Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Lienepien95
Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:56

Het hoeft niet zo duur te zijn hoor! Via de vakantiediscounter kan je naar reykjavik voor 4 dagen inclusief vlucht voor 370 euro dacht ik. Hebben mijn vriend en ik laatst naar gekeken tenminste. :D

Edit: deze : http://www.vakantiediscounter.nl/ijsland/hoofdstedelijke_regio/reykjavik/hotel_cabin?country=ijsland&city=reykjavik&acconame=hotel_cabin&trip_duration_range=2-5&region=hoofdstedelijke_regio&transporttype=VL&accoid=ef1e71f0-8f5b-11df-a2df-001c42000009&boardingtype=LO&room=2_0_0&departureairport=BRU&departuredate=2017-04-18&live=true


eva1969
Berichten: 4024
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:12

Lienepien95 schreef:

Dat is ook wel zo, maar Reykjavik zelf vond ik niet zoveel aan, daar ben je in 1 dag wel uitgekeken, dus dan wil je toch graag al die peperdure excursies doen toch? En dan alles x2 .... katsjing.... helaas. Het eten en drinken is ook reteduur. Hotelgenoot bestelde een speciaalbiertje, gelukkig vroeg hij van te voren wat het kostte ... 35 euro. Een normaal biertje was een euro of 7 geloof ik. Je krijgt wel in alle restaurants gratis mineraalwater aangeboden en ze kijken je ook niet raar aan als je geen ander drinken besteld. Overigens viel ons wel op dat wij via het reisbureau hier in Nederland minder betaalde voor bijv. de walvissafari dan dat je daar ter plekke moest betalen, misschien ook nog een dingetje om naar te kijken.

Insta: ArtbyEvaRoeters

cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:22

Sinds 2013 ga ik ieder jaar met mijn moeder op stedentrip :)
Ik ben tot nu toe heel kort in Parijs (paar dagen Disneyland + 1 dagje naar Parijs) en Venetië (Op de camping in Kroatië, 1 dagje met de boot overgestoken naar Venetië) geweest..
En heb naar onderstaande steden een uitgebreide citytrip gedaan:
Londen (2013)
Rome (2014, mooiste stad die ik tot nu toe gezien heb.. <3)
Istanbul (2015)
Barcelona (2016)..

Dit jaar hebben wij 4 dagen Athene geboekt :D Iemand daar nog tips voor?

Verder staan er nog genoeg steden op mijn lijstje..
Praag, Boedapest, Madrid etc. etc... Oh en ik zou heel graag een keer naar Pompeï en Auschwitz (Krakau) willen..!

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:30

Wat vond je van Istanbul? Die staat ook nog op mijn wishlist :j

Pompeii vond ik een aanrader, maar na een volle dag daar had ik het ook wel gehad. Wij hebben het toen gecombineerd met een dag Napels, vervolgens doorgereisd naar Rome.
Over twee weken vertrek ik naar Berlijn voor 4 dagen en voor mei is inmiddels Budapest geboekt, dit keer wat langer dan vorig jaar, we gaan maar liefst 5 nachten/6 dagen :D

cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:34

Istanbul was ook zeker een aanrader! Wij hadden alleen net mazzel.. Een maand terug en toen begonnen de aanslagen.. Weet niet of het nou verstandig is om er nu heen te gaan. Maar als het weer rustig is is het zeker een stad om aan te raden!

Misschien inderdaad een idee om Pompeii te combineren met Napels en wellicht Rome.. Rome wil ik toch ooit weer eens naar terug, heb tenslotte een muntje in de fontein gegooid :')

Berlijn staat ook nog steeds op de wishlist..! Staat alleen wat minder bovenaan omdat het voor mijn idee wat 'dichterbij' is.. Maar hoor daar ook heel goede dingen over :)

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:17

Ik ben ook twee keer in Rome geweest inmiddels, met een muntje in de trevi natuurlijk, en er blijft altijd genoeg te zien. Kan het dus ook zeker aanraden om nog eens terug te gaan :)

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:57

Wij gaan deze maand nog naar Barcelona met vrienden, voor €217 3 nachten hotel incl vlucht!! Heb er zin in. Iemand nog tips?

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:59

Ik vond Barcelona heel mooi. Was wel ontzettend blij dat ons hotel in het centrum zat want toen wij er waren was het echt onmogelijk heet (midden in de zomer) en flinke afstanden wandelen was echt niet ideaal.

Heb evt wel een super fijn restaurant tipje voor je, heb daar echt heeeerlijk gegeten.

123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:13

Eten bij La Castanya :)) Zit vlak achter de ramblas, maar is totaal niet toeristisch. Tapas met een moderne twist.

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:15

Jezzi: Istanbul is echt prachtig! <3 Mijn man heeft er gewoond, en ik was er dan ook regelmatig te vinden.

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:00

Emmaa_ schreef:
Ik vond Barcelona heel mooi. Was wel ontzettend blij dat ons hotel in het centrum zat want toen wij er waren was het echt onmogelijk heet (midden in de zomer) en flinke afstanden wandelen was echt niet ideaal.

Heb evt wel een super fijn restaurant tipje voor je, heb daar echt heeeerlijk gegeten.


Tips zijn altijd welkom!! Wij hebben 2 dagen de hop on hop off bus geboekt incl entree sagrada. Wij zitten met ons hotel in n zijstraatje van t ramblas, volgens zeggen centraal gelegen.


Jezzi schreef:
Eten bij La Castanya :)) Zit vlak achter de ramblas, maar is totaal niet toeristisch. Tapas met een moderne twist.


Die ga ik noteren!! Ga ff googlen waar t zit. Ik zie net dat t nog geen 300 meter bij ons hotel vandaan zit.

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:08

Wij hebben echt heerlijk gegeten bij Le Beso y La Luna. Zit smak in het centrum maar op een pleintje waar het op een of andere manier vrij rustig is. Wij zaten er midden in de zomer en echt heerlijk gegeten voor een prima prijs.

123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:53

Ga vooral als je binnenkomt meteen links aan de bar zitten. Dan bereiden ze de gerechten voor je neus :j


Verder hebben we mega lekker gebrunched bij El Petit Princep, Alsur Cafe en Federal Cafe :)
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 03-05-20 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek link naar Instagram verwijderd

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 16:51

oehhhh dit word n vreselijk fout weekend voor de kilo's hahaha

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

Kikka
Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:02

Oeh, leuk! Dol op stedentripjes <3

Geweest
- Londen
- Parijs
- Berlijn, Keulen, Hamburg (Berlijn en Hamburg vind ik ontzettend leuk, Keulen minder)
- Barcelona, Valencia, Sevilla, Cordoba (Spanje <3)
- Lissabon
- Gdánsk (via Srps.me)
- Istanbul (mooiste stad op aarde :+:)
- Antwerpen, Brussel, Gent
- Sofia (dat is best wel stom)

Hoog op mijn verlanglijstje
- New York
- Reykjavik
- Porto
- Krakau
- Stockholm

Maar het volgende tripje gaat naar (Palma de) Mallorca, geen wereldstad, maar volgens mij ook leuk, zolang je wegblijft van de supertoeristische gebieden.

Zijn jullie low-budget citytrippers? Of gaan jullie helemaal los?

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 07:43

Kikka schreef:
Oeh, leuk! Dol op stedentripjes <3

Geweest
- Londen
- Parijs
- Berlijn, Keulen, Hamburg (Berlijn en Hamburg vind ik ontzettend leuk, Keulen minder)
- Barcelona, Valencia, Sevilla, Cordoba (Spanje <3)
- Lissabon
- Gdánsk (via Srps.me)
- Istanbul (mooiste stad op aarde :+:)
- Antwerpen, Brussel, Gent
- Sofia (dat is best wel stom)

Hoog op mijn verlanglijstje
- New York
- Reykjavik
- Porto
- Krakau
- Stockholm

Maar het volgende tripje gaat naar (Palma de) Mallorca, geen wereldstad, maar volgens mij ook leuk, zolang je wegblijft van de supertoeristische gebieden.

Zijn jullie low-budget citytrippers? Of gaan jullie helemaal los?

De basis is voor ons low budget, oftewel, we gaan in op aanbiedingen.

Zo boekte ik een trip naar schotland voor 200 pp en kreeg ik in de sideline een reklame van trivago met een prijs voor datzelfde hotel a 100 per kamer per nacht! Saillant detail: in die 200 euro zat dus ook de bootreis met eigen auto, naast 3 overnachtingen in goede hotels in Schotland!!

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:17

Ik doe hetzelfde als ikke. Als ik ergens naartoe wil kijk ik eerst waar ik een aanbieding voor kan vinden of welke richting vluchten heel goedkoop uitvallen op het moment dat ik wil. Vanaf daar ga ik verder plannen en uitzoeken of het mogelijk is low-budget te gaan op de plek waar ik naartoe wil. Zo weet ik dat ik wellicht heel goedkoop naar Scandinavie kan, maar dat de leefkosten daar erg tegen zullen vallen en dat ik dat dus beter kan laten als ik niet zo'n groot budget heb.

_KellyAV
Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:43

Ook ik ben dol op stedentripjes!
Vaak ga ik toch wel 1 of 2 keer per jaar. Dit jaar nog niets gepland, maar dat gaat wel komen. En ik ga ook vaak uit van aanbiedingen :j

Misschien ga ik volgend weekend naar een stad in België, gewoon even een weekendje weg, niet te ver maar toch een ander land. Verder willen mijn vriend en ik regelmatig een weekend weggaan, naar een stad die te doen is met de auto. Maar daar is nog geen planning voor.

Verder ben ik in de volgende steden geweest:
Londen
Parijs
Praag
Boedapest
Milaan
Krakau (Auschwitz)

Edit: ik zeg net dat ik dit jaar nog niet geweest ben, maar ik ben begin januari naar Krakau geweest :)

♥♥♥♥♥

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:30

Leuk topic! In heb inmiddels al best wat steden in Europa gezien, ook omdat ik in 2015 ben wezen Interrail'en! (Erg aan te raden als je meerdere steden wilt bezoeken) Onze reis was:
• München - Ljubljana - Budapest - Wenen - Warschau - Praag - Berlijn

Buiten dat nog geweest in:
- Brugge
- Parijs
- London
- Albufeira
- Venetië
- Rome
- Plitvice in Kroatië
- Meerdere steden in Spanje
- Meerdere steden in Italië
( - Meerdere steden in de Filipijnen, maar dat is niet echt een stedentripje :P )

En volgens mij vergeet ik nog de helft nu :+

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:05

mOamm schreef:
Dat klinkt inderdaad wel als een leuke stad! Maar €900 pp behoorlijk duur :(
Ik ga kijken naar aanbiedingen. Wellicht dat ik wat kan vinden!

Prijzen voor vluchten naar Barcelona/Rome of andere Spaanse steden vallen me tot nu toe ook tegen..


Ik heb een vlucht voor nog geen 100 euro, was bij de voordeelweken van Transavia.
Ik zou het een tijdje in de gaten houden, het kan per week nog wel wisselen.

Heb nog niet gekeken maar meen dat Kras voordeelweken heeft.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:13

Ik scan wel op goedkope vluchten (skyscanner, klm, ryanair, easyjet, wizzair) en een goedkoop verblijf (booking of airbnb). Maar let vervolgens tijdens de stedentrip zelf niet op een drankje/ijsje meer of minder :-) Tuurlijk weet je wel dat bepaalde regio's goedkoper zijn (bijv oost europa) en bepaalde regio's duurder (bijv scandinavië).

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:33

Jezzi schreef:
Ik scan wel op goedkope vluchten (skyscanner, klm, ryanair, easyjet, wizzair) en een goedkoop verblijf (booking of airbnb). Maar let vervolgens tijdens de stedentrip zelf niet op een drankje/ijsje meer of minder :-) Tuurlijk weet je wel dat bepaalde regio's goedkoper zijn (bijv oost europa) en bepaalde regio's duurder (bijv scandinavië).

En dan maakt het nog uit waar je precies naar toe gaat. Lokaal en regionaal kunnen de prijzen behoorlijk verschillen.
We hebben weleens in een achterafhoekje van een zeer toeristische regio spot goedkoop en goed gegeten.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:51

Klopt zeker. Maar als ik dan op reis ga wil ik niet hoeven tellen of het daar wel allemaal uitkomt qua geld, ik zorg voor genoeg 'zakgeld' om het maar zo even te zeggen. Als ik weet dat het budget niet heel ruim is, dan zorg ik liever voor een goedkope vlucht + hotel of een reis naar een goedkopere regio/land.

Dilayla
Berichten: 363
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Steenokkerzeel, België

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:23

Ik ben misschien een beetje een rare erin maar ik heb eigenlijk de leukste citytrip gehad als ik enkel op de prijs lette.... Zo zijn we met 2 personen 4 dagen naar Warschau geweest inc. Vluchten en een net 3 sterrenhotel voor maar 48€....
Eenmaal daar ga ik zeker niet lopen beknibbelen op wat ik uitgeef....

We zijn naar
Boedapest (leuke stad, heerlijke pannenkoeken gegeten daar, stom genoeg is dat al een reden om terug te gaan)
Warschau
Parijs
Newcastle
Oberhausen
Istanbull geweest.
Ook in eigen en buurland gaan we vaak een weekendje/midweekje weg (BE: oostende, Brugge, Gent, Antwerpen, Mechelen, Leuven, Hasselt. NL: Den Haag, Scheveningen, Amsterdam, Arnhem, Lelystad en binnenkort hebben we texel nog in de planning staan en een weekendje Maastricht....

Op mn whislist staat nog Litouwen, New York, Las Vegas, Zwitserland (rond de studio's van freddy mercury) maar ook Dubai

Black Flame Arabians

Dilayla-Vesterika Endurance - K1 - 120 goedgekeurde wedstrijd KM
Ayaat ibn AJ Rafiq Show

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:32

Kikka schreef:
Oeh, leuk! Dol op stedentripjes <3

Geweest
- Londen
- Parijs
- Berlijn, Keulen, Hamburg (Berlijn en Hamburg vind ik ontzettend leuk, Keulen minder)
- Barcelona, Valencia, Sevilla, Cordoba (Spanje <3)
- Lissabon
- Gdánsk (via Srps.me)
- Istanbul (mooiste stad op aarde :+:)
- Antwerpen, Brussel, Gent
- Sofia (dat is best wel stom)

Hoog op mijn verlanglijstje
- New York
- Reykjavik
- Porto
- Krakau
- Stockholm

Maar het volgende tripje gaat naar (Palma de) Mallorca, geen wereldstad, maar volgens mij ook leuk, zolang je wegblijft van de supertoeristische gebieden.

Zijn jullie low-budget citytrippers? Of gaan jullie helemaal los?


Is Gdánsk een aanrader? Ik had er nog nooit van gehoord tot ik op de fb van srps.me zag dat heel veel mensen daarnaartoe gingen :D

Mijn grote trots Dionysos (v. Spielberg) 27/5/2008 - 25/7/2013


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ellen05, GrapeshotBot, Ies_, JoT, leenleen11, Suliko, tesseke, xxmichellexx en 63 bezoekers