Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
KarmaChansy
Berichten: 6921
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:54

Göteborg in zweden is alles te bereiken met OV verschillende musea etc

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3


Eloya
Berichten: 5149
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:19

Cabelona schreef:
Eloya schreef:
Ik ga volgende week 4 dagen naar Pisa italië :)
heb er wel zin in! wordt 1e keer italië voor mij, en natuurlijk gaan we naar de scheve toren :P


Tip ga ook naar stadje Lucca ongeveer 40 minuten vanuit pisa met de trein. Veel meer sfeer en groot/klein genoeg voor een middag daar rondslenteren. Treinen zijn niet zo heel erg aan de prijs en goed geregeld in Italië. Geniet van het lekkere eten!


Wij zijn inmiddels weer terug uit Catania (Italië). Erg mooi gehad en veel gezien. zo'n 2 dagen in de stad rondgeslenterd, zeiltocht gedaan en met de trein (circumetnea) naar Randazzo geweest. Mooie tijd gehad en heerlijk weer! Prijzen qua eten zijn goed (waren iedere dag zo rond de €30,- kwijt voor avondeten voor 2 personen) en het eten was heerlijk! :~ Ik wil weer terug :')


Wij gaan morgen idd naar Lucca!! Vandaag dagje Florence gedaan en ook erg genoten. Pisa de toren ook bezocht. Tot nu toe e eg leuk en super lekker weer!

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog : Dieke

Dammie
Berichten: 3307
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:51

KarmaChansy schreef:
Göteborg in zweden is alles te bereiken met OV verschillende musea etc

Bedankt voor je tip.

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 09:52

Iemand ervaring met Napels? Ik ben van plan om volgend jaar 2 dagen Pompeï te bezoeken, 1 dag Herculaneum en dan eventueel nog 1 dag Naples omdat daar ook het archeologisch museum is.

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 08:30

Vorig jaar naar Napels geweest en naar Herculaneum.
Het is een stad waar je van moet houden, ik vond hem geweldig.
Enorm chaotisch en druk, maar erg leuk!
Ik weet niet wat je precies van de stad wilt zien?
Het openbaar vervoer is daar goed geregeld. Veel is goed te bereiken met met metro.
Wel zorgden wij er voor (2 meiden) dat we na de schemer niet te ver meer van het hotel af zaten.
Lees je ook even in in welke wijken je wel en niet kunt komen.

Wij zaten in Grand Hotel Europa, deze lag vlak bij Napoli Piazza Garibaldi. Nette kamers, 24 uur service, goed ontbijt en ook goed restaurant voor 's avonds.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

mOamm
Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 13:57

Heeft iemand hier tips voor een hotel en bezienswaardigheden in Wenen? Zojuist vliegtickets geboekt voor 4 dagen begin december *\o/* <|-

Ik heb al wat dingen opgeslagen die hier eerder in het topic genoemd zijn. Alleen qua hotels zie ik door de bomen het bos niet meer.. :( Waar kan ik het beste naar kijken qua ligging?

Zijn de meeste bezienswaardigheden op redelijke loopafstand van elkaar? We zijn al eens in Rome geweest en vonden toen alles te voet over het algemeen wel te doen, maar is dat in Wenen ook zo?

xPabloBokt
Berichten: 9265
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:08

mOamm schreef:
Heeft iemand hier tips voor een hotel en bezienswaardigheden in Wenen? Zojuist vliegtickets geboekt voor 4 dagen begin december *\o/* <|-

Ik heb al wat dingen opgeslagen die hier eerder in het topic genoemd zijn. Alleen qua hotels zie ik door de bomen het bos niet meer.. :( Waar kan ik het beste naar kijken qua ligging?

Zijn de meeste bezienswaardigheden op redelijke loopafstand van elkaar? We zijn al eens in Rome geweest en vonden toen alles te voet over het algemeen wel te doen, maar is dat in Wenen ook zo?


Wij hadden in Wenen een erg leuke Air BnB die ik je kan doorsturen als je wil. OV halte en leuke tentjes om te ontbijten op loopafstand.

Als je veel geschiedenis wil snuiven is de Vienna pass een tip. Lekker toeristisch maar dan kun je overal gratis in voor een all-in prijs + OV door de stad.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:20

Wij zaten in City Central, de brug over en je staat op een groot OV knooppunt (Schwedenplatz) en loopt zo het centrum in. Prima kamers, super service en erg lekker ontbijt.
Voor 3x24 uur onbeperkt OV hebben wij ongeveer 24euro p.p. betaald.

Copy paste uit een ander topic:
Anoniem schreef:
Gisteren teruggekomen, wat was het leuk!!!
Eerste tip; op de luchthaven bij de balie van OBB dit kaartje halen. Wij hebben de trein van luchthaven naar centrum en terug én 72 uur onbeperkt OV gehad voor €24.40.
[ [url=m/JsaPCS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gewoon zomaar in een tram stappen en een rondje meerijden is best grappig. Het ov is duidelijk en echt goed geregeld.

Het Hundertwasserhaus is apart om te zien, maar juist het HundertwasserVillage daartegenover is het leukst! Van buiten lijkt dat 1 souvenirwinkeltje, maar binnen is het prachtig en hebben ze net even mooiere souvenirs dan elders. En voor de geocachers, deze is leuk. :D

Als je naar het Prater gaat zit daar aan de buitenkant een Mexicaans restaurantje Estancia Santa Cruz, waar je lekker en gezellig kunt eten.
Het Prater is leuk als je van kermis/pretparken houdt. Je betaalt voor alle attracties los, €5.00 per ritje. Op zondagavond is het een beetje te stil en is er veel gesloten, maar zijn er bijvoorbeeld géén wachtrijen voor het oude reuzenrad.

Op Schwedenplatz (daar zat ons heerlijke hotel) zit Castelletto, daar eet je voor €6.50 dit soort ijsjes. :9
[ [url=m/LN63H4.jpg]Afbeelding[/url] ]

De Sachertorte bij hotel Sacher is met €7.50 voor een puntje of €5.50 voor een petit four niet goedkoop, maar wel ontzettend lekker!

De Naschmarkt <3 voornamelijk veel oosterse etenswaren, noten en gesuikerd fruit. Dat moet je maar net lusten. Maar als je dat lust, je de humor ipv opdringerigheid van de verkopers in kunt zien of je net als ik gek bent op sjaals is het echt een aanrader, maar wel op een lege maag, niet te vroeg in de ochtend. :j Qua restaurantjes daar is de keuze echt enorm, van sushi ( :\ was meh), doner, tot oesters en echt Oostenrijks.

Het Schmetterlinghaus (vlindertuin) is helaas gesloten tot 30 november.

Het museumkwartier is alleen al van buitenaf de moeite waard. Indrukwekkende gebouwen. Het park Volksgarten / Heldenplatz met de prachtige gedenkrozenstruiken is bijzonder.

Verder vind ik het een rustige, relaxte, veilig aanvoelende stad.
Het mogen roken in restaurants en cafés vind ik wel smerig, maar je kunt vragen om de nietrokenzone.

We hebben nog veel meer gezien en gedaan in vier dagen natuurlijk, maar dan zou ik een boek kunnen schrijven. :=

mOamm
Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:32

xPabloBokt schreef:
mOamm schreef:
Heeft iemand hier tips voor een hotel en bezienswaardigheden in Wenen? Zojuist vliegtickets geboekt voor 4 dagen begin december *\o/* <|-

Ik heb al wat dingen opgeslagen die hier eerder in het topic genoemd zijn. Alleen qua hotels zie ik door de bomen het bos niet meer.. :( Waar kan ik het beste naar kijken qua ligging?

Zijn de meeste bezienswaardigheden op redelijke loopafstand van elkaar? We zijn al eens in Rome geweest en vonden toen alles te voet over het algemeen wel te doen, maar is dat in Wenen ook zo?


