Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:42



CecileDV
Berichten: 305
Geregistreerd: 07-10-08
Woonplaats: Hollands Midden

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:08

Echte stedentrips heb ik gemaakt naar Lissabon, Istanbul en Praag. Dagjestrips (sommige steden meer dan 1x) naar Venetië, Sienna, Rovinj, Porec, Londen, Barcelona, Düsseldorf, Kopenhagen, Girona, Roses, Perugia, Rhodos Stad, Beaune, Bastogne

Voltigevereniging de Wittegheit
Voltigejury BB tm L

anjali
Berichten: 14910
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:35

Judith_ schreef:
Edinburgh niet te vergeten! Vliegen is goedkoop en snel en de stad is prachtig. Veel historie, machtig mooi. Het stikt er uiteraard van de pubs en cafés. De mensen zijn er vriendelijk, er valt heerlijk te winkelen en zelfs zeer stevig te wandelen. Bovendien ligt het aan de kust en heb je waar je ook kijkt prachtig uitzicht.

Het vliegveld en het verdere openbare vervoer is er duidelijk en goed te doen.

Zag hier boven ergens dat een week in steden te lang is. Dat vind ik ook wel. In mijn ogen is een stedentrip een lang weekend of een midweek, een midweek is zelfs al te lang voor mij. Maar ongeacht waar wij heen gaan, er zijn er nooit langer dan drie hele dag. Dus drie nachten achter elkaar.

Edit. Dichterbij huis vind ik Brugge en Gent ook prachtige mooi. :+ Parijs ook, maar wel wat overrated, een paar dagen is goed genoeg. Londen kan ik elke keer iets nieuws ontdekken. Kopenhagen en Berlijn staan nog op mijn verlanglijstje.

Een week te lang? Nou nee, als ik in mijn geliefde steden Krakow en Rome ben dan wil ik helemaal niet meer weg!Helaas denkt mijn portemonnee daar da anders over.... :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:49

@cecile: Hoe is Perugia? Ooit als 13-jarige geweest maar ik herinner me er vrij weinig tot niks van.

CecileDV
Berichten: 305
Geregistreerd: 07-10-08
Woonplaats: Hollands Midden

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:13

Toen ik er was regenachtig, dus mijn oordeel is ook geen goede weerspiegeling. Hoewel ik vrij zeker weet dat het met mooi weer een machtig mooie stad is voor één of twee dagen.

Voltigevereniging de Wittegheit
Voltigejury BB tm L

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:15

Ik ben in Londen, Dublin, Parijs, Berlijn, New York, Boston, Stockholm, Praag, Wenen, Brussel, Antwerpen, Brugge, Barcelona, Rome, Venetië, Verona, Kopenhagen, Moskou, Milaan, Beijing, Marrakech (en vast nog wel meer waar ik niet op kan komen...) geweest. Mocht iemand daar nog tips voor willen kun je altijd pb sturen!

Reykjavik, Boedapest en Oslo staan nu hoog op mijn lijstje! :)

Denise_Storm
Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:33

Ik ga 21 januari naar Barcelona! 4 dagen met mijn vriend. Hebben jullie nog tips? :o

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:11

Ik heb in Lissabon 4 dagen regen gehad, zelfs doorweekt geweest tot op ons ondergoed. Zoiets kan altijd voorvallen. Zolang er vanalles te bezoeken is, vlot openbaar vervoer en lekker eten zit het wel snor :)

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:19

ik wil graag in mei een stedentrip doen met een vriendin. budget inclusief reis/verblijf/ontbijt 250 euro. We zijn actief, houden van fietsen en zouden het dan ook leuk vinden om dat in de betreffende stad te doen.
iemand tips?

...

_Ilsee_
Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:15

Stedentrips ik houd er van :D Even kijken waar ik geweest ben, Parijs, Barcelona, Rome, Praag, New york, Brussel, Kopenhagen, London, Milaan.
London heeft wel echt mn hart gestolen maaar Barcelona vond ik ook echt heel leuk!

Komen de tijd geen stedentrips op de planning helaas. Zou wel heel graag naar Marrakech, Lissabon en Stockholm willen!

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:35

Wat zijn volgens jullie de leukste steden om in je eentje rond te dwalen? Mag best een beetje "off the beaten track" zijn.. Scandinavie spreekt me heel erg aan maar de prijs houdt me een beetje tegen. Wil eigenlijk voor vlucht + transfer + accommodatie niet meer dan 250 euro kwijt zijn, en dat is echt als ik 4 dagen kan. Accommodatie is in dit geval een hostel dus geen luxe hotels.

