Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:09

Morrie schreef:
Wij hebben al uren gratis amusement: de buren breken op. Die man is zo perfectionistisch, het is gewoon eng. Grondzeilen worden gewassen en afgedroogd en zo opgevouwen dat ze in hun originele verpakking kunnen, de luifel is met sop gewassen, afgespoeld en afgedroogd, de tentstokken zijn schoongemaakt. Moeder en dochter bemoeien zich er wijselijk niet mee..... jammer dat ze nu al weggaan, anders had hij ons kunnen adviseren :D :+


Vroeger deed mam ook altijd de tent helemaal schoonmaken.

Ik dit jaar: droog? Mooi zo, hup! De verpakking in.

Er zaten wat harsvlekken op en die krijg je er toch niet meer uit. Verder wat opgedroogd zand vlekken. Zand eraf geveegd, maar de vlekken lekker laten zitten.

Tent inpakken is toch al een hele helse klus, ga dan niet ook nog uren bezig zijn met eerst schoonmaken.


mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:40

Ik hoop echt heel erg dat het camping seizoen op 1 april of 1 mei "gewoon" van start kan gaan. Dus met toiletten en douches gewoon open.

Maar ik ben bang dat het wel wéér eens 1 juni of 1 juli kan gaan worden voordat de toiletgebouwen open kunnen.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 18:04

rien10 schreef:
Wij gelukkig volledig self supporting.



Ik ben vorig jaar óók volledig self supporting een aantal dagen weg geweest. Maar een "normale" wc die doorspoelen en een "normale" douche ipv jerrycan in een douchtent vind ik wél erg fijn trouwens!

Het ging maar liever gewoon toegang tot het toilet gebouw.

Óók voor mijn ouders, die niet self supporting zijn, zou het fijn zijn dat ze weer eens op vakantie kunnen. Die hebben afgelopen jaar 2x vakantie in lockdown gehad. In mei en november.....

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 18:43

IMJ schreef:
Wij hebben in november maar vast een camping geboekt (juli/aug) met privésanitair..

Maar het zeker voor het onzekere genomen. Dat was al vrij lastig want veel was al gereserveerd!



Ik heb net even gekeken: privé sanitair is overal al wel zn beetje volgeboekt!

En de prijzen van de campings zijn best fors weer |( dat lijkt ook ieder jaar méér te worden.

De tijd van voor €300 2 weken in het hoogseizoen kamperen zijn helaas behoorlijk voorbij.

Of via vakantieveilingen bij Oostappen, dat lukte vorig jaar nog wel voor €300 voor 2 weken.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:45

Bonna schreef:
mvdende, naar wat voor een campings ben jij op zoek dan?
Wij betalen eigenlijk nooit meer dan 20 tot 25 euro per nacht. Dan is 300 euro voor 2 weken goed te doen.


Vooral de wat grotere campings.

Iig niet een weiland bij de boer. Ik houdt niet zo van ons kent ons op een camping. Liever gewoon wat anoniemer dan een klein veldje.

Of logeren bij de boswachter, maar die zat vorig jaar helemaal vol al.

Bij een grotere camping vind ik een eetgelegenheid (indien open natuurlijk) maar vooral een supermarktje erg fijn, dat je niet voor ieder dingetje de auto hoeft te pakken om een supermarkt op te zoeken. Zeker aangezien ik alleen met hond op vakantie ga, en de hond in de auto laten zitten met 25°c natuurlijk niet kan. En buiten de supermarkt aan een paaltje werkt ook niet echt.

De grotere campings hebben in het hoogseizoen toch een behoorlijk prijskaartje.

Dit jaar heb ik nog niet geboekt. Misschien ga ik een wandel vakantie doen, maar misschien wel weer "gewoon" standplaats kamperen.

Oostappen vorig jaar was eigenlijk een alternatief. In juni was er géén camping meer te vinden voor 2 weken in juli/ augustus.

Echt werkelijk waar álles was volgeboekt. Op een paar kleine campings na met niet al te fijne recensies.

Oostappen had toen de actie via vakantieveilingen en zo nog 2 weken een camping kunnen "scoren"

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:02

ikke schreef:
Een grote camping is vooral gratis vermaak :j

Ik kan me een camping herinneren, ergens in het zuiden. Wij kwamen op vrijdagmiddag aan. We stonden op een wat hogere richel met uitzicht over het hele veld. We hebben alleen maar in een stoel gezeten en gekeken, de hele avond. We hebben zelden zo gelachen als die avond.


Dan had je je doodgelachen afgelopen jaar als je mij had zien stuntelen.

Neem een oversized 4 persoons tent, een klein vrouwtje en een hele berg spullen die uit een Fiat Panda met dakkoffer getoverd werd.

