Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 12:30

Mijn plan voor Polen begint iets meer vorm te krijgen, al vind ik het wel spannend, vind het toch een stap verder weg dan oostenrijk of denenmarken. Ben nu aan het kijken naar een wandeltour in Białowieża National Park.

Verder ben ik nu aan het kijken om verder te touren naar Bieszcody mountains en Pieniny mountains en daarna richting huis (misschien ook in stappen) maar het worden waarschijnlijk minimaal 3 campings in maximaal 3 weken.

Dus we zullen goed moeten kijken wat we meenemen. Maar in Denemarken stonden we ook maximaal 5 dagen op een camping. Dus ik denk dat we op zich al flexible genoeg zijn. Maar je kijkt soms wel jaloers naar campers :P


Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:59

Naath86 schreef:
Helaas loopt het hier allemaal wat anders.. Vroeg ik jullie laatst nog ervaring naar een oppomptent omdat misschien wat beter in onze auto paste.. Afgelopen vrijdag is onze auto total loss gereden en nu zitten we dus helemaal zonder auto. We hebben nog anderhalve week om een andere auto te vinden en anders kunnen we met onze kleinere auto maar dan doen we een huurtent waarschijnlijk. Gaan eerst richting de jura en dan naar Annecy.

Wij hebben trouwens ook vrij luxe stoelen wat direct al veel ruimte in beslag neemt. Al vind ik die opvouwbare van de Waard ook wel iets, die ga ik voor volgend jaar onthouden!



Oh jeetje wat vervelend zeg, iedereen wel nog heel?

Hier ook niet zoals gepland, hoewel de caravan prima bevalt op zich blijkt het ledig gewicht heel erg niet te kloppen, dusdanig dat we dankzij de mover nog ongeveer 75 kg laadvermogen overhouden. Compleet onacceptabel. Hele domme fout en had netjes geweest als de verkoper ons erop had gewezen dat bij caravans van deze leeftijd het gewicht nogal vaak (een stuk) hoger ligt dan op papier, dan hadden we hem nooit gekocht. Maargoed, nu dus weer van voor af aan aan het oriënteren op een andere met wél voldoende laadvermogen en dan niet alleen op papier. -O-

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 08:22

Oh balen Alwiene!

Ja gelukkig met mijzelf en de andere betrokken allemaal goed. Maar gewoon balen, we hadden de auto nog geen jaar en het kost je altijd geld.

Ondertussen hebben mijn schoonouders aangeboden dat we hun V60 wel mee mogen, dus dan kunnen we lekker met onze eigen tent heen!

Avelienvd
Berichten: 7217
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:22

Balen zeg dat dan net nu de auto stuk gaat.
Wel lief dat jullie de auto van schoonouders mogen lenen

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:31

ooh Naath86 dat is écht balen... Gelukkig geen gewonden, maar toch. Wel lief vna je schoonouders. Dan heb je toch nog iets fijns in het vooruitzicht!

Alwiene! Dat is ook lelijk zeg...

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:26

Alwiene schreef:
Naath86 schreef:
Helaas loopt het hier allemaal wat anders.. Vroeg ik jullie laatst nog ervaring naar een oppomptent omdat misschien wat beter in onze auto paste.. Afgelopen vrijdag is onze auto total loss gereden en nu zitten we dus helemaal zonder auto. We hebben nog anderhalve week om een andere auto te vinden en anders kunnen we met onze kleinere auto maar dan doen we een huurtent waarschijnlijk. Gaan eerst richting de jura en dan naar Annecy.

Wij hebben trouwens ook vrij luxe stoelen wat direct al veel ruimte in beslag neemt. Al vind ik die opvouwbare van de Waard ook wel iets, die ga ik voor volgend jaar onthouden!



Oh jeetje wat vervelend zeg, iedereen wel nog heel?