Belangrijke punten voor mij zijn dat het veilig is om in je eentje als vrouw rond te lopen (beetje een vaag begrip maar steden met extreem veel criminaliteit of een vijandige sfeer in een groot deel van de wijken vallen voor mij af), dat het toegankelijk is met veel culturele activiteiten, dat ik er evt nog een beetje leuk kan winkelen. GROTE pre is gratis/goedkoop toegankelijke musea (en veel). Ik wil er het liefst wel een paar dagen blijven dus het is wel noodzakelijk dat de stad me ook een paar dagen boeit.

Weer maakt me niet zo veel uit, ben een groot aanhanger van winters weer maar ik hoef ook weer niet te bevriezen.

Ik hou wel van een beetje bizar, maar wil het wel leuk houden. Een druk nachtleven c.q stappen hoeft van mij echt niet.

Op dit moment ben ik vooral noordelijk aan het kijken, Scandinavie spreekt me heel erg aan maar ik twijfel of dat qua prijs een beetje te doen is. Het is om te vieren dat ik mijn eerste opdracht binnen heb maar vind het ook weer zo overdreven om daar gelijk mijn complete verdiensten aan uit te geven.

St. Petersburg spreekt me op een of andere manier heel erg aan, maar ik heb er totaal geen ervaring mee en weet dus ook niet hoe het zit qua veiligheid, of het nog wel lekker toegankelijk voor Europese toeristen is tegenwoordig en of er wel voldoende Engels gesproken wordt. Iemand daar toevallig ervaring mee?

123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:42

Scandinavië ben ik van de zomer geweest en is écht heel erg duur. Je rekent voor een glas fris makkelijk 6 euro af op een terrasje, dus even borrelen of wat eten is echt niet leuk.

Ik zou naar Budapest/Praag/Warschau/Krakau vertrekken met dat budget. Mooie landen en genoeg te beleven. Mogelijk wel koud (ik was in januari in Praag en toen was het overdag soms -12) maar dat hangt er natuurlijk vanaf wanneer je gaat :j

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:45

Wij gaan vrijdag 23 december voor 4 dagen met de kerst naar Budapest ben erg benieuwd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:47

Jezzi schreef:
Scandinavië ben ik van de zomer geweest en is écht heel erg duur. Je rekent voor een glas fris makkelijk 6 euro af op een terrasje, dus even borrelen of wat eten is echt niet leuk.

Ik zou naar Budapest/Praag/Warschau/Krakau vertrekken met dat budget. Mooie landen en genoeg te beleven. Mogelijk wel koud (ik was in januari in Praag en toen was het overdag soms -12) maar dat hangt er natuurlijk vanaf wanneer je gaat :j

Praag ben ik al geweest, en Budapest trekt me niet per se heel erg op een of andere manier. Warschau en Krakau staan wel op het lijstje maar ben er toch niet razend enthousiast over. Ben echt enorm kieskeurig, vooral omdat ik met een klein budget eigenlijk het liefst de halve wereld over zou willen vliegen. Ben nu weer een aanbieding voor retour Toronto tegengekomen voor 330 euro en ik ga me dan gelijk afvragen of het niet leuk is om dan gewoon een paar dagen naar Toronto te gaan...

123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:50

Mocht je nog geen eetplannen hebben, probeer dan een van de dagen te reserveren bij Zeller Bistro. Ontzettend lekker eten recht van het land, wijnen die de vader van de eigenaar maakt, goede sfeer en een hele gezellige bediening :)

Verder zit er bij het Vissersbastion een antiek tentje waar ze héérlijke taart verkopen: Ruszwurm. Het lijkt vrij toeristisch omdat het tussen de souvenirwinkels zit, maar is echt nog een oase van rust.

En Emma als je de kans hebt om even Europa uit te gaan, óók heerlijk! Je mag je eerste opdracht best groot vieren toch :Y) Heb je al met skyscanner gezocht naar wat goedkoop is de dagen die je wilt gaan?

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:51

Ja, met Skyscanner heb ik dus goedkoop Toronto gevonden.. Directe vlucht voor maar 330 retour. Kan het eigenlijk niet verantwoorden tegen mezelf om niet te gaan, maar aan de andere kant is het zo veel geld...

123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:53

Je zou van dat bedrag inderdaad waarschijnlijk 2x een stedentrip binnen Europa kunnen maken, maar goed het is wel Canada natuurlijk :D Voldoet Toronto verder aan al je wensen?