Ik had verschrikkelijke ruzie met de tent, kreeg hem maar niet overeind. Terwijl het niet de 1e keer was dat ik hem opzette, maar die keer wilde gewoon niet lukken.

Uiteindelijk na een hele middag kloten (zeker een uur of 5 bezig geweest in totaal, met af en toe een pauze want het was 36°c) stond alles zoals ik wilde dat het stond. Phoe....

Die tent neem ik ook alleen mee als ik dus meer dan 4-5 dagen ga kamperen en op dezelfde plek blijf. Voor weekendje weg heb ik een ander exemplaar (die ik nog sneller had staan dan mam haar pop up tent had staan, en die van mij is dus géén pop up.)

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:30

Morrie schreef:
Ik zit net naar Oostappen te kijken: massa is kassa. :')
Ik had ooit een voortent gekocht bij de Wit en kreeg daar een weekendje Terspegelt bij. Moest helaas in de herfstvakantie. Alleen maar gillende kinderen daar. Zal best leuk zijn buiten schoolvakanties. Maar voorlopig zitten we nog thuis


Terspegelt is gelukkig geen Oostappen. Ten minste, valt niet onder de Oostappen groep vakantieparken.

Ik ben daar een aantal jaar geleden geweest met mijn ouders tijdens Pinksteren. Mooie camping, sanitair een stuk beter dan Oostappen.

Inderdaad een hoop gillende kinderen.

Maar dat heb je helaas echt bijna overal tegenwoordig. Tenzij je op een "ouderen" camping zit. Voor jou natuurlijk prima, maar ik met 26 hoef niet tussen de pensioenado's te zitten, sorry

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:45

rien10 schreef:
Ik merk dat ik steeds minder wil doen. Eerst (toen de kinderen klein waren) een grote tent, toen en grote vouwwagen, toen een grote caravan met voortent. Daarna een kleine caravan (met z'n tweeën) waarbij voor mij de voortent er niet aan hoeft. Mijn man heeft dat wel graag. Maar ik vind, ding op z'n plek rollen, pootjes uit, stroom er aan en klaar al voldoende werk :D Vanaf half maart gaat dat nog makkelijker: aan komen rijden, motor uit, stroom er aan en klaar. Ik verheug me er heel erg op! Hoewel ik ons leuke T@B-je zal missen hoor.


Mijn ouders hebben ook een camperbusje, echt ideaal! Inderdaad aan komen, camper recht zetten, stroom eraan en klaar. (We hebben er een voortent bij, voor als mijn zusje, haar vriend en ik óók mee gaan)

Ik heb het tot vorig jaar uitsluitend met kleine trekkers tentjes gedaan: net aan rechtop3in kleermakerszit kunnen zitten met je hoofd tegen het tentdoek aan. Dat is prima voor als het mooi weer is én je toch 99% van de tijd buiten leeft, maar met minder weer.....

Heb wel eens een complete dag in mn tentje gelegen omdat het echt aan het zeikregenen was de gehele dag. Dan is zn klein tentje wat minder fijn.

Dus daarom vorig jaar een tent aangeschaft waar je tenminste in kan staan en gewoon op een stoel kan zitten binnen.

Dan kom je toch al snel op een 4 persoons uit, 2 en 3 persoons heb ik nog niet gevonden met sta hoogte.

Edit: en kennelijk zijn de singels die dus zn tent zoeken behoorlijk zeldzaam.... die tent is eigenlijk ook de bedoeling om die met 2 personen op te zetten, dan staat hij redelijk snel. Heb het 1x samen met mam gedaan. Alsnog een goed uur bezig geweest, maar geen 3-5 zoals ik in mn eentje steeds bezig ben.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:07

uggy schreef:
Ik vind een luifel ook een must, een plek waar je inderdaad spullen neer kunt zetten of droog kunt zitten bij regen.

Zijn er overigens nog bokkers met een goede tip voor een mooie camping? Mag overal in Europa, wij hechten veel waarde aan een beetje privacy en schoon sanitair. Ik vind het heel moeilijk om wat te vinden,er is zo veel aanbod..


Ik kan de boekjes "Charme Campings" aanraden. Zijn vaak leuke kleinere campings.

Er is er één in noord Denemarken waar je gewoon in de middle of nowhere kan staan.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:43

uggy schreef:
mvdende schreef:


Ik kan de boekjes "Charme Campings" aanraden. Zijn vaak leuke kleinere campings.

Er is er één in noord Denemarken waar je gewoon in de middle of nowhere kan staan.


Weet je toevallig de naam van deze camping? :D


Nee, sorry.

Maar ik weet wel dat de camping op iets van 20 minuten rijden ligt van de haven van Hirtshals. Als je het boekje hebt, kun je de camping waarschijnlijk snel vinden.

Wél een waarschuwing }> ons plekje was zó in the middle of nowhere dat in de middag pap 10 minuten de weg kwijt is geweest onderweg terug van het toiletblok en mijn moeder en ik in de avond in het donker óók iets van 30 minuten naar het toiletblok hebben lopen zoeken.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:18

Urielle schreef:
Bedankt! Moet ik nog extra kosten incalculeren, zoals electriciteit of waterverbruik?

Ik wil dit jaar graag eerst weer eens kijken hoe het ook al weer ging op een camping. Na mijn kindertijd met mijn ouders nooit meer een camping gezien _O-

Dan kunnen we geleidelijk meer naar kamperen.


Ik persoonlijk zou vliegen nog niet aandurven en ook absoluut niet doen nog in 2021.

Houdt als je toch gaat vliegen er rekening mee, dat het in Zuid-Frankrijk maar ook zeker in Italië rondom de meren flink kan spoken met het weer.

En de prijzen zijn absurd in mijn ogen. Je bent voor een weekje bungalow tent/ stacaravan in Frankrijk/ Italië zó €2000 kwijt, zonder vluchten.

Edit: prijzen zo €950 voor een bungalowtent en €1300 voor een stacaravan.

Zonder vluchten, dus echt alleen de camping, geen transfers van en naar de luchthaven.

Ik zou lekker in de buurt blijven dit jaar. Nederland, België, Luxemburg.

Al verwacht ik wel een nog extremere drukte dan vorig jaar, zeker als er nog veel corona beperkingen gaan zijn.

Ik blijf in de buurt dit jaar. Het zal Nederland (Limburg) België of Luxemburg gaan worden. Ik boek nog niets, maar ik houd er wel rekening mee, dat net als vorig jaar, in juni bijna niets meer te boeken gaat zijn behalve Oostappen groep. Ach....Oostappen was nu ook niet zó slecht afgelopen jaar.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 08:53

EedihcrO schreef:
@ Urielle, niks leuker dan kamperen met kinderen. En het een keer zo proberen is zeker verstandig. Hoewel je zelfs tenten met vaatwasser en al kunt huren. Dan ga je dat niet na kunnen bootsen. Voor campings helaas geen tips.

@Uggy, in mijn tienerjaren wel op een veldbed gekampeerd. Was prima te doen, maar weet niet of ik er nu nog blij van zou worden. De tip van het matje erop vind ik dan wel een goeie.

@IMJ, hoe grappig. Wij hebben ook dezelfde camping weer geboekt. We hoeven alleen nog niet in het hoogseizoen, dus we hebben de juni special. Hele maand daar. Dan zijn we er veel langer en kunnen we ook lekker door de omgeving gaat fietsen. Als ze ook andere mensen op de plek toe laten, dan gaan wij 3 weken en mijn ouders de rest van de periode. Anders gaan we gewoon zelf. We hebben wel zonder privé sanitair gedaan. Het was daar zo goed geregeld. Ik heb er al helemaal zin in.

Ik heb Coppens in Best een mail gestuurd, maar daar mag je 15 min winkelen. Dat vind ik te kort. Moet er wel in totaal anderhalf uur voor rijden. Misschien Obelink gewoon mailen met wat vragen dan. Of Linberg proberen, maar die zijn echt heel duur met hun spullen.


Of nog even geduld. De winkels zullen vóór juni toch wel weer "normaal" open gaan?! Dan kan je gewoon lekker zelf winkelen.

Ik kan je namelijk garanderen dat je eenmaal bij de kassa, méér in je winkelwagentje hebt dan dat je verwacht zou hebben bij het binnen gaan van de winkel.

Het zijn vaak van die kleine dingetjes die je dan ziet liggen en waarvan je denkt: jep, dat kan óók wel eens handig zijn!

Ik ben altijd als een kind in de snoepwinkel in een kampeer zaak. En ik koop altijd teveel.


Ik vind het jammer trouwens dat de campings nú al zó volgeboekt zijn! Want ik durf voorlopig nog niets te boeken. En tegen de tijd dat het juni is.... ben ik bang dat er wéér geen fatsoenlijke camping meer beschikbaar gaat zijn voor 2 weken in juli/ half augustus.

Vorig jaar dus in januari geboekt, in april moeten annuleren ivm de onzekerheid van corona en toen in juni de campings helemaal open mochten, was er niets meer te boeken.

