Alleen op vakantie!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-16 06:49

Ben benieuwd hoe het gaat bevallen! Houdt je ons up to date? :D
Veel plezier en goede reis!


xxxmh
Berichten: 3459
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 08:21

Monster_tos schreef:
Ik zit nu op het vliegveld, onderweg naar Montpellier:) Mijn eerste vakantie alleen, wel vaak alleen gereisd en in het buitenland gewoond. Maar dit worden echt 3 weken alleen voor mij! Heb totaal geen plannen gemaakt, alleen uitgezocht waar de beste stranden zijn en wat er te doen is in de stad. Maar wat ik allemaal ga doen is nog een groot vraagteken. Vooral waae ik zin in heb!


Vanaf welk vliegveld vlieg je? Ik ga 14 augustus vanaf Rotterdam naar Montpellier vliegen in mijn eentje. Kan je mij vertellen als je op Montpellier ben geweest of het een heel groot vliegveld is of klein?

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:15

Ik ben aangekomen :) De verhuurders van mijn huisje hebben me op gehaald bij het vliegveld, dus dat was ideaal! Vliegveld is vrij klein, net als Rotterdam:)

Ik denk dat ik nu eers even een tukje ga doen, moest om half 5 op en het regent en onweert hier nu toch..

Ik hou jullie op de hoogte van mn solo avontuur ;)

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

xxxmh
Berichten: 3459
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:21

Monster_tos schreef:
Ik ben aangekomen :) De verhuurders van mijn huisje hebben me op gehaald bij het vliegveld, dus dat was ideaal! Vliegveld is vrij klein, net als Rotterdam:)

Ik denk dat ik nu eers even een tukje ga doen, moest om half 5 op en het regent en onweert hier nu toch..

Ik hou jullie op de hoogte van mn solo avontuur ;)


Dankjewel en veel plezier nog daar!

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:14

enjoy Monster!!!

JewEmm
Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:24

Ik heb er 4 dagen alleen in IJsland op zitten. Wat heerlijk! stoppen waar ik wil, doen wat ik wil, plannen omgooien zonder overleg. Het enige waar ik me even over moest zetten, was gisteravond een restaurantje zoeken. Heb Mn opschrijfboekje meegenomen, zodat ik wat te doen heb tijdens het wachten. Leek wel alsof je sneller bediend werd in je eentje.
Gisteren mijn auto ingeleverd, vandaag met de bus verder en liften.

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:49

Ik zit ondertussen alweer 2 weken in Vietnam, nog 1 week te gaan :) hoewel ik alleen reis kom je veel mensen tegen! Stuk met een Engelse gereisd en straks stukje met Spaanse. Erg gezellig!

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:53

Even een update vanuit Montpellier:) Vermaak me prima hier met vooral relaxen! Gisteren huur auto opgehaald en gelijk naar het strand gereden, daar zwaar nadeel van alleen op vakantie gaan ontdekt.. Het is toch wel erg lastig jezelf goed in te smeren, dus m'n hele rug is helemaal verbrand. Daarnaast is m'n e reader er mee gestopt, en lezen is toch wel een hoofd activiteit hier. Heb een boekenwinkel gevonden waar ze engelse boeken verkopen, dus daar maar even heen. Vraag me alleen af of dat vandaag lukt, m'n rug verdraagt amper kleding laat staan m'n rugzak...

Maar verder is het hier heerlijk:) Als ik ergens ga eten neem ik altijd m'n e reader mee (of nu dus een boek :p ) Zo heb ik wat te doen naast het mensen kijken, en vind het helemaal niet vervelend om alleen te zitten.

Toen ik gisteren m'n auto had en daarmee aan het rondrijden was had ik ook wel een trots momentje, van dat doe ik toch mooi maar weer!

Edit: Ik heb met een pollepel en een washandje een insmeerbudy gemaakt, werkte met de aftersun dus moet met de zonnebrand ook wel lukken:D

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

JewEmm
Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:11

Lekker! Hoe lang heb je nog?
Is trouwens ook wel een makkelijke manier om contact te leggen met anderen: kan je m'n rug insmeren?

Ik ben al weer 3 dagen terug uit IJsland. M'n eerste foto topic is hier: [FK] [FOTO] IJsland - Puffin en andere beestjes

Wat heb ik genoten! Heerlijk. Ik heb de laatste dagen op Vestmannaeyjar besteed. Daar kwam ik nog een groep Belgen tegen en dat was erg gezellig. Heb nog mee gefrisbeed en weerwolven gespeeld. Ik ben de dag er na ook nog een stuk met hen mee gewandeld, puur omdat we elkaar tegen kwamen en dezelfde kant uit gingen. Toch was het wel fijn dat ik niet helemaal met hun optrok, zodat ik nog alle tijd die ik wilde kon besteden aan het fotograferen. (Hoogte puntje: ik heb zelf een walvis (dwergvinvis) gespot!) Ook met de buschauffeur terug naar Reykjavik (zelfde als die mijn 2 dagen daar voor naar de ferry bracht) lekker gekletst.
Conclusie na 3 dagen terug te zijn: Ik wou dat ik nog in IJsland zat...! Ik heb zóó genoten!

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-16 11:15

Tip voor je rug, gewoon zo'n zonnebrandspray kopen!! :D

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:58

Die heb ik Dreamy, maar helaas dekt dat toch niet helemaal lekker als je het vervolgens niet uitsmeert...

Iemand vragen is natuurlijk een idee, maar ik lig meestal op een naaktstrand, en op een of andere manier vind ik het dan toch wat ongemakkelijk als iemand vreemd me in smeert..
Maar vanaf nu neem ik m'n pollepel mee :p

Ik ga je topic even lezen jew!
Laatst bijgewerkt door Monster_tos op 28-07-16 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:05

Ik vind dit topic zo leuk!

Zelf ben ik ookvan plan om er even tussenuit te gaan. Ik heb in gedachte om in december de oceaan even over te steken. Het liefste wil ik 2 weken weg maar het lijkt mij verstandig om eerst een paar dagen NYC aan te doen. Vorig jaar ben ik alleen naar Keulen gegaan en dat beviel echt goed. Een citytrip past mij ook wel maar de steden die mij aantrekken heb ik al gezien waaronder Berlijn, Praag, Bratislava en Boedapest. Spanje Italië Portugal en Turkije trekken mij niet echt.

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:26

veel plezier!

Ik zit inmiddels bijna een maand in Frankrijk voor vakantiewerk, 4 uur per dag. Een weekje heb ik bezoek gehad, maar de rest zit ik alleen. Het bevalt me prima, al vond ik het gezelschap toch ook wel weer heel erg fijn!

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Lynnepinny
Berichten: 2697
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:29

Ik ga aanstaande maandag 3 weken alleen naar Japan! Ben 19 jaar ;)
Ben er al eerder geweest, heb er zo'n 11 maanden gewoond, dus ik ben niet al te bang ofzo. In ieder geval heel benieuwd wat ik er allemaal ga meemaken en heb er super veel zin in :)

Suikerspinda
Correspondent
Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:23

Monster_tos, Lagonda, JewEmm, ik ben wel benieuwd hoe en waar jullie andere mensen tegenkomen. In hotels of op straat? En hoe kom je dan spontaan in gesprek?

Als ik op reis ben vind ik het meestal ook niet zo moeilijk om mensen te vinden maar nu ik hier woon kom ik echt niemand tegen, haha..

Set_Elkol
Berichten: 14831
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:55

Ik heb nu voor de herfstvakantie mijn vlucht geboekt in mijn eentje 6 dagen Dublin! Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen maar het is pas in oktober.

JewEmm
Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 13:00

Ik stond vooral op campings of zat in een hostel. Denk dat dat plekken zijn waar je makkelijker met elkaar aan de praat raakt dan in een hostel. Je deelt namelijk de voorzieningen. Verder heb ik vaak lifters mee genomen, of was ik lifter, kom je ook andere mensen tegen. Maar ik ben ook alleen naar een concert (in een cafe) gegaan, waar je dan ook spontaan in gesprek raakt met je buren. Tja. Het gebeurt meestal gewoon. Of als er mensen heel duidelijk ergens naar op zoek zijn, vragen of je ze kan helpen. Maar ook in de bus, of op het vliegveld ben ik zomaar met mensen in gesprek gekomen. Ik weet ook niet precies meer hoe.

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

Marion_
Berichten: 1283
Geregistreerd: 16-05-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 13:37

Leuk topic!
Ik ben ook in mijn eentje op vakantie geweest (Scandinavie, had ook een topic daarvan) en vond het heerlijk! Nou was ik bijna continue aan het reizen ipv op 1 plek, dat maakt denk ik wel wat verschil. Maar raakte overal met andere mensen aan de praat, in bus, trein, hostel etc. Het 'waar kom jij vandaan? En wat zijn je plannen hier?' als je merkt dat het ook een toerist is werkt altijd goed. Hoor je ook een hoop leuke verhalen :) (zo had ik een gesprek met een jongen die eerst in IJsland was wezen liften en nu in Zweden op een 'zelfvoorzienende' boerderij ging werken; en een gesprek met iemand die aan deltavliegen deed en SUPER mooie foto's had daarvan!)
Andere momenten (als ik naar een restaurant ging ofzo) nam ik gewoon lekker een boek mee. Die had ik eigenlijk standaard in mijn tas.

Maak kennis met de ijslander op Vlieland! http://staledda.nl/
https://youtu.be/Dosnslbo6lY

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 17:57

Nissima schreef:
Monster_tos, Lagonda, JewEmm, ik ben wel benieuwd hoe en waar jullie andere mensen tegenkomen. In hotels of op straat? En hoe kom je dan spontaan in gesprek?


Ik ben echt een einzelganger en heb totaal geen behoefte aan contact, waarschijnlijk loop ik er daarom steeds tegen aan :+

Gisteren had de verhuurder van m'n studio een groep vrienden over voor een potje jeu de boule, of ik mee wou spelen? Liever niet, had net ijs gekocht en Friends ontdekt op Netflix :') Maar toch ja gezegd en super leuke avond gehad met whisky en bbq!

Vandaag de stad Montpellier in geweest om nieuwe boeken te halen. Heerlijk de toerist uitgehangen en met m'n boek op terras gezeten.

Hier op het strand spelen ze veel volleybal, daar kun je zo meespelen en maak je makkelijk contact. Sporten is vaak een makkelijke manier om mee te doen met vreemden, en dan na de tijd gezamenlijk een drankje en je bent binnen :Y)

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:44

Nissima schreef:
Monster_tos, Lagonda, JewEmm, ik ben wel benieuwd hoe en waar jullie andere mensen tegenkomen. In hotels of op straat? En hoe kom je dan spontaan in gesprek?

Als ik op reis ben vind ik het meestal ook niet zo moeilijk om mensen te vinden maar nu ik hier woon kom ik echt niemand tegen, haha..


Eigenlijk overal :) scheelt dat in Vietnam weet je wie de buitenlanders zijn. Bijvoorbeeld in restaurants, treinen, bussen, tours, hostels. Iedereen was er super sociaal, lekker kletsen over reizen en het land. Helaas net weer aangekomen thuis na een super vakantie :D

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Shephard
Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 19:59

Ooww mensen wat gaaf dat jullie dit doen/durven!

Ik zit zelf al een aantal jaar in mijn hoofd dat ik voor een bepaalde periode door Amerika wil reizen, en dan echt van Oost naar West!!

Ben er nu steeds vaker voor aan het kijken maar ik denk dat ik dit niet alleen wil en dus op zoek ga naar een reismaatje die dit ook enorm graag wil.

Het is wel zo dat ik dit lekker op eigen houtje wil doen, en nergens aan vast moet zitten, gewoon ergens wat langer blijven als ik dat graag wil.

Misschien is er hier iemand die dit ook geweldig lijkt?

~if the world falls apart, just fall in to space~

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 06:03

Gewoon gaan! Niet wachten op reisgenoten, die kom je wel tegen. Gewoon een heen en terugticket boeken en dan moet je wel :D Heeft bij mij goed gewerkt en heb er nooit spijt van gehad! In drie maanden veel mensen leren kennen en nooit het gevoel gehad dat ik alleen op reis was.

Amalarab
Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:47

Amalarab schreef:
ik zie een gat in de markt, een hotel met alleen maar eenpersoonskamers!

ik zou t zelf ook niet snel doen ivm ervaringen delen, een singlesreis lijkt me wél wat
binnenkort ga ik zoiets doen maar met kinderen dus is het een 'eenoudervakantie'


de eenoudervakantie met Cirkel Vakanties was erg leuk, een heerlijke week aan het Gardameer met superleuke ouders en kinderen *\o/*

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

xxxmh
Berichten: 3459
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:03

Ik ga 14 augustus op vakantie. Ik reis alleen maar vlieg naar m'n ouders die dan al twee weken op vakantie zijn.

Alleen vliegen heb ik nog nooit gedaan dus dat is al een hele stap. Ik wil volgend jaar wel alleen op vakantie (of ik moet met een vriendin gaan of een vriend hebben haha) maar dit is het begin :P

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:02

Wat leuk!

Alleen vliegen is geen kunst aan hoor :) Gewoon instappen en uitstappen.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boeflover, HELder, Mitch_Beauty en 92 bezoekers