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:56

Ja, absoluut. En kan denk ik wel een deel voor kerst vragen dus ben er eigenlijk wel uit. 27 januari ga ik weg als het goed is :')

_Ilsee_
Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:18

Haha de keuze was ineens snel gemaakt! Maar Toronto tof!

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 15:16

Emmaa_ schreef:
St. Petersburg spreekt me op een of andere manier heel erg aan, maar ik heb er totaal geen ervaring mee en weet dus ook niet hoe het zit qua veiligheid, of het nog wel lekker toegankelijk voor Europese toeristen is tegenwoordig en of er wel voldoende Engels gesproken wordt. Iemand daar toevallig ervaring mee?


St. Petersburg is prima veilig en prima toegankelijk. De meest toegankelijke stad van Rusland eigenlijk. Veel te zien, veel te doen en hartstikke anders dan andere Europese steden. Er wordt redelijk Engels gesproken, en je kunt je altijd met handen- en voetenwerk redden. Verder het binnenland van Rusland in, spreekt men geen Engels meer.

Let er wel op dat je op tijd een visum aanvraagt! :)

Ansofie_
Berichten: 627
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Balen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 13:28

Emmaa_ schreef:
Wat zijn volgens jullie de leukste steden om in je eentje rond te dwalen? Mag best een beetje "off the beaten track" zijn.. Scandinavie spreekt me heel erg aan maar de prijs houdt me een beetje tegen. Wil eigenlijk voor vlucht + transfer + accommodatie niet meer dan 250 euro kwijt zijn, en dat is echt als ik 4 dagen kan. Accommodatie is in dit geval een hostel dus geen luxe hotels.


Ik ben 2 weken geleden in mijn eentje voor 4 dagen naar Polen gegaan. Was op donderdagmiddag aangekomen in Krakau, zaterdagmiddag de trein genomen naar Warschau en zondagavond teruggevlogen.
Doe vaker per jaar een citytrip, maar dit was mijn eerste keer alleen en is mij bijzonder goed meegevallen!
Absoluut geen ongemakkelijk gevoel gehad in de stad. Ben nog nooit zo veel aangesproken geweest op straat omdat mensen de weg ed wouden vragen, dus ze bezien je echt als een local en niet als een toerist.
(hun engels is alleen niet altijd even goed)

Vond zelf Krakau heel leuk en echt een mooie stad, Warschau was ik iets minder fan van (ook bewust minder tijd voor gerekend) maar wel blij dat ik het meegenomen heb.
Op vrijdag ben ik vanuit Krakau naar Auschwitz geweest wat ik echt een 'leuke' ervaring vond, althans dat wou ik zeker doen nu ik er zo dicht bij was. Ik had 4 dagen genomen -1 dag auschwitz en vond dat voor mezelf wel genoeg.

Prijzen zijn echt zeer gunstig, ik had in beide steden in een appartement geslapen die echt heel prima waren en goed betaalbaar!

Not a thing comes from nothing!
Je weet nooit wat de toekomst zal brengen!
www.teamswedon.com

Fitzroy
Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:22

Ik ben in veel steden geweest maar specifiek op stedentrip alleen 2 x naar Londen en Parijs. Ondanks dat ik altijd beweer dat ik niet zo van steden hou hebben we toch wel veel steden bezocht.

Mijn toppers: San Francisco, Las Vegas, Oslo en Athene.
Verder nog geweest in Antwerpen, Salzburg, Innsbrück, Düsseldorf, Denver, Los Angeles en Miami.

Op mijn wishlist staan nog Venetië en Wenen maar iedere keer schrik ik zo van de kosten van een stedentrip dat ik toch liever gewoon op vakantie ga.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:42

Dan heb je met Londen, Parijs, Venetië en Wenen ook wel vrij dure steden te pakken :j Oost Europa is ook prachtig en een stuk betaalbaarder. Verder op reis gaan buiten de vakanties/feestdagen en vliegen met budgetmaatschappijen :)

Fitzroy
Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:49

Oost Europa trekt me echt totaal niet. En je gaat uiteindelijk voor de lol toch?

O, Singapore ben ik ook nog een week geweest. Dat vond ik ook een erg leuke stad.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

daffieduck83
Berichten: 1744
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:00

Wenen en Venetië zijn eventueel nog wel te combineren met een langere vakantie. Aantal jaar geleden was ik in Tsjechië op vakantie geweest en vanuit daar toen een dagtrip naar Wenen gemaakt. (Wenen was ongeveer 1 uur met de auto vanaf mijn gewone bestemming.) Venetië is te combineren met het noorden en midden van Italië.

De truc is dansen op de gulden middenweg, dat red ik nog maar net.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: idion, Nannetje7 en 74 bezoekers