.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
AnnevM
Berichten: 925
Geregistreerd: 12-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:52

merel_gomez schreef:
Plannen liggen er om eind november begin december naar Dubai te gaan.
Temperatuur is dan ook goed te doen.

Iemand een tip voor een goed een hotel? Graag wel met ontbijt, niet afgelegen, loop afstand strand.
Is the Walk leuk of welke plek is een aanrader?


Ik heb 2 keer in Hilton The Walk gezeten. Prima hotel met ontbijt, midden op the Walk en aan het strand. Het is daar altijd super gezellig ‘s avonds! Beide keren heel goed bevallen.


merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-18 16:21

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 07:52, in het totaal 1 keer bewerkt

eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:49

TS ben je uiteindelijk nog geweest? Ik ben benieuwd.
Na mijn commentaar in je topic zijn wij inmiddels al weer 2x geweest := (okt. 2017 en dec. 2018) en ook voor komende december staat Dubai weer op de planning.
Graag willen we dan in het marina gebied zitten, wat dichter bij het strand en meer richting Dubai Parks en Abu Dhabi waar we de pretparken willen bezoeken.

Iemand toevallig nog hotel/appartement aanbevelingen, we gaan met 5 volwassenen? Ik las over Hilton the Walk dat het erg verouderd was, zwembad niet verwarmd en de wachttijden bij de liften nogal konden oplopen? Vond het allemaal niet zo positief ondanks een aanbeveling in dit topic.

Insta: ArtbyEvaRoeters

AnnevM
Berichten: 925
Geregistreerd: 12-06-11

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 15:11

Mijn aanbeveling over Hilton The Walk ging over de appartementen! Is iets moderner, het hotel is een beetje oude meuk en inderdaad lang wachten voor de lift.

DanielleB
Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 15:23

Ik heb in een Golden Sands gezeten (volgens mij nummer 3, was in het oude gedeelte van Dubaï)
Deze was prima! Niet super luxe misschien, maar alles gewoon goed.

Ik ben wel in juni geweest en zelfs naar de metro gelopen (mensen keken ons raar aan). Maar je moet er wel echt tegen kunnen. Lang op het strand liggen in de zon lukt niet, en bij het zwembad ook niet. Tevens is het zeewater echt douchetemperatuur.

De meeste tips zijn al gegeven. Hou je van waterparken? Dan kan ik beide aanbevelen, ik durf overal in dus dat is echt ideaal..

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-19 15:27

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 07:52, in het totaal 1 keer bewerkt

eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 09:17

Ah de Hilton appartementen AnnevM, dan ga ik daar nog even naar kijken. Afgelopen december zaten wij ook in Golden Sands 3 en het appartement was prachtig, de fitnessruimte (belangrijk voor de mannen) ook maar we werden een beetje kriegel van de hoeveelheid zeer aanwezige indiërs, vooral bij het ontbijt.
Dit keer willen we graag dichter bij het strand en de pretparken (i.v.m. taxivervoer) zitten. Ik ben benieuwd of die waterparken in december goed te doen zijn, ik vond het wel prima weer, maar het had best een graad of 5 warmer mogen zijn.
Wat ben jij dapper DanielleB, in juni :O. Zelfs de taxichauffeur zei tegen ons dat het in de zomer niet te doen was.

Taiwan klinkt ook heel goed merel_gomez.

Insta: ArtbyEvaRoeters

classeygurl
Berichten: 1462
Geregistreerd: 27-04-05
Woonplaats: Friesland

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 10:31

Ik volg even, nog geen plannen maar Dubai staat nog wel hoog op mijn lijstje :-)

eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 13:52

Toch nog even een aanvulling voor degene die er over denken naar Dubai te gaan. Ik heb zojuist weer voor komende kerst en oud en nieuw geboekt en verbaasde me over het voordeeltje waar ik tegenaan liep. Allereerst is er met transavia behoorlijk voordelig te vliegen rond die tijd en dan vond ik een vreselijk betaalbaar hotel dat, omdat wij dit keer vnl. voor de pretparken in dubai en abu dhabi gaan voor ons ook nog eens heel gunstig lag nl, tegen Dubai Parks & Resorts aan. Het gaat hier om Rove at the Park, een spiksplinternieuw hotel voor een hele gunstige prijs. Goedkoper vond ik in deze klasse niets in Dubai.
Wellicht heeft iemand iets aan deze tip.

