Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Goof
Berichten: 28607
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:47

Emmaa_ schreef:
Ductape en WB40 zaten altijd standaard in de camping tas bij ons. Doet me denken aan zo'n grafiekje...
Beweegt het?
Nee, maar moet bewegen --> wb40
Ja, moet niet bewegen --> ductape


Briljant en helemaal waar!
Duct tape is goud waard!


Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:49

Wij hebben daar vooral op vakantie echt auto's mee gerepareerd die niet meer wouden starten, gaatjes in tenten 'gefixt' en de simpelste dingen mee opgelost. Dat spul is inderdaad echt goud waard!

palousa_boy
Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:59

Zag het zo snel niet staan op je lijstj, maar zou ook reserve batterijen meenemen voor je zaklamp ;) zal net zien dat ze op zijn als je hem nodig hebt.

Ook is het handig om van tevoren te kijken of je eventueel voor je telefoon een pakket voor het buitenland moet kopen ofzo.

Neem je navigatie mee? Zorg dat deze up to date is. Heb je een abonnement bij TomTom bijvoorbeeld, zorg dan dat je abonnement iig nog je hele vakantie loopt (is heel frustrerend als het ineens halverwegen stopt)

Ook misschien even bij je bank melden dat je naar het buitenland gaat, bij sommige landen moet dat geloof ik.

Verder weet ik zo snel even niets :P

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:22

Badjas neem ik nooit mee, neemt zoveel ruimte in.

O ja, fleecedeken. Heilig :j

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:27

Fleecedeken inderdaad. :j Lekker voor 's avonds als het afkoelt, of om over je slaapzak te doen als het 's nachts wat kouder is dan verwacht, of onder je luchtbed te leggen zodat de kou uit de grond niet zo doortrekt.

Waxinelichtjes gaan hier trouwens ook altijd mee. Als je die in je tent aan doet dan verwarmt de lucht een beetje. Lekker op vochtige avonden. Wel goed oppassen, is natuurlijk niet heel veilig. Oh en wegwerp bbq's zijn heel fijn om mee te hebben. Tip: shop campingspullen bij de Action!

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:34

Waxine lichtjes zijn niet echt veilig in een tent. Extra deken of slaapzak is wel hndig. Ik gebruik altijd een slaapzak als warmhouder bij kou. Badjas is vaak wel overbodig, een lekkere dikke trui of vest voldoet vaak ook wel en die kun je ook s avonds bij frisheid nog aan.

Bbq mag helaas tegenwoordg vaak niet meer op campings. Daarvoor is de kampregels op de camping raadplegen wel handig.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:43

Wat leuk, een kampeertopic :D
Wij kamperen niet in een tent, maar op onze boot, en dat is ook vaak behelpen! Ik lees al een aantal handige tips hier!

Mijn tips:
de hard plastic bekers kunnen meestal niet tegen kokend water, maar we hebben vorig jaar bamboe bekers en borden gevonden, en die zijn echt heel fijn om te kamperen! Je komt ze regelmatig tegen, bij oa kruidvat.

Een goed zwitsers zakmes vind ik ook altijd heel fijn om in mijn broekzak bij me te hebben. Dan heb je een mesje, schaartje, schroevendraaiers, pincet, zaagje, blikopener en nagelvijl binnen handbereik :D

Citronellakaarsjes, muggenstick en een goede vliegenmepper, vooral op/naast het water stikt het van de muggen :=

Wat zaklamp betreft; neem ook een knijpkat mee. Ideaal als je ineens zonder batterijen zit :D Voor de verlichting vind ik de tl-campinglampen fijn. Tegenwoordig heb je ze met led-lampen, die gaan lekker lang mee!

Oh, en koop een stoompan! Die zijn zo fijn voor op een campingpitje! Ze zijn twee of drie verdiepingen hoog.. onderin doe je aardappels, rijst of pasta, en bovenin de groente die dan langzaam gaar stoomt. Heel gezond, en echt ideaal als je weinig plek hebt.

Een bbq hebben we ook inderdaad. Neem ook zilverfolie mee als je gaat bbqen, daarmee kun je oa aardappel en zoete aardappel poffen, appels bakken en dingen als gevulde groentes maken op de bbq :9
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 10-04-16 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:46

Inderdaad citronellakaarsjes! Werkt als een tiet, ook tegen wespen en ander ongedierte :j Verder kan ik wel zo'n elektrische vliegenmepper aanraden, vooral in het wespenseizoen. Haat die beesten niet, maar ben er allergisch voor en frituur ze dan eigenlijk echt liever op de tafel ipv gestoken worden :o

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:57

Oja ik heb er nog een; vaccuümzakken! Wij doen er 's ochtends onze kussens en dekbed in.. dat scheelt enorm veel ruimte! We doen er een deel van de kleding in, ook weer voor de ruimte maar ook tegen vocht.. Ik heb ook altijd een reserve setje kleding in zo'n zak. Maar vooral voor dekens en kussens is het fijn. Ook in de auto, voor het meenemen trouwens.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

daniquend
Berichten: 143
Geregistreerd: 18-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:06

Ook hier een diehard kampeerder. Van jongs af aan al, en werk ook al jaren bij een kampeerbedrijf (voor de mensen die nieuwsgierig zijn, pauw recreatie in Heerhugowaard)

Kamperen is heerlijk relaxt, maar zorg wel altijd voor een goede uitrusting want anders is het een ramp!

Ik zal even een foto maken van de checklist/vakantielijst die wij op het werk hebben ;)

Danique, Dex & Daan

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:08

Pauw bekend hier, wel eens geweest en een goed bedje gekocht. En eens geneusd naar een vouwcaravan die ze hadden staan.

Vaccuumzakken heb je toch een stofzuiger voor nodig?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:12

Dekens/slaapzakken legden wij hier altijd op de achterbank, daar zaten mijn zusje en ik dan op. Is lekker zacht voor de bips als je lang moet rijden en het scheelt weer ruimte in de kofferbak!

Of je echt super professionele uitrusting nodig hebt ligt er wel een beetje aan hoe lang je gaat en waar je naartoe gaat hoor. Wij gingen altijd naar Corsica waar het hooguit 1 avond in 3 weken regende, dan hoef je geen hele campingwinkel leeg te trekken en voldoen goedkope slaapzakken ook prima :Y)

daniquend
Berichten: 143
Geregistreerd: 18-12-11

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:15

Haha nee dat snap ik, maar een goede tent/voortent etc. geen luchtbed wat je snachts 10x moet oppompen, deze zaken bedoel ik. En natuurlijk is het ook geheel afhankelijk van waar je heen gaat ;)

Danique, Dex & Daan

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-16 18:36

Hoe kan ik nou Tyraps vergeten! :+ Ik doe daar werkelijk alles mee, gisteren zelfs nog bij de tenten gebruikt. Over koelelementen hebben we wel nagedacht, maar we hebben niks om ze te blijven koelen, dus daar hebben we hoogstens de eerste dagen wat aan. Leek me dan ruimte onnodig. Glorixdoekjes is dan wel weer een goede tip, die moet ik ook bijschrijven. Waar we de eerste week zitten zetten we met ontzettend veel mensen dus dan zijn die zeker geen overbodige luxe. Reservebatterijen is ook een goede tip, ik vraag me af hoe ik die heb kunnen vergeten. Badjas gaat wel echt mee, heb er zo'n hekel aan als ik in zo'n klein hok me moet aan en uitkleden. Stoompan is trouwens wel een super goede tip, lijkt me interessant, moet ik eens opzoeken.

Qua BBQ spullen wilden we eigenlijk daar kijken, of zou het heel veel duurder zijn?

Dat we alles keer 8 hebben is omdat alles keer 8 verpakt zitten. _O- Onze slaaptenten hebben een vaste bodem, dat is super fijn, de rest van de tenten hebben een passend grondzeil, maar die hebben we er zelden in liggen.

Muggen zijn de hel! Gelukkig hoeven wij niet in het slaapgedeelte tot we daadwerkelijk gaan slapen, dus dat blijft hermetisch dicht, en er staat een grote citronella kaars voor de ingang, die werken echt als een tiet. Geheime wapens tegen muggen!

Qua navigatie hebben we een Garmin, die updaten we vlak voordat we gaan dan is die up-to-date.

Uiteindelijk willen we ook een caravan, maar dat heeft tijd, tot dan kunnen we ons prima redden met de tentencombinatie.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:39

karuna schreef:
Vaccuumzakken heb je toch een stofzuiger voor nodig?

Kan gewoon met een voetpomp die kan zuigen, maar wij gebruiken zelfs een klein handpompje!

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-16 18:42

8nnemiek schreef:
karuna schreef:
Vaccuumzakken heb je toch een stofzuiger voor nodig?

Kan gewoon met een voetpomp die kan zuigen, maar wij gebruiken zelfs een klein handpompje!


Dat is denk ik wel echt een hele handige tip voor ons, want er moet veel mee aan kleren en dekens voor de honden. Dan is het wel zo handig als het vacuum is natuurlijk!


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:49

Ja, hier ook een kampeerder! Vroeger luxe met ouders (met een auto) en later minder luxe met een vriend (klein tentje en liften). Ik vind het vooral leuk met mooi weer :P. Als het nat weer is wordt niks meer droog en zit je krom in je tentje :P.

Afgelopen jaar was ik alleen aan het kamperen en toen ging het stormen en regenen. Ik werd uitgenodigd bij mijn buren, die een tent hadden waar je stoelen in kon zetten. En met stroom. Luxe was dat! Dat heeft ook wel wat hoor :D

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:54

Leuk een kampeer topic!
Wij kamperen ook graag. Niet zo vaak als we willen maar goed.
We hebben dezelfde tent als hieronder. Alleen een andere kleur volgens mij.
Wij gaan dit jaar naar Luxemburg! :)



Cabelona schreef:
Vroeger als klein meisje al met mijn ouders gaan camperen met de tent (eerst een lekke bungalow tent en later een de waard en nog veel later met de caravan ivm. papa's rug). Nu ga ik elk jaar met mijn vriend camperen met onze tent:[ Afbeelding ]

We hebben met aanschaf van de tent gelet op dat de gehele tent is voorzien van een vaste kuip.
Wij doen onze kleding wel gewoon in tassen, omdat curverboxen meer ruimte innemen in de auto. Wel altijd meerdere plastic tassen mee voor vieze kleding etc. Ook hebben we in al die tijd op plekken gestaan zonder stroom. Dus elke dag/ om de dag boodschappen doen.
Laatst bijgewerkt door SdaphneS op 10-04-16 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:02

KimD schreef:
We hebben op de eerste camping wel stroom, moet nog even uitzoeken hoe dat zit met een omvormer in Engeland.

Waar zijn jullie al geweest Cabelona? :D


Mijn vriend en ik zijn in Oostenrijk, Duitsland, Tsjechië en Italië geweest. Dit jaar gaan we een week naar Italië en een week naar Oostenrijk.
Met mijn ouders met de tent voornamelijk in Frankrijk, Oostenrijk, verschillende plekken in Nederland en Italië. Met de caravan en mijn ouders Frankrijk, Oostenrijk, seizoenplek op de veluwe. En nog steeds elk jaar gezellig met heel de familie op de veluwe in de meivakantie.

In Duitsland en Tsjechië was het heel handig om een (opvouwbare) jerrycan mee te hebben met een kraantje voor water. Daar hadden we geen tappuntje in de buurt, dus erg fijn voor tandenpoetsen en handen wassen.
Wij hebben tevens een kleine scottelbraai en één gaspitje mee
[ img ] Deze is erg handig omdat je dan geen grote gasfles nodig hebt.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:23

Ik ben in Frankrijk (overal), Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland en Italie geweest. En Nederland natuurlijk.

Mijn minimumtemperatuur was -7 in een eenlaags tentje (per ongeluk, we kwamen uit Rome en wisten niet dat het 's nachts in Oostenrijk nog zo koud kon zijn).

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:28

Haha Sheran, die fout heb ik ook gemaakt in Oostenrijk :') overdag was het lekker warm, maar in de nacht werd het zo gruwelijk koud dat ik maar bij mijn ouders in de sleurhut ben gaan liggen. dunne slaapzak die 30 jaar oud was, werkte niet echt :+
Had mij ook al vergist in het bergbeekje, was bloody hot daar en dat bergbeekje zo aantrekkelijk. Erin gesprongen. Kkkkkkkkkkkoud! Verkrampt :=

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:42

_O- Haha Vuurneon! Oostenrijk zit vol gevaren :P Wij zijn toen bij elkaar in de slaapzak gekropen maar hebben geen oog dichtgedaan, haha. De volgende ochtend kwamen een paar mensen op de tent kloppen om te kijken of we nog leefden :P

Sfeerimpressie van de Morning After:
[ img ]

Het tentje met een laagje ijs erop staat er helaas niet op :P

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:45

_O- _O- wahahaha


Al doende leert men :D

Mijn kampeer dieptepunten bestaan niet alleen uit Oostenrijk blunder, maar ook 'wat doen die mieren in mijn tent, k*t ik sta op een mierenhoop' en de beruchte 'ik heb een waterbed want mijn tent heb ik onderaan een heuveltje gezet' en de zeer bekende 'ik had wel de tijd moeten nemen om de grond onder mijn tent dennenappeltjes vrij te maken. :D

Oftewel, ik ben blij met de caravan nu hahaha
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-04-16 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:45

Ik heb dat onderschatten zelfs een keer in juni op een festival gehad.. Weersvoorspellingen voor overdag waren prima dus dacht dat het 's avonds ook wel te doen zou zijn. Dus klein tentje meegenomen en m'n standaard festival-waren (enorm dun, lek matje waar ik elke keer spijt van heb, goedkope slaapzak van de Hema, geen kussen maar een prop van mijn kleding). Resultaat was dat ik het de eerste nacht ZO koud had dat ik al mijn kleding aan heb getrokken en maar een tijdje rondjes ben gaan lopen over de camping. Nachten daarna heb ik andere methodes gevonden om mezelf warmer te krijgen, voornamelijk flinke alcoholische versnaperingen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:48

Vroeger thuis kampeerden wij al, eerst in een leentent, later in een eigen bungalowtent. Toen ik nog op scouting zat en we op zomerkamp gingen werd er met rugzak hele dagen gelopen van kampeerplek naar kampeerplek. Als het mooi weer was zetten we de tent niet eens op maar sliepen we onder de sterrenhemel. Daar heb ik echt mooie herinneringen aan. Maar we gingen ook rustig in de winter op pad :brr: alleen slapen onder een zeiltje. Ik kon dan nooit slapen van de kou :+ midden in de nacht 100 keer eruit moeten omdat je alweer moet plassen is niet fijn als er sneeuw ligt.

Later ook gekampeerd met mijn vriendengroep. Op Vlieland, in Ierland, en met een gammel kampeerbusje naar Bretagne. Altijd op de bonnefooi, dus niks bespreken gewoon kijken waar je uitkomt en waar het mooi is bleef je dan wat dagen langer. Op Vlieland op het natuurkampeerterrein. Niks geen luxe, maar we hadden wel van drijfhout gemaakt tuinmeubilair :j

Nu heb ik een man en dochter van 6, dus gaat het allemaal wat georganiseerder. Ook wat luxer, geen klein tentje en licht gewicht spullen maar een caravan met alles erop en eraan. Zou ook niet meer in een tentje kunnen denk ik :o daarvoor vind ik mijn vaste bed in de caravan veel te fijn liggen. Ook de wc in de caravan is 's nachts wel erg prettig :j wij nemen alles mee op vakantie, zelfs ons paard. Omdat die helaas niet in de caravan past en er maar 1 aanhanger tegelijk achter de auto kan houdt dat in dat we altijd 2 keer moeten rijden, heen en terug. Daarom blijven we de laatste jaren in NL. We hebben wat jaren achtereen op de Veluwe gestaan, vorig jaar zijn we in de Achterhoek geweest en nu gaan we naar Drenthe. We zoeken altijd een camping uit waar het paard ook mee naar toe kan, en een omgeving met veel natuur in de directe omgeving.

Mijn man is van de handige gadgets, die heeft bijvoorbeeld standaard een gereedschapskist mee in de auto. En ja daar zit ook duct tape, wb40 en een bus met tie-wraps in. Wij kunnen dus alles wat kapot is gelijk repareren. En ook alles wat kapot gaat bij de campingburen. Het is verbazingwekkend hoe snel mensen weten bij wie ze moeten zijn :D dat is ook het leuke aan kamperen vind ik, je maakt snel contact met andere mensen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Arlette1991, moOby, purny en 73 bezoekers