Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:08

Die caravan is best wel groot ja. Zit een vast bed in, achterin nog een stapelbed. En een zitje plus keukentje. Maar wij koken altijd in de voortent, of buiten :j


Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:17

Hier is een luchtbed ook een must als ik niet na twee nachten gebroken wil zijn. Thermarest en aanverwanten - ook in dikste uitvoering - zijn bij lange na niet genoeg.

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-16 16:06

SusanH schreef:
Die caravan is best wel groot ja. Zit een vast bed in, achterin nog een stapelbed. En een zitje plus keukentje. Maar wij koken altijd in de voortent, of buiten :j


Heerlijk zo'n vast bed!


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:02

Wij hebben ook een ruime caravan