Hier ook niet zoals gepland, hoewel de caravan prima bevalt op zich blijkt het ledig gewicht heel erg niet te kloppen, dusdanig dat we dankzij de mover nog ongeveer 75 kg laadvermogen overhouden. Compleet onacceptabel. Hele domme fout en had netjes geweest als de verkoper ons erop had gewezen dat bij caravans van deze leeftijd het gewicht nogal vaak (een stuk) hoger ligt dan op papier, dan hadden we hem nooit gekocht. Maargoed, nu dus weer van voor af aan aan het oriënteren op een andere met wél voldoende laadvermogen en dan niet alleen op papier. -O-

Misschien een betere verklaring dat ie zoveel achteraf ingebouwd heeft (wat je wellicht had kunnen zien) dat het gewicht nooit kon kloppen.
Nog eens goed kijken waar dat gewicht gebleven is? Mover alleen weegt zoveel niet en anders sloop je die er onderuit.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 15:57

@Ikke iedereen die we spraken in het caravanvak heeft inmiddels bevestigd dat het indertijd vaak niet klopte. En nee ik sloop niet mijn net nieuw eronder gebouwde mover eruit want dan heb ik niets meer aan de caravan.
Deels klopt wat je zegt dat er veel bij zit qua gewicht maar dat zijn geen losse accessoires maar ze wogen de caravan destijds voor de goedkeuring in een zo leeg en kaal mogelijke versie. Ik ben inderdaad naïef genoeg geweest om te denken dat het ledig gewicht van deze caravan het gewicht was zoals dit op papier van deze caravan staat. Weet ik veel dat hij zomaar 120 kilo zwaarder kan zijn (ex. mover) dan daar staat.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:03

moonsparkle schreef:
Ah dat wist ik niet, kun je ergens makkelijk zien of een route checken hoe je dan minder tol betaald?


Google maps, route zonder tolwegen.

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 12:05

Net terug van studiereis: 10 dagen op camping Giessen in Binntal, Switserland. Wat een prachtige omgeving! <3
Camping was niet heel luxe, maar wel prima. Echt een toptijd gehad!

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 22:01

Live vanuit de camping

[ img ]

[ img ]

Na 2 dagen twijfelen toch nog besloten 2 dagen weg te gaan... om de nieuwe tent en koelbox (compressor/hybride) te testen. Nou wat een luxe! We drinken nu koude wijn, echt lekker alsof het thuis uit de koelkast komt, en een tent waar we lekker in kunnen staan met luifel... als God in Frankrijk, letterlijk :D zitten in Drancourt, maar het is overal nu heerlijk weer natuurlijk.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 06:18

Dat ziet er uit als een heerlijk plekje! Geniet ervan!

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 07:27

Heerlijk zo. Geniet ervan.

Ik wil een paar dagen in Nederland kamperen en daarna doorstuiven naar Denemarken, maar maak me een beetje zorgen om die jeukrups. Campings zijn meestal omgeven door bomen. -O-

Come over to the dark side, we have cookies!

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:17

Dat ziet er goed uit en ja, als je de koelkast van thuis meeneemt, mag je ook thuiskoelkast prestaties verwachten!

Welke heb je? Er loopt ergens een topic van iemand die zoiets in een werkbus wil. Niks zo goed als eerste hands ervaring :D
Moet nog even overtuigd worden dat kwaliteit niet aan alibaba-prijsjes komt :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:53

Wat een heerlijk plekje daar!

Wij hebben vanochtend onze tent deels opgezet om te checken of alles klopt - en stiekem ook zodat we niet al op dag 1 het hitje van de camping zijn omdat we nog nooit hebben gekampeerd :))

[ img ]

[ img ]
Dit is meegeleverde handleiding. Het had van mij een tikje uitgebreider gemogen :=. Het filmpje op de website gaf gelukkig een stuk meer duidelijkheid.

Nu is het aftellen tot we vakantie hebben!

