.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 17:52

Kan iemand mij vertellen hoe het is om als vrouw alleen daar op pad te gaan?

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio


Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:04

Geen enkel probleem, mensen zijn bijzonder respectvol :)

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:17

Dat is fijn om te weten. :)

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 20:12

Echt alleen op vakantieben ik er nooit geweest maar ik ga er gerust savonds alleen over straat en voel me dan helemaal niet onveilig.

Insta: ArtbyEvaRoeters

itsmi
Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:22

Deze week ben ik in Dubai! Gister geland. Heb er al een dag hier opzitten. Vandaag zijn we bij de Dubai mall geweest.
Komende dagen gaan we ook nog het eea doen. M’n vriendinnetje woont hier tijdelijk dus die kent gelukkig de weg en we kunnen bij haar slapen.
Dit is ons programma voor de komende dagen:
Zaterdag Al Qudra lakes - Marina
Zondag Souk Madinat - strand - MAll of the Emirates
Maandag Gold souk - Global village
Dinsdag strand-Ladiesnight
Woensdag Ladiesnight

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 09:29

Veel plezier zeg! Ben benieuwd naar je ervaringen :D .
Wat moet ik me voorstellen bij een ladiesnight?

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

itsmi
Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 15:42

Josien_ schreef:
Veel plezier zeg! Ben benieuwd naar je ervaringen :D .
Wat moet ik me voorstellen bij een ladiesnight?


Wist ik ook niet, maar dat zijn dus avondjes waarbij er voor vrouwen “free bubbles” zijn de hele avond.

Vandaag waren we bij zero gravity. Daar is elke week ladiesnight en Daar stonden we op de gastenlijst en kregen we lekkere strandbedjes en 1 cocktail per persoon. Zwembad bij de zee, dus je Kon naast het zeewater, ook nog ik het zwembad. Ook kon je je nog gratis laten opmaken of je nagels laten doen maar daar hadden we te weinig tijd voor.

Gister was de gold souk ook echt Super indrukwekkend!

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 13:38

Leuk om alle plannen te lezen :D Wij gaan deze winter een weekje een cruise maken vanuit Dubai langs Abu Dhabi, Sir Bani Yas, Doha en Bahrein. Ik ben al eens in Dubai geweest en hebben nu weer twee dagen in Dubai. Toen zijn we niet in het oude gedeelte geweest, dus denk dat we dat nu op ons lijstje zetten. Verder zijn we toen vooral in het nieuwe deel geweest (Dubai Mall, Burj Khalifa, fontein, Mall of The Emirates, Dubai Marina, de Walk, Atlantis) dus ik lees graag mee voor tips :D

Oamaru
Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 17:54

Ik woon er alweer 6 jaar. Je kan er ook prachtige woestijn tochten te paard maken, of kijken bij de wedstrijden van Emirates Equestrian Centre. Ontzettend mooi en groot complex. Een dagje naar de bergen (Hatta) is ook lekker om even uit te waaien van de grote stad. Ik ben al in geen jaren in Dubai Mall geweest, ben altijd buiten, woestijnen ontdekken, bergen in, etc. Zoveel te doen!

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:25

Oamaru, wat tof!! En meteen een vraag: heb jij enig idee of er plekken zijn waar een toerist op een echte Arabische volbloed zou kunnen rijden? Da's een van de weinige dingen die echt op mijn lijstje staat voor mijn reisje <3

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Oamaru
Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:38

Zijn veel stallen waar je gewoon kan rijden voor een uur, meestal is dat wel echt een armoedige bende. Je zou al Jihad stables een mail kunnen sturen, die maken prachtige ritten door de woestijn op de endurance track en als het goed is hebben die volbloeden. Of ze die gebruiken voor toeristen weet ik niet, zou je even moeten checken. Maar al die andere stallen.. zijn er vrij weinig die echt goed voor hun paarden zorgen. De meeste krijgen gewoon koeienvoer.

MuSLi
Berichten: 5205
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:00

_Tamara schreef:
Leuk om alle plannen te lezen :D Wij gaan deze winter een weekje een cruise maken vanuit Dubai langs Abu Dhabi, Sir Bani Yas, Doha en Bahrein. Ik ben al eens in Dubai geweest en hebben nu weer twee dagen in Dubai. Toen zijn we niet in het oude gedeelte geweest, dus denk dat we dat nu op ons lijstje zetten. Verder zijn we toen vooral in het nieuwe deel geweest (Dubai Mall, Burj Khalifa, fontein, Mall of The Emirates, Dubai Marina, de Walk, Atlantis) dus ik lees graag mee voor tips :D

Mijn schoonouders gaan dezelfde cruise maken ;)

Hun verwachting is niet jouw verplichting..

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:38

Oamaru schreef:
Zijn veel stallen waar je gewoon kan rijden voor een uur, meestal is dat wel echt een armoedige bende. Je zou al Jihad stables een mail kunnen sturen, die maken prachtige ritten door de woestijn op de endurance track en als het goed is hebben die volbloeden. Of ze die gebruiken voor toeristen weet ik niet, zou je even moeten checken. Maar al die andere stallen.. zijn er vrij weinig die echt goed voor hun paarden zorgen. De meeste krijgen gewoon koeienvoer.


Ja, dat is natuurlijk wel een pré, dat ze een beetje goed voor de paarden zorgen :P Ik ga jouw stal eens checken! Heb mijn lokale vriend ook opdracht gegeven om een stal te zoeken, maar ja, grote kans dat die koeienvoer best heel prima vind :+

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:24

Iemand recent in Dubai geweest?
Welke stranden zijn een aanrader om lekker te zonnen?

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Anoniem

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:26

Jaaa, ik ben met oud en nieuw een week geweest. Heerlijk, om de dag op het strand gelegen!

itsmi
Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:01

Josien_ schreef:
Iemand recent in Dubai geweest?
Welke stranden zijn een aanrader om lekker te zonnen?


Volgens mij is er elke dinsdag of om de dinsdag ladiesnight in club zero, bij zero gravity. Daar kun je dan gratis op een luxe bedje liggen, bij zwembad en strand. Moet je je alleen voor inschrijven.

Verder heb je langs een doorgaande weg ook een smalle doorgang naar een strand, komen niet heel veel mensen. Vlakbij een afgezet paleis waar een sjeik woont volgens mij. Daar kun je ook heerlijk zonnen op het strand

eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:43

Voor 25 euro heb je een heerlijk ligbed en handdoek op het publieke deel van jumeirah beach, bij de boulevard zeg maar. Drankjes en eten aan je bedje te bestellen en zeer schone toiletten.

Insta: ArtbyEvaRoeters

Divers
Berichten: 1058
Geregistreerd: 27-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:43

Josien_ schreef:
Iemand recent in Dubai geweest?
Welke stranden zijn een aanrader om lekker te zonnen?

JBR, Barasti, Nikki Beach, Cove Beach, Kite Beach

Dan maak ik maar zin.

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-20 12:49

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 07:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Divers
Berichten: 1058
Geregistreerd: 27-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:02

Het wordt niet aangeraden omdat het water vaak wordt opgeslagen in grote tanks op het dak van gebouwen, maar je zal er niet dood aan gaan. Ik drink water uit flessen maar ik spoel mijn groenten en fruit prima onder de kraan af en poets ook mijn tanden met kraanwater.

Dan maak ik maar zin.

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-20 13:58

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 07:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 11:44

Divers schreef:
Josien_ schreef:
Iemand recent in Dubai geweest?
Welke stranden zijn een aanrader om lekker te zonnen?

JBR, Barasti, Nikki Beach, Cove Beach, Kite Beach

Thanks

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, turtlelito en 70 bezoekers