Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:09

Het weer is inmiddels wel iets verslechterd, nu staat er zo'n 25/26 graden voorspelt met iets regen. Maar ik vertrouw die weersvoorspellingen al niet echt meer, het veranderd echt elke dag. Dus ach, we zien wel.

In februari waren mijn moeder en ik naar Kopenhagen, ze voorspelde toen alleen maar regen, maar we hebben het hele weekend practhig weer gehad :')


mOamm
Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:51

Heeft iemand hier ervaring met oud & nieuw vieren in Parijs? :) Las dat het daar net even wat anders is dan we hier gewend zijn.

Zou dit jaar (als het allemaal kan) graag oud & nieuw willen doorbrengen in een mooie, romantische stad. Parijs kwam als eerste in mij op, omdat dit met de auto prima te doen is. Vlucht boeken ergens heen wordt ben ik bang al gauw duur. Het zou gaan om een verblijf van een dag of 3/4. Tips en ideeën zijn welkom!

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:19

Whale schreef:
Het weer is inmiddels wel iets verslechterd, nu staat er zo'n 25/26 graden voorspelt met iets regen. Maar ik vertrouw die weersvoorspellingen al niet echt meer, het veranderd echt elke dag. Dus ach, we zien wel.

In februari waren mijn moeder en ik naar Kopenhagen, ze voorspelde toen alleen maar regen, maar we hebben het hele weekend practhig weer gehad :')

Ik ben nu in Kopenhagen (voor werk) en hier ook prima weer. Ook veel regen voorspelt maar bij nader inzien valt dat alles mee. Het is niet altijd droog maar hey, als je in een vergadering zit, merk je daar weinig van :D
Werkgever had voor vanavond wel een lekker diner geregeld. Even social talk met collega's uit andere delen van Scandinavië, heel aangenaam.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:17

Ook nu is het alweer veranderd en zegt de ene website dat het gaat regenen en onweren en de andere weer van niet :')

CalipsoLover
Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:23

Ik meld me hier ook even. Vandaag met mijn vriend een reisje Budapest geboekt voor eind deze maand voor 7 nachten. Echt super goedkoop met goede vluchten en een leuk appartement. Iemand nog tips die hier al geweest is? Wat moeten we echt zien/bezoeken? We houden beide van lekker eten/cultuur en kunst/ontspanning.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Exitium
Berichten: 7110
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:33

CalipsoLover schreef:
Ik meld me hier ook even. Vandaag met mijn vriend een reisje Budapest geboekt voor eind deze maand voor 7 nachten. Echt super goedkoop met goede vluchten en een leuk appartement. Iemand nog tips die hier al geweest is? Wat moeten we echt zien/bezoeken? We houden beide van lekker eten/cultuur en kunst/ontspanning.

Heb tien jaar geleden een paar weken bij vrienden in Zugló gezeten, vlakbij het stadspark. Dat is sowieso een aanrader met het kasteel, de dierentuin en één van de bekendste kuuroorden. Er tegenaan ligt het Heldenplein, en van daaraf is het niet heel ver naar het centrum. Andere dingen die me nog bijgebleven zijn, zijn Buda Castle (prachtig uitzicht op de Donau en het parlementsgebouw aan de overkant), het parlementsgebouw zelf, de Citadel, de Matthiaskerk (vernoemd naar Matthias Corvinus) de kettingbrug met hun leeuwen (heule ouwe foto incoming :')), de markthal, het vissersbastion en de synagoge. Als je even rust zoekt, dan is het een aanrader om naar Margitsziget te gaan. Er stopt uit m'n hoofd een tram op de brug vlak bij waar je het eiland op kan.

[ img ]

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

CalipsoLover
Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:53

Dankjewel voor de tips!! Ik noteer het even allemaal :D :')

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 05:33

Heldenplein is leuk. Daar achter ligt nog een kasteel. Wij hebben dit s avonds gedaan, mooi verlicht dan. Met het oudste metrolijntje van budapest kom je daar. Een dagkaartje was iets van 3 euro begin september.
Wandelen langs de Donau is ook een must do.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 09:29

Ik vraag het toch nog eens, aangezien het bijna zover is. Heeft iemand nog leuke tips voor Wenen? En dan het liefst welk restaurantje of heurige je het leukst vond? Of iets anders niet standaard?

xPabloBokt
Berichten: 9305
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 10:15

Anoniem schreef:
Ik vraag het toch nog eens, aangezien het bijna zover is. Heeft iemand nog leuke tips voor Wenen? En dan het liefst welk restaurantje of heurige je het leukst vond? Of iets anders niet standaard?


Ik lees mee, ik ga ook over 2 weken *\o/*

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 10:41

xPabloBokt schreef:
Anoniem schreef:
Ik vraag het toch nog eens, aangezien het bijna zover is. Heeft iemand nog leuke tips voor Wenen? En dan het liefst welk restaurantje of heurige je het leukst vond? Of iets anders niet standaard?


