Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 06:51

Vorige maand zat ik in Praag, volgende maand ga ik maar Rome. Iemand nog tips en adviezen?

...


iirrssjjee
Berichten: 5913
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 08:23

benangelique schreef:
Vorige maand zat ik in Praag, volgende maand ga ik maar Rome. Iemand nog tips en adviezen?


Lekker veel lopend doen :).

En als je goedkoper maar lekker uiteten wilt; Momart Restaurant en cafe.

Wij zaten in een B&B daar vlakbij. Het is een lopend buffet. Je betaald alleen voor je drinken (die natuurlijk wel heel duur zijn). Eerste drankje is 11 eur. Alles erna 6 eur. Zit naast een carrefour, dus als je daar van te voren een drankje haalt, heb je aan 1 drankje in het restaurant voldoende! :)

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 08:43

Mijn hemel, 11 euro voor een drankje hihi
Lopend doen we inderdaad altijd, dan zie je toch het meest. En we gaan 1 ochtend met bajabikes op pad

...

xxxmh
Berichten: 3449
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 09:11

benangelique schreef:
Vorige maand zat ik in Praag, volgende maand ga ik maar Rome. Iemand nog tips en adviezen?


Wij hadden toen de tickets voor het colloseum en forum romanum en Vaticaan van te voren gekocht via internet. Scheelt lange wachtrijen. Ik was er dan wel in augustus dus weet niet hoe druk het in mei is.

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 09:38

Online kan ook daar ter plekke gokken we. Dus dan kunnen we op t moment zelf bekijken wat we willen zien

...

Foaly
Berichten: 4741
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 10:14

Daar zou ik niet zomaar van uit gaan, eigenlijk. Sommige attracties hebben maar beperkte online tickets, dus ik zou toch van tevoren willen regelen. Je hebt kans dat het vol zit als je op de dag zelf nog wilt regelen

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

xxxmh
Berichten: 3449
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 10:18

Ik ging met SRPRS.me naar Rome vorig jaar dus van te voren wisten we niet waar we heen gingen dus op Schiphol informatie enzo opgezocht over Rome en toen hebben wij die tickets gekocht en dat moest dan wel op bepaalde tijd en dag en daar om heen hebben wij de rest gepland. En wij hebben in 5 dagen echt zoveel gezien. Echt een prachtige stad! Zou zo terug willen! <3

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

iirrssjjee
Berichten: 5913
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 10:40

benangelique schreef:
Mijn hemel, 11 euro voor een drankje hihi
Lopend doen we inderdaad altijd, dan zie je toch het meest. En we gaan 1 ochtend met bajabikes op pad


Klopt. Maar dat is dan wel het enige wat je betaal! Dus je kan met 2 pers voor 22 euro uiteten gaan!

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 11:14


All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

xxxmh
Berichten: 3449
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 11:30

Wij hebben dit gedaan in 5 dagen:

Dag 1:
Rondje gelopen en dit hebben wij gezien: circus maximus, parkje daar in de buurt, een poort met een sleutelgat waar je heel leuk de Sint Pieters basiliek kan zien (Google het maar op sleutelgat rome) en de piramide van cestius.

Dag 2:
De engelenburcht, het colloseum, Paletijn, forum romanum en het monument van Viktor emanuel en in de avond het colloseum in het donker gefotografeerd. Deze dag hebben we wel echt teveel gelopen en geklommen dus de dag erna hadden we spierpijn haha.

Dag 3:
Vaticiaan: wij zijn naar het museum geweest (vond ik wat saai, vriendin niet) en naar de Sixtijnse kapel en de Sint Pieters basiliek gezien op het plein. En in de avond trevi fontein in het donker.

Dag 4:
Trevi fontein, het pantheon, Spaanse trappen, piazza del popolo en naar vila borgese.

Dag 5:
We hadden nog 4 uurtjes voordat we naar het vliegveld moesten dus zijn we naar de dierentuin geweest.

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

_AB_
Berichten: 3953
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 11:34

Ik val hier even binnen hoor! Iemand nog leuke tips voor Valencia?

<3

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:10

xxxmh schreef:
een poort met een sleutelgat waar je heel leuk de Sint Pieters basiliek kan zien (Google het maar op sleutelgat rome)

Dat is hier, met dit uitzicht :D

[ img ]


Villa Borghese is overigens aan te raden, echt een prachtig museum. :) Je moet daar overigens vooraf online reserveren, anders kom je niet binnen. Ze werken met blokken van 2 uur waarin er maar een bepaald aantal personen naar binnen mogen, zodat het niet te druk is.

