Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 08:14

Wij gebruiken een 1 pits gaststelletje, gaat prima voor twee personen, soms maak ik iets met twee pannen maar rijst blijft goed heet in een pan en bijvoorbeeld spaghetti warmt wel weer op als je de saus erdoor doet.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:48

Skyla schreef:
Wat gebruiken jullie tegen teken voor jullie zelf onderweg?

Mijn schrik voor teken is haast groter dan die voor spinnen en nadat we juist een heel eind verder gereden zijn omdat we bordjes zagen staan met pas op teken en gevaar voor lyme. Stap ik uit de auto in een volgens ons "veilige" omgeving. Nog geen 5 min later zat ik letterlijk onder de kleine teekjes. %)
Voel het nu letterlijk nog steeds overal kriebelen.


Ik had een teken pen mee en als ik zat toch sokken over m'n broek want hoewel ik gelukkig niet ben gebeten durfde ik na 3 teken die op m'n benen wandelde geen korte broek meer aan :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:19

Ik heb wd40 van de lijst gehaald :') gebruikte het echt nooit. Wat ik heel belangrijk vindt is een goede lamp, dit jaar twee lantaarns mee die wat ouder waren, nou ik bleef batterijen wisselen ondanks weinig gebruik. Heb nu maar nieuwe gekocht bij decathlon.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:25

Oke dan misschien wel? Ik ga met de auto en tent en al die jaren geen wd40 gebruikt :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 18:04

Wow, die lucht <3

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:55

Ik herken dat ons kent ons helemaal niet, als je zelf niet veel praat valt er ook weinig tegen je of over je te praten of misschien praten ze wel over je maar ik heb het niet door :') ik sla dit jaar hoogstwaarschijnlijk over en hoop volgend jaar naar Noorwegen te gaan. Binnen Nederland vind ik zonde van het geld, dan spaar ik liever even door :o

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:55

Ik ga soms op de bonnefooi, maar dat is wel buitenom het hoogseizoen. Meestal juni of september.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:14

Het ligt er ook wel aan waar je heen gaat denk ik. Heb ook een keer in het naseizoen gehad dat ik bij een camping kwam en oke er was een plek, maar als ik de tent open deed moest ik schuifelen om niet tegen de volgende aan te komen. Had er liever niet gezeten maar de enige andere camping was ook bezet. Ergens anders heen rijden was geen optie meer omdat de volgende campings nog een stuk rijden waren en het werd al donker omdat de rit wat langer duurde dan verwacht.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 23-02-21 18:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:17

Ik heb twee tenten waarvan 1 een soort grote pop up is. We kunnen er met zijn tweeën in staan en naast het 2 persoons luchtbed passen ook de kratten en tassen en stoelen erbij. Deze wordt volgens mij alleen niet meer gemaakt, heel jammer. Was echt zo makkelijk op en af te breken met zo'n 10 minuten was alles klaar dus ook luchtbed opgemaakt etc :') ik deed de tent alleen en mijn man pakte de tassen en deed het luchtbed

Nu wel ook een grotere gekocht omdat we graag een voortent wouden zodat we overdekt kunnen binnen zitten en koken als het nodig is. Maar die moet je eigenlijk wel met zijn 2en opzetten.

Wij hopen gewoon maar op volgend jaar, dit jaar was ik ook gebonden aan het hoogseizoen en ik hou niet van drukte. En ik wil graag een soort van zeker weten dat we naar het buitenland kunnen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 07:15

Ik ga altijd buitenom het hoogseizoen, dan sta ik ook weleens ergens alleen of zo ver van de buren dat ik ze niet kan zien

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 07:21

Ik sla dit jaar over, hoop volgend jaar in het voorjaar te kunnen wildkamperen in Noorwegen. In NL heb ik niet echt een vakantie gevoel :o

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 18:29

Ik heb gisteren vast een route uitgestippeld voor wanneer het weer kan :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 18:33

Nou ja ik heb plannen voor twee camping trips maar de ene waar ik gisteren mee bezig was is nl-Zwitserland -liguria in italie, marche in italie, dolomieten Italië, zuid Duitsland of noord Oostenrijk en terug naar nl

De ander wordt wildkamperen in Noorwegen, daar ga ik nog eens voor zitten. Maar daar wil ik ook niet teveel uitstippelen maar vooral gaan en zien waar we terecht komen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 05:46

Wat denken jullie dat beter is kamperen in Noorwegen in juni of september? Ik heb het altijd heel snel koud, maar ivm de kosten(boot en sommige gewone campings)en drukte wil ik niet in het hoogseizoen zelfs al willen we deels wildkamperen. Veel mooie plekken zijn in het hoogseizoen natuurlijk wel druk bezocht.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:44

Een beetje westkant tot aan alesund ongeveer en dan via het binnenland terug. Als ik lees via Google klinkt het of het in september gauw kouder wordt :') je hebt natuurlijk sowieso geen garantie maar afgelopen kampeertrip was het soms in de nacht 4 graden en dat was echt afzien ondanks dikke mummy slaapzak en kruiken, als je dan overdag op kunt warmen is het nog best oke, maar als je dan een regenachtige koude dag treft :brr:

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:10

Ik heb het echt heel snel koud, slaap in de zomer ook in een dik gevoerde slaapzak, met 4 graden in m'n mummy extra dikke uitvoering slaapzak lag ik met 2 kruiken, thermo kleding, fleece trui en muts en nog kwam ik van de kou niet in slaap :')

Dus ik denk dat ik toch voor juni ga dan, dan wordt het wel pas over 2 jaar helaas, maar ja heb ik wat om naar uit te kijken, haha

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:48

Hebben jullie ervaring met campspace? Wij hebben al binnenkort vakantie en ik wil niet zoveel besteden en dan een keer met de hond kamperen. Via campspace kun je soms bij iemand in de achtertuin bijvoorbeeld kamperen. Soms zonder enige voorziening. Maar ik hou echt van rust en zag kamperen in de zomer dus eigenijk ook niet zitten omdat ik niet van drukte hou

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:16

Ik ben niet specifiek op zoek naar een honden camping :o maar Susan ik ontvang heel graag jouw tip

Klinkt misschien stom maar mijn hond is super rustig en loopt altijd los, negeert andere honden maar ik denk dat op specifieke honden campings het dan ook vol zit met honden die op elkaar afgaan en blaffen, maar ik kan het totaal mis hebben :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:35

De regio maakt me niet zoveel uit, liefst wel met natuur in de buurt dat mag bos zijn of strand, rivier of gewoon wandelroutes in een park oid. Het liefst zo kleinschalig mogelijk of zoveel mogelijk ruimte :') en waar de hond dus mee mag. Ik heb alleen een tent, in het bos kan ik m'n behoefte omscheppen in een weiland wordt dat lastig dan wil ik wel een toilet, haha

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:16

Ik zit we zijn er bijna terug te kijken, ppff ik wil ook weer kamperen in italie :') zo mooi en rustig

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 08:45

Jeetje wat heftig zeg, gelukkig ben je veilig

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:30

Ik zou gewoon super blij zijn dat ik ergens terecht zou kunnen

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 12:48

Ik heb ook echt meer zon nodig, ik zat afgelopen winter ook voor de zonlichtlamp in de winter, maar dan was ik in de zomer wel opgeladen, nu nog helemaal niet voor mijn gevoel :o

Ik durf in NL dus eigenlijk ook niet echt iets te boeken, als het dan slecht weer is vind ik het zonde van het geld. Dit jaar maar 1 nacht weggeweest gelukkig met 2 dagen super mooi weer.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 05:40

Wij hebben vaak na hiken juist geen puf meer om uit eten te gaan :') we zorgen altijd dat we veel mee hebben wat we makkelijk kunnen maken

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 06:41

Ik ga dan meer voor soep uit zak, noodles met wat groente die niet in de koelkast hoeven, pasta, pannekoeken, wraps en gehaktballen met pindasaus uit blik :') etc klinkt niet allemaal even spectaculair, maar na een dag actief zijn smaakt alles, haha

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, Googlebot en 2 bezoekers