Ik lees mee, ik ga ook over 2 weken *\o/*


Wat heb jij allemaal op de planning staan?
Wij iig een paar Heurigen (heb een aantal leuke uitgezocht!), het Prater, de vlindertuin, de Naschmarkt.
Musea enzo gaan wij niet doen en de Spaanse Rijschool kan ivm heftige allergie van de vriendin waar ik mee ga niet.
Voor ons wordt het een lichtculi/culti tripje.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 10:44

Voor niet-standaard dingen google ik altijd op "(stadsnaam) hidden gems". Komen soms ook wel leuke dingen uit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 11:14

Whale schreef:
Voor niet-standaard dingen google ik altijd op "(stadsnaam) hidden gems". Komen soms ook wel leuke dingen uit :D

Thnx! Nu ben ik lekker aan het surfen haha, wel wat leuke dingen al gevonden! Skybar Das Loft! Op de lijst!

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 13:59

Die Skybar ziet er gaaf uit zeg! Die noteer ik ook ff voor als ik ooit naar Wenen ga.

xPabloBokt
Berichten: 9305
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 15:46

Wij gaan echt mega toeristisch doen :+ maar we hebben in ieder geval ook de vlindertuin op de planning en gaan even langs bij de ochtendtraining van de Spaanse Rijschool. Verder Belvedere en Schönbrunn kasteel & Zoo, en we gaan de berg op om van het panorama te genieten. We willen ook naar het Natural History museum en de Danube tower pakken we ook mee :)

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 17:40

Nog 1 nachtje slapen :D Weersverwachting is inmiddels een stuk beter, behalve morgen regen, maar goed, dan gaan we toch niks doen :+

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 14:00

Inmiddels alweer laatste dag in Athene. We hebben niet mogen klagen betreft het weer. Dinsdag zou het gaan regenen, maar geen druppel gezien, volop zon, alleen in de middag werd het wat bewolkt. Gisteren en vandaag schitterend weer. Maar alhoewel de bezienswaardigheden echt schitterend zijn, vind ik de rest van de stad niet veel aan. In andere steden kan ik altijd genieten om te dwalen door de oude straten, maar die heb je hier helaas niet, dat is het enige jammere. Maar voor de rest prachtig!

Vandaag ook met privechauffeur naar de Tempel van Poseidon geweest, dus ook een stuk van de omgevig gezien. We voelen al een roadtrip door Griekenland aankomen :')

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:38

Ik ben met mijn beste vriendin aan het kijken of we begin december een leuke stedentrip kunnen plannen naar een stad waar alles in het teken staat van kerst en waar alles mooi versierd is. Nu kwam ik per toeval via instagram Edingburgh tegen. We twijfelen nog wel omdat we natuurlijk niet weten wat er gebeurd met de Brexit maar de plaatjes zijn prachtig. Zou je daar 4 dagen zoet kunnen zijn?

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:53

Ja, Edinburgh is hartstikke leuk! Zou er zo weer een paar dagen heen willen, volgens mij zijn wij er toen ook 4 dagen geweest, wel met vluchten op die dagen dan.
Ik twijfel over een weekendje Berlijn, maar na reizen blijven er 2 volle dagen over. Is dat te weinig of kunnen we dan toch ook wel een hoop? Ben er jaren geleden ook eens geweest, maar heb echt geen idee meer hoe lang dat was.

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:12

Edinburgh is supermooi maar ligt wel op dezelfde breedtegraad als Moskou. Dus denk even goed na of je daar in december wilt zijn :')

Anders zeker doen, 4 dagen is zeker niet te lang! Voor het kasteel alleen al kun je wel een dag uittrekken :D

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

brudoe
Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:50

Wij vertrekken morgen voor een nacht naar Trier. Iemand tips voor wat we echt gezien moeten hebben en misschien leuke eettentjes?

Bruintje <3

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:59

Foaly schreef:
Edinburgh is supermooi maar ligt wel op dezelfde breedtegraad als Moskou. Dus denk even goed na of je daar in december wilt zijn :')

Anders zeker doen, 4 dagen is zeker niet te lang! Voor het kasteel alleen al kun je wel een dag uittrekken :D


O goed om te weten. Is zeker iets om over na te denken omdat we hey vorig jaar in Wenen ook mega koud hadden :')

Faringo
Berichten: 8134
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:30

HorseTimeXL schreef:
Ik ben met mijn beste vriendin aan het kijken of we begin december een leuke stedentrip kunnen plannen naar een stad waar alles in het teken staat van kerst en waar alles mooi versierd is. Nu kwam ik per toeval via instagram Edingburgh tegen. We twijfelen nog wel omdat we natuurlijk niet weten wat er gebeurd met de Brexit maar de plaatjes zijn prachtig. Zou je daar 4 dagen zoet kunnen zijn?


Ik ben daar vorig jaar begin december 4 dagen geweest. Echt superleuk! Wij hebben ook nog een dagexcursie naar de highlands gedaan. De kerstmarkt is erg leuk, maar ook de warenhuizen zijn mooi versierd. Bij de botinical gardens was vorig jaar een lightwalk, echt mooi opgezet. Echt een aanrader om naar toe te gaan. We hadden ook nog gewoon tijd om te winkelen en hebben ook het Castle bezocht.
Laatst bijgewerkt door Faringo op 11-10-19 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:46

O klinkt heel goed dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:56

brudoe schreef:
Wij vertrekken morgen voor een nacht naar Trier. Iemand tips voor wat we echt gezien moeten hebben en misschien leuke eettentjes?


Lekker in ht centrum rondlopen en de Porta Nigra bezoeken :)
Hier staat nog meer inspiratie: https://www.moezeldal.nl/trier.html


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mvdende, nuscaniels, petje86, rider en 66 bezoekers