Ja, Oostappen... dus ik verwacht dáár dit jaar wel wéér te belanden. Liever een ander camping, maar ik ga nu echt niets boeken, zeker niet voor juni eventueel. Want ik zie het nog wel gebeuren dat de toiletten enzo tot 1 juli dicht blijven.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:10

zonnebloem18 schreef:
Zijn er geen kleinere campings die nog wat hebben? Ligt er ook een beetje aan wat voor tent je hebt. De camping waar wij heen gaan heeft nog wel plek voor kleine tenten tot 8m².



Een grote 4 persoonstent.

En de leuke kleine campings zaten vorige jaar óók vol.


Alleen nog een paar plekken midden in een kaal weiland. En dat vind ik vreselijke campings.

Ik heb liever wat grotere campings, met een restaurantje enzo.

Klein mag ook, bijvoorbeeld de campings van logeren bij de boswachter, maar kale weilanden hoef ik niet. Dan kan ik net zo goed thuis de deur uit lopen en binnen 2 minuten sta ik op de weilanden.

Ik had gehoopt dat mensen net als ik nog niet zouden durven boeken nu alles nog zo onzeker is. Maar véél mensen boeken kennelijk toch.

Ik ga wel zien wat er gaat gebeuren. Of alles weer open is in juni en wanneer er dan een of 2 weken goed weer voorspeld wordt, probeer ik last minuut ergens een plekje te vinden.

En anders wordt het "gewoon weer" oostappen. Zij hebben meerdere parken waar je uit kan kiezen gelukkig. Afgelopen jaar stond ik op Hengelhoef en voor Oostappen is het me 100% meegevallen. Dus nóg een jaar zou ok zijn, maar liever een andere omgeving.

Iets wat ik dit jaar zéker ga aanschaffen is een afrastering net. Zodat de hond los op mijn plekje kan en alle mensen én kinderen niet over onze plek kunnen lopen. (Hond is niet zo sociaal en aan een lange lijn bleek toch dat kinderen steeds vlak langs hem rende en totaal NIET naar mij wilden luisteren als ik zei dat ze NIET over onze plek mochten lopen/rennen. Maar ik praatte tegen dovemansoren helaas)

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:37

EedihcrO schreef:
Dat is voor kinderen denk ik ook heel moeilijk. Die zien geen gevaar in een hond en soms zien ze hem waarschijnlijk niet eens liggen.
Wat boeken van de camping betreft, als het sanitair niet open is, dan krijgen wij ons geld terug. Dat hebben we vooraf gevraagd. Dus dan ben ik er niet zo bang voor.

En de campingwinkel, je hebt helemaal gelijk. Maar dat is ook meteen het gevaar. Ik koop dan teveel en niet alles heb ik nodig. Ik weet ook niet of juni de eerste keer is dat we gaan. Als we zin hebben, pakken we de caravan en gaan we een weekend weg. Maar dan moet dat dus wel kunnen.



SusanH schreef:
Als je op een camping met kinderen staat weet je gewoon dat ze over je plek gaan lopen als je een plek aan de looproute hebt ( en dat is al snel op een grotere camping) wil je dat niet dan moet je een kleinere camping zoeken waar vooral ouder publiek op af komt.


Vroegah toen ik kind was, werd ons door onze ouders medegedeeld en geleerd dat het niet oké is om over andermans plekje te lopen. Mijn zusje en ik deden dat dan ook niet.

Tuurlijk waren wij óók kinderen en het zal ongetwijfeld een aantal keer wél gebeurd zijn, in spel ofzo, dat we over andermans plekje liepen/ renden.

Maar de hoofdregel was toch echt: niet de weg afsnijden en daarbij dwars door iemand anders zn plekje gaan lopen.

Gewoon netjes over de daarvoor bestemde paden lopen.


Helaas zie ik (óók in het algemeen dat kinderen totáál niet meer opgevoed worden, nergens meer in) tegenwoordig véél vaker kinderen die deze camping enquête niet geleerd krijgen van hun ouders en gewoon dwars door je plekje komen baggeren.

Óók volwassen zijn trouwens goed in de bocht afsnijden en zo op mijn plekje lopen..


Met een hond die het niet geheel waardeert dat er mensen vlak langs lopen, was het vorig jaar niet echt tof. Ik moest ogen in mn achterhoofd hebben om te voorkomen dat mijn hond achter de kinderen aan vloog/ de volwassen naar de kuiten hapte.

Dáár heb ik dit jaar GEEN zin meer in. Vandaar mijn oplossing een afrastering net mee te nemen. Een goedkope, lichtgewicht, gemakkelijke oplossing die waarschijnlijk héél véél rust gaat geven voor mijn hond (die weet immers dat er geen mensen meer over onze plek gaan lopen)

Voor mij (Ik hoef iets minder ogen in mijn achterhoofd te hebben en hoef niet bang te zijn dat mijn hond gaat happen)

En voor alles en iedereen die normaal gesproken wél over mijn plekje zouden lopen, met vervolgens een boze hond achter hun aan.

Hij zal voornamelijk óók aangelijnd liggen!

Dus én aangelijnd én met afrastering. Ik denk dat ik het op deze manier veilig en leuk kan houden voor iedereen.

Edit: kinderen op een camping is bijna niet te voorkomen. En met mijn 26 jaar sta ik óók niet graag tussen 65+ op de camping. Naast dat 65+ zich wel 2x bedenkt om in de zomervakantie weg te gaan.

Dit jaar wil ik in juni of in juli weg, afhankelijk wat het weer gaat doen.

Vorig jaar was juni + juli natuurlijk niet de droogste maand, toen ik zag dat het waarschijnlijk eind juli beter werd kwa weer, heb ik snel Oostappen nog geboekt. En 2 weken lang 36°c gehad. Was een beetje teveel van het goede want lekker flinke wandelingen maken zat er natuurlijk even niet in met de hond.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 17:24

rien10 schreef:
Houd je er wel rekening mee dat je op veel campings geen afrastering mag neerzetten?


Ja, op een aantal campings heb ik inderdaad gelezen dat een afzetting niet mag. Maar ook genoeg campings waar het wel toegestaan is/ niets over te vinden is.

Campings die het op voorhand verbieden zal ik dus gaan vermijden. In ieder geval voor vakanties langer dan enkele dagen.

Tis jammer dat sommige campings het verbieden, het levert geen schade op aan het gras, maar het uiterlijk is natuurlijk niet heel charmant.

Ik zou wel voor een groen net kiezen, dat is iig minder opvallend dan een knal oranje net.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 17:37

rien10 schreef:
OK, fijn. Zou toch rot zijn als je er pas achter kwam dat het niet mocht als je je auto aan het uitladen was.

Ik vind het fijn dat campings het verbieden. T moet geen hokken paradijs worden, het is een camping.



Het is een camping ja. En als iedereen, groot en klein,maar zich netjes aan de camping etiquette zou houden (niet over andermans plekje lopen)

Dan zou ik de eerste zijn die een afrastering achterwege laat!

Ik vind het namelijk helemaal niet leuk om een Fort Knox te moet opzetten om anderen (voornamelijk kinderen dus) uit mijn plekje te houden.

Liefst leg ik mijn hond aan een lange lijn en klaar...

Maar ik heb afgelopen jaar dus meermaals meegemaakt op verschillende campings dat mensen niet willen accepteren dat een hond ook wel eens NIET lief kan zijn.

En dan komen ze vlak langs mijn hond gelopen en dan is het vervolgens blèren als hij lelijk gaat doen!

Dus dan maar op een andere manier proberen. Mét afrastering.... hopelijk snappen mensen dán dat ze niet door onze plek moeten lopen. Gaat trouwens lastig worden om door ons plekje te lopen als er een omheining rond staat.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:21

Morrie schreef:
kan je niet een windscherm neerzetten ipv een afrastering om je territorium af te bakenen? Die heb je in alle soorten en maten , kleuren en prijzen tegenwoordig


Wat gaat een windscherm méér doen dan een afrastering net?

Dan zou ik meerdere windschermen naast elkaar moeten gaan zetten om zeg maar 30 meter af te schermen.

Want helaas werkt een klein stukje afzetten niet.... Ik had bijvoorbeeld mijn auto altijd zó geparkeerd dat de bocht 100% afsnijden niet mogelijk was. Maar kinderen lopen gewoon om de auto heen en rennen dan alsnog doodleuk over de rest van je plekje.

En ondanks dat ik mijn hond waarschijnlijk de grootste tijd tóch aan een lange lijn vast leg, is het óók wel fijn om op een rustig moment de hond gewoon lekker even los over mijn plekje te laten scharrelen.

Zn net kost iets van €40 voor 50M en iets van €25 voor 20 afrastering paaltjes.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:03

Eelmo schreef:
Ik weet niet hoe groot je hond is, maar kun je niet gewoon een puppyren op je plek parkeren? Is misschien niet ideaal, maar dan kun je iig op de rondrennende-kinderen-spitsuren de hond een eigen plekje geven.


Hond is een Duitse Staande van 25kg...

En daarnaast ben ik gewoon van mening dat zodra ik voor een afgebakend stukje gras betaal, het gedurende de geboekte periode dan ook mijn plekje is. En dat ik het recht heb om te bepalen hoe, wie, wat er op mijn plekje komen.

Ik vind het dan ook echt absurd dat ik mijn hond dan in een puppyren moet opsluiten omdat andermans kinderen (die natuurlijk óók gewoon de speeltuintjes enz hebben) nóg meer ruimte nodig hebben door ze op mijn plekje te laten komen....

Fl*kker op!

Net zoals dat ik ervoor moet zorgen dat mijn hond niet bij elke tent gaat lopen kloten (zal wat zijn, alle honden los lopen op een camping) hebben ouders van kinderen de plicht om te voorkomen dat hún kroost hetzelfde doet....

Kinderen leg je niet aan een lange lijn vast.. Maar je kan kinderen best leren wat de regels zijn op een camping. En het niet over andermans plekje lopen is toch wel regel nr 1!


Neonlight schreef:
Het is een grote hond, dat gaat niet werken. En het is ook wel fijn als je hond nog een beetje rond kan scharrelen om je tent.
Wij hebben het probleem ook en soms moeten we de lijn zo kort maken dat de hond niet eens de camper meer in kan om te drinken. Zelf zit je dan echt niet fijn vakantie te vieren.


Dit dus!

Ik geef mijn hond graag zo veel mogelijk ruimte als dat ons plekje toelaat.

Vorig jaar had ik een (toch niet zo fijne en nu kapot) oprolbare grondpin. Zeg maar een Flexi, maar dan van staalkabel. Die rolde in en uit. Lijn had een lengte van 6 meter en ik had de pin zó geplaatst, dat Skip overal 6 meter de ruimte had, zonder ons plekje te overschrijden.

Hoe vaak mensen dus wel niet op 3 meter afstand tot de hond over onze plek liepen en vervolgens boos werden dat mijn hond hun aanvloog.... ontelbaar!

En ik iedere keer maar weer uitleggen dat als ze netjes de aangelegde weg zouden volgen, mijn hond dáár niet bij kan komen. Maar dat de lijn dus 6 meter lang is, dus als ze op 3 meter afstand de hond gingen passeren dat ze een probleem hebben.

Dat is gewoon niet ontspannen vakantie vieren. Want mijn hond heeft het gedaan als hij wél een keer echt grijpt! Terwijl de mensen/ kinderen in eerste instantie de fout in gaan, door op het eigen terrein van de hond te komen.

Daarom ga ik dit jaar voor een afrastering.

Netjes op de afgrenzing van ons plekje, zo heeft de hond de maximale hoeveelheid ruimte om te scharrelen en kunnen kinderen en mensen veilig langs lopen.

Hond zal óók aan een lange lijn komen, die ongeveer 1m korter gaat zijn dan waar de afrastering staat. Zodat hij niet tegen/ door de afrastering heen gaat als hij een keer lelijk doet en mensen dus ruim en veilig langs kunnen lopen.

Mijn hond is echt geen valse, maar is ontzettend angstig voor mensen en dat samen met bescherming drang van "zijn plekje/ huis" levert regelmatig hard blaffen op naar "rare" mensen. Dat kan iemand met capuchon zijn, iemand op een scateboard enz. Hij gaat niet tegen iedereen staan blaffen gelukkig. Er kunnen zo 30 mensen langs lopen en Skip blijft heerlijk rustig liggen.

Ik ga trouwens óók een opvouwbare bench aanschaffen, zodat hij echt een eigen plekje heeft om zich in terug te trekken. Nu doet hij dat door in de tent te gaan liggen, liefst op mijn bed. Maar dat mag niet omdat ik graag het muskietennet dicht houdt en dat niet gaat als Skip daar wil slapen. Of ik moet hem opsluiten in de slaapcabine, maar dat doe ik liever ook niet.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:10

rien10 schreef:
"Flikker op". Fijne attitude. Je bent op vakantie he, als je op de camping zit. Je bent niet oorlog aan het voeren.


Ja ik ben op vakantie.

Maar als ik 300x tegen bepaalde kinderen moet gaan zeggen dat ze AUB voor hun eigen veiligheid NIET over mijn plekje moeten lopen, is het fijne vakantie gevoel wél een beetje verdwenen.

Ik ervaar op dat moment overlast van andermans kinderen.

Dan is op dat moment inderdaad mijn mening: flikker op met die kinderen!

Nogmaals is heb totaal géén probleem met kinderen die lekker aan het spelen zijn in één van de vele speeltuintjes op de camping, noch als ze op hun eigen plekje lekker bezig zijn of op de paden ons plekje voorbij komen lopen.

Het ENIGSTE wat ik verlang en vraag is dat ze niet op MIJN plekje moeten komen!

Ze hebben zeeën van ruimte! Waarom moeten ze dan óók nog mijn plekje hebben om op te spelen?

