Kroatië!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Lizz
Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:41

Volgens mij is het openbaar vervoer goed hoor in Kroatie.
Wij zitten zuidelijker aan de kust en daar rijdt om de zoveel minuten een bus. Dus neem aan dat het in Istrie ook goed moet zijn.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.


BonteLisa
Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:48

Bussen zijn redelijk geregeld! Wij gaan toch wat meer rond trekken. T weer is wat minder maar we vermaken ons goed!

Imperfection is beautiful

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:24

Hebben jullie nog tips voor welk verhuurbedrijf te kiezen in Kroatië (Dubrovnik) voor een huurauto?

Ladyingreen
Berichten: 241
Geregistreerd: 03-06-16

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:02

Wij zijn gisteren en vandaag bij de Plitvice meten geweest. Wauw, wat geweldig!!

Gisteren om 15.00 het park in gegaan bij entree 1 en route A gelopen. Prachtige watervallen en ook leuk om ze van hoger te zien. Het was nog wel redelijk druk, vooral Aziaten die werkelijk van iedere waterval een foto maken en dan óók nog een selfie.

Dus vanmorgen vroeg op en richting entree 2. Daar hebben we eerst om 8.30 het treintje gepakt naar boven. Mijn moeder heeft niet een mega goede conditie, dus die vond het fijner om stroomafwaarts te lopen. We hebben echt genoten, heerlijk rustig! We hebben de boot genomen naar de overkant en daar: bam! Weer enorme drukte en dat voor mei, wil niet weten hoe het hoofd zomer is. We hebben vanaf daar weer een stukje gelopen en de trein terug gepakt naar entree 1. We zaten om 12.00 weer in de auto, dus de looptijden houden ze ruim aan op de borden.

Alpha89
Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:53

Arantes schreef:
Hebben jullie nog tips voor welk verhuurbedrijf te kiezen in Kroatië (Dubrovnik) voor een huurauto?


Wij hebben het via Sunnycars geboekt (kiezen we bijna altijd, goede ervaringen mee in verschillende landen).

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

vidya
Berichten: 299
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:40

Wij zijn in de zomervakantie ook bij de Plitvice meren geweest en dan met t treintje omhoog. Als je fijn wilt lopen moet je gewoon vroeg beginnen en na 12 weg vluchten!

Verder dugi otok en brac bezocht. Allebei super campings gevonden, recht aan het azuurblauwe water! Kroatië is echt een topper!

Positive vibe

jen
Berichten: 3211
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:45

Als er iemand in de buurt van plitvice verblijft en een auto beschikbaar heeft zou ik ook een bezoekje brengen aan rastoke/Slunj. Super leuk dorpje met watervallen onder de huisjes door. Onze verhuurster van het huisje waar we vorig jaar zaten attendeerde ons daarop. [ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

_Lorette_
Berichten: 12045
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:20

Zijn hier mensen die ervaring hebben met de grenscontroles tussen Kroatië en Bosnië? Wij willen vanuit Dubrovnik een dagje naar Bosnië en dat is qua afstand een peulenschil, maar we hebben geen idee hoeveel tijd wij extra moeten rekenen voor het wachten bij de grens in het hoogseizoen. Natuurlijk kan je pech of geluk hebben, maar als ik lees dat het buiten het hoogseizoen al een half uur duurt, moeten wij dan rekening houden met een tegenvaller van 2 uur vertraging of zou het meevallen?

I'm begging you to come and pull me out the fire
Come and save me like you did when we were young
Please come bring me up from my lowest, take me higher
Can you see me through the ashes and the smoke?

fokfanaat
Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:34

Bij ons viel het erg mee, maar we waren er vroeg bij en op een door de weelde dag.

_Lorette_
Berichten: 12045
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:52

Waar moet ik dan aan denken qua wachttijd? En hoe vroeg is vroeg? :D Het zou bij ons om de zondag gaan en in de drukste weken.

I'm begging you to come and pull me out the fire
Come and save me like you did when we were young
Please come bring me up from my lowest, take me higher
Can you see me through the ashes and the smoke?

