Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:49

Gek genoeg finland zou ik wel aandurven. Vooral sleepliftjes een enkele kleine stoeltjeslift en twee mini gondels die nooit druk zijn. Geen uren wachten en zo.

Maar ja daar moet je weer heenvliegen wat nu voor mij echt niet aan de orde is. is best aan de prijs dan. Appartementen zo gevonden.

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:51

Ik ben in juni naar hintertux geweest. Er werd echt streng opgelet door de liftbedienden en de gondels werden niet vol gepropt, dan maar even wachten. Mondkapje/buff voor de mond hoeft alleen bij de liften. Fijn is het absoluut niet want je goggles beslaan en je krijgt het er benauwd van maar het is even niet anders.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:55

verootjoo schreef:
Wij boeken niks. Ik heb er echt geen vertrouwen in dat er geskied gaat worden voor mensen die niet in skigebieden wonen...
En zo wel, dan kijken we tzt wel even of er nog een huis voor ons over is :P

Huh waarom niet? Oostenrijk laat toch gewoon toeristen toe? Lijkt me nogal raar dit :+

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:26

sureido schreef:
verootjoo schreef:
Wij boeken niks. Ik heb er echt geen vertrouwen in dat er geskied gaat worden voor mensen die niet in skigebieden wonen...
En zo wel, dan kijken we tzt wel even of er nog een huis voor ons over is :P

Huh waarom niet? Oostenrijk laat toch gewoon toeristen toe? Lijkt me nogal raar dit :+


Nu wel ja :P Maar er wordt een heftige tweede golf verwacht dit najaar. Kans dat er veel weer op slot gaat is best wel ruim aanwezig :) Zo raar is dat niet, want afgelopen seizoen is de boel ook op slot gegaan. Wel te laat, dus mogelijk hebben ze er van geleerd en gebeurt het nu sneller.
En wil geen risico lopen om geld kwijt te zijn voor niks, dus als we gaan, gaan we last minute kijken waar er nog een huis te huur voor ons is.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:11

Die geruchten heb ik inderdaad ook gehoord, dat er restricties komen op maximaal aantal skipassen per gebied. Je moe toch gaan voorkomen dat er dikke rijen gaan ontstaan bij de skiliften. En dat is op de top nog wel te handelen omdat men toch gaat uitspreiden, maar bij de dalstations wordt dat denk ik nog wel een dingetje.

Ben ook erg benieuwd wat dit gaat doen met de prijzen van de skipassen. Bedoel, het ontsmetten en extra inzetten van mensen moet toch wat gaan kosten..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:13

Op zich een limiet op het aantal passen zou niet zo heel verkeerd zijn. Voorkomt misschien ook ongelukken wegens te druk. En kortere rijen is meer kunnen skieen?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:21

Ik denk dat het uit zichzelf al minder druk wordt omdat er toch mensen niet durven gaan. Daar val ik niet onder en als het kan ga ik ook zeker. En ik hoop dat er toch iets van apres ski zal zijn.

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:29

Wij hebben een appartement gehuurd in februari. Vooralsnog gaan we er vanuit dat het doorgaat. Mondkapje of sjaal bij de lift vinden we geen probleem. We zitten in een dorpje waar toch al weinig apres ski is, dus dat gaan we ook niet missen. Appartement ligt aan de piste, dus hoeven ook niet per se op een terras te zitten tussendoor. En we kunnen makkelijk zelf koken. Ik denk dat het op die manier wel door kan gaan. En minder druk zal het denk ik sowieso wel worden, een hoop mensen durven niet meer wat ik om me heen hoor.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:35

Wij gaan ook in februari. Ons hotel heeft een complex met appartementen erbij. Normaal gesproken gaan we naar het hotel, maar door de corona kun je alleen nog logies/ontbijt krijgen en geen half pension. Daarom nemen we nu een appartement en kunnen we in geval van nood nog altijd zelf koken.
De vorige jaren hebben we nooit aan hoeven te betalen, maar nu moeten we in oktober 30% betalen en de rest na verblijf.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:39

Misschien handig om deze te updaten?
Maatregelen tot nu toe, en kan nog worden aangepast:

Citaat:
Ischgl
Ook Ischgl maakt voorlopige coronaregels voor winter bekend
Ischgl is ieder jaar een van de eerste geopende niet-gletsjerskigebieden in Oostenrijk. Ischgl wil dit jaar op 26 november openen en heeft na Serfaus - Fiss - Ladis nu ook hun coronamaatregelen voor komende winter bekendgemaakt. In overeenstemming met de momenteel geldende wettelijke vereisten hebben Ischgl en Samnaun een uitgebreid pakket aan maatregelen ontwikkeld. De maatregelen moeten de gezondheid en veiligheid van alle gasten, medewerkers en de lokale bevolking te waarborgen:

Op verschillende plaatsen in en rond het skigebied worden duidelijk informatieborden geplaatst;

Bij de aankoop van een skipas krijg je een multifunctionele doek. Deze kun je als mondkapje gebruiken.

Het dragen van een mondkapje is onder andere verplicht in gondels en stoeltjesliften;

In rijen en op drukke plaatsen moet men één meter afstand van elkaar houden. Er wordt voor gezorgd dat het nergens te druk wordt;

In restaurants moet men zich aan afstandsregels houden;

Er wordt gewerkt met een gelimiteerde toegang van restaurants en bars;

In restaurants krijg je digitale menukaarten, te downloaden via QR-codes;

Muziek wordt slechts als achtergrondmuziek gedraaid;

Op verschillende plekken wordt desinfectiemiddel aangeboden;

Cabineliften worden dagelijks gedesinfecteerd, in 1 minuut wordt 99,99% van de bacteriën en virussen gedood. Ischgl gebruikt een biologisch afbreekbaar desinfectiemiddel dat niet schadelijk is voor de gezondheid van wintersporters of medewerkers;

Het kan zijn dat liften op minder drukke dagen maar gedeeltelijk gevuld worden;

In sportwinkels, bussen, skidepots en EHBO-posten wordt dagelijks de lucht gedesinfecteerd;

Het gebied behoudt zich het recht voor om het aantal bezoekers te limiteren;

Gasten wordt verzocht om bij het inchecken bij de accommodatie een negatief coronatest te overleggen, niet ouder dan 72 uur. Degenen die niet in staat zijn om een testresultaat te overleggen, krijgen een vrijwillige testmogelijkheid ter plaatse. Bij aankomst wordt de temperatuur opgenomen;

Het Top of the Mountain concert gaat dit jaar niet door, Ischgl hoopt dat de einde-seizoensconcerten wel door kunnen gaan.


Citaat:
Serfaus-Fiss-Ladis
In alle gesloten ruimtes van de Bergbahnen geldt een mondkapjesplicht. Dit omvat de kassa’s, winkels, skidepots en pisterestaurants. Er zijn middelen aanwezig om jezelf te desinfecteren;

In restaurants draag je een mondkapje wanneer je rondloopt in het restaurant of wanneer je naar de wc gaat. Niet als je aan tafel zit. Tafels worden op de voorgeschreven afstand van elkaar gezet en eventueel van een scherm voorzien;

In openbaar vervoer en in gondels en stoeltjesliften alsmede de metro in Serfaus is het dragen van een mondkapje verplicht. Liften mogen maximaal bezet worden op basis van het aantal zitplaatsen. Ook in wachtrijen is een mondkapje verplicht, met in achtname van de voorgeschreven afstand;

Personeel dat met gasten in aanmerking komt, draagt een mondkapje;

Er worden overal borden geplaatst met de regels waaraan je je dient te houden;

Bepaalde evenementen gaan door, maar met strenge veiligheidsmaatregelen. Nadere informatie wordt door SFL apart bekendgemaakt.

Het geplande openingsevenement vindt dit jaar niet in de huidige vorm plaats. Alle muziekevenementen worden afgelast;

Er is geen après-ski in schirmbars van de Bergbahnen. Deze worden ingericht als ‘koffiehuis’ met bediening en zitplaatsen;

De Murmlikrippe en PlayIN Serfaus blijven gesloten.


Citaat:
Fideriser Heuberge in Graubünden

Het kleine skigebiedje Fideriser Heuberge in Graubünden heeft bekend gemaakt komende winter niet te openen. Het skigebied zegt niet te kunnen voldoen aan de COVID-19 maatregelen en dus de gezondheid niet te kunnen garanderen. Het is volgens het gebied niet mogelijk om veilig en tegelijkerijd rendabel te kunnen draaien. Men heeft nu al de knoop doorgehakt zodat gasten en seizoensarbeiders tijdig hun plan kunnen trekken.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:55

Ja alleen gebieden doen zelf regels maken nu maar Oostenrijk moet zelf nog komen met maatregelen en ik denk dat die toch overheersen uiteindelijk. Als bijvoorbeeld de regering zegt dat de muziek wel aan mag, gaan apres ski bars daar echt niet mee akkoord als dan Ischgl zegt nee. Misschien komt er buiten wel meer apres ski.
Maar ook met restaurant regels en aantallen in een gebied. Het is wachten op de overheid maar die komen nu nergens mee. Ben benieuwd wat die zeggen, Oostenrijk is best gemoedelijk toch?

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 18:08

Dat is idd nog afwachten maar ik vind het wel een goed idee om het hier bij te houden.

Ik vond ze van de zomer best relaxt eronder maar het is dan natuurlijk veel rustiger dan in de winter.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 18:21

Wij boeken normaal gezien rond deze tijd, maar wachten nu nog tot begin november en hakken dan de knoop door.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 18:27

Dee_Es schreef:
Dat is idd nog afwachten maar ik vind het wel een goed idee om het hier bij te houden.

Ik vond ze van de zomer best relaxt eronder maar het is dan natuurlijk veel rustiger dan in de winter.

Is zeker een goed idee! Maar het is lastig nu voor de gebieden.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 17:31


Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:24


orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:15

Nou prima toch die maatregelen, moet geen probleem zijn om je daaraan te houden.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:45

https://skiinformatie.nl/skicircus-heef ... ndgemaakt/

Skicircus ook. Alles eigenlijk bijna hetzelfde alleen de ene zegt wel al wat over apres ski bars en de ander niet. Maar dat gaat ook alleen over paraplu bars die bij gondels horen, denk dat ze voor de eigen barren niks kunnen bepalen, alleen de overheid. Ben benieuwd wanneer die wat gaan zegge.

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:58

Ja ik ook! Maar ga er eigenlijk vanuit dat we niet zullen après skiën zoals normaal. Geen jagermeisterparty -O-

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:01

Geluk dat wij toch al nooit apres skien... dus daar mis ik ook niks aan. Hoop vooral dat alles rustig genoeg blijft tot die tijd. En dus met mondkapjes om in de lift, dat lijkt me wel onhandig, maar we gaan t meemaken.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:28

Het hossen/klossen/zuipen-deel van de après ski slaan we eigenlijk altijd over. Dus als we ergens -al is het maar ons eigen hotel- een biertje kunnen drinken dan zou dat al heel fijn zijn. We gaan altijd wel in een hoogseizoenweek, dus ook maatregelen bij liften spelen een rol bij onze beslissing om wel of niet te gaan. Gelukkig hebben we nog even voordat we de knoop doorhakken.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:13

Dee_Es schreef:
Ja ik ook! Maar ga er eigenlijk vanuit dat we niet zullen après skiën zoals normaal. Geen jagermeisterparty -O-

Denk dat je tafels toegewezen krijgt en dat er dan wel muziek etc is maar zitten blijven, nu vind ik de muziek ook echt wel sfeervol dus als dat is kan ik er mee leven.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:19

De apres ski is toch niet aan mij besteed. Voordeel als er geen apres ski is. Een stuk minder herrie s avonds laat en s nachts. :P

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:36

Ja écht heel veel voordeel. 8)7

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:43

Oh ja mijn nachtrust is me heilig :)) en niks zo ergerlijk als midden in de nacht groepen lallende en schreeuwende mensen nog die uitgestapt zijn. Helaas vaker meegemaakt. Als die er niet zijn zalig. :z