Dat kinderen dit niet automatisch snappen is te begrijpen, maar dáár ligt dan ook de verantwoordelijkheid van de ouders.

En zo moeilijk is dat niet! Aangezien er ook kinderen zijn die het wél snappen en echt hun best doen niet over je plekje te komen.

Maar die paar hardleerse kinderen maken mijn vakantie er absoluut niet gezelliger op. Want zodra Skip uitvalt is het janken. Óók als het bij flink blaffen blijft. En dan heeft Skip het gedaan en is Skip een valse rothond!

Terwijl er totaal géén probleem hoeft te zijn!

Ik ga het dit jaar dus eens proberen met een afrastering, kijken of dat wil helpen tegen eigenwijze mensen en kinderen.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:44

rien10 schreef:
Helemaal waar, dat mensen niet onder je luifel moeten doorlopen. En een hond die de hele tijd getriggerd wordt, is ook niet fijn.
Maar net als wat Leo zegt: Rustaaaaag, je bent op vakantie.



Op een gegeven moment is de periode van Rustaaaaag wel voorbij helaas.

Ik schiet echt niet bij de allereerste direct uit mn vel. Ik zeg er op duidelijke toon wat van en klaaarr

Maar bij de 10.000x dat het gebeurt ben ik er wél écht klaar mee. Vooral ook omdat mijn hond niet "ha gezellig visite" is, maar gewoon echt écht niet lief is.

En ik het echt niet tof zou vinden als hij wél een keer zn tanden in een kindje zet.

Dan kan je zeggen "wat doe je met zn hond op een camping"

En mijn antwoord daarop is "Als mensen en kinderen nu eens zich aan de camping etiquette zouden houden en van mijn plekje afblijven is er helemaal NIETS aan de hand"

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:56

ClauH schreef:
Is het trouwens niet handiger een kinderloze camping uit te zoeken? Is voor de hond ook een stuk relaxter.

Onze hond heeft een beetje hetzelfde. Gelukkig hoeven we niet in het hoogseizoen dus sws minder last van rennende kinderen. Maar we zoeken eigenlijk altijd een camping zonder speeltuin en animatie.



Echte kinderloze campings ben ik nog niet tegen gekomen.

Bijna elke camping heeft wel íets aan speelmogelijkheid voor kinderen.

Zo had ik afgelopen jaar een behoorlijke tijd gespendeerd aan het bestuderen van de plattegrond van de camping (Hengelhoef) en een ruime hoek plek uitgezocht.

Kom ik aan, is het een héél klein plekje direct met een speeltoestel op de hoek, die dus niet ingetekend was op de plattegrond.

Toen ben ik maar even naar de receptie gelopen om een andere plek te vragen. Want met Skip náást een speeltoestel had het helemaal uit de klauwen gelopen.

Kleinere campings zonder animatie zijn er zat, daar ga ik dit jaar naar op zoek.

Het voordeel hiervan is minder kinderen, het nadeel van een camping zonder campingwinkeltje en restaurantje/ frituur is dat je altijd een dorpje op moet zoeken voor boodschappen. En dat is best een uitdaging in je eentje met hond. Bij de deur van een supermarkt vastleggen kan niet, hond over de zeik (Ik doe het wel eens, als ik één klein dingetje nodig heb en letterlijk binnen 1 minuut weer buiten bij hem ben)

En in de auto laten bij 25°c + is natuurlijk eigenlijk óók geen optie.

In het voorjaar in mei had ik het toen wél even gedaan, raampjes goed open, auto in de schaduw en opschieten. Maar eigenlijk was het toen al te warm voor Skip.

Optie zou nog kunnen zijn de auto op een rustig plekje in de schaduw parkeren en Skip aan de auto vastleggen met zijn riem. Dat is denk nog de handigste optie.

Daarom vind ik campings met een campingwinkeltje eigenlijk wel érg fijn. Dan laat ik Skip met een behoorlijk korte lijn gewoon bij de tent in de schaduw.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:06

rien10 schreef:
mvdende schreef:



Op een gegeven moment is de periode van Rustaaaaag wel voorbij helaas.

Ik schiet echt niet bij de allereerste direct uit mn vel. Ik zeg er op duidelijke toon wat van en klaaarr

Maar bij de 10.000x dat het gebeurt ben ik er wél écht klaar mee. Vooral ook omdat mijn hond niet "ha gezellig visite" is, maar gewoon echt écht niet lief is.

En ik het echt niet tof zou vinden als hij wél een keer zn tanden in een kindje zet.

Dan kan je zeggen "wat doe je met zn hond op een camping"

En mijn antwoord daarop is "Als mensen en kinderen nu eens zich aan de camping etiquette zouden houden en van mijn plekje afblijven is er helemaal NIETS aan de hand"


Ik zeg dan inderdaad "wat doe je met zo'n hond op de camping". Maar dat zeg vanuit de hond. Het lijkt me voor de hond vreselijk vervelend; het dier is constant alert, aan het opletten of zijn grenzen niet bereikt worden, "moet" ze bij overschrijden verdedigen. Het lijkt me helemaal niet leuk voor deze hond om op een camping/een camping met kinderen met vakantie te zijn.


Klopt hoor, hond vind het minder vakantie dan ik.

Daarom wil ik het dit jaar anders gaan aanpakken.

Hond vind namelijk wandelen in een vreemde omgeving wél helemaal het einde!

Een hondenbungalow van Landal zou voor Skip het meeste rust geven. Maar ik heb er vandaag nog naar gekeken en in de zomervakantie €2500 voor 2 weken en zelfs in juni al €1500 voor 2 weken.

Mijn vakantie budget is rond de €700. Dan heb je hoogstens een weekendje, benzine kosten enzo meegeteld.

Voor mij helaas onbetaalbaar.

Ik heb daarnaast zitten denken aan een meerdaagse wandeltocht, zodat we de grootste tijd van de dag lekker aan het wandelen zijn. Maar tot de conclusie gekomen dat mijn fysieke gezondheid niet helemaal daarvoor geschikt is. Ongetraind een dagje of 2-3 gaat prima, maar bij het opstarten van training, hoe langzaam en licht ook, gaat mijn knie protesteren helaas.

En ik zou voor €400 minimaal aan nieuw materiaal moeten uitgeven nu in één keer.

Ik ga dus de komende jaren rustig wat nieuw materiaal verzamelen en dan misschien volgend jaar naar Schotland ofzo. Daar kan je je tent opzetten zonder andere mensen in je buurt en sowieso géén kinderen.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:28

Leo schreef:
Hoezo in Schotland geen kinderen op campings? Ik heb twee weken in Schotland rond getrokken met de tent maar kinderen heb je op reguliere campings overal (of buiten schoolvakanties gaan). Of ga je wildkamperen?


West Highland Way. Daar zal je niet veel kinderen tegen komen waarschijnlijk (hoop ik)

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:31

Eelmo schreef:
Wow, het was maar een suggestie :') Het was niet mijn intentie om zo'n felle discussie los te maken :x


Tis oké.

Mijn hond en ik hebben gewoon een hekel aan (onopgevoede) kinderen.

En helaas kom je die tegenwoordig echt overal tegen.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:50

Morrie schreef:
wij gaan buiten de schoolvakanties op vakantie, ik ben gestopt met werken (in het onderwijs) en nu kan het dus, ware het niet dat er corona is, dus het kan weer niet......

Ik zoek, als ik keus heb op de website van de camping, bij voorkeur een plek uit op een niet-honden veld. Nu ik uitsluitend een plek met privé sanitair wil, is dat moeilijker.
Ik vind honden prima, maar niet vlakbij me, een klein hondje gaat nog wel, als ie z'n kop maar houdt en niet continu keft, maar grote honden trek ik echt niet meer, dan durf ik m'n caravan niet meer uit.

Ik ben een kattenmens, zou mijn Turkse Van graag meenemen en ze zou het geweldig vinden, maar het is me de stress niet waard. Ze vindt het ook geweldig om een weekje in het kattenhotel de boel te terroriseren :D :+



En daar heb ik als hondeneigenaar natuurlijk rekening mee te houden!

Daarom loopt de hond niet los en ligt hij veilig aan een lijntje vast.

Kwa buiten de schoolvakantie gaan, waarschijnlijk doe ik dat dit jaar ook. Maar wél nog een beetje afhankelijk van het weer. Als er veel regen voorspeld wordt, dan ga ik niet. Ik boek dus ook niets.

En ik moet mijn vakantie om die van mijn ouders heen plannen. Zei gaan altijd in juni. Dit jaar toevallig in mei en 1e week juni.

Tegelijkertijd op vakantie doe ik niet. Ik ben érg goed in mijzelf in de nesten werken en het is al vervelend genoeg dat mijn ouders daar buiten hun vakantie om grijze haren van krijgen. Tijdens hun vakantie blijf ik dus veilig thuis.

(In de nesten werken als in: vlucht 4 uur vertraagd en daarom niet meer op de eindbestemming aan kunnen komen/ laatste trein van de avond (20:00) nét missen omdat het juiste spoor achter een gebouwtje verstopt lag en de bewegwijzering niet klopte en vervolgens midden in een weiland moeten kamperen)