Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
AmyJamess
Berichten: 2106
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:45

Foaly schreef:
Maastricht is leuk, Valkenburg zou ik overslaan. Grotten heb je in Maastricht ook, en verder is Valkenburg niet veel aan :o


Daar was ik eigenlijk al een beetje bang voor dat er verder niet veel in valkenburg te zien zou zijn.


Domi_94 schreef:
AmyJamess schreef:
Door de corona is mijn srprs.me vakantie geannuleerd.
Maar aangezien ik toch nog weg wil een paar dagen maar liever niet wil vliegen zoek ik een leuke stad om naar toe te gaan in ons eigenlandje of in duitsland.
De volgende steden ben ik al geweest:
Rotterdam
Denhaag/scheveningen.

Wat me leuk lijkt om heen te gaan:
Utrecht
Valkenburg
Maastricht
Dresden (DE)

Nou ben ik benieuwd of jullie nog leuke steden hebben en of wat jullie van de bovenste steden vinden :)


Dresden is wel een stukje langer rijden vanuit Hengelo. Zou Hamburg een optie voor jullie zijn? Is toch wat dichter bij huis.
Maastricht & Valkenburg kun je prima in een tripje combineren :)


Hamburg is zeker ook een optie! Bedankt voor de tips! Valkenburg en maastricht combineren is ook een goede optie.

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28


_KimmeL
Berichten: 201
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: In 't Zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:05

AmyJamess, ik kom uit de regio en zou Valkenburg en Maastricht inderdaad combineren.

Nu de zon/zee/strand vakantie niets meer gaat worden, willen we een paar dagen cultuur gaan snuiven in Normandië, Frankrijk. Het idee is een hotel te pakken in de buurt van Caen, en van daaruit de (oorlogs)bezienswaardigheden te gaan bezoeken.

Er is zoveel dat ik me af vroeg of hier iemand tips/do's/don'ts heeft voor dit gebied? :)

E4D
Berichten: 481
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:00

Ik ben benieuwd wie er hier sinds de corona uitbraak naar (buitenlandse) steden geweest zijn, via welk vervoersmiddel (vliegtuig, trein, auto) en hoe dat bevallen is?

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:50

Ik ben net terug uit Noord-Frankrijk, en alle kleinere steden vond ik prima te doen. Lekker met de auto, dat doe je binnen een paar uurtjes :j

En wat betreft Dresden en Hamburg: allebei hartstikke leuk! Heb jarenlang in Hamburg gewoond, maar vind Dresden ook echt supermooi. Bremen en Leipzig zijn ook leuk, maar wel een beetje kleiner.

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:16

Het ligt hier al een tijdje stil maar wellicht dat er toch nog iemand reageert.

Ik wil samen met een vriendin in april naar krakau. Dit tripje stond eigenlijk in 2020 al gepland maar toen begon net alles rondom corona.

Nu ben ik een enorme angsthaas wbt vliegen en maak ik mij waarschijnlijk druk om niks.
Zouden jullie nu, gezien de situatie in Oekraïne, naar Krakau vliegen ?

Exitium
Berichten: 7110
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:24

Corona is een groter risico dan de oorlog daar, je komt niet in de buurt van de Oekraïense grens

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:41

Ik heb net geboekt voor Hongarije en Slowakije. Dus ja, ik zou het wel aandurven. Hoe verstandig het is.. dat is weer wat anders :P

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:45

desi92 schreef:
Het ligt hier al een tijdje stil maar wellicht dat er toch nog iemand reageert.

Ik wil samen met een vriendin in april naar krakau. Dit tripje stond eigenlijk in 2020 al gepland maar toen begon net alles rondom corona.

Nu ben ik een enorme angsthaas wbt vliegen en maak ik mij waarschijnlijk druk om niks.
Zouden jullie nu, gezien de situatie in Oekraïne, naar Krakau vliegen ?

