Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 06:49



SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:25

180 euro voor een week in een huisje is echt geen normale prijs. Je mag echt wel 20 tot 25 euro per nacht rekenen voor een camping. Mijn ouders staan in de Achterhoek, daar is nog plek wat ik weet. Hele leuke camping voor kinderen. Niet groot, maar zat te doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 16:17

Geen idee wat wij eigenlijk betalen precies, maar wij gaan zaterdag *\o/* heel veel zin in. Lekker in de natuur, paard mee. Heerlijk ontspannen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:26

Ook niet voor de fiets of de tentstokken? Wij gebruiken iedere vakantie WD40. Nu ook al gebruikt :j. Wij staan heerlijk op de Veluwe. Wel druk op de camping. Maar afstand houden lukt prima. En in het bos rond de camping kom je niemand tegen. Wat ik best apart vind. Maar klaag er niet over, kan heerlijk wandelen :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 05:14

Annash mijn man en dochter hebben voor de 2e nacht op rij op een luchtbed in de tuin geslapen. Ik slaap toch het beste op een echt bed.

Wij gaan de caravan het na seizoen op een camping vlak bij huis zetten. Wilden eerst de herfstvakantie naar het buitenland. Maar omdat het er naar uit ziet dat dat niet door gaat (ik zie het niet zitten nu) dan maar lekker dicht bij huis en lekker vaak gaan in de weekenden :j en natuurlijk nog een weekje met de vakantie.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:08

Dat is niet verkeerd!

Wij hebben de caravan gisteren in de stalling gezet. Plan is om hem in het na seizoen wel op een camping te zetten in de buurt. Wilden eigenlijk naar het buitenland in de herfstvakantie maar dat zien we niet zo zitten met de huidige ontwikkelingen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 07:42

Hangt er van af, mijn ouders hebben in de Achterhoek gestaan, daar was reserveren echt niet nodig. Belletje vooraf was genoeg. Op doordeweekse dagen stonden ze vrijwel alleen op het veld. Vaak hebben ze op campings wel plekken voor 1 nachtje.

Wij gaan volgend weekend nog een weekendje kamperen vlakbij. Pony van onze dochter (hebben we net 2 weken) komt op een pensionstal bij een minicamping. Ideaal, verhuizen we hem en kunnen we hem gelijk het hele weekend goed in de gaten houden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:07

Regio midden heeft nog 1 week vakantie :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:31

Heerlijk hoor, mooi uitzicht ook. Google maps is ideaal voor het vinden van campings. Even de reviews lezen, website bekijken :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 06:52

Weet niet hoe luxe je wil kamperen, wij hebben vorige zomer aan de voet van de Zugspitze gestaan op een superluxe camping. Echt een aanrader :j was bij Ehrwald in Oostenrijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:40

Wij hebben een hele mooie zak bij onze voortent. Past alles in.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:09

O echt? Wij hebben ruimte over.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 08:58

Wij kunnen hem vaak wel bij huis kwijt. Is wel altijd passen en meten. In de tuin zou helemaal top zijn, maar om daar nu voor te verhuizen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:38

Wij gaan dit jaar kamperen op de minicamping bij de pensionstal van onze paarden. Normaal gaat het paard mee op vakantie. Nu een jaar andersom vanwege corona. Bijkomend voordeel is het is heel dicht bij huis dus we gaan er heel vaak zitten. Heb er veel zin in zeker met het mooie weer van nu.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 07:07


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 13:36

Koken op elektriciteit is wel slim, voor de stroom betaal je immers een vast bedrag per dag dat je op de camping bent :j
En idd het is een grote tafel die we hebben maar wij hebben dan ook een hele grote caravan met dito voortent :=
We hebben er zelfs nog een kleinere tafel bij, die staat meestal buiten. Dan hoeven we niet steeds tafels heen en weer te slepen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 06:59

Wij hebben ook een dochter, die gaat al vanaf baby mee kamperen. Je kan kinderen echt wel leren dat ze niet op de tafel mogen zitten/hangen/liggen. Heeft zij ook nooit gedaan, ze wordt nu 11 en de tafel is nog prima.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:25

Ik vind een luifel wel een must, of een voortent gedeelte waar je je schoenen kwijt kan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:54

Ik kijk een beetje in welke regio ik iets zoek en ga dan via Google zoeken. Handig, kun je via het kaartje op de campings klikken zie je meteen in wat voor omgeving het ligt, je kan de review lezen en je kan de website bekijken. Dat zegt vaak al heel veel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:40

Urielle schreef:
Ik overweeg om komend jaar voor het eerst een camping te boeken. Misschien voor de eerste keer best een huisje, caravan of tent die daar al staat?

Kan iemand kort opsommen waar ik op moet letten, wat ik zeker nodig heb en welke kosten ik mee in moet calculeren? Ik rij een stokoud roestbakje dus ik denk er nu eerder over te vliegen en daar een auto te huren.

Soort van kamperen Light voor beginners.
(Vind het doodeng in m'n eentje met drie kinderen)


Als je gaat vliegen zou ik lekker daar iets huren. Zat campings die volledig ingerichte tenten en huisjes verhuren. Hoef je alleen beddengoed/slaapzak en kleding/toiletartikelen etc mee te nemen. Ik zou wel op tijd boeken, want in NL schijnt alles al aardig vol te lopen. Weet niet hoe dat in het buitenland is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:49


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:04

Als je op een camping met kinderen staat weet je gewoon dat ze over je plek gaan lopen als je een plek aan de looproute hebt ( en dat is al snel op een grotere camping) wil je dat niet dan moet je een kleinere camping zoeken waar vooral ouder publiek op af komt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:57


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:23

Wij hadden van de zomer kinderen die zomaar de tent inliepen omdat ze wilde kijken of mijn dochter er was. Van hun moeder mocht het. Ik reageer dan heel kortaf, dat het van mij dus niet mag. Blijkbaar vinden sommige mensen dat op een camping heel normaal. Ik niet. Het huis van een ander loop je toch ook niet zomaar binnen? Nou moet ik wel zeggen dat het het soort camping was waar wij normaal niet staan. Veel mensen die elkaar ook opzochten en dan met grote groepen tot laat onder de luifel bij elkaar gingen klitten. Hoop drank, BBQ tot laat en liefst ook met muziek (denk: Hazes). Laten we het zo zeggen, corona bestond daar niet. Hekjes en dergelijke voor honden waren er trouwens wel toegestaan. Ik heb heel veel met oordopjes voor de tent gezeten. Of ging een stuk wandelen. Ook waren we uren op de manege bij ons paard, die was mee op vakantie. Paardengedeelte was een oase van rust op die camping.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:50

Heb ik vroeger met scouting veel gedaan. Maar ben nu toch wel erg gesteld op de luxe van mijn caravan met vaste bed <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: josien_m_ en 79 bezoekers

cron