Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:27

Ik vlieg donderdag naar Sofia, heeft er iemand tips?
Ik zou heel graag paardrijden, een fietstocht maken in de omgeving, naar Rila. Normaal ben ik altijd van de free walking tours. In Sofia zit ook een organisatie die gratis bike tours organiseert, maar helaas niet in januari:(

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎


Anniek22
Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:06

Ik ga binnenkort naar Londen (eind Januari). Wat valt daar te doen op zaterdag en zondag..?

HARTniek’s ART is the creative, chill and yogic place to go....

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:13

iirrssjjee schreef:
Booooo schreef:
Mocht er iemand binnenkort naar Praag gaan, zou diegene dan een koelkast magneetje voor mij willen mee brengen? :D Uiteraard betaal ik de magneet en de verzendkosten.

Mocht iemand dit willen doen, mag diegene ook een PB sturen.


Via de app van Wish kun je bij de zoekfunctie Magnet prague invullen en dan krijg je heel veel keuze! Voor 3 of 4 euro krijg je n thuis opgestuurd!


Ik lees je bericht nu pas, super ga meteen kijken :D

Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:20

Anniek22 schreef:
Ik ga binnenkort naar Londen (eind Januari). Wat valt daar te doen op zaterdag en zondag..?


Best wel veel :') wat vind je leuk om te doen?

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

kelliiee1993
Berichten: 5836
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: --

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:16

Ik wil rond maart/april naar Barcelona.
Denken jullie dat 4 dagen genoeg is? En of het qua weer ook te doen is? Dus liever geen regen en redelijk weer.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 19:34

kelliiee1993 schreef:
Ik wil rond maart/april naar Barcelona.
Denken jullie dat 4 dagen genoeg is? En of het qua weer ook te doen is? Dus liever geen regen en redelijk weer.

Neuh, 4 dagen is niet genoeg, maar hey, Barcelona loopt niet zomaar weg! Heb je een reden om nog eens terug te gaan :D Doe wat je doet, goed. Je kunt beter twee dingen goed gaan bekijken/beleven dan dat je er drie of vier afraffelt.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

_Ilsee_
Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:23

Barcelona heb je nooit genoeg tijd! Wij zijn toen geweest voor 5 dagen, en hebben daar nog 2/3(?) nachten bij geboekt omdat we echt verliefd waren op de stad!

Londen same, nu een paar keer geweest maar er is altijd wel iets om te doen het is maar net wat je wilt en waar je interesses liggen.

Iemand een tips voor een stad om te bezoeken in Maart? Ik kan ongeveer week weg maximaal. Of een eiland?
Londen, Barcelona, Praag, Parijs en Rome al twijfel ik wel om nog een keer naar Rome te gaan omdat het toen echt te warm was. Maar misschien hebben jullie nog leuke ideeën.

daffieduck83
Berichten: 1744
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:09

Boedapest, in 2016 kon ik eind maart al op een terrasje zitten 's middags en er is veel te doen, zowel cultuur, historie, shoppen en uitgaan.

De truc is dansen op de gulden middenweg, dat red ik nog maar net.

Ashleytjuhh
Berichten: 6638
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:21

ik volg even eind maart of begin april willen we miss stedentrip doen.

dacht miss Parijs voor 140 ben je al op en neer met 2 personen.

123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 08:27

Budapest inderdaad :j Cultuur, historie, shoppen, uitgaan en ook nog eens ontzettend betaalbaar.

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:27

Valencia <3

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:42

Ik ben laatst in Porto geweest en vond het verrassend leuk, met heel veel leuke stadjes in de omgeving om ook eens een paar dagen iets anders te zien.

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

emr
Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 10:09

Narya schreef:
Ik ben laatst in Porto geweest en vond het verrassend leuk, met heel veel leuke stadjes in de omgeving om ook eens een paar dagen iets anders te zien.

Heb je nog tips? Ik ga eind januari!

Badeendje
Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:54

Marieke_963 schreef:
Ik kom dit topic even omhoog schoppen :7

In februari zijn we van plan om met een groep meiden (allemaal studenten) naar Bulgarije te gaan. We vliegen op Sofia, en willen daar eerst een dag of 3 blijven, om vervolgens nog 2 dagen naar Plovdiv te gaan. Zijn er hier nog mensen met tips? Waar wel / niet heen? Goedkope hotels? Alles is welkom, haha :)


Leeuuk! Ik ben in Sofia geweest en het is echt een leuke stad, heel veilig. Je moet zeker de bulgarian food tour doen, die is gratis (op het einde kan je tippen) en brengt je op allerlei leuke plekken. Verder kan je ook een wandeltocht op de vitoshi mountain doen met een gids, dat is echt een hele mooie tocht. Ook gratis trouwens, wederom op het einde kan je fooi geven. Je kunt werkelijk overal voor weinig geld eten, vooral lokale dingetjes zijn goedkoop maar ook ketens zijn niet duur. Wij hebben bij ‘happy’ echt mega lekker gegeten en gedronken voor 12,50 pp, ideaal. De mensen spreken over het algemeen slecht engels en niet alles is even duidelijk, maar met het internet erbij kom je een heel end. Er zijn super veel mega shopping malls dus als je een dagje wilt shoppen kan je dat daar ook zeker goed doen. Qua slapen, wij zaten in een airbnb en dat was echt top, zeker aan te raden. Echter de hotels zijn ook niet duur dus dat kan je ook zeker overwegen.

Elk bad heeft er eendje.

Marieke_963
Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:46

badeendje schreef:
Marieke_963 schreef:
Ik kom dit topic even omhoog schoppen :7

In februari zijn we van plan om met een groep meiden (allemaal studenten) naar Bulgarije te gaan. We vliegen op Sofia, en willen daar eerst een dag of 3 blijven, om vervolgens nog 2 dagen naar Plovdiv te gaan. Zijn er hier nog mensen met tips? Waar wel / niet heen? Goedkope hotels? Alles is welkom, haha :)


Leeuuk! Ik ben in Sofia geweest en het is echt een leuke stad, heel veilig. Je moet zeker de bulgarian food tour doen, die is gratis (op het einde kan je tippen) en brengt je op allerlei leuke plekken. Verder kan je ook een wandeltocht op de vitoshi mountain doen met een gids, dat is echt een hele mooie tocht. Ook gratis trouwens, wederom op het einde kan je fooi geven. Je kunt werkelijk overal voor weinig geld eten, vooral lokale dingetjes zijn goedkoop maar ook ketens zijn niet duur. Wij hebben bij ‘happy’ echt mega lekker gegeten en gedronken voor 12,50 pp, ideaal. De mensen spreken over het algemeen slecht engels en niet alles is even duidelijk, maar met het internet erbij kom je een heel end. Er zijn super veel mega shopping malls dus als je een dagje wilt shoppen kan je dat daar ook zeker goed doen. Qua slapen, wij zaten in een airbnb en dat was echt top, zeker aan te raden. Echter de hotels zijn ook niet duur dus dat kan je ook zeker overwegen.


Oh kijk aan wat een hoop tips, dankjewel, daar kunnen we zeker wat mee! Wat bijzonder dat die dingen dan eigenlijk praktisch gratis zijn zeg, dan maar hopen dat mensen fooi geven idd. Thanks voor je tips iig :) Goed om zo'n positief verhaal te horen haha

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0

Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:22

Helaas zijn veel hiking en bike tours alleen in de zomer :\ dus dat gaat helaas niet! De Balkan bites tour heb ik al gedaan en dat was echt een aanrader! Pubcrawl ging helaas niet door om dat we met te weinig waren. Toen zijn we met de gidsen naar een andere pubcrawl gegaan en een hele leuke avond gehad. Dinsdag weer proberen.
Vandaag wilde we de Vitosha berg op, maar de kabelbaan was kapot |( en die gaat alleen in het weekend, dus morgen ga ik met de auto naar de aleko hut en vanuit dar naar beneden toe lopen. Het is overdag gelukkig niet koud, maar snachts best wel, dus ik kleed me lekker warm aan. Ik zit nu ook in een airbnb, maar de volgende keer pak ik weer een hostel, het is toch wat lastiger om nu mensen te ontmoeten. Al met al vermaak ik me prima!

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

tesseke
Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:08

Wij gaan in mei naar Londen! *\o/*

Kijk er al een paar jaar naar uit, maar was te duur dus zijn op goedkopere citytrips geweest. Nu ik terug werk is er eindelijk budget voor.

Hebben jullie nog tips om goedkoop te overnachten? Ervaringen met hostels zijn iets minder, dus hebben wel graag een hotel/bed & breakfast. Mag gerust wat uit het centrum zijn, maar moet wel makkelijk bereikbaar zijn met metro.

Ook nog op zoek naar andere tips om te doen (naast de belangrijke bezienswaardigheden die iedereen al bekijkt) en om te eten! We willen beide graag veel zien, dus gaan waarschijnlijk 5 dagen blijven. Ook wil ik erg graag naar de Lion king musical :D

Tessa Meynen Fotografie

There's a silver lining behind every cloud,
and a rainbow after every storm.

Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:15

Ik ben net terug :D Heb wel in een hostel geslapen, maar dat beviel echt super! Schoon, netjes, en gordijntjes om je bed zodat je toch wat privacy hebt. Safestay Holland Park was het, je hebt ook Safestay Elephant & Castle, dat is dezelfde keten. Mocht je geen hotel kunnen vinden binnen budget, dan is dit ook absoluut een aanrader.
Verder, wat ik gedaan heb... ik ben enorm musicalfan, dus heb 42nd Street, Book of Mormon, HAMILTON ( *\o/* *\o/* *\o/* ) en Young Frankenstein gezien. Die laatste viel wat tegen, maar was ook een dayseat en nogal lastminute beslissing, dus ach. Qua musea, het British Museum (wel op tijd gaan! Het is gratis, maar tegen het middaguur staat er al een dikke rij buiten voor de tassencontrole), National Gallery en National Portrait Gallery zijn leuk als je daarvan houdt, de Tower is ook leuk als het een beetje goed weer is (helaas goot het bij mij van de regen, dus ik heb de rij voor de crown jewels maar overgeslagen -O- ) en in Westminster Abbey ben je ook zo een middag kwijt. Shoppen op en rond Oxford Street, naar Waterstone's bij Piccadilly gaan, en verder gewoon heel veel rondlopen, er is zoveel leuks te zien :D Heel veel plezier!

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:26

Ja een stedentrip topic, leuk!

Eind maart ben ik van plan om als verrassing met manlief 4 daagjes naar Venetië te gaan. Druk opzoek naar leuke hotels met vluchten, maar ik zie door de bomen het bos eigenlijk niet meer ... Iemand die een hotel kan aanraden?

Oh, en andere leuke trips mogen ook aangeboden worden hoor. **\O/** Als 't maar niet de spuigaten uit komt wbt prijs. :P Wil toch wel onder de 600,- blijven wbt hotel + vlucht.

ikkeniet
Berichten: 1257
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:47

Ik ga volgende week met een vriendin vanaf donderdag, vlucht om 7.00uur tot zondag, vlucht om 20.00uur naar Mallorca met Transavia. Kosten €228 samen.
Appartement met uitzicht op zee € 148
4 dagen een auto € 45 incl afkoop eigen risico en verzekeringen, onbeperkt kilometers.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-

xxxmh
Berichten: 3458
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:54

Een paar meiden en ik zitten te denken om in maart naar een concert van All Time Low te gaan in Londen maar dan willen we daar ook nachtje blijven slapen. Concert is in Alexandra Palace, London. Iemand bekend in deze omgeving, goede bereikbaarheid? Hotels/hostels in de buurt? Zijn jullie daar wel eens geweest voor een concert?

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Exitium
Berichten: 7109
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:59

Xivura schreef:
Ja een stedentrip topic, leuk!

Eind maart ben ik van plan om als verrassing met manlief 4 daagjes naar Venetië te gaan. Druk opzoek naar leuke hotels met vluchten, maar ik zie door de bomen het bos eigenlijk niet meer ... Iemand die een hotel kan aanraden?

Oh, en andere leuke trips mogen ook aangeboden worden hoor. **\O/** Als 't maar niet de spuigaten uit komt wbt prijs. :P Wil toch wel onder de 600,- blijven wbt hotel + vlucht.

Rome? Ik voelde me daar zo thuis <3

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

_Ilsee_
Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 23:27

Valencia is misschien nog wel een goede! Ik ga mij daar even in verdiepen. Ik wil ook nog naar Boedapest, maar ik denk dat ik nog wel een keer wil interrailen en dan die kant op.

Tesseke, de Lion King is een aanrader!! Ben ik ook geweest in London en was echt heel tof.

Verder heb ik niet zoveel suggesties voor Hotels in London, ik heb daar toen in een hostel gezeten, ik weet zo de naam even niet meer, maar was prima. Alleen had ik per ongeluk een 8 persoons kamer geboekt en zaten mijn zusje en ik samen met heel wat Spaanse gasten haha.

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:17

In Londen zou ik gewoon kijken naar een hostel dat relatief in de buurt ligt en lekker heen en weer uberen. Ik ben dol op het metrosysteem daar maar s avonds pak ik liever een uber.

tesseke
Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:37

Oké, een hele hap uit het budget, maar net Londen geboekt! Hebben gekozen voor het London Visitors Hotel en gaan van maandag tot vrijdag met de Eurostar. Tickets voor de Lion king zijn ineens meegeboekt. *\o/*

Nu is het nog kijken wat we precies allemaal willen zien en doen, en of het voordeliger is om de Londen pass erbij te nemen.

Tessa Meynen Fotografie

There's a silver lining behind every cloud,
and a rainbow after every storm.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, Babsiej, claudtje, Fitii, germie, Lijsken en 70 bezoekers