Ervaring van denemarken naar zweden via de brug

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marleen_usar
Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Ervaring van denemarken naar zweden via de brug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-19 15:15

Wie heeft dit al eens gedaan en hoe is het bevallen, dus niet met de boot over varen maar via de brug naar zweden gaan. Wat ben je aan tol ongeveer kwijt, en waarom ging je via de brug?


chamion
Huisheks
Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Ervaring van denemarken naar zweden via de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:20

Ik ben met mijn ouders met de camper via de brug geweest. Voor een 17 jarig een mooi beeld, maar mijn vader vond het saai (die hield meer van ezelpaadjes _-:( )
Qua kosten kan ik je het niks zeggen, het was meer dan 13 jaar geleden...

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Leo
Berichten: 50037
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Ervaring van denemarken naar zweden via de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:24

In 2011 ben ik op de terugweg via de brug gegaan. Ik denk dat de hedendaagse tolprijzen wel via internet te achterhalen zijn. :) ik weet nog dat het qua prijs niet veel scheelde om met de brug te gaan of met de veerpont Helsingor - Helsingborg. Wij vonden de pont wel een welkome pauze tijdens de reis, daarom kozen we vaker voor die route dan voor Malmo. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:26

marleen_usar schreef:
Wie heeft dit al eens gedaan en hoe is het bevallen, dus niet met de boot over varen maar via de brug naar zweden gaan. Wat ben je aan tol ongeveer kwijt, en waarom ging je via de brug?

https://www.anwb.nl/vakantie/zweden/informatie/tol

De tolkosten.

Wij hebben het niet gedaan, vonden het voor een dagje te prijzig. Zijn wel via de Beltbrug teruggegaan en dat was prima. Groot ding.

Poek
Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ervaring van denemarken naar zweden via de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:30

Wij hebben het gedaan afgelopen zomer. Vond het mooi, maar wel erg duur. Was iets van 80 euro ofzo enkele reis (wel met camper)? We gingen naar Zweden op vakantie en wilden niet met de boot, dus vandaar gekozen voor de brug :)

Sting
Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:31

Wij zijn afgelopen zomer via de brug naar Zweden gegaan. Kosten weet ik niet precies meer, maar voor de boot moest je misschien wachten. We wisten nog niet precies de planning waar betreft hoe laat we er zouden zijn en hebben daarom gekozen voor de brug, waar je altijd overheen kan. Ik zou het zo weer doen!

marleen_usar
Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-19 15:39

Nou dat klinkt goed, ik ben ook aan het kijken voor het huren van een camper. Iemand daar nog tips voor, het is voor een 4 persoons camper.

MarliesV
Berichten: 15148
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:40

Wij zijn ook gegaan afgelopen zomer, heenweg naar Zweden via de brug.
2 nachten geslapen in Malmo, volgende dag met de trein en fiets nog in Kopenhagen geweest.

Terug via Rodby-Puttgarden met de boot.

Kosten staan hier boven al vermeld en zijn ook makkelijk te vinden op Google of de ANWB site.

Ons is het prima bevallen, boot is duur, brug is duur.
Wel afhankelijk van waar je moet zijn, als het in de route handig is zou ik het er niet om laten.

Moet je zuidelijker zijn dan is Rodby-Puttgarden een optie en noordelijker Helsingborg-Helsingor. Beide ferry's die met veel regelmaat varen.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

vikawiek
Berichten: 1444
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:51

ik ben er deze zomer overheen gegaan, van Zweden naar Denemarken. Denemarken naar Zweden hebben we met de veerboot vanaf Helsingør gedaan, dat duurde maar 20 minuten en gaat 4 keer per uur. Bij de brug was het volgens mij in totaal 50 euro met 4 personen, maar dat weet ik niet zeker. Ik en mijn vader vonden het heel gaaf, mede door de serie 'bron' die daar afspeelt
Laatst bijgewerkt door vikawiek op 04-02-19 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Cartoonist found dead, details are sketchy

Leo
Berichten: 50037
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:52

Wij hadden altijd die beide ferry's? Puttgarden - Rodby om van Duitsland naar Denemarken te komen en dan 2 uur door Denemarken en van Helsingor naar Helsingborg (Zweden). Maar is al weer een tijd terug sinds ik dat voor het laatst gedaan heb _O-
De eerste ocertocht lostte zo'n 45 minuten en dan de tweede 20 minuten.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

MarliesV
Berichten: 15148
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:10

Leo schreef:
Wij hadden altijd die beide ferry's? Puttgarden - Rodby om van Duitsland naar Denemarken te komen en dan 2 uur door Denemarken en van Helsingor naar Helsingborg (Zweden). Maar is al weer een tijd terug sinds ik dat voor het laatst gedaan heb _O-
De eerste ocertocht lostte zo'n 45 minuten en dan de tweede 20 minuten.


Mijn warrige hoofd! Sorry voor de verwarring!

Wij zijn Trelleborg-Puttgarden gegaan (zuid-zweden naar noord-duitsland).

Life is short....SMILE while you still have teeth!

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Ervaring van denemarken naar zweden via de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:26

Heb beide wel eens gedaan. In 2008 in Noorwegen en Zweden op vakantie geweest. Heen gingen we 2x met de boot (Puttgarden - Rodby en Helsingor - Helsingborg. Terug gingen we 2x met de brug zodat we niet aan tijden vast zaten.

Vriendin van me woont vlakbij Kopenhagen en zij nemen altij de boot van Puttgarden naar Rodby. Is ook weer een mooie pauze in de reis.

SaraViavia
Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaring van denemarken naar zweden via de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:29

Haha toevallig hadden ze het hier op kantoor net over die prijzen.. Betreft alleen vrachtwagens dus denk dat je daar weinig aan hebt.

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:29

Wij hebben het twee keer heen en terug gedaan. Voornamelijk omdat we een hond mee hadden en geen zin in de boot. Is erg goed bevallen. Kosten is meen ik 40€ per brug? Geen idee of dat incl omrijden duurder is dan de boot. Het scheelde voor ons in elk geval een hoop stress met het op tijd komen voor de boot.

Als we dit jaar weer gaan gaan we gewoon weer over de brug :D

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:33

Wij rijden al 13 jaar via de bruggen, meerdere malen per jaar. :) En tja, het is gewoon een brug. En aan het einde betaal je, haha. Wij hebben een brobiz abonement omdat we er meerdere malen per jaar komen, scheelt weer wat geld. Ook is het sneller, als je met de boot gaat kost dat weer zo'n tijd en moet je er weer van tevoren zijn enzo.


Het is overigens wel een hele mooie brug. Heeft iets statigs, haha. Als een soort van poort naar het noorden waar je in binnen komt rijden.

marleen_usar
Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-19 19:11

Nou klinkt positief allemaal, onze 2 hondjes gaan ook mee dan vind ik een brug net even wat prettiger qua tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:23

Wij vorige zomer! Beide bruggen zijn mooi om over te gaan en ook om erna nog te bekijken. Na de brug telkens 1e afslag pakken en genieten van het uitzicht! Vooral na de grote beltbrug heb je een erg mooi stukje kustlijn met hoge rotswand en heel klein museum. Luftkastellet is niet echt bijzonder verder behalve de brug. Denk dat je beter naar Lernacken kan rijden daar.

Bopje
Berichten: 1785
Geregistreerd: 24-12-07

Re: Ervaring van denemarken naar zweden via de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:42

Afgelopen zomer over beide bruggen geweest. Met een kar achter de auto en dit was heel erg prijzig, maar volgens mij niet veel duurder dan de boot.
Wij vonden het qua reistijd beter om de brug te nemen.
Houd je paspoort wel bij de hand want wij hebben grenscontrole gehad bij binnenkomst van Zweden, gelukkig alleen paspoort controle en de douane was nieuwsgierig wat er in de kar zat.

Al zal ik bij winderig weer niet graag over de brug willen rijden en al helemaal niet met een caravan :')

wendely
Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Ervaring van denemarken naar zweden via de brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:08

Ik woon in Noorwegen, wij zijn eind oktober nog heen en weer Nederland gereden via de brug. Ik weet eigenlik niet meer wat het kostte, maar niet erg goedkoop. Rond de €40,- geloof ik enkele reis.

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:02

Afgelopen zomer zijn wij ook over de brug gegaan met een camper, eentje van 725cm lang. Wij hebben voor de brug gekozen in verband met de hond.
Terugweg hebben we 365 DKK betaald voor de Storebaelt (kleine 50 euro), op de heenweg 537,42 DKK (bijna 73 euro). := Contact opgenomen, en we hebben een deel terug gekregen.
Voor de Oresund waren we op de heen en op de terugweg 860 DKK (toen bijna 117 euro) kwijt.
Terugweg was beter dan de heenweg, op de heenweg stormde het en toen was het echt niet leuk.
Wij hadden van te voren een Brobizz aangeschaft, kost 10 euro. Helaas hebben we die niet voor de vakantie gekregen, ze hadden heel het adres door elkaar gehaald bleek achteraf. Als voorbeeld, als de postcode 1234 AB was, hadden ze er NL-1 23 van gemaakt. Heel vreemd, want de bevestigingsmail was wel correct. Uiteindelijk een nieuwe Brobizz toegestuurd gekregen, en de kortingen ook gekregen die we normaal daarmee hadden. En zo ook het teveel betaalde op de heenweg teruggestort gekregen.
Brobizz is toch wel aan te raden, geeft je korting en je kunt zo doorrijden, en je kunt niet "geflesd" worden zoals wij op de heenweg.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

tienus63
Berichten: 11747
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:09

Of het nog actueel is, geen idee.
Overtocht met de vracht ferries was voordeliger dan met de ferries gericht op personenauto’s/toeristen

Als trucker prima ontbijt/avondeten aan boord.
Hut met eigen douche en wc.
Plus met de boot kan trucker zijn verplichte rust aan boord maken.

Finnlines is zo’n rederij. Vertrek vanaf travemunde-Malmö

#trotsoponzeboeren

robeer
Berichten: 1388
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:52

Ik hou van 'de brug'......
Voor mij staat hij (of zij) symbool voor Scandinavië.

Als we met de auto gaan nemen we de bruggen, zowel de kleine belt en de grote beltbrug. Uiteraard dan ook de öresundbrug. We maken gebruik van de brobizz van onze vrienden die in Zweden wonen, weet zo eigenlijk niet wat de kosten zijn :') geloof iets van 45 of 55 euro?
Wel ideaal zo'n kastje, zeker als het wat drukker is want je rijdt zo door.
Als ik vlieg, ga ik vanaf Kopenhagen met de trein naar Kristianstad. Je gaat dan via de onderste verdieping van de brug. Ik betaal voor de hele treinreis minder dan de tol voor de auto over de brug.....het is echter lang zo mooi en spectaculair niet, beetje saai :D :o

We zijn nu de volgende reis aan het plannen....zo veel zin in.

Wegens gebrek aan inspiratie tijdelijk onderschriftloos........


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JudithO en 74 bezoekers