Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:07

Ik ga mogelijk met de kerst een paar dagen. Boek een last minute, is afhankelijk van de corona en of er sneeuw ligt. Andere mogelijkheid heb ik dit jaar helaas niet ivm de opleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:07

Wij willen wel, maar ik wacht nog af met boeken. Ik ga niet nu een hoop geld uitgeven en als alles dan dichtmoet dat mn reisverzekering niks vergoedt. Zal een last minute booking worden gok ik.

We zouden met vrienden gaan komend jaar ivm hun trouwdag. Maar we hebben al besproken dat het waarschijnlijk 2022 wordt. En dan gaan we als het kan een weekendje naar Winterberg ofzo.

https://www.interpolis.nl/service/coron ... erzekering
Hele strenge voorwaarden. En een nieuwe afsluiten elders heeft ook geen zin want dan heb je helemaal geen rechten.

Hier linkjes naar de regels per alpengebied:
https://www.wintersport.nl/weblog/beric ... met-corona

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:10

Wij wachten ook wel nog even af met boeken hoor maar we willen wel heel graag. Het wordt dan denk ik sowieso Oostenrijk.

Ik denk dat het skien etc wel gewoon weer gaat want das prima te doen met afstand maar hoe het met het apres skien eruit gaat zien?

Blacky94

Berichten: 3470
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:16

Wij hadden afgelopen februari al weer vooruitgeboekt voor komend jaar... Zien wel hoe het gaat lopen. Ga er voor nu wel vanuit dat we kunnen gaan, maarja zo niet, dan niet. Ben daarnaast ook afhankelijk van de regels van mn werk (zorg).. Scheelt wel dat er waar wij zitten weinig apres ski is :')

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:18

Jup wij gaan weer naar hetzelfde gebied, is al geboekt. Kunnen t altijd nog annuleren mocht t niet kunnen vanwege Corona.

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:20

Ja dat annuleren is wel waarom wij nog niet boeken.. je bent dan echt afhankelijk van waar je geboekt hebt. Als gebied op 'oranje' of 'rood' gaat voor Rijksoverheid krijg je van je verzekering niks terug namelijk.

Als we gaan gaan we voor Frankrijk :j

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:24

Wij gaan denk ik via Sunweb dus het zal dan wel goed geregeld worden.

Misschien dat het tegen die tijd ook wel stuk beter gaat.

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:29

We zullen het zien inderdaad.

Ik mik op Trois-Vallees / Meribel voor de vakantie. :D

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:23

Wij gaan weer naar serfaus fis ladis. We gaan in januari en kunnen tot december annuleren dus we durfden wel te boeken.

Vorige maand ook al een paar dagen zillertal gedaan en wezen zomerboarden op de gletsjer. Dat was eigenlijk boven verwachting leuk. En ondertussen is snowworld ook weer open dus als ik wil gaan snowboarden dan kan dat gelukkig weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:28

Wij zijn zaterdag ook weer in Snowworld geweest, was weer fijn :D

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:46

Wij gaan komend seizoen niet op wintersport. Wij willen naar Nieuw-Zeeland gaan volgend jaar, dus even geen geld voor :+

We hebben afgelopen seizoen geluk gehad, toen waren we in januari al geweest!

Maar ik lees graag weer mee :)
Laatst bijgewerkt door iirrssjjee op 15-07-20 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:46

Wij boeken dit jaar niks vooraf. Plan is er wel, na oud en nieuw dit keer. Ietsje goedkoper. Idee is frankrijk risoul, flaine, of andere stukken alp. Tenzij er dichterbij goede sneeuw is. Misschien winterberg meepikken, maar dat alles mits de corona zich braaf houdt. Anders. Geen idee. Is lastig skieeen zonder sneeuw en niet kunnen gebruiken van een lift -O- . Sleeplift gebied heeft wel de voorkeur dan. :D

Het kriebelt wel misschien bottrop eens meepikken tussendoor. Lekker dichtbij :P

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:47

Voor mij word het weer een deel van het seizoen skiën in de Rocky Mountains aangezien ik hier tot februari zal wonen. Ski pas is alweer gekocht, met korting vanwege het korte ski seizoen.
Wanneer alles open is staat skiën in Utah en Aspen op de planning als extra tripje.
Omdat een ski pas van Trois Vallees inbegrepen is in mijn pas hoop ik hier naar toe te gaan zodra ik weer in Europa ben.

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:48

@Dee heb je nog tips voor serfaus? Wij willen graag 2 appartementen, 1 voor ons met kind en 1 voor m’n ouders en broertje met vriendin. Ik vind alleen maar knetterdure dingen. T hoeft niet groot te zijn en evt 1 appartement voor ons allemaal is ook prima, maar dat is qua aantal slaapkamers weer lastig te vinden.

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 23:46

Wij zitten altijd hier

Afbeelding

Maar dat is misschien wat groot voor 2 gezinnen :')

Verder van de liften af is vaak wat goedkoper maar geeft natuurlijk wel wat reistijd.

Dizzy, zit er een trois vallees pas bij de Rocky Mountain pas inbegrepen? Dat is dan als je een seizoenspas hebt? Wel tof hoor! Ik ben nog nooit verder gekomen dan Oostenrijk en Frankrijk.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 00:31

Ja bij de Epic pass, (de seizoens pas die ik hier heb) zijn een aantal Europese resorts aangesloten en ook een aantal resorts in Canada en Japan.
Voor Trois Vallees zijn er bijvoorbeeld 7 dagen inbegrepen op deze ski pas. Andere resorts 3 dagen en de resorts in de Rocky Mountains in de US zijn onbeperkt.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 17:07

Hier in juli afgeboekt voor de kerst in Frankrijk....

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 08:20

orkaan schreef:
Hier in juli afgeboekt voor de kerst in Frankrijk....


Jammer. Kon je kosteloos annuleren?
Wij hadden in februari al geboekt voor volgend jaar februari. We wachten nog af, we zijn volgens de verhuurder sowieso verplicht te betalen. Als het niet door gaat, schuift onze boeking op naar een jaar later. Maar even zien hoe het allemaal loopt. Mijn zoon zou in oktober een week snowboard training hebben op de gletsjer, dat gaan we in ieder geval niet doen. Hopelijk is het in februari allemaal weer wat rustiger met een evt vaccin.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:23

Celiien schreef:
sureido schreef:
Die titel van dit topic! Kunnen we het niet beter 'algemeen wintersporttopic' noemen :')

Ik ben er ook nog niet zo mee bezig eigenlijk!

_O- er moet nu nog 2021 bij

tjah, geen zomervakantie plannen dus dan maar wintersport :+
Nee zonder gein, we gaan met een groep van 5 + een kleine, specifieke week, specifieke locatie. als je dan nog een beetje keuze wil. werd getriggerd door een bericht waarbij stond dat al veel mensen ipv zomervakantie, dan maar wintersport aan het boeken waren.

en tjah, als er gewoon annuleringsvoorwaarden zijn waarbij er tot een maand of soms zelfs 2 weken van te voren gratis geannuleerd kan worden, kan het in mijn ogen geen kwaad :=


We hadden geboekt, maar besloten toch maar te annuleren. niet alleen vanwege corona, maar iemand uit ons reisgezelschap is in verwachting. Dus geannuleerd en e gaan wel zien.

Ik hou een beetje in de gaten wat de maatregelen per gebied zijn. mondkapje in de gondels etc vind ik echt niet erg, maar ik wil wel vrijblijvend kunnen zeggen goh, dorst, hier wat drinken. En dat kan zo te zien straks niet in elk gebied maar moet je alles van te voren reserveren..

Indy_Mouse_9

Berichten: 2118
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:34

Wij hebben ons appartement van afgelopen jaar opnieuw geboekt zodra het mogelijk was. De verhuurder heeft 'afzeggen vanwege pandemie' opgenomen in de geaccepteerde annuleringsvoorwaarden :) Dus we zien wel waar het strand. Na vorig jaar wel op locatie te zijn geweest maar niet kunnen skieen wil ik komend jaar wel heel heel graag weer <3
De skilessen voor de kleine jongens zijn vanaf september weer te boeken, maar daar wil mijn man toch eerst goed naar de voorwaarden kijken.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:41

Wij boeken niks. Ik heb er echt geen vertrouwen in dat er geskied gaat worden voor mensen die niet in skigebieden wonen...
En zo wel, dan kijken we tzt wel even of er nog een huis voor ons over is :P

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:23

Serfaus-fis-ladis en ischgl hebben hun extra maatregelen al bekend gemaakt.
Het zal vast een ander soort vakantie worden dan normaal, zeker wat betreft de après ski. Maar we hebben weer een grote groep en een groot huis dus al zet ik geen stap op de piste, weekje er tussenuit met deze groep heb ik sowieso wel zin in.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:24

Kan mijn bericht niet aanpassen.

Er moest staan we hebben al geboekt voor de kerst :-).

Ik heb er wel vertrouwen in dat het doorgaat. De economie moet toch draaien. Daarnaast in de frisse koude buitenlucht.


Met de carnaval willen we ook weg maar dan naar oostenrijk richting oost tirol. Apres skiën doen we toch niet aan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:39

Wij wachten af en kunnen altijd op laatste moment met camper ergens heen en desnoods iets last minute ter plekke boeken, maar we gaan er van uit dat het niks gaat worden tenzij er een wonder gebeurd.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:43

Niks geboekt. Met een mondkapje op gaan skieen zie ik niet zo zitten. En ik geloof er ook niks van dat mensen 1 meter afstand gaan houden bij de liften. Ik wacht wel een jaartje af.