Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-16 19:38

Kon een dergelijk topic niet vinden, maar het leek me leuk en handig ;).

Ben van de week drie dagen naar Praag geweest <3 en ben nu aan het uitzoeken om van de zomer misschien naar Rome te gaan...

Waar ben jij tot nu toe geweest? Waar wil je nog heen? Tips? Trucs? Ervaringen om te delen?


Debbie
Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:53

Afgelopen zomer naar Krakau geweest, echt een top stad!! Heerlijk en betaalbaar eten, aardige mensen, stad zelf is prachtig en een dagtrip naar Auschwitz erg indrukwekkend.

Berlijn blijf ik ook erg gaaf vinden!

Zelf wil ik graag nog eens naar Boedapest :)

OliLau
Berichten: 517
Geregistreerd: 17-03-14

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:59

Boedapest en Berlijn zijn aanraders! Ik vond zelf Berlijn leuker dan Boedapest. Ook Valencia is top, in Barcelona me ook prima vermaakt.

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-16 23:07

Heb je in Krakau nog veel historie? Ik heb daar echt zo'n grijze Oostblok stad idee bij...

Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:13

Ik ben een maand geleden naar Warschau geweest, echt een leuke stad voor een stedentrip. Aardige mensen, goedkoop, lekker eten!
Afgelopen jaar ook naar Helsinki geweest, dat is ook een leuke stad, maar heb je wel zo gezien. In 1 a 2 dagen heb je alles wel gehad, en het is ook erg duur.
In de zomer naar Boedapest geweest, vond ik ook heel erg leuk. Wij zaten in hoogseizoen (Sziget was ook bezig) dus er waren echt een hoop Nederlanders. Maar wel echt een hele leuke stad, en ook goedkoop

Voor volgend jaar staan Dublin en Praag op de planning, maar is nog niks voor vastgelegd. Ik hou echt van stedentrips!

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Eloya
Berichten: 5149
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:17

Praag met school en wil super graag nog keer terug (geen verplicht schoolproject volgen haha )

Rome
Athene
London

Staan ook nog op m'n lijstje maar helaas mijn budget laat het nu niet toe

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog : Dieke

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:21

LadyMadonna schreef:
Heb je in Krakau nog veel historie? Ik heb daar echt zo'n grijze Oostblok stad idee bij...


Oh nee, dat is het helemaal niet! Ik vond het juist een prachtige stad met veel historie en absoluut een aanrader om naar toe te gaan.
Zelf vorige maand in Praag geweest en dat was ook erg mooi. Volgend jaar staat Budapest op de planning, ben erg benieuwd. Ik hoor er alleen maar enthousiaste verhalen over :-)

Mijn grote trots Dionysos (v. Spielberg) 27/5/2008 - 25/7/2013

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:24

Valencia, Istanbul, Rome, Barcelona, Limoges (stukje omgeving eventueel meepakken), Parijs, Londen, Kopenhagen, Antwerpen, Brussel, Gent, Berlijn, Stuttgart, Athene volgens mijn man ook Budapest.

Zoveel mooie steden, zo weinig tijd :D

Celiien
Berichten: 13248
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:26

Och Rome <3
Ik heb daar in het exposizione hotel gezeten (via nazionale). Midden in de stad en prima prijs (tip dus :') )
Verder in Londen, Parijs (mweh), Avognon, Brussel, Antwerpen, Barcelona, Berlijn en Nice geweest. Verlanglijstje is nog Madrid, Kopenhagen, Dublin, Edinburgh, Wenen en Athene .. Tot nu toe :')

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

tesseke
Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:28

2 jaar geleden Rome, vorig jaar Praag en dit jaar naar Dublin geweest. Ooit ook al in Barcelona, Parijs en Londen geweest, maar dat is al enkele jaren geleden.
Voor februari staat er Lissabon op de planning! Deze keer niet in de zomer, maar het was ook wel spotgoedkoop. En nog zoveel steden die ik wil zien: Madrid, Porto, Venetië, Sevilla, Londen (opnieuw), Budapest, Valencia, Berlijn (maar dan rond de kerstperiode)...
En ooit wil ik terug opnieuw naar Rome. Maar eerst maar enkele andere steden doen die we nog niet gezien hebben.

Tessa Meynen Fotografie

There's a silver lining behind every cloud,
and a rainbow after every storm.

lonimma
Berichten: 118
Geregistreerd: 21-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:34

In de categorie eens wat anders, Sarajevo! Een stad met veel tegenstrijdigheden, de grootste winkelcentra naast een flat die nog duidelijk door de oorlog getekend is, maar wat een ervaring, mooi en indrukwekkend.

Berlijn vind ik ook echt super leuk, zijn we een lang weekend geweest met de kerstmarkten, supergezellig!

Spoiler:
Z1 + 5

AmyJamess
Berichten: 2105
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:41

Afgelopen jaar ben ik naar gdansk en tenerife geweest.
Jaren daarvoor nog in rome, venetie en een plaatsje in frankrijk geweest (weet de plaats naam niet meer :') )
Der zijn nog zoveel plaatsen/landen waar ik heen zou willen Bijv. L.A., Toronto, Barcelona, Praag, berlijn, Sydney.

Maar goed word nog even flink sparen :Y)
In januari ga ik wel weer met een vriendin via Sprs.me weer een lang weekend weg. In juni hadden we het voor het eerst gedaan en gingen we dus naar Gdansk. Super mooie stad maar had er zelf niet zo voor gekozen of op gekomen om daar heen te gaan.
Daarom doen we het in januari weer en laten we ons weer verassen :D

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28

Iepoetjuh
Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:47

Rome (2x): heel erg veel te doen, eten is niet duur, makkelijk te lopen, goede en goedkope hotels
Florence (2x): zelfde als Rome, maar dan wat kleiner en makkelijker te belopen
Napels: goed voor 3 dagen, bezoek Pompeï, stad zelf niet zo bijzonder, maar goedkoop eten
Londen: musea gratis, druk
Cairo: heel erg vet, maar doe dit met een groepsreis en gids
Edinburgh: hele mooie stad, maar 1 dag geweest maar je kunt een hoop doen in 1 dag (kasteel bezoeken)
Reykjavik: in 3 dagen goed te doen, stad zelf niet heel bijzonder (klein), natuur in de buurt
Brugge: hele mooie oude stad, veel leuke chocolade winkeltjes en goed eten

Gjaldau fan Horp (Gjalt 426 X Lolke 371) :+:
B+11; L1+2

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-16 12:47

Rome is, wat ik nu aan het uitzoeken ben, wel een poepie duurder dan Praag zeg :wow:
Praag had ik via vakantie veilingen, €125 voor retourvlucht en twee overnachtingen, zelf nog ontbijt bij geboekt (€10 voor 2x 2 personen ;) )

Celiien
Berichten: 13248
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:51

Wanneer wil je gaan/hoelang?

Wij hebben toen in februari (+-15-20gr) 5 dagen gezeten incl vlucht voor 170 pp :+

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

vanspeijk
Berichten: 889
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:52

Ik ben in Rome geweest een paar jaar geleden, en deze zomer heb ik een (heel klein) rondje Beieren gedaan; Würzburg, Neurenberg, en Bamberg. Ook ben ik een jaar of twee geleden naar Londen geweest.

Beieren is mooi, wil de rest van de grote steden ook nog bezoeken (denk aan Augsburg, Passau, Regensburg, München). Verder staan op het verlanglijstje nog Wenen, Madrid, Barcelona, nog een keer Rome, Florence, verscheidene Belgische steden, enz.

De week voor kerst ga ik naar Londen (vorige keer veel gemist) en ik ben met Oud&Nieuw door een vriendin uitgenodigd, zij woont in Brussel :)

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:02

Vorige jaar ben ik in Rome geweest. Ik vond het echt een hele mooie stad. Ik en mij vriend hadden toen niet alles gezien wij gaan dus weer terug.

Binnenkort ga ik met een vriendin naar Brugge. Ik ben erg benieuwd.

Aranel
Berichten: 20190
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:06

Leuk topic! Ik zie hier ook Krakau/Warschau voorbij komen, ik lees dat het erg mooi moet zijn maar ook ik heb toch een beetje het idee dat het zo'n oude Oostblok stad is..

Wat betreft de steden waar ik geweest ben, dit jaar ben ik in Wenen en Rome geweest, allebei erg mooi! In januari ga ik met mijn vriend naar Dublin.
Verder ben ik in Brugge, Antwerpen, Hamburg, Londen (3 keer, lang leve school uitstapjes )) ), Caïro, Torremolinos, Parijs, Newcastle en Berlijn geweest.
En nog wat kleinere steden tijdens vakanties maar dat zijn geen stedentrips natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Aranel op 05-12-16 13:12, in het totaal 2 keer bewerkt

purny
Berichten: 27354
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:10

Edinburgh
Parijs
Berlijn
New york (5x)
San Francisco
Los Angeles
Washington
Berlijn is echt een aanrader. Veel cultuur en mooie gebouwen.
Volgend jaar staat als het financieel toelaat Hamburg op de planning met bezoek aan de Airbus fabriek en andere geschiedenis dingen

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6573
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:24

Ik ben zelf inmiddels in Rome, Praag, Wenen, Budapest, Salzburg, Bratislava, Parijs en Barcelona geweest.

Ik wil vooral Bratislava aanraden omdat dat echt nog een onontdekte parel is wat mij betreft! Hele mooie stad, erg puur nog.

Ik zou graag nog naar Berlijn, Oslo, Stockholm, Helsinki en London willen. Maar men kan niet alles hebben natuurlijk :')

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-16 13:56

Celiien schreef:
Wanneer wil je gaan/hoelang?

Wij hebben toen in februari (+-15-20gr) 5 dagen gezeten incl vlucht voor 170 pp :+

Ik denk augustus := , dan hoeft m'n man niet extra vrij te nemen. 3-4 dagen

Isabel
Berichten: 2262
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:08

Mijn vriendin en ik gaan in februari naar Rome!

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

Goof
Berichten: 28528
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:27

LadyMadonna schreef:
Heb je in Krakau nog veel historie? Ik heb daar echt zo'n grijze Oostblok stad idee bij...


Dat idee had ik bij Polen sowieso, maar dat is echt niet zo.
Polen is erg mooi en Krakau is een leuke, gezellige en mooie stad. En zeker een aanrader ja.

Ik vind zelf Valencia erg gaaf, veel te zien en doen, prachtige stad.
Lissabon, ook gaaf.
Turijn was verrassend leuk.
Ik ben gek op Florence, wat een waanzinnige stad is dat en wat een geschiedenis.
London is ook een favoriet, ook een geweldige stad met een fijne sfeer, evenals Edinburgh en Brighton.
Ook een gave stad is de hoofdstad van Slovenië; Ljubljana.

rapunzelx
Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:32

Ik ben niet zo heel erg van de stedentrips, tot nu toe Barcelona en London bezocht. Beide een week lang. Voor beide steden heb ik het idee gehad tijd genoeg te hebben. Ik ben toch meer van de reizen naar Afrika en Caribisch gebied dan de tripjes. Maar New York en Rome staan nog wel op mijn lijstje!

"Learn to travel, travel to learn."

Lukasje
Berichten: 11118
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:56

rapunzelx schreef:
Ik ben niet zo heel erg van de stedentrips, tot nu toe Barcelona en London bezocht. Beide een week lang. Voor beide steden heb ik het idee gehad tijd genoeg te hebben. Ik ben toch meer van de reizen naar Afrika en Caribisch gebied dan de tripjes. Maar New York en Rome staan nog wel op mijn lijstje!


Nu haal je er net 2 van mijn favorieten uit :) . Ze zijn absoluut niet te vergelijken met elkaar maar Rome en NY zijn echt fantastisch.

Don't take anything for granted


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: judith_irene, Punz en 8 bezoekers