Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
xxxmh
Berichten: 3458
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:03

Foaly schreef:
Ik vlieg volgende week naar Lissabon :D Iemand nog tips?


Sintra
Aquarium is wel leuk als het wat slechter weer is.
Belem
Tram 28
Strand in Cascais.

♡ Summer ♡
B+11 L1+3


countrygirl
Berichten: 1493
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:09

Foaly schreef:
Ik vlieg volgende week naar Lissabon :D Iemand nog tips?


Hoi! Ja, Lissabon is een gewéldige stad! Het Jeronimo klooster + bijbehorende kerk, dat staat in Belem. Het park is erg mooi, je kunt pasteis de Nata eten, het monument van de zeevaarders staat er recht tegenover, en ook de Tor van Belem is op loopstand. Voor het monument is een heel mooi mosaïek van alle werelddelen.

Het kasteel van Sao Jorge is supermooi met geweldige uitzichten, de oude stadswijk Alfama moet je gezien hebben, met het trammetje lijn 28 gaan! Pas wel op voor zakkenrollers op dat lijntje, wat het is berucht.
Lissabon is absoluut geen criminele stad maar zakkenrollers zijn er wél op die lijn.

Als je van grote luxe winkelcentra houdt: het Vasco de Gama is de mooiste, vinden wij ;-))

Het handelsplein, praça de Commercio (aan de Taa) is heel gezellig, de bijbehorende winkelstraat is 1 van de mooiste van Lissabon. Ook kun je overal heel goed eten in de binnenstad. Er is een lift, de Santa Justa, gebouwd door een leerling van Eiffel. Je ziet 'm daar vanzelf.

Wij wonen ruim 100 km. onder Lissabon (Melides) en komen er wel vaker.

Wens je heel veel plezier, geniet!

PORTUGAL: Zin in een zonnige vakantie??
Rijden op 'n Tennessee Walker of 'n Lusitano? Het kan!
http://www.sonhocabana.nl

Marieke_963
Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:07

Ik kom dit topic even omhoog schoppen :7

In februari zijn we van plan om met een groep meiden (allemaal studenten) naar Bulgarije te gaan. We vliegen op Sofia, en willen daar eerst een dag of 3 blijven, om vervolgens nog 2 dagen naar Plovdiv te gaan. Zijn er hier nog mensen met tips? Waar wel / niet heen? Goedkope hotels? Alles is welkom, haha :)

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0

purny
Berichten: 27383
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:33

Berlijn is leuk en geweldig. Luchthaven tegel ligt ongeveer een uurtje van de stad af.
Zus en ik willen volgend jaar 5 daagjes Krakau doen. Hoeveel zloty heb je ongeveer nodig per dag?
O en er is nog een York. Maar dan in Pennsylvania. Ook een mooi stadje

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:45

Wij gaan begin januari een aantal dagen naar Londen, nog tips voor welke wijken leuk zijn qua hotels? :)

countrygirl
Berichten: 1493
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:42

Foaly schreef:
Ik vlieg volgende week naar Lissabon :D Iemand nog tips?


En hoe is Lissabon je bevallen? Denk dat je genoeg tips hebt gekregen hier, was eigenlijk wel benieuwd!
Mooi weer had je zeker?

PORTUGAL: Zin in een zonnige vakantie??
Rijden op 'n Tennessee Walker of 'n Lusitano? Het kan!
http://www.sonhocabana.nl

_KellyAV
Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:15

purny schreef:
Berlijn is leuk en geweldig. Luchthaven tegel ligt ongeveer een uurtje van de stad af.
Zus en ik willen volgend jaar 5 daagjes Krakau doen. Hoeveel zloty heb je ongeveer nodig per dag?
O en er is nog een York. Maar dan in Pennsylvania. Ook een mooi stadje


Ik ben met een vriendin geweest, 4 dagen en we waren volgens mij iets van 100 euro pp kwijt! Dat was voor alle dagen haha. Je kan er heel goedkoop eten. Wij deden veel te voet. We zijn naar Auschwitz geweest en de zoutmijnen :) oh en vanaf het vliegveld naar de stad kan je voor omgerekend een euro ongeveer reizen met de bus! Echt spotgoedkoop!

Berlijn is ook heel leuk! Ben net 3 dagen terug :D

♥♥♥♥♥

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:58

Marieke_963 schreef:
Ik kom dit topic even omhoog schoppen :7

In februari zijn we van plan om met een groep meiden (allemaal studenten) naar Bulgarije te gaan. We vliegen op Sofia, en willen daar eerst een dag of 3 blijven, om vervolgens nog 2 dagen naar Plovdiv te gaan. Zijn er hier nog mensen met tips? Waar wel / niet heen? Goedkope hotels? Alles is welkom, haha :)


Ik vond Rila erg mooi, Unesco monument, bereikbaar per bus vanaf Sofia. Sowieso vond ik Sofia een verrassend leuke stad, Plovdiv vond ik minder boeiend. En alles is sowieso erg goedkoop, ook fijn *\o/* Elke avond heerlijk gegeten voor 4 euro ofzo :D

Ik ga volgende maand naar Porto, mochten er nog tips zijn!

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Marieke_963
Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:17

Narya schreef:
Marieke_963 schreef:
Ik kom dit topic even omhoog schoppen :7

In februari zijn we van plan om met een groep meiden (allemaal studenten) naar Bulgarije te gaan. We vliegen op Sofia, en willen daar eerst een dag of 3 blijven, om vervolgens nog 2 dagen naar Plovdiv te gaan. Zijn er hier nog mensen met tips? Waar wel / niet heen? Goedkope hotels? Alles is welkom, haha :)


Ik vond Rila erg mooi, Unesco monument, bereikbaar per bus vanaf Sofia. Sowieso vond ik Sofia een verrassend leuke stad, Plovdiv vond ik minder boeiend. En alles is sowieso erg goedkoop, ook fijn *\o/* Elke avond heerlijk gegeten voor 4 euro ofzo :D

Ik ga volgende maand naar Porto, mochten er nog tips zijn!


Bedankt voor je antwoord, gaan we iig langs Rila! :)

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:22

_KellyAV schreef:
purny schreef:
Berlijn is leuk en geweldig. Luchthaven tegel ligt ongeveer een uurtje van de stad af.
Zus en ik willen volgend jaar 5 daagjes Krakau doen. Hoeveel zloty heb je ongeveer nodig per dag?
O en er is nog een York. Maar dan in Pennsylvania. Ook een mooi stadje


Ik ben met een vriendin geweest, 4 dagen en we waren volgens mij iets van 100 euro pp kwijt! Dat was voor alle dagen haha. Je kan er heel goedkoop eten. Wij deden veel te voet. We zijn naar Auschwitz geweest en de zoutmijnen :) oh en vanaf het vliegveld naar de stad kan je voor omgerekend een euro ongeveer reizen met de bus! Echt spotgoedkoop!

Berlijn is ook heel leuk! Ben net 3 dagen terug :D


Is het aan te raden om tickets voor Auschwitz en de zoutmijnen vooraf online te kopen, of gewoon daar?

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

_KellyAV
Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:41

Wij hadden via travelbird geboekt en bij ons zat Auschwitz erbij. Ik geloof zelfs dat Auschwitz in principe gratis is, persoonlijk zou ik wel met een gids gaan. Daar betaal je dan voor. Bij ons was vervoer geregeld van hotel naar Auschwitz en birkenau en weer terug. De zoutmijnen hebben wij via het hotel geboekt en toen werden we ook opgehaald bij het hotel met een bus.
Volgens mij is het ook prima met Ov te doen, maar dat zou je even uit moeten zoeken!

Wel een belangrijk iets is dat je goed ter been bent. Birkenau is groot en voor iemand die slecht ter been is veel lopen. Bij de zoutmijnen moet je veel trappen op en af, je gaat er geloof ik 28 naar beneden, wel met een liftje weer omhoog :D de mijn vond ik heel gaaf!

♥♥♥♥♥

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:03

Ik heb allebei met het OV gedaan en vond het prima te doen. Bussen naar Auschwitz vertrekken vanaf het centrale bus station boven, de bus naar de zoutmijnen was te vinden buiten het winkelcentrum naast het busstation, aan de andere kant zeg maar. In beide gevallen werd je bij de ingang afgezet. Zelfs in het hoogseizoen was er bij de zoutmijn nauwelijks een wachtrij, dus reserveren vantevoren is niet nodig. Wat wel nodig is is vroeg komen als je de koninklijke vertrekken in het paleis wil zien. Ik was er 20 minuten voor opening op zondag, heb anderhalf uur in de rij gestaan en net 10 man voor mij was het dagquotum bereikt ;(

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 23:18

Kiwi_ schreef:
_KellyAV schreef:

Ik ben met een vriendin geweest, 4 dagen en we waren volgens mij iets van 100 euro pp kwijt! Dat was voor alle dagen haha. Je kan er heel goedkoop eten. Wij deden veel te voet. We zijn naar Auschwitz geweest en de zoutmijnen :) oh en vanaf het vliegveld naar de stad kan je voor omgerekend een euro ongeveer reizen met de bus! Echt spotgoedkoop!

Berlijn is ook heel leuk! Ben net 3 dagen terug :D


Is het aan te raden om tickets voor Auschwitz en de zoutmijnen vooraf online te kopen, of gewoon daar?


Voor Auschwitz zou ik dat wel doen ja! Ze laten maar n max aantal mensen binnen per tijdstip en dat zit snel vol (tip, ga zo vroeg mogelijk, wij waren er om 7.30. Dan ben je helemaal alleen en is je gevoel nog indrukwekkender). Birkenau kun je zo in en uit lopen, hoef je niet te reserveren. Je kan gewoon met de bus vanaf Auschwitz gratis erheen, zit bij je ticket inbegrepen.

De zoutmijnen wilde ik reserveren, maar zat via internet vol. Zijn er gewoon heen gegaan en konden met de route van een uur later gewoon mee!

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 07:47

Bedankt voor jullie tips, vroeg naar Auschwitz vind ik ook een hele goede. Kun je dan later nog aansluiten bij een gids?

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:19

Over een paar weken ga ik naar weekend naar Brugge. Hebben jullie nog leuke tips?

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 12:54

Auschwitz is toch heel ver weg van Berlijn? Ik ben, toen ik in Berlijn was wel in een ander oud concentratiekamp geweest vlakbij Berlijn. Maar dat was niet Auschwitz

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:38

mbkaatje schreef:
Auschwitz is toch heel ver weg van Berlijn? Ik ben, toen ik in Berlijn was wel in een ander oud concentratiekamp geweest vlakbij Berlijn. Maar dat was niet Auschwitz

Hah er staat Berlijn is ‘ook’ heel vet :')

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:58

Huh?

123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:59

Het gaat over Auschwitz bezoeken vanaf Krakau, niet vanaf Berlijn.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:04

Aha. Niet goed gelezen :+

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:10

Mocht er iemand binnenkort naar Praag gaan, zou diegene dan een koelkast magneetje voor mij willen mee brengen? :D Uiteraard betaal ik de magneet en de verzendkosten.

Mocht iemand dit willen doen, mag diegene ook een PB sturen.

purny
Berichten: 27383
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:54

mbkaatje schreef:
Auschwitz is toch heel ver weg van Berlijn? Ik ben, toen ik in Berlijn was wel in een ander oud concentratiekamp geweest vlakbij Berlijn. Maar dat was niet Auschwitz

Dat was Sachsenhausen, een uurtje vanaf Berlijn.
Ook een aanrader voor Berlijn is de oude stasi gevangenis, Hohohenschönhausen ;)

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:42

Booooo schreef:
Mocht er iemand binnenkort naar Praag gaan, zou diegene dan een koelkast magneetje voor mij willen mee brengen? :D Uiteraard betaal ik de magneet en de verzendkosten.

Mocht iemand dit willen doen, mag diegene ook een PB sturen.


Via de app van Wish kun je bij de zoekfunctie Magnet prague invullen en dan krijg je heel veel keuze! Voor 3 of 4 euro krijg je n thuis opgestuurd!

mOamm
Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:05

Iemand uit dit topic nog tips qua restaurants / café’s in Antwerpen? Zondag naar de kerstmarkt en blijven er ook overnachten dus zoeken nog iets voor zondagavond!

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:55



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers