Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 05:37

_sharonnn schreef:
Tanya schreef:
Hoi,
Nog mensen tips voor mij?
Ik wil eind oktober/begin november voor het eerst alleen op een citytrip.

Eisen: niet te duur, maximaal 4 dagen, ergens oostblok denk ik. Ik wil me er wel 3 dagen kunnen vermaken, dus niet té klein. Strand en uitgaan vind ik nu niet zo belangrijk aangezien ik alleen ga.

Ik ben qua oostblok al in Boedapest, Boekarest, Praag en verschillende steden in Polen geweest, dus die landen vallen af.

Wie heeft dé tip? :D


Zoek in het topic eens op Sofia :)

Grappig, die stond bovenaan het lijstje met opties :D


Sandyislief
Berichten: 2492
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 13:11

Riga?

Rienn
Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 15:44

In onze vakantie in Oostenrijk een bezoekje gebracht aan Innsbruck, maar dat vond ik wat tegen vallen. Wel een mooi oud centrum, maar ik werd er niet heel enthousiast van.

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

xxxmh
Berichten: 3458
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:37

Iemand een tip voor een hotel in Wenen? Is voor mijn ouders, ze willen graag wel met ontbijt.

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:01


xxxmh
Berichten: 3458
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:08

Iemand hier die wel eens in Rome geweest is en in het vaticaan? Ben met srprs.me in Rome beland en ik ga morgen naar het vaticaan. Nu las ik op internet over de kleding voorschriften. Nu heb ik wel een jurkje mee die net boven de knie komt, kan dit kwaad omdat er staat dat het onder de knie moet zijn. Ik heb hier natuurlijk geen rekening mee gehouden omdat ik niet wist waar ik heen ging..

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:39

Kan prima! Ik zou alleen wel echt vroeg gaan als je de sint Pieter wilt bezoeken. Na negen uur moet je echt lang wachten, ervoor gaat het een stuk sneller.
Vaticaanmuseum vond ik niets, veel te overdreven en te groot. Op den duur denk je oh alweer een beeldje. :+

xxxmh
Berichten: 3458
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:08

SdaphneS schreef:
Kan prima! Ik zou alleen wel echt vroeg gaan als je de sint Pieter wilt bezoeken. Na negen uur moet je echt lang wachten, ervoor gaat het een stuk sneller.
Vaticaanmuseum vond ik niets, veel te overdreven en te groot. Op den duur denk je oh alweer een beeldje. :+


Dankje! We hebben op internet gelukkig al tickets gekocht!

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 23:25

Tickets voor de kerk? Want de wachtrij is niet voor tickets, maar voor de beveiliging. Iedereen moet door poortjes en zijn tas door een scanner doen. Dat duurt zo lang.

In ieder geval veel plezier. Rome is echt een fantastische stad! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 05:57

Ik zou het er niet op wagen.. knieen en schouders bedekt is gewoon bedekken. Al is het maar uit fatsoen. Heb je geen broek bij? Anders even langs de h&m ofzo.

Je kan geluk hebben met je jurkje. Maar toen ik er was werd er iemand gewoon geweigerd omdat een stuk knie te zien was. En als je dan lang in de rij hebt gestaan is het beetje zonde van je tijd..

xxxmh
Berichten: 3458
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 07:56

We hebben tickets voor het museum dacht ik. Heb geen lange broek mee helaas.

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 07:57

Of zo’n omslagding kopen? Zou het er ook niet op wagen!

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:18

Ik heb echt niemand gezien die vanwege de kleding niet naar binnen mocht. En anders staan er langs de kant duizend straatverkopers met lange sjaals die je dan nog kunt kopen. Heel veel mensen gaan er ook heen op slippers en andere ongepaste kleding.

Vitas
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-11-17

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:35

Wij gaan over anderhalve week een weekend naar Milaan. Iemand nog tips? We hebben een auto op de luchthaven gehuurd en we willen waarschijnlijk een dag naar het Comomeer. Is dat een aanrader of zijn er nog andere suggesties. 1 dag in het centrum van Milaan lijkt ons genoeg. We willen dag 2 graag iets van de omgeving zien.

Chantalla
Berichten: 1420
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 08:24

Iemand hier ervaring met Sofia of Boedapest begin november? Ryanair heeft leuke aanbiedingen, maar ik twijfel een beetje om te gaan aangezien ik dan alleen zou gaan en het al vroeg donker is.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:16

Chantalla schreef:
Iemand hier ervaring met Sofia of Boedapest begin november? Ryanair heeft leuke aanbiedingen, maar ik twijfel een beetje om te gaan aangezien ik dan alleen zou gaan en het al vroeg donker is.


Ik ben in Sofia geweest afgelopen juni, misschien kan je even kijken in de berichten die ik geplaatst heb :)

Rock this day like there is no tomorrow

SavannahNx
Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:35

Ik ben gisteren teruggekomen vanuit Milaan. 3 dagen stedentrip. Was wel erg mooi maar erg duur allemaal plus vervelende aansmeer mensen die je van alles willen aansmeren en als je nee zegt dan voelen ze zich zo beledigd dat ze zeiden “do i look like a terrorist to you?!” Dus wel een beetje apart.

Voor het eerst gevlogen ook. Met RyanAir. Vond het zelf heel eng maar mn moeder die al meer had gevlogen zei dat dit qua opstijgen en landen de beste vlucht was ooit. Zonder gebonk en gehobbel.

Wij hadden het gewonnen via vakantieveiligen.

Zaten in een heel prima B&B hotel, wel 56 km van Bergamo Airport af en zonder transfer.. was een pittige reis naar het hotel en naar het centrum.

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Chantalla
Berichten: 1420
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:54

_sharonnn schreef:
Chantalla schreef:
Iemand hier ervaring met Sofia of Boedapest begin november? Ryanair heeft leuke aanbiedingen, maar ik twijfel een beetje om te gaan aangezien ik dan alleen zou gaan en het al vroeg donker is.


Ik ben in Sofia geweest afgelopen juni, misschien kan je even kijken in de berichten die ik geplaatst heb :)


Dankje. De steden zelf lijken me helemaal prima, maar alleen het feit dat het vroeg donker is dan en ik alleen over straat zou moeten houdt me wat tegen. Heb me nog nooit ergens echt onveilig gevoeld, maar ben dan ook nog nooit in het oosten geweest. Maar misschien zijn het wel verouderde vooroordelen..

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:40

Ik ben in januari in Sofia geweest en het was niet zozeer de vroege zonsondergang die mij gestoord heeft, maar de bizarre kou.. zelfs overdag was het heel ver onder het vriespunt, dus zou persoonlijk niet zo snel meer teruggaan in de winter :brr: :brr: :brr: Ik vond Sofia in ieder geval geen onveilig gevoel geven, maar ga ook niet om 10 uur nog over straat.. maar 7 of 8 uur zou wel gewoon moeten kunnen hoor, dan komen alle locals ook gewoon nog van het werk :j

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:09

Hoi hoi!

We hebben de volgende op de planning staan. Berlijn!
3 nachten daar, 3,5 dag in Berlijn. We zouden dit met de Kerst willen doen. Is dat dan leuk? Zijn winkels e.d. dan open? Of is het net als in NL alleen de woonboulevard enz? Ik hoor het graag van jullie :D

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:38

Ik zou iets eerder gaan, Duitsland is in de winter op z'n leukst als de kerstmarkten er zijn! En Duitsland is heel conservatief, hier is zelfs alles op zondag gewoon dicht, dus ik zou er niet vanuit gaan dat er veel te winkelen valt met Kerstmis.

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 23:25

Narya schreef:
Ik zou iets eerder gaan, Duitsland is in de winter op z'n leukst als de kerstmarkten er zijn! En Duitsland is heel conservatief, hier is zelfs alles op zondag gewoon dicht, dus ik zou er niet vanuit gaan dat er veel te winkelen valt met Kerstmis.


Dat is jammer... Eerder kunnen we helaas niet ivm werk. Wij zijn vrij met kerst tm 1 januari. Dus we moeten eigenlijk in die periode gaan als we willen gaan.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 04:53

Met kerst is alles dicht in Duitsland. Ook de kerstmarkten eindigen vaak al eerder, paar dagen of een week voor kerst.
Ik zou er niet vanuit gaan dat er dan winkels open zijn.

Rienn
Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:02

Wij waren vorig jaar in Düsseldorf en op de dag van kerstavond zijn we terug gegaan naar Nederland. Er was zeker nog wel kerstmarkt en alle winkels waren open. Hoe de dagen van 1e en 2e kerstdag waren, geen idee.

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:38

Chantalla schreef:
Iemand hier ervaring met Sofia of Boedapest begin november? Ryanair heeft leuke aanbiedingen, maar ik twijfel een beetje om te gaan aangezien ik dan alleen zou gaan en het al vroeg donker is.

Ik ga begin november ook een paar dagen in mijn eentje naar Sofia :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Babsiej, bonnielau, craiester, Gaby, Lian, Mariett, mvdende, NadjaNadja, Paulaa_, Sanne_zepp, xMaritt en 67 bezoekers