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:08

Subtiel schopje!

Ik ga in Augustus naar Krakow. Dacht zelf aan 3-4 dagen. Iemand nog tips? Auschwitz uiteraard.

iirrssjjee
Berichten: 5913
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 08:16

Tanya schreef:
Subtiel schopje!

Ik ga in Augustus naar Krakow. Dacht zelf aan 3-4 dagen. Iemand nog tips? Auschwitz uiteraard.


De zoutmijnen van Krakau zeker meepakken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 08:26

Leuk! Kijk idd voor uitstapjes naar buiten de stad ook, zoals idd de zoutmijnen.

Wij gaan augustus 5 dagen naar Riga. De eerste 2 nachten buiten de stad op een camping en de overige dagen in de stad een hotel. Ben benieuwd. Oorspronkelijke plan was meer steden, maar door nieuwe baan minder vrije dagen. Dus dan maar zo :+

Badeendje
Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:22

Oeh Krakau is zo leuk! Gewoon lekker ronddwalen door het centrum alleen al. Ook naar de joodse wijk gaan, daar kan je ook naar het Schindler museum. Als het lekker weer is: lekker aan het water gaan zitten.

Elk bad heeft er eendje.

Eloya
Berichten: 5149
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:50

Wij zijn sinds vandaag voor 4 daagjes in liverpool. Mensen nog tips waar je makkelijk kan komen aangezien mijn oma slechter mobiel is ^^

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog : Dieke

Faringo
Berichten: 8106
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:32

In de Rome de koepel van de Sint Pieter op is ook erg gaaf.

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:09

Faringo schreef:
In de Rome de koepel van de Sint Pieter op is ook erg gaaf.


Schrijf ik op. We vertrekken aanstaande vrijdag. Helaas zijn de weersverwachtingen niet best

...

cindyy_1993
Berichten: 434
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 08:38

Iemand nog tips voor een 4daags tripje naar Lissabon? :D Dagje Sintra staat al op het programma!

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 08:46

cindyy_1993 schreef:
Iemand nog tips voor een 4daags tripje naar Lissabon? :D Dagje Sintra staat al op het programma!

[BEU] Het stedentrip topic
Als je in dit topic alleen al zoekt op Lissabon, in bovenstaande link heb ik dat al voor je gedaan, krijg je enorm veel leuke tips!
En het allerbelangrijkste noem ik natuurlijk wel: Pasteis de Belem eten!

Aguamenti
Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:43

Wat voor tas gebruiken jullie tijdens stedentrips als je ter plekke een dagje rond gaat struinen? Ik twijfel zelf heel erg welke ik hiervoor mee moet nemen. Ik reis namelijk binnenkort met alleen handbagage met Ryanair, dus dat wordt alleen een grotere rugzak. Normaal gesproken neem ik dan voor de rest van de tijd daar een crossbody tas mee, die groot genoeg is om ook een flesje water mee te nemen bijvoorbeeld. Nu kan ik die niet meenemen, omdat ik dus echt maar 1 tas mee mag nemen aan boord en deze crossbody net te groot is om in mijn rugzak erbij te proppen.
Ik heb nog wel een kleiner rugzakje liggen die ik makkelijk klein op kan rollen en dus wel in mijn andere rugzak kan stoppen tijdens de vliegreis. Maar dit is een rugzak met zo'n trekkoord en magneetsluiting, geen rits dus. Zou dat niet te zakkenrolgevoelig zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:29

Als je daar puur water en evt wat te snacken in doet.. valt er weinig te rollen. Doe je een pinpas in je broekzak en klaar om te gaan :)

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:23

Altijd een klein rugzakje. Op plekken waar t héél druk is zoals de metro, draag ik m op mijn buik.

Rome was trouwens fantastisch en 3 dagen te kort :+

...

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:49

Bij de Hema heb ik een keer een goedkoop heuptasje gekocht. Heel simpel ding en heel dun, eigenlijk ideaal om het broodnodige aan belangrijke spullen in te doen :) Ik neem nu eigenlijk altijd deze mee als ik een stad in ga en doe ik onder mijn shirt voor mijn telefoon en geld/pasjes. In de rugzak doe ik dan inderdaad eten, drinken, etc. Misschien is het een idee! :) Ik heb deze nu trouwens twee jaar en al heel regelmatig gebruikt, maar ben verbaasd over de stevigheid :+

https://www.hema.nl/vrije-tijd-kantoor/ ... gLIx_D_BwE

Mooi hè, Rome <3 Is ook zeker 1 van mijn favoriete steden!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers