Alleen op vakantie!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 01:26

Dreamy schreef:
Thanks, heb je nog meer tips??

[BEU] Thailand

Luxorvalkje schreef:
En in Disneyland waren de rijen Max 5 minuten *\o/*

Lol, dat was de eigenlijke reden dat ik het vroeg...
(we zijn van plan 2-3 dagen HK te doen voor alleen Disneyland en zowel de vluchten als de hotels zijn heel goedkoop voor halverwege februari, en als de rijen nou ook nog eens kort zijn is het wel heel aantrekkelijk)


Ineke2
Berichten: 33032
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 21:28

Ik ga voor het eerst in mijn eentje op vakantie met het vliegtuig, mijn reis gaat naar Malta.
Heb er zin in ookal is het alsnog ook wel spannend :D

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-20 21:30

Ineke2 schreef:
Ik ga voor het eerst in mijn eentje op vakantie met het vliegtuig, mijn reis gaat naar Malta.
Heb er zin in ookal is het alsnog ook wel spannend :D


Tof, wanneer ga je?

Ineke2
Berichten: 33032
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 21:32

Tijdens Pinksteren een weekje *\o/*

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-20 21:33

Heerlijk, lekker genieten :D
Hier morgen een laatste halve dagje werken en dan dinsdag op naar Thailand!

Ineke2
Berichten: 33032
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 21:37

Oo voor jou gaat het al echt bijna beginnen! Veel plezier geniet ervan, doe je een update een keertje tijdens je vakantie?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-20 21:39

Will do :D vind het wel spannend hoor. Op de bonnefooi rondreizen is toch weer iets anders dan een all inclusive of georganiseerde reis. Erg benieuwd of het gaat bevallen :o

Ineke2
Berichten: 33032
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 21:43

Ja dat durf ik ( nu in elk geval) niet hoor. Ben daarvoor te timide / verlegen ( in nieuwe situaties) denk ik.

Ik vind het wel stoer van je dat je het gewoon gaat doen!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:19

Mijn eerste solo reis zit er op, 2 weken Thailand, alleen een vliegticket geboekt en verder alles ter plekke geregeld.
Wat een avontuur, zo veel nieuwe mensen ontmoet, ben maar weinig alleen geweest, behalve bij bewuste keuze, zelfs een keer alleen uit eten geweest, echt heerlijk, niet verwacht dat dat zo goed zou bevallen, absoluut voor herhaling vatbaar!
Iedereen die twijfelt, niet twijfelen, gewoon gaan!

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-20 16:38

Faelynn schreef:
Mijn eerste solo reis zit er op, 2 weken Thailand, alleen een vliegticket geboekt en verder alles ter plekke geregeld.
Wat een avontuur, zo veel nieuwe mensen ontmoet, ben maar weinig alleen geweest, behalve bij bewuste keuze, zelfs een keer alleen uit eten geweest, echt heerlijk, niet verwacht dat dat zo goed zou bevallen, absoluut voor herhaling vatbaar!
Iedereen die twijfelt, niet twijfelen, gewoon gaan!


Tof om te lezen! Ben erg benieuwd wat je zoal hebt gezien :D wil je wat delen? En heb je tips & tricks voor mij wbt Thailand?

Fitzroy
Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 16:58

Super Faelynn! Mag ik vragen hoe oud jij bent? Ik kan me voorstellen dat het voor een twintiger of dertiger toch anders is dan wanneer je ouder bent.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:08

Fitzroy schreef:
Super Faelynn! Mag ik vragen hoe oud jij bent? Ik kan me voorstellen dat het voor een twintiger of dertiger toch anders is dan wanneer je ouder bent.

Hoe dat? Ik reis ook alleen als inmiddels 50-er. Ben in de afgelopen ca. 5 jaar ook 2 keer in ZO Azie geweest in m'n uppie en dat bevalt me prima. Ik zoek meer kleinschalige boutiquehotels dus geen lawaaierig uitgaanspubliek.

Fitzroy
Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:10

Maar maak je dan ook zoveel contact met andere mensen? Ik kan me voorstellen dat dat in een hostel wat makkelijker is.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:15

Fitzroy schreef:
Maar maak je dan ook zoveel contact met andere mensen? Ik kan me voorstellen dat dat in een hostel wat makkelijker is.

Je ontmoet regelmatig mensen op de plaatsen waar elke toerist jong of oud naartoe gaat en op de boot als je op snorkeltrip gaat e.d. Veel meer dan 'n praatje onderweg hoeft dat voor mij niet te zijn. Ik zoek niemand om me gezelschap te houden terwijl ik eet bijv en uitgaan doe ik niet.

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:48

Citaat:
Tof om te lezen! Ben erg benieuwd wat je zoal hebt gezien :D wil je wat delen? En heb je tips & tricks voor mij wbt Thailand?


Ja tuurlijk!
Thailand op zich is heel makkelijk om in rond te reizen, betreft vervoer etc is alles heel goed geregeld en op vrijwel elke plaats waar je verblijft kunnen ze je goed helpen, ik heb zowel hostels als een resort gehad.
Download de app van booking, en regel je verblijven ter plekke, zo ben je vrij om te wijzigen van locatie of met andere mee te reizen, is allemaal ontzettend makkelijk geregeld.