Wij hadden in Wenen een erg leuke Air BnB die ik je kan doorsturen als je wil. OV halte en leuke tentjes om te ontbijten op loopafstand.

Als je veel geschiedenis wil snuiven is de Vienna pass een tip. Lekker toeristisch maar dan kun je overal gratis in voor een all-in prijs + OV door de stad.


Dat klinkt goed, als je die Air B&B wilt doorsturen heel graag!
Vienna pass ga ik naar kijken, dat lijkt me wel een goede. Geschiedenis snuiven willen we zeker! We vonden Rome ook super indrukwekkend dus ik denk dat dat in Wenen wel goedkomt!

@Tica_81, City Central ga ik naar kijken, Thanks! Ook je tips ga ik rustig bekijken en opslaan! :)

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:34

Cabelona schreef:
Vorig jaar naar Napels geweest en naar Herculaneum.
Het is een stad waar je van moet houden, ik vond hem geweldig.
Enorm chaotisch en druk, maar erg leuk!
Ik weet niet wat je precies van de stad wilt zien?
Het openbaar vervoer is daar goed geregeld. Veel is goed te bereiken met met metro.
Wel zorgden wij er voor (2 meiden) dat we na de schemer niet te ver meer van het hotel af zaten.
Lees je ook even in in welke wijken je wel en niet kunt komen.

Wij zaten in Grand Hotel Europa, deze lag vlak bij Napoli Piazza Garibaldi. Nette kamers, 24 uur service, goed ontbijt en ook goed restaurant voor 's avonds.


Ik wil vooral de oude binnenstad zien en het archaeologisch museum.

Maar ik ben wel van plan om een appartement/hotel te boeken in Pompei en dan met de trein naar Napels en Herculaneum te gaan, dus ik zal denk ik dan maar een paar uurtjes Napels verkennen.

xxxmh
Berichten: 3449
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:30

Iemand tips voor Dublin. Ga er nu heen met srprs.me

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:19

Wij vonden de honden rennen erg leuk :) verder gewoon rondlopen in het Temple Bar district en daar wat willekeurige kroegjes induiken als je daarvan houdt. We zijn bij de Jameson brewery geweest en je kan ook naar de Guiness fabriek voor het bier en een rondleiding. Verder namen wij een dagkaart voor de tram zodat we meerdere plekken in de stad konden bezoeken. Misschien staat er nog iets in m’n geplaatste berichten, wij waren er begin dit jaar :D

Rock this day like there is no tomorrow

Foaly
Berichten: 4741
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:46

Ik zou eerder de Jameson Distillery doen dan de Guinness Brewery. Ook Temple Bar is leuk om even doorheen te lopen, maar ik zou er niet heen gaan om te stappen. Veel te toeristisch :'). Dan kun je beter rondom St Stephen's Green kijken, dat is maar ietsje verder lopen (gewoon Grafton St af en dan kom je er vanzelf) en veel gezelliger :D

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:25

Ik zit nu ook naar Rome te kijken, omdat ik dan een stuk langer kan gaan dan wanneer ik Pompeii/Herculaneum zou gaan (dat opschuiven naar het jaar erop). Ik ben er in 2012 ook geweest, maar toen maar 3 volle dagen en natuurlijk niet alles kunnen zien, dus nu lijkt het mij wel leuk om een stuk langer te gaan en dan ook Ostia Antica te bezoeken en Tivoli met Villa Adriana.

daffieduck83
Berichten: 1744
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:59

Heeft er iemand nog tips voor Duitse steden. Ik wil eind april een paar dagen alleen weg naar een stad met veel cultuur, zoals musea en concerten.

Op mijn lijstje staan Dresden, Leipzig en Berlijn. Berlijn ben ik al geweest en ik weet zeker dat ik mij daar enkele dagen kan vermaken, maar ik ben ook wel benieuwd naar Dresden en Leipzig. Welke steden zouden jullie aanraden?

De truc is dansen op de gulden middenweg, dat red ik nog maar net.

ikke
Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:27

daffieduck83 schreef:
Heeft er iemand nog tips voor Duitse steden. Ik wil eind april een paar dagen alleen weg naar een stad met veel cultuur, zoals musea en concerten.

Op mijn lijstje staan Dresden, Leipzig en Berlijn. Berlijn ben ik al geweest en ik weet zeker dat ik mij daar enkele dagen kan vermaken, maar ik ben ook wel benieuwd naar Dresden en Leipzig. Welke steden zouden jullie aanraden?

Keulen te dichtbij?

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:29

xxxmh schreef:
Iemand tips voor Dublin. Ga er nu heen met srprs.me

The Woolen Mills, mocht je er nog zijn. Super ontbijt <3

xxxmh
Berichten: 3449
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:40

idinn schreef:
xxxmh schreef:
Iemand tips voor Dublin. Ga er nu heen met srprs.me

The Woolen Mills, mocht je er nog zijn. Super ontbijt <3


Helaas te laat. Gisteren terug gekomen. 3 keer ontbeten met broodjes van de Lidl. Erg lekker haha.

Hebben 3 dagen Dublin gedaan en 1 dat howth.

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:42

daffieduck83 schreef:
Heeft er iemand nog tips voor Duitse steden. Ik wil eind april een paar dagen alleen weg naar een stad met veel cultuur, zoals musea en concerten.

Op mijn lijstje staan Dresden, Leipzig en Berlijn. Berlijn ben ik al geweest en ik weet zeker dat ik mij daar enkele dagen kan vermaken, maar ik ben ook wel benieuwd naar Dresden en Leipzig. Welke steden zouden jullie aanraden?


Ik vond Dresden erg leuk! En ik ben niet geheel onbevooroordeeld, maar Hamburg is ook best aardig :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

purny
Berichten: 27354
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 11:44

Even een vraagje aan de krakau trippers.
Hoeveel geld moet je ongeveer per dag berekenen?
Ik wil zoiezo naar Auschwitz en de zoutmijnen.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 12:00

Ik ben op een dag naar Auschwitz en de zoutmijnen geweest mrt een tour.
2 weken terug gedaan.
Waren 60 euro per persoon kwijt.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

purny
Berichten: 27354
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 12:11

Michelleex schreef:
Ik ben op een dag naar Auschwitz en de zoutmijnen geweest mrt een tour.
2 weken terug gedaan.
Waren 60 euro per persoon kwijt.

Dank je. Hoeveel waren jullie ongeveer kwijt aan zakgeld?
Ik weet namelijk echt niet hoeveel ik moet rekenen. Wil er 4 hele dagen zijn

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

iirrssjjee
Berichten: 5913
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 12:33

Auschwitz kun je gratis naar binnen. Dus daar hoef je niks voor te rekenen. Zoutmijnen waren geloof ik 15 euro per ticket. Wij zijn er maar 1 dag geweest, dus weet niet hoeveel zakgeld je verder nodig hebt.

Foaly
Berichten: 4741
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 12:45

Ik doe altijd vrij zuinig op een stedentrip en reken ongeveer 50 euro per dag. Meestal kom ik daar een heel eind mee, als je veel terrasjes pakt/uit eten gaat, zou ik 50-75 euro p.d. rekenen :)

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:25

Wij ,zijn 4 dagen geweest.

We hadden voor 150per persoon aan Zlotys meegenomen, die zijn zo goed als op gegaan.

We hebben de tour via de cc geboekt.
Bedenk je dat Auschwitz ruim 1,5 uur van het centrum af ligt en de zoutmijnen nog een 20 minuten de andere kant op van het centrum.
Wij waren dus blij met de rondleiding, Auschwitz 1 en Birkenau liggen ook nog 5 minuten van elkaar.

Als je gaat eten doe dit dan bijvoorbeeld in de Joodse wijk, scheelt je een hoop geld.

Wij hebben van het cash geld ook nog een fietstocht gedaan. Krakau hoeft niet duur te zijn, je kan het zo gek maken als je wilt.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _xManadisx_, AhrefsBot, Berdien, Room_Soesje en 11 bezoekers