Insta: ArtbyEvaRoeters

DanielleB
Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:26

Een volledige reis of heb je hotel en vliegtickets apart geboekt?

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8

eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:54

DanielleB schreef:
Een volledige reis of heb je hotel en vliegtickets apart geboekt?
Apart geboekt, momenteel zijn er alleen nog hele dure pakketreizen te boeken met een vlucht van emirates. Die worden naar eind mei toe vaak wel goedkoper maar ik zat nu, vlucht + hotel + prive transfer van en naar luchthaven nog onder de 1.000 euro p.p. terwijl ik vorig jaar voor de goedkoopste pakketreis ruim 1.200 euro p.p. betaalde. Ik wilde dus liever niet langer wachten.
Edit: we gaan 10 nachten

Insta: ArtbyEvaRoeters

Anoniem

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:18

Dubai lokt mij om de warmte helemaal niet

Heb iemand op FB die weleens ballonvaarten maakt winters in Dubai , dat ziet er vet uit (nadeel het zijn kippenhok mandjes a 20 personen )

Misschieen ook leuk om te doen , vond het aardig prijzig maar dat is Dubai eigen geloof ik :+

eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 06:41

In december is het niet extreem warm in Dubai (20-25) en vooral s avonds koelt het snel af. Ook vind ik het helemaal niet extreem duur, al kan je het er wel extreem duur maken maar dat kan overal toch? Uit eten is net zo duur als in Nederland en een taxi is spotgoedkoop.
Ballonvaren lijkt me prachtig, maar dan niet met 20 in een mandje dus dat sla ik maar over haha.

Insta: ArtbyEvaRoeters

SplashIsLief
Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 07:10

De prijzen zijn ons ook heel erg meegevallen. Wij hebben vaak goedkoper gegeten dan in Nederland :j

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Ilsje_007
Berichten: 583
Geregistreerd: 13-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 07:43

Even het topic weer omhoog halen:
Ik ben aan het kijken voor een zonvakantie naar dubai voor eind februari 2020.
Hoeveel dagen is ideaal; 5 of 7 dgen?
Wij willen graag een beetje cultuur zien, bezoekje aan het oude dubai, woestijn, dagje strand hangen, een keertje winkelen, naar een pretpark, boottochtje maken etc.
Wat is het meest ideaal wbt locatie van het hotel?
Ik vind de prijzen momenteel best meevallen, vlucht bij transavia is nu 316 euro pp.

Wouter Klasse II+12, klasse III+7, klasse IV+1

itsmi
Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 08:01

Ik ga begin november een weekje naar Dubai. Een vriendin van mij woont daar tijdelijk. De tickets al in huis en ik kan bij haar blijven slapen, dat drukt de kosten gelukkig. Maar ik vind het wel een beetje spannend. Ben nog nooit zover van huis geweest, en ga uberhaupt nooit echt op vakantie. Maar ik wil haar toch een keer weer zien,dus dan toch maar over mijn angst heen zetten en erheen gaan.

Ik dacht altijd dat dubai alleen een berg zand was, maar in het topic zie ik dat er best veel bezienswaardigheden zijn!

@Ilsje, ik zou dan ook voor 7 dagen gaan ipv 5 dagen.

eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 08:17

Het meest centraal zou je zitten bij de Dubai Marina aangezien je ook naar de pretparken wilt en ook naar de oude stad, die twee liggen het meest uit elkaar. Maar het marina gebied is duur! Je zou kunnen kijken om in Al Barsha iets te kunnen vinden. Wij hebben ooit eens in Centro Barsha by Rotana gezeten en dat was een prima hotel, zwembad op het dak en op loopafstand van de mall of the emirates waar je ook lekker en betaalbaar kan eten. Taxi's vallen reuze mee daar dus dat is even een afweging die je moet maken. Een taxi van de oude stad naar dubai parks & resorts waar de pretparken zijn kostte vorig jaar rond de 40 euro enkele reis. Een taxi van de oude stad naar het marina gebied kostte vorig jaar rond de 25 euro enkele reis.

Edit, ik zou zeker 7 dagen gaan, je aankomst en vertrekdag vallen vaak al een beetje in het water. Maar ik ben dan ook Dubai fan :D

Insta: ArtbyEvaRoeters

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 08:48

Wij zijn nu ook aan het kijken om begin maart een aantal dagen naar dubai te gaan.
Even kijken of we wat binnen ons budget kunnen vinden, er zijn nu mooie acties :) .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Ilsje_007
Berichten: 583
Geregistreerd: 13-02-08

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:08

Het topic gaat weer leven ;-).
Welke van de pretparken raden jullie aan?
Kan ik in dubai in normale zomerse kleding over straat; jurkje met mouwtjes of korte broek? Allemaal niet vreselijk bloot...
En wel of niet hand in hand lopen met mijn partner? Hoe is jullie ervaring daarmee?

Wouter Klasse II+12, klasse III+7, klasse IV+1

DanielleB
Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:13

Ik ben er 2x geweest en heb niet echt ervaren dat je persee de knieën bedekt moest hebben.
Misschien in wat dure restaurants etc.. In de grote winkelcentra zie je allemaal vrouwen in rokjes etc lopen.

Ik ben naar beide waterparken geweest, echt heerlijk! Ook bovenop de Burj Kalifa gestaan

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8

eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:44

Ik loop niet hand in hand met mijn man in Dubai en wij respecteren de wens voor bedekte knieen en schouders. Je ziet steeds meer mensen die zich niet hier aan houden en half bloot over straat gaan maar ik vind dat persoonlijk niet respectvol. Ik ben in Bollywood en Motiongate geweest en lang lang geleden in Ferrariworld in Abu Dhabi. A.s. december staan naast deze ook six flags, warner bros abu dhabi en IMG Worlds of Adventure (met marvel :D) op de planning. Het safaripark trekt me niet zo en er is kennelijk ook een tropical rainforest park maar ook dat past niet meer in de planning.

Bollywood vond ik erg leuk maar vnl. virtuele/3D attracties en vooral veel dans en show dus daar moet je van houden, geen rollercoasters oid. Motiongate vond ik erg leuk omdat daar veel kleine filmmaatschappijen zitten en de thematisering erg leuk is.

Insta: ArtbyEvaRoeters

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:46

Ik zag dat Transavia ook vliegt naar Dubai, iemand hier al eens mee gevlogen?

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:21

Josien_ schreef:
Ik zag dat Transavia ook vliegt naar Dubai, iemand hier al eens mee gevlogen?

Ja, beetje krap maar voor dat geld prima. Enige nadeel is dat je op de terugweg langer onderweg bent ivm tanken in bulgarije.

Insta: ArtbyEvaRoeters

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 17:21

eva1969 schreef:
Ik loop niet hand in hand met mijn man in Dubai en wij respecteren de wens voor bedekte knieen en schouders. Je ziet steeds meer mensen die zich niet hier aan houden en half bloot over straat gaan maar ik vind dat persoonlijk niet respectvol.


Daar sluit ik mij bij aan. Een Emirati zou je nooit zo over straat zien gaan, en dat toeristen dat wel doen wilt nog niet zeggen dat we dat allemaal maar moeten doen.

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:44

eva1969 schreef:
Josien_ schreef:
Ik zag dat Transavia ook vliegt naar Dubai, iemand hier al eens mee gevlogen?

Ja, beetje krap maar voor dat geld prima. Enige nadeel is dat je op de terugweg langer onderweg bent ivm tanken in bulgarije.


Bedankt! Ja het scheelt vrij veel.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, c_alsemgeest, Fenn, Flip, friezenfan2, heidy_wilco, luuntje, mvdende, purny, StonedRomy en 70 bezoekers