts bovenin zie je het hotel liggen

[ img ]
Sent

[ img ]
Ezels onderaan de traumpiste

[ img ]
Een aantal uitzichten vanaf de traumpiste
[ img ]
"
[ img ]
Heerlijk rustig op de traumpiste
[ img ]
Uitzicht uit onze hotelkamer

Doubtless
Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 03:29

Prachtig <3

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Muurp
Fotograaf
Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 09:59


        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

knollentuin
Berichten: 10386
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:07

Moet je wel geboosterd zijn, voor veel gezinnen werkt dit nog niet omdat jeugd zich nog niet mag laten boosteren

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarJon en 125 bezoekers