❤️

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 13:22

Haha, slim idee! Wij zijn iedere x weer de sukkeltjes van de camping, omdat we gewoonweg niet onthouden hoe die voortent in de goot van de caravan moet. We hebben nu ergens een rode stip gezet. Misschien helpt dat.
We krijgen ook altijd allerlei ongevraagde tips van mede kampeerders. Die denken dat we voor het eerst kamperen :')
(We zijn op leeftijd en hebben ons hele leven gekampeerd. Wel met onderbrekingen i.v.m. paarden enzo)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 13:26

Iemand advies? Wij willen de voortent thuis laten en alleen een luifel meenemen. Nu hebben wij echt een grote omloopmaat, 1027. Gaat dus minstens 600 euro kosten. We hebben wel zo'n fiamma cassettuifel. Daar kunnen we zijwanden bij kopen. Nu twijfelen we dus nieuwe luifel kopen of 2 zijwanden voor de fiamma. Zijwanden zijn aanzienlijk goedkoper. Maar dan hebben we "maar" 3.60 qua breedte. Terwijl onze caravan veel langer is.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:01

Ligt eraan wat je allemaal in die voortent wil doen/zetten en met hoeveel personen je bent.
Wij zijn met 2 personen en hebben maar een klein voortentje, we hebben nog een heel stuk caravan “over” zeg maar. Maar we hebben niet meer ruimte nodig.

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:07

Oh ja heerlijk, nieuwe kampeerders. Stoel en koffie erbij en kijken maar. :9k (en ook helpen als het niet lukt)

Come over to the dark side, we have cookies!

Alvaron
Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:43

Mijn tent(je) met tarp in heet Zuid Frankrijk. En onderlangs stroom een heerlijk koel riviertje.
[ img ]

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 18:36

Wij zijn gisteren aangekomen in de Jura, ook hier lekker warm maar we hebben een mooie camping aan het water. En heel belangrijk, mooie schaduwplaatsen! Omgeving is hier ook prachtig!

[ img ]

[ img ]

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 18:47

Lekkere plekkies. Heerlijk genieten zo.

Come over to the dark side, we have cookies!

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 19:20

Oh wat een leuke tenten komen hier voorbij!

Ik heb ook zin in vakantie. Nog twee week en dan heb ik vakantie. We weten alleen nog niet of we weg kunnen en waarheen. :+

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 19:28

Tegenwoordig zie je zoveel van die "halve voortenten" om maar zo even te noemen. Vind het geen gezicht, maar snap wel dat het praktisch is, zeker als je maar met zijn tweeën bent.
Wij hebben ook een grote omloopmaat, wouden eerst voor een goedkopere versie gaan van tent, maar uiteindelijk toch maar wat meer uitgegeven, want zijn bang dat de kwaliteit anders ook niet je van het is.
Idd ligt het er een beetje aan wat je zelf wilt en je gezinssamenstelling is. Met kids lijkt me een voortent wel makkelijk.
Wij kunnen van onze voortent ook de zijflappen en voorkant er niet aan ritsen, dan heb je ook een soort van luifel. Ideaal.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:32

Ons idee is vooral dat het overdag in de voortent sowieso te heet is, waar wij heen gaan is het nu ook 30 graden overdag. Dan ga je niet in de voortent zitten. Maar schaduw bij de tent is wel weer fijn. We zijn met 3 personen. En hebben een hele grote caravan waar we in gaan zitten als het heel erg afkoelt in de avond :j

Oja. En bijkomend voordeel van een luifel tov onze voortent is het gewicht. En veel sneller op te zetten.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:43

Wij koken in dat voortentje en als we fietsen meenemen, zetten we die ‘s nachts in.
Er past ook net een tafeltje en 2 stoelen in dus we kunnen er ook eten/zitten bij goed weer. We kamperen vaak in voor-en naseizoen.
Dit jaar voor het eerst in augustus. Zal mij benieuwen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, c_alsemgeest, Fenn, Flip, friezenfan2, heidy_wilco, luuntje, mvdende, purny, StonedRomy en 70 bezoekers