Ik zou het niet doen. Ik vind de situatie rond p te onvoorspelbaar

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

E4D
Berichten: 481
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:48

Ik zit dus ook wel een beetje met dezelfde situatie als desi92. Ik ben zelf al een tijdje aan het kijken naar zomervakanties (juli/augustus) maar ben erg huiverig om te boeken i.v.m. de hele situatie rondom Oekraïne en Rusland. Ik zou b.v. naar Ohrid, Noord-Macedonië willen en daar liggen wel een paar landen tussen maar het kan allemaal zo snel gaan...
Een andere optie zou zijn Budva in Montenegro of Lesbos dat ligt iets verder weg maar scheelt niet veel. Lesbos is dan wel weer een eiland maar weet niet hoe dat met vluchtelingen gaat. Het voelt dan veiliger om een vakantie verder weg te boeken naar bv Spanje of Portugal maar dat kan ik (zoals het er nu naar uitziet) niet betalen. Net als Italië en andere bestemmingen van Griekenland.

Daarnaast zou ik in de meivakantie misschien wel naar Lissabon en Porto qua stedentrip willen. Dat zouden dan 5dagen zijn maar dat is nog enigszins te betalen voor mij.

Het is heel erg vroeg maar het lijkt mij leuk om dit jaar oud en nieuw te vieren in het buitenland met een groepsreis. 4dagen Rome spreekt mij heel erg aan. Heeft iemand ervaring met het bezoeken van Rome in de winter?

Exitium
Berichten: 7110
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:57

Ben vijf jaar terug half december in Rome geweest en heb daar eigenlijk continu zonder jas rondgelopen. Was een graad of zestien met zon. Vier dagen is wel het minimale wat mij betreft, er is zoveel te zien daar :)

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 15:20

Jeetje dit topic is lang geleden! Maar nu hij toch naar boven komt... Even tips gevraagd!

Ik ga in mei weer met mijn moeder op stedentrip (jaarlijks uitje samen, nu helaas al 2 jaar niet geweest..).
Dit keer gaat de reis naar Edinburgh! Zijn er hier nog tips? We zitten eraan te denken om een dagexcursie naar Loch Ness en Glencoe enzo te maken, meer mensen daar een dagtrip van gemaakt? Lijkt me wel vrij pittig; een excursie van 12 uur...

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 15:33

E4D schreef:
Ik zit dus ook wel een beetje met dezelfde situatie als desi92. Ik ben zelf al een tijdje aan het kijken naar zomervakanties (juli/augustus) maar ben erg huiverig om te boeken i.v.m. de hele situatie rondom Oekraïne en Rusland. Ik zou b.v. naar Ohrid, Noord-Macedonië willen en daar liggen wel een paar landen tussen maar het kan allemaal zo snel gaan...
Een andere optie zou zijn Budva in Montenegro of Lesbos dat ligt iets verder weg maar scheelt niet veel. Lesbos is dan wel weer een eiland maar weet niet hoe dat met vluchtelingen gaat. Het voelt dan veiliger om een vakantie verder weg te boeken naar bv Spanje of Portugal maar dat kan ik (zoals het er nu naar uitziet) niet betalen. Net als Italië en andere bestemmingen van Griekenland.

Daarnaast zou ik in de meivakantie misschien wel naar Lissabon en Porto qua stedentrip willen. Dat zouden dan 5dagen zijn maar dat is nog enigszins te betalen voor mij.

Het is heel erg vroeg maar het lijkt mij leuk om dit jaar oud en nieuw te vieren in het buitenland met een groepsreis. 4dagen Rome spreekt mij heel erg aan. Heeft iemand ervaring met het bezoeken van Rome in de winter?


Begin november naar Rome geweest. Toen was het heerlijk weer. We zaten -oke met terrasverwarmer- lekker buiten te lunchen. Ook leuk is dat erg veel op wandelafstand van elkaar ligt.

Don't take anything for granted

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 15:34

cindyy_1993 schreef:
Jeetje dit topic is lang geleden! Maar nu hij toch naar boven komt... Even tips gevraagd!

Ik ga in mei weer met mijn moeder op stedentrip (jaarlijks uitje samen, nu helaas al 2 jaar niet geweest..).
Dit keer gaat de reis naar Edinburgh! Zijn er hier nog tips? We zitten eraan te denken om een dagexcursie naar Loch Ness en Glencoe enzo te maken, meer mensen daar een dagtrip van gemaakt? Lijkt me wel vrij pittig; een excursie van 12 uur...


Deze volg ik ook! Edinburgh heeft ook mijn interesse. De zoon en schoondochter zijn er geweest en die vonden het echt de moeite.

Don't take anything for granted

Faringo
Berichten: 8134
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 16:20

Ja ik heb tijdens de stedentrip naar Edinburgh die tour gedaan naar de highlands. Lange dag maar absoluut de moeite waard. Je zit vooral veel in de bus maar er zijn ook voldoende mogelijkheden om de benen te strekken tussendoor en de omgeving is absoluut geen straf om vanuit de bus te bekijken.
Edinburgh zelf is echt een hele mooie stad en wat ik vooral fijn vond ik dat alles relatief makkelijk aan te lopen is. Wij waren er begin december dus alles al in kerstsfeer. Wij hebben het kasteel bezocht en vooral heerlijk rondgestruind.

Zelf ga ik over ruim een maandje met een vriendin naar Valencia. Geen concrete plannen daar behalve op de fiets de stad verkennen. Lekker winkelen, terrasje pakken en doen waar we zin in hebben op dat moment.

Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 16:21


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

E4D
Berichten: 481
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:06

Exitium schreef:
Ben vijf jaar terug half december in Rome geweest en heb daar eigenlijk continu zonder jas rondgelopen. Was een graad of zestien met zon. Vier dagen is wel het minimale wat mij betreft, er is zoveel te zien daar :)



Bedankt voor het delen van je ervaring! De organisatie gaat deze reis helaas niet meer aanbieden naar Rome. Dat vind ik wel erg jammer. :\

De andere reizen met kerst en oud en nieuw gaan vooral naar België of Antwerpen 4dagen en Gent 3dagen of Praag 5dagen.
Antwerpen ben ik al eens eerder geweest, wel 10jaar geleden maar ik wil het liefst nieuwe plekken zien. Gent lijkt me misschien wel leuk maar ik had mijn zinnen gezet op Rome. Praag zou misschien ook wel leuk zijn maar dat is dan weer ontzettend duur voor 5dagen. (Ik weet het kerst en oud en nieuw zijn nog heel ver weg maar dan weet ik waarvoor ik mijn geld moet sparen. :$ )
Ervaringen met bovenstaande bestemmingen zijn welkom en hoor ik graag. :j

Van 2-15mei heb ik Meivakantie dus dan zou ik misschien ook wel weg willen maar dan word er qua (groep) reizen helaas niks betaalbaars aangeboden en aangezien mijn vriendinnen en vrienden in de meivakantie meestal niks ondernemen qua reizen heeft het wel mijn voorkeur om met een groep te gaan. Naar Portugal bieden ze wel leuke reizen maar alles is zo ontzettend duur geworden, ik kan dat gewoon niet betalen. Vooral niet als ik meerdere keren in het jaar wil... -O-


Bij de persconferentie zijn veel versoepelingen doorgevoerd per woensdag 23maart waaronder de inreisbeperkingen van Nederland. Hoop dat Europa en andere landen snel zullen volgen. Maar ben tegelijkertijd ook benieuwd of de situatie van Rusland en Oekraïne ook nog invloed zal hebben op de reisbranche...

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:50

cindyy_1993 schreef:
Jeetje dit topic is lang geleden! Maar nu hij toch naar boven komt... Even tips gevraagd!

Ik ga in mei weer met mijn moeder op stedentrip (jaarlijks uitje samen, nu helaas al 2 jaar niet geweest..).
Dit keer gaat de reis naar Edinburgh! Zijn er hier nog tips? We zitten eraan te denken om een dagexcursie naar Loch Ness en Glencoe enzo te maken, meer mensen daar een dagtrip van gemaakt? Lijkt me wel vrij pittig; een excursie van 12 uur...

Zou ik dus niet doen maar ik heb ook een wat afwijkende kijk op dit soort dingen. Ik ga namelijk met de boot en eigen auto.

Ik zou dan gewoon een paar dagen die kant op rijden en er op je gemakje rond kijken.
Ik snap dat gejakker nooit zo goed. Edinburgh is groot genoeg zonder dat soort uitspattingen en de omgeving van Nessie is de moeite waard om zelfs apart voor te gaan.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Exitium
Berichten: 7110
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:08

E4D schreef:
Exitium schreef:
Ben vijf jaar terug half december in Rome geweest en heb daar eigenlijk continu zonder jas rondgelopen. Was een graad of zestien met zon. Vier dagen is wel het minimale wat mij betreft, er is zoveel te zien daar :)



Bedankt voor het delen van je ervaring! De organisatie gaat deze reis helaas niet meer aanbieden naar Rome. Dat vind ik wel erg jammer. :\

De andere reizen met kerst en oud en nieuw gaan vooral naar België of Antwerpen 4dagen en Gent 3dagen of Praag 5dagen.
Antwerpen ben ik al eens eerder geweest, wel 10jaar geleden maar ik wil het liefst nieuwe plekken zien. Gent lijkt me misschien wel leuk maar ik had mijn zinnen gezet op Rome. Praag zou misschien ook wel leuk zijn maar dat is dan weer ontzettend duur voor 5dagen. (Ik weet het kerst en oud en nieuw zijn nog heel ver weg maar dan weet ik waarvoor ik mijn geld moet sparen. :$ )
Ervaringen met bovenstaande bestemmingen zijn welkom en hoor ik graag. :j

Is er een reden dat je per se met een reisorganisatie wil? Ben zelf meer van het zelf plannen van m'n reizen en dan boek ik daar hotels of B&B's omheen. Zelf geen ervaringen met de andere steden behalve weleens doorheen gereden (Gent) en vrienden bezocht (Antwerpen). Praag heb ik zelf al eens naar zitten kijken, maar is er (nog) niet van gekomen. Budapest is overigens ook een mooie optie richting het oosten :)

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:49

E4D schreef:
Exitium schreef:
Ben vijf jaar terug half december in Rome geweest en heb daar eigenlijk continu zonder jas rondgelopen. Was een graad of zestien met zon. Vier dagen is wel het minimale wat mij betreft, er is zoveel te zien daar :)



Bedankt voor het delen van je ervaring! De organisatie gaat deze reis helaas niet meer aanbieden naar Rome. Dat vind ik wel erg jammer. :\

Kun je niet gewoon zelf wat regelen, of wil je liever via een reisorganisatie vanwege alle corona-/Ruslandperikelen? Vlucht boeken (bijv. op Roma Fiumicino) en hotel/Airbnb boeken, meer hoef je eigenlijk niet te doen. Vanaf het vliegveld pak je zo de trein naar Roma Termini (gewoon de meute volgen). En dan lekker genieten. Ik ben opgeteld denk ik een paar maanden in Rome geweest en heb nog steeds niet alles gezien. Het is een geweldige stad, in elke tijd van het jaar! <3

E4D
Berichten: 481
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 09:58

@Exitium en @culaccino er zijn meerdere redenen dat ik liever met een reisorganisatie ga:
-Ik vind het heerlijk als alles voor me geregeld word, ook al gaan de kosten daarvan omhoog.
-Het reizen met een groep heeft voor mij een grote meerwaarde. Alleen wil ik niet en vrienden en vriendinnen willen niet, die gaan (standaard) met hun vriend. Heb 1vriendin gevraagd die single is of zij tijdens de meivakantie wil maar zij gaat de laatste jaren dan weer met een andere vriendin en hebben al afgesproken om samen naar Zuid Amerika te gaan.
-Met corona was er een geld terug garantie i.v.m. reisadvies en besmettingen. Het is niet nodig geweest maar ik kon wel makkelijk omboeken, ik zou eerst naar Kreta en heb later voor Tenerife gekozen. Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig zal zijn maar het is wel fijn om te weten en ik hoop dat ze iets soortgelijks zullen doen rondom de Rusland/Oekraïne situatie.

Boedapest wordt ook aangeboden als oud en nieuw reis net als Berlijn. Lijken me ook allebei leuke bestemmingen maar zijn beiden wel 5dagen dus dat zal wel snel oplopen in de prijs... Hard werken dit jaar en veel sparen. Ik weet in ieder geval waarvoor ik het doe. :j
Voordeel is wel dat ik met mijn leeftijd in meerdere leeftijdscategorieën pas. Ik heb wel een voorkeur maar bijna alle reizen voor kerst en oud en nieuw zou ik mee kunnen.

Weet iemand welke of de bestemmingen die ik op het oog heb (vooral Boedapest maar ook Gent en Berlijn) erg duur of juist budget vriendelijk zijn?

Exitium
Berichten: 7110
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 10:57

Hm, begrijpelijk. Ik ben zo ongeveer het omgekeerde, ga juist veel liever alleen zodat ik m'n eigen plan kan trekken en nergens van afhankelijk ben :+ Het omboeken e.d. is wel een ding als je alles zelf regelt inderdaad

Budapest is qua prijzen heel goed te doen, geldt sowieso wel voor veel Oost-Europese landen.

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 13:00

Ik zou inderdaad ook gewoon lekker alleen gaan en losboeken. Dan is het qua prijzen prima te doen. Mijn ervaring met groepsreizen is dat je bijna het dubbele kwijt bent. En Boedapest en Berlijn zijn beide 'simpele' steden om heen te gaan. Zou dan gewoon in een hostel gaan zitten. Dan heb je vrij snel aanspraak

Qua Edinburgh zou ik het ook zonde vinden om nog een halve dag in de bus te zitten. Dan zou ik echt mijn tijd alleen aan de stad besteden of een paar dagen extra gaan en een auto huren. Ben zelf ook met mijn moeder daar geweest en hebben in 8 dagen veel gezien (2 dagen edinburgh, loch lomond, glenfinnan, isle of skye.

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Herfstblad
Berichten: 744
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 11:13

Misschien leuk om dit topic omhoog te gooien? Ik ga 19 december naar Berlijn en dan door naar Praag!

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 11:19

Herfstblad schreef:
Misschien leuk om dit topic omhoog te gooien? Ik ga 19 december naar Berlijn en dan door naar Praag!

Oh ja, deze is er ook nog.

Niet meer aan gedacht maar net terug van een paar dagen Edinborough.
Voor wie daar heen gaat en denkt "even" het National museum of Scotland te doen, succes.... }>

Jij goede reis naar Berlijn en Praag.
Ga je met de trein?

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Herfstblad
Berichten: 744
Geregistreerd: 06-09-21

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 11:42

Is Edinburgh een aanrader om alleen heen te gaan? Ik moet toegeven ik heb niet zoveel met cultuur, geschiedenis. Ik ben nog altijd zoekende wat ik nu leuk vindt op een citytrip. Voor mij is dat denk ik toch meer de sfeer proeven, winkelen, mooie gebouwen, lekker eten en drinken.

Dankje wel! Ja, ik ga met de trein. Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cathalijne, Doubtless, Eliana, flavlip, mireilledons, mvdende, NadjaNadja, Tatjanaa en 71 bezoekers