Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:28

Daantjuh88 schreef:
Is de alpenexpress niet wat voor jullie?? Prijzen vallen heel erg mee en je bent vrij om zelf een pensionnetje te zoeken in de buurt.

https://www.treinreiswinkel.nl/wintersp ... oostenrijk


Ik ga eens even kijken bedankt!
Maar we gaan liever met een georganiseerde reis (en liever in Frankrijk hihi).


Indy_Mouse_9
Berichten: 2107
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:32

Begin januari wil je toch ook helemaal niet, veel te koud :brr:

Wij zijn nu twee keer in Paradiski geweest, aan de La Plagne kant. Ik vind het een erg leuk gebied, redelijk 'wijds' en je kan aan de twee 'uiteinden' tot tussen de bomen skien, leuke afwisseling! Er is een gletsjer maar die hebben we nooit gehaald :') Als je een dag flink wilt toeren kan je nog oversteken naar de Les Arcs kant, daar naar de gletsjer en dan helemaal naar beneden. Dat hebben we wel een keer gedaan :)
De eerste keer zaten we in Belle Plagne, de tweede keer in Plagne Soleil. Belle Plagne bij uitstek het leukste dorp in het gebied (op goede hoogte), weinig hoogbouw terwijl oa. Plagne Bellecote en Plagne Centre van die gigantische appartementencomplexen hebben staan en weinig anders. Ligging is ook uitstekend, lekker centraal en op goede afstand van de grote lift.
Ik heb even gekeken, wij zaten ook via Sunweb, in deze appartementen en dat beviel super: https://wintersport.sunweb.nl/frankrijk ... vallon.htm
Klein stukje naar de piste, en aan het einde van de dag een gluhwein op een halve piste afstand en dan zo weer naar het huisje +:)+

Ik heb vorige week skies gekocht *\o/* De lokale ski toko gaat verhuizen en had uitverkoop, dus ik heb nu een setje Atomic Cloud Eleven voor een schappelijke prijs. 1 seizoen in de verhuur geweest, maar zijn nog prima.

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:05

iirrssjjee schreef:
Uiteindelijk gaan we pas eerste week van februari, want de eerste week januari was helaas geen optie voor mijn vriend met zijn werk. Wie heeft een leuk idee voor een gebied? We zitten gebonden aan een busreis (liefst met Sunweb i.v.m. kortingsbonnen), dus kunnen niet echt overal terecht. Niet een al te groot gebied (a la Les Trois Vallee), en ook niet super klein (zoals Winterberg zeg maar). Dus rond de 100/200 km aan pistes, waarvan veel groen en blauw, of makkelijke rode. We zijn wel ervaren, maar willen gewoon lekker cruisen en niet constant hobbelen en bijna vallen ;). We zijn nu aan het kijken naar Paradiski; La Plagne en Le Grand Domaine; St. Francois Longchamps. Le Massif du Devoluy; La Joue du Loup en Superdevoluy en Le Grand Massif; Valloire en Valmeinier zijn we al geweest en willen we niet naar terug (zijn zoveel mooie plekken, dus waarom naar dezelfde ;) ).We willen graag tips :)


Ik zou Superdevoluy en La Joue du Loup links laten liggen. Ik vond dat niet echt een heel boeiend gebied.

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:12

Indy_Mouse_9 schreef:
Begin januari wil je toch ook helemaal niet, veel te koud :brr:

Wij zijn nu twee keer in Paradiski geweest, aan de La Plagne kant. Ik vind het een erg leuk gebied, redelijk 'wijds' en je kan aan de twee 'uiteinden' tot tussen de bomen skien, leuke afwisseling! Er is een gletsjer maar die hebben we nooit gehaald :') Als je een dag flink wilt toeren kan je nog oversteken naar de Les Arcs kant, daar naar de gletsjer en dan helemaal naar beneden. Dat hebben we wel een keer gedaan :)
De eerste keer zaten we in Belle Plagne, de tweede keer in Plagne Soleil. Belle Plagne bij uitstek het leukste dorp in het gebied (op goede hoogte), weinig hoogbouw terwijl oa. Plagne Bellecote en Plagne Centre van die gigantische appartementencomplexen hebben staan en weinig anders. Ligging is ook uitstekend, lekker centraal en op goede afstand van de grote lift.
Ik heb even gekeken, wij zaten ook via Sunweb, in deze appartementen en dat beviel super: https://wintersport.sunweb.nl/frankrijk ... vallon.htm
Klein stukje naar de piste, en aan het einde van de dag een gluhwein op een halve piste afstand en dan zo weer naar het huisje +:)+

Ik heb vorige week skies gekocht *\o/* De lokale ski toko gaat verhuizen en had uitverkoop, dus ik heb nu een setje Atomic Cloud Eleven voor een schappelijke prijs. 1 seizoen in de verhuur geweest, maar zijn nog prima.


Lekkere dikke jas aan en gaan! :D . Is wel altijd lekker goedkoop en heeeeeerlijk rustig! Bedankt voor de tip!

miccamaaike schreef:
Ik zou Superdevoluy en La Joue du Loup links laten liggen. Ik vond dat niet echt een heel boeiend gebied.


We zijn er ook al geweest, daarom willen we daar ook niet meer naartoe. Wij vonden dit gebied wel ideaal qua pistes, met de moeilijkheidsgraad en hoe goed ze te bereiken waren, maar na een half weekje wel al op uitgekeken inderdaad!

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:27

Oh dan begrijp ik je bericht niet zo goed. Dacht dat het voornamelijk een opsomming was van gebieden die je overweegt, maar het is dus andersom :+

__nina
Berichten: 2772
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:29

Jaaaaaa wintersport :)
Ik ga met kerst en oud en nieuw 2 weken naar mayrhofen!
Het worden weer 2 weken lesgeven.
Donderdag vast even naar snowworld voor de voorpret!

Brum, Beau & Lizzy

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:30

iirrssjjee: nog wel een leuke tip: Portes du Soleil. Dan kun je naar Avoriaz, Chatel of Les Gets.
Prachtig gebied en genoeg relaxte pistes.
Sunweb gaat er heen, en ook met busreizen. Dorpjes in Frankrijk, maar je kunt naar Zwitserland skien.

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:35

miccamaaike schreef:
iirrssjjee: nog wel een leuke tip: Portes du Soleil. Dan kun je naar Avoriaz, Chatel of Les Gets.
Prachtig gebied en genoeg relaxte pistes.
Sunweb gaat er heen, en ook met busreizen. Dorpjes in Frankrijk, maar je kunt naar Zwitserland skien.


Haha sorry :+. Maar is dat niet mega groot? Daar zijn we ook niet zo van eigenlijk :+.

lucifertje
Berichten: 5602
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:38

Iedere keer als ik nu weer berichten krijg van wintersport.nl baal ik dat ik nog zo lang moet wachten :(
Gebieden in Frankrijk kan ik je niet mee helpen. Ik vind Frankrijk helemaal niks, buiten dat het een vreselijk eind rijden is vind ik het niet leuk qua gebieden als lunch. Geef mij maar Oostenrijk of Italië.

Indy_Mouse_9
Berichten: 2107
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:55

Haha Lucifertje, hoe vind je Frankrijk een vreselijk eind rijden maar wil je wel naar Italië?

Maaike, zijn jullie in Portes du Soleil geweest? Wij gaan dit jaar dus naar Les Gets, heb je aanraders qua pistes / tochten?

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:47

Het is wel een groot gebied idd, maar ik vond het toen wel overzichtelijk. Vanuit Les Gets (dacht ik) kun je 2 kanten op. Het grote gebied in en ook een kleiner gebied in.

Qua tips... uhhhh t is heel wat jaren geleden :+

lucifertje
Berichten: 5602
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:52

Indy_Mouse_9 schreef:
Haha Lucifertje, hoe vind je Frankrijk een vreselijk eind rijden maar wil je wel naar Italië?

Maaike, zijn jullie in Portes du Soleil geweest? Wij gaan dit jaar dus naar Les Gets, heb je aanraders qua pistes / tochten?


Hahahha jazeker, aangezien Italië 850 km is en Val tho 1000 km.
En nogmaals, buiten de afstand vind ik Frankrijk als vakantieland gewoon niet fijn.

Indy_Mouse_9
Berichten: 2107
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:58

lucifertje schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:
Haha Lucifertje, hoe vind je Frankrijk een vreselijk eind rijden maar wil je wel naar Italië?

Maaike, zijn jullie in Portes du Soleil geweest? Wij gaan dit jaar dus naar Les Gets, heb je aanraders qua pistes / tochten?


Hahahha jazeker, aangezien Italië 850 km is en Val tho 1000 km.
En nogmaals, buiten de afstand vind ik Frankrijk als vakantieland gewoon niet fijn.


:)* In mijn hoofd ligt Italie nog een stuk verder naar het zuiden, maar dat is dus gewoon niet waar :o? Sorry!

Tuhan
Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:59

paardje schreef:
Wij gaan de eerste week van januari naar Sölden. Nu al zin in!


Wat leuk! Mijn vriend en ik gaan 9 januari naar Sölden.

Tulissa Biotop x Purioso Yes Z1 + 3 mei 2000-mei 2018

Celiien
Berichten: 13251
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:37

Solden was echt zo’n tegenvaller voor mij vorig jaar.. vreselijk ga ik echt niet meer heen. Heel ongezellig qua tentjes, tenzij je je klem wil zuipen. Eind van de dag ook uitkijken oo de pistes voor dronken skiers..

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:53

Portes du soleil is echt geweldig. Maar goed, wij gaan standaard naar grote gebieden want we hebben een aantal kilometervreters bij ons. Geen echte tips, vond het zelf wel grappig om Zwitserland in te gaan en daar te lunchen (krijg je je wisselgeld in kronen) al was de bediening nogal slecht.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Tuhan
Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:12

Celiien schreef:
Solden was echt zo’n tegenvaller voor mij vorig jaar.. vreselijk ga ik echt niet meer heen. Heel ongezellig qua tentjes, tenzij je je klem wil zuipen. Eind van de dag ook uitkijken oo de pistes voor dronken skiers..


Dit is de 3e keer dat wij naar Sölden gaan. Bevalt ons erg goed.

Tulissa Biotop x Purioso Yes Z1 + 3 mei 2000-mei 2018

WillemYntJee
Berichten: 6300
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:36

Dee_es Zwitserland heeft franken geen kronen ;-) en bij de meeste restaurants in de grensregio kan je kiezen of je in euro's of franken wil afrekenen.
Wij zijn echte Zwitserland liefhebbers, maar maken af en toe een jaartje een uitstap naar Frankrijk. Heb dan weer helemaal niets met Oostenrijk.

Hilli
Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:08

Ik vond het Zwitsere gedeelte van Portes du Soleil spuugduur. Wel veel mooier en luxer uitgerust dan het Franse deel. Dat is toch goedbeschouwd vooral veel redelijk oude meuk.

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:40

WillemYntJee schreef:
Dee_es Zwitserland heeft franken geen kronen ;-)

:+

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

lucifertje
Berichten: 5602
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 06:27

Ik vind Zwitserland geweldig, zijn we de laatste 20 jaar geweest om te snowboarden maar sinds ze de Frank hebben losgelaten is het zo vreselijk duur geworden. Waar ik in Italië 300€ voor een weekpas voor 1200 km piste betaal, betaal ik ook 300€ voor 60 km piste :')

Indy Mouse: Italië valt echt reuze mee en wat ik zo leuk vind zijn de eettentjes waar je voor 1.20€ koffie kan bestellen en kan gaan lunchen voor 15€ en jezelf helemaal rond eten aan ham en kaas :9

floorsil
Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 06:45

Indy_Mouse_9 schreef:
Ik heb vorige week skies gekocht *\o/* De lokale ski toko gaat verhuizen en had uitverkoop, dus ik heb nu een setje Atomic Cloud Eleven voor een schappelijke prijs. 1 seizoen in de verhuur geweest, maar zijn nog prima.


Ik heb die ook vorig jaar gekocht. Die zijn echt super fijn.mm hard skiën is prettig. Maar ze zijn zo fijn. Ben er erg blij mee.

Vorig jaar hadden wij slechte sneeuw. Dit jaar gaan we naar een hoger gebied en hopelijk ook beter weer. Wel weer begin maart. Meestal dan wel super weer.

Indy_Mouse_9
Berichten: 2107
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 07:42

lucifertje schreef:
Indy Mouse: Italië valt echt reuze mee en wat ik zo leuk vind zijn de eettentjes waar je voor 1.20€ koffie kan bestellen en kan gaan lunchen voor 15€ en jezelf helemaal rond eten aan ham en kaas :9


Kijk, overtuigende redenen ;)

Misschien dan voor volgend jaar Italië overwegen.

paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:17

Tuhan schreef:
Celiien schreef:
Solden was echt zo’n tegenvaller voor mij vorig jaar.. vreselijk ga ik echt niet meer heen. Heel ongezellig qua tentjes, tenzij je je klem wil zuipen. Eind van de dag ook uitkijken oo de pistes voor dronken skiers..


Dit is de 3e keer dat wij naar Sölden gaan. Bevalt ons erg goed.

Ik nu tweede keer, vond het vorige keer erg leuk.

lucifertje
Berichten: 5602
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:28

Indy_Mouse_9 schreef:
lucifertje schreef:
Indy Mouse: Italië valt echt reuze mee en wat ik zo leuk vind zijn de eettentjes waar je voor 1.20€ koffie kan bestellen en kan gaan lunchen voor 15€ en jezelf helemaal rond eten aan ham en kaas :9


Kijk, overtuigende redenen ;)

Misschien dan voor volgend jaar Italië overwegen.


Ik kan je dan een super goed hotel aanraden als je dat wil.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers