Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 23:13

Waarom heet dit topic niet gewoon algemeen wintersport topic :+


karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:54

Nog geen skiupdate. Gv is heel blij met de sneeuw pistee de rust. Ik heb nog geen ski gezien. Foutje van bizztravel zeg maar. Combinatie van fouten en pech heeft me een nacht zonder slaap en met een zeer been gegeven. Bed is gefixed. De afstand nog niet. Hoop vandaag bericht op overplaatsing naar appartement dat wel op 150 m van lift afligt ipv 500m plus de rest. Piste is wel 50 m maar ja blauw/rood naar de liften en voor mij niet te doen. Te voet is het 700 m plus ipv dus de 150 m volgens de boeking info.

Ben dus al een dag kwijt, vandaag mogelijk dag twee ook. Laatste woord nog niet over gezegd gaat ook heel dikke klacht heen. Reisleiding en appartementen beheer doet zijn best maar vanuit nl een ordinaire centen kwestie. Blij dat dit niet de enige week skieen is. Reisleiding is ook verbijsterd hoe deze omschrijving heeft kunnen ontstaan. Buurappartement heeft 300 m die aan de piste 500 m tot de liften en die afstand klopt wel.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:56

Balen Karuna. Maar jullie zijn toch met de auto? Dan kun je toch gewoon met de auto naar de lift rijden? Of je daar laten afzetten door je vriend? Ik zou geloof ik toch meer in oplossingen gaan denken ipv problemen, anders is je vakantie zo voorbij.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:01

Ja met camper. Maar boel is autovrij. Parkeren is onmogelijk en absoluut verboden ook. Camper staat geblokkeerd op een plek en moet met sneeuwkettingen van zijn plek met hulp. Met parkeren zaten we al vast en moesten uitgegraven worden. We zijn nog 500 m.hoger neergezet.

Net telefoon gehad voor twee accommodaties

Gister kon ik echt niks. Teveel pijn, heb hele dag gelegen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:09

We waren al aan het bedenken hoe op te lossen. Met slee naar beneden. Een tuigje voor kindjes zodat ik geremd kon gaan. Stuk is frans rood/blauw gemeen steil. 500 m daling op 500 m afstand.

Goed bed had al geholpen waardoor pootje beter aanvoelt. Maar nacht op grond op dun matras slaapt niet best :+

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 07:06

Ik kom langzaam op gang. Gister ministukje test geskied. Pootje was niet bliij maar ik kom beneden met wat geworstel. Vandaag kijken hoe het gaat. Niet alles is al open. Wordt nog druk eea opgezet kwa piste.

Maar dit is meteen bij appartement. En de helling die ik moet overwinnen voor ik bij de liften ben. We zitten op 1955 m.
[ img ]

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 07:07

Huh, dat is toch helemaal niet stijl?

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 07:10

Steiler dan lijkt op de foto. Zit nog een gemene bocht in naar rechts. Voor ervaren fitte skiers geen problemen. Voor beginners een flinke uitdaging. Zeker met stijve spieren als start. Is toch terecht blauw.en een van de steilste helling die ik gehad heb.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 07:55

Karuna soms vraag ik me af wat je jezelf aan doet met skiën :') Het lijkt mij zo frustrerend om na jaren nog steeds te worstelen met een dergelijke helling. Maar je laat je niet kisten door je lichamelijke beperkingen en daar heb ik ook echt bewondering voor hoor! Hopelijk gaat het vandaag weer iets soepeler, die eerste dag moet je er toch vaak weer even in komen.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 08:49

Ach ik heb er geen probleem mee :+ en beleef er ook lol aan.. Grootste probleem is opstarten. Ik ben extreem stijf als ik bed uitkom. Dan met zo n helling beginnen is een uitdaging. En na lang niet skieen lijkt het alsof ik nooit op skies heb gestaan. Lijf herinnerd zich niet al was dat nu minder erg.

Maar vergeet niet, een week skieen voor mij is 1 tot 1'5 dag voor een fitte persoon. omdat ik maar max 2 uur kan en mag skieen. Waar ik een dag over doe. Heel soms ga ik daar overheen maar dat is een uitzondering. Dus feitelijk als je uren gaat tellen heb ik misschien 1'5 tot 2 weken ski ervaring.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:17

Eerste foto is eerste stukje noodgedwongen.
[ img ]

Ben nu verder dan gepland. Lift met korte afdalingen dicht
Moet meteen ver de berg op 7,5 km groen.
[ img ]
[ img ]

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:54

Mm verkeerde foto's en volgorde Hihi

Voor nu klaar op ministukje vanmiddag met die nieuwe skis. 7,5 km is best een eind. Maar lekkere banken halfweg. En fijn groen en rustig. Mooie plek om techniek te oefenen. Nu eerst dutje doen. Voldoende voor dag een met een nog niet optimaal pootje

Verplichte afdaling.
[ img ]


[ img ]

[ img ]
Laatst bijgewerkt door karuna op 17-12-19 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

capopjekop
Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:56

Heerlijke afdaling zo te zien

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:02

Ja breed met keuze steiler of juist niet. Niet heel duidelijk aangegeven dus je gaat snel de mist in. Rood wil ik niet hebben. Stukjes bos en smaller afgewisseld met breed en open. Ideaal voor beginners terwijl er ookveel pittige afdalingen zijn. Alleen weinig tot geen wc hihi

De korte lift was dicht helaas. Die heeft 2 afdalingen van 3 km. Dan meteen hoger. Je kunt nog een stap hoger. Dan heb je 11 km groen. Wat me nu nog nekt is been,kramp. Dus veel rusten en ik moet blijven draaien om druk eraf te halen. Anders verkrampt mijn slechte been. Wie weet wordt dat ooit beter.

Had dit niet gepland vandaag al. Valt me mee gaat beter dan vorig jaar goddank **\O/**
Laatst bijgewerkt door karuna op 17-12-19 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:03

Ziet er leuk uit daar! Die afdaling durf ik wel met mijn jaartje snowworld ervaring :j

Waar is dit Karuna?

Ik mag over 2 weken weer gaan opbouwen na mijn operatie dus ik gok dat ik elke week in Landgraaf zit en dan eerste week februari winterberg en hopelijk nog met mn nieuwe werk

Mn man gaat tweede week januari al met zn werk richting Flachau :') jaloersssss ik ga die week maar n x savonds naar Zoetermeer ofzo

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:07

Risoul diep zuidelijke alpen

Daarom hebben we dit gebied gekozen. Hoewel niet veel pistes ook voor beginners langere stukken echte piste. Melkpakjes als eerste. Heel fijne stoeltje die soepel en langzaam gaat. Ook voor kniebrace te doen. Ik red me skies eenmaal op de piste zelf nu. Gv gaat alle eerste keren mee voor geval dat. Die is nu naar var. Alleen dat gaat voor mij mogelijk niet. Pittig blauw.

Er is hier ook een ronde voor beginners groen en simpel blauw. 2 uur theoretisch. Voor mij een dagprogramma dan. Proest

Duimen voor je op sneeuw in Winterberg

Verder is hier niet veel. Beperkte apres ski en beneden wat restaurants. In vergelijk met flaine rustig. In vergelijk met Winterberg uitgestorven. Geen kamikaze skiers. Wel opstart, vandaar dat niet alles open is. worden nog pistes geprepareerd
Laatst bijgewerkt door karuna op 17-12-19 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:10

Februari is sneeuwzeker, iig de week dat wij gaan! Ze spuiten dan bij!

Na volgend jaar wil ik frankrijk (want frankrijk :+: omgeving Castellane enzo ) of Oostenrijk

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:11

Mooi. Wij gaan regelmatig. 3 uur rijden camper mee. Weekend van maken.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:14

Balen zeg Karuna! Hoop dat je snel toch nog een beetje kan genieten! Ik heb even hier niet meer gekeken, ga zo alles teruglezen, dus sorry als ik iemand niet heb beantwoord.

Gelooft nog steeds in sprookjes

Hilli
Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:24

Hans, woonde jij niet in de buurt van Utrecht? Kun je dan niet beter naar Zoetermeer of Spaarnwoude rijden (of Den Haag)?

Lekker hoor, karuna staat al op de lange latten. Hoe lang blijven jullie daar?

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:30

Zaterdag gaan we door/terug (noord) naar flaine voor een week. Daarna nog een week. Misschien blijven we plakken in flaine nog een paar dagen. Of jura of vogezen. Kunnen nog even vooruit dus

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:05

Hilli schreef:
Hans, woonde jij niet in de buurt van Utrecht? Kun je dan niet beter naar Zoetermeer of Spaarnwoude rijden (of Den Haag)?

Lekker hoor, karuna staat al op de lange latten. Hoe lang blijven jullie daar?


Ja Zoetermeer is het dichtste bij, maar Landgraaf is leuker skieen (en zit mn leraar), en hebben auto’s van het werk dus qua brandstof (elektrisch eentje) maakt het weinig uit :D

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:20

Hanafubuki schreef:
Februari is sneeuwzeker, iig de week dat wij gaan! Ze spuiten dan bij!

Na volgend jaar wil ik frankrijk (want frankrijk :+: omgeving Castellane enzo ) of Oostenrijk


Ze kunnen alleen maar bijsneeuwen als het koud genoeg is ;) Als het niet koud genoeg is, is niks sneeuwzeker. Maar in februari ligt er meestal wel wat idd :) Tot nu toe is het nog wel veel te warm in winterberg om te sneeuwen.

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:24

En anders heeft Landal het temperatuuronafhankelijke skigebeuren nog en boek ik nog een weekje oostenrijk :')

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 23:59

verootjoo schreef:
Hanafubuki schreef:
Februari is sneeuwzeker, iig de week dat wij gaan! Ze spuiten dan bij!

Na volgend jaar wil ik frankrijk (want frankrijk :+: omgeving Castellane enzo ) of Oostenrijk


Ze kunnen alleen maar bijsneeuwen als het koud genoeg is ;) Als het niet koud genoeg is, is niks sneeuwzeker. Maar in februari ligt er meestal wel wat idd :) Tot nu toe is het nog wel veel te warm in winterberg om te sneeuwen.


Ik heb een paar jaar geleden met 12 graden geskied in maart in Winterberg. De hellingen in de zon waren in de middag wel slush. Op Instagram in de gaten houden misschien een tip?

Op het Wintersportforum is er ook een topic over Winterberg waar je evt tegen die tijd kan informeren hoe het met de sneeuw is trouwens. Wellicht ook handig.

Maar leuk hoor, ikzelf ‘ski’ nu ook maar pas sinds een paar jaar. Af en toe nog een gebrek aan lef en vond overstap van indoor en Winterberg naar Frankrijk dus op sommige stukken best spannend. Gelukkig was er in elk dorp wel een ESF (Franse skischool) te vinden. Weet natuurlijk niet of je met snowboarden ook zoveel les nodig hebt.

Gelooft nog steeds in sprookjes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Firebug, FransienE, friezenfan2, Hanneke137, IndianSu, Leukertje, loowny, lukka63, Marleen_L, Sterrendief en 82 bezoekers