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 21:07

In september konden wij zo doorrijden bij de grens met Bosnië (midden op de dag). Mijn schoonouders waren van de week bij de grens met Bosnië en konden ook zo door..

Hoe dat in het hoogseizoen is weet ik niet.

Volg de verbouwing van onze nieuwe woning via https://www.instagram.com/verbouwing_nr33/ <3

Lizz
Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 22:00

Wij reden twee jaar terug de andere kant Bosnië in. We waren met twee auto’s, waaronder een Italiaans stel, die hadden hun papieren niet helemaal netjes. Maar we konden met paar minuten wachten toch zo doorrijden. Was in het hoogseizoen en niet heel vroeg op de dag.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 08:00

Gisteren terug gekomen uit Kroatië! Wat een enorm mooi land en aardige mensen. :)

Gelukkig de toeristen goed weten te vermijden. Alleen bij Plitvice ontkom je niet aan ze.

[ img ]

It's not how good you are, but how good you want to be!

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 11:35

Wij zijn gister aangekomen op camping Gestart in Rovinj. Echt prachtige camping en omgeving. Vanavond even in Rovinj zelf kijken, maar van wat ik op internet heb gezien moet dat ook prachtig zijn

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:16

Leuk dat ik dit topic nog tegenkom! Mijn vriend en ik willen in augustus ook graag twee weken naar Kroatië en zijn ons nu aan het oriënteren.

Het plan is nu om in 1x naar Graz te rijden en daar 2 nachten te blijven. Schijnt een mooie historische stad te zijn, dus het lijkt ons wel leuk om daar een mini citytrip van te maken :)

Daarna willen we doorrijden naar de Plitvice meren. We zitten alleen te twijfelen om daar 1 of meerdere nachten te blijven. Wat raden jullie aan? Hoeveel tijd heb je ongeveer nodig om alles goed op je gemak te kunnen bekijken? En in welk dorpje kan je dan het best overnachten en weten jullie daar toevallig een leuke accommodatie of camping?

Daarna willen we doorrijden naar Rovinj om daar de rest van de vakantie te blijven. En vanaf daar willen we dan met een overnachting in Duitsland weer naar huis rijden.

Ik las tevens in dit topic dat je het best mensen met een boot kan aanspreken of je mee mag varen om dolfijnen te zien. Zijn er nog kustplaatsen waar je meer kans hebt om de dolfijnen tegen te komen of maakt dat niet uit?

Ik hoop dat jullie ons een beetje kunnen helpen :D

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:54

Ik vind 1 dag voor de Plitvice meren voldoende, maar we zijn wel twee nachten gebleven omdat we anders pas later op de dag waren aangekomen of alweer vroeg hadden moeten vertrekken.
Je kunt het combineren met een bezoekje aan Rastoke, een leuk pittoresk plaatsje redelijk in de buurt.

Ligt er ook aan wat je wil, in een paar uur heb je het belangrijkste wel gezien en ervaren, maar je kan er uurtjes omheen plakken met een wandeling, boottochtje, bootje huren enz.

Wij zaten in een hotel waar verder weinig te beleven was, wel met een zwembad. Last minute met korting geboekt via booking.com.

amandananana
Berichten: 4110
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:44

Mag ik me hier melden? :D
Mijn vriend en ik gaan in september een week naar Hvar, een vriend van ons werkt daar en we gaan hem bezoeken. Hebben jullie ervaringen met Hvar? We boeken een airbnb. We hadden al gevonden dat we naar Split moeten vliegen en dan met de ferry naar Hvar. Is dat niet risicovol met vertragingen enzo? :')

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:53

Ik vond 1 dag meer dan zat bij Plitvice, maar vond het gewoon druk met toeristen. := Tijdens onze hele trail kwam je alleen wat schaapherders, boeren en lokale mensen in dorpjes tegen. Dan is het gek als het too crowded is. :')

It's not how good you are, but how good you want to be!

Ladyingreen
Berichten: 241
Geregistreerd: 03-06-16

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:58

1 Nacht vind ik echt wel voldoende. Als je voldoende conditie hebt dan kun je de lange route (met treintjes) wel in één dag lopen. Maar als je het goed plant, dan zou ik eind van de middag aankomen en de kleine route lopen, dan een overnachting en dan de volgende dag een langere route in de vroege ochtend.

Lizz
Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:57

amandananana schreef:
Mag ik me hier melden? :D
Mijn vriend en ik gaan in september een week naar Hvar, een vriend van ons werkt daar en we gaan hem bezoeken. Hebben jullie ervaringen met Hvar? We boeken een airbnb. We hadden al gevonden dat we naar Split moeten vliegen en dan met de ferry naar Hvar. Is dat niet risicovol met vertragingen enzo? :')

Vlucht en ferry niet te dicht op elkaar boeken.
Want van vliegveld naar de ferries kan het best druk zijn. Maar een voordeel in het hoogseizoen gaan er meerder ferries per dag richting hvar.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 06:53

Ladyingreen schreef:
1 Nacht vind ik echt wel voldoende. Als je voldoende conditie hebt dan kun je de lange route (met treintjes) wel in één dag lopen. Maar als je het goed plant, dan zou ik eind van de middag aankomen en de kleine route lopen, dan een overnachting en dan de volgende dag een langere route in de vroege ochtend.


Bedankt voor de planningstip! Ik denk dat we het idd zo gaan doen :)

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:33

larissa96 schreef:
Ik las tevens in dit topic dat je het best mensen met een boot kan aanspreken of je mee mag varen om dolfijnen te zien. Zijn er nog kustplaatsen waar je meer kans hebt om de dolfijnen tegen te komen of maakt dat niet uit?

Ik hoop dat jullie ons een beetje kunnen helpen :D


Wanneer ga je?

Wij zijn er in de laatste week van augustus en jullie zijn van harte welkom voor een tripje op onze boot als we in dezelfde periode zitten.

Evelyne79
Berichten: 3984
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 01:41

Jolliegirl schreef:
larissa96 schreef:
Ik las tevens in dit topic dat je het best mensen met een boot kan aanspreken of je mee mag varen om dolfijnen te zien. Zijn er nog kustplaatsen waar je meer kans hebt om de dolfijnen tegen te komen of maakt dat niet uit?

Ik hoop dat jullie ons een beetje kunnen helpen :D


Wanneer ga je?

Wij zijn er in de laatste week van augustus en jullie zijn van harte welkom voor een tripje op onze boot als we in dezelfde periode zitten.



Aanrader +:)+ :D
maarja ik kende Jollie al, dus dat is dan toch anders, wel toevallig afzonderlijk van elkaar vlak bij elkaar in dezelfde periode op vakantie :):)

weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet!
Paardrijden > De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 07:28

Jolliegirl schreef:
larissa96 schreef:
Ik las tevens in dit topic dat je het best mensen met een boot kan aanspreken of je mee mag varen om dolfijnen te zien. Zijn er nog kustplaatsen waar je meer kans hebt om de dolfijnen tegen te komen of maakt dat niet uit?

Ik hoop dat jullie ons een beetje kunnen helpen :D


Wanneer ga je?

Wij zijn er in de laatste week van augustus en jullie zijn van harte welkom voor een tripje op onze boot als we in dezelfde periode zitten.


Wat een super lief aanbod!!! Wij gaan de eerste 2 weken van augustus, dus zullen jullie dan niet treffen helaas. Erg jammer! Maar des ondanks bedankt! Ik hoop dat je in die periode iemand anders blij kan maken met een tocht :)

Alpha89
Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 18:43

Onze vakantie zit er weer op en het was heel mooi, afgezien van het weer. Wat hebben we slechte dagen gehad. Veel regen, niet zo warm en VEEL harde wind. De Kroaten zeiden ook al dat dit een rare zomer is met weinig zon.
Nu lekker zomer vieren in NL :')

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, aman2002, eva1969, fohadie, Knuffeldier, lillylover, Ruai, TamaraFloor, Travel_me en 62 bezoekers