Wel moet je goed opletten met dat ze je niet oplichten, ga je met taxi of iets dergelijks zorg dan bijvoorbeeld dat ze op de meter rijden, huur je een scooter of iets dergelijks, zorg dat je een bonnetje krijgt dat je betaald hebt, ze zijn heel slim en laten je anders zo nog een keer betalen (ja dat is mij dus gebeurd, dat doe je maar 1 keer :') ) Lokale mensen zijn over het algemeen heel vriendelijk en behulpzaam, de grotere toeristische plekken zijn ook mensen die vooral graag geld van de toeristen willen zien, die proberen op straat dingen aan je te verkopen voor veel te hoge prijzen, let dus goed op waar je je tripjes boekt etc en zorg dat je van te voren goede afspraken maakt.

Ik had maar 2 weken dus heb een redelijk basic route gedaan, wou niet te veel onderweg zijn, ben uiteraard gestart in bangkok, toen door naar chiang mai, van daar uit vliegtuig naar het zuiden genomen, 1 eiland gepakt koh phangan en en nationaal pak khao sok bezocht, als je van natuur houd, dan is khao sok zeker een aanrader!

Weet niet of je verder specifieke vragen hebt?


[ img ]

[ img ]



[ img ]

[ img ]

[ img ]




Fitzroy schreef:
Super Faelynn! Mag ik vragen hoe oud jij bent? Ik kan me voorstellen dat het voor een twintiger of dertiger toch anders is dan wanneer je ouder bent.


ik ben 22, maar ook in hostels en dergelijke komen gerust mensen die wat ouder zijn hoor, het hangt heel erg af van welk hostel je kiest, ik ben ook geen party ganger en koos vooral plekken waar ze gewoon een gezellige gezamenlijke ruimte en bar hadden en waar een goede sfeer is, rustig muziekje etc. Hier kan je altijd wel een praatje maken met iemand van jong tot oud.
Betreft slapen hebben veel hostels ook privé ruimtes als je daar de voorkeur aan geeft, of zalen met bedden waar een gordijn voor zit bijvoorbeeld zodat je toch je stukje privacy hebt, ik merkte dat ik dit wel heel fijn vond, toch mensen kunnen ontmoeten, maar niet op grote massale zalen waar je amper kan slapen.
Ook een resort gehad, fijn betreft slapen, maar uiteraard een stuk prijziger en daar merkte ik wel dat ik niet echt mensen kon ontmoetten, toch veel families en koppels die daar voor kiezen.

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-20 17:51

Bedankt voor je uitleg! Mooie foto’s ook <3
Ik ben ook van plan vooral de natuur in te gaan, Khao Sok staat daarom dan ook zeker op m’n lijstje. Heb je daar ook de overnachting gedaan?

CupCakes_
Berichten: 3283
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:31

Excuses dat ik het hele topic nog niet heb doorgelezen. Dat ga ik doen als ik de tijd er voor heb.
Maar zijn er hier mensen geweest die alleen naar Kroatië zijn geweest?

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 23:03

Enzino: Disney hong kong sluit momenteel de deuren vanwege het Corona virus. Dus niet zeker of het open gaat zijn.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

MaiNat
Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 23:04

CupCakes_ schreef:
Excuses dat ik het hele topic nog niet heb doorgelezen. Dat ga ik doen als ik de tijd er voor heb.
Maar zijn er hier mensen geweest die alleen naar Kroatië zijn geweest?


Ik ben twee keer alleen op groepsreis met Bolderman naar Kroatië geweest. Ik weet niet of dat ook telt?

Kan je wel veel vertellen over Istrië en ook wel over Slovenië wat er vlakbij ligt. Ben ook naar de Plitvice Meren geweest <3

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 01:43

poes schreef:
Enzino: Disney hong kong sluit momenteel de deuren vanwege het Corona virus. Dus niet zeker of het open gaat zijn.

Ja, Chinees Nieuwjaar is begonnen eergisteren en we houden hier ons hart vast aangezien de Chinese overheid geen duidelijkheid geeft en er al 7 gevallen in Thailand bekend zijn van het Corona virus.

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 09:08

Dreamy schreef:
Bedankt voor je uitleg! Mooie foto’s ook <3
Ik ben ook van plan vooral de natuur in te gaan, Khao Sok staat daarom dan ook zeker op m’n lijstje. Heb je daar ook de overnachting gedaan?


heb inderdaad de overnight lake tour gedaan, erg mooi!


[ img ]

Winged
Berichten: 32974
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 09:14

CupCakes_ schreef:
Excuses dat ik het hele topic nog niet heb doorgelezen. Dat ga ik doen als ik de tijd er voor heb.
Maar zijn er hier mensen geweest die alleen naar Kroatië zijn geweest?

Jup, Zagreb, Split en Dubrovnik. Prima te doen.

Travel_me
Berichten: 1257
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 09:55

CupCakes_ schreef:
Excuses dat ik het hele topic nog niet heb doorgelezen. Dat ga ik doen als ik de tijd er voor heb.
Maar zijn er hier mensen geweest die alleen naar Kroatië zijn geweest?


Yes gecombineerd met Bosnië. Zagreb-Sarajevo-Mostar-Zadar

Was er prima te doen

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Ineke2
Berichten: 33032
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 19:26

Hoe is het in het verre Thailand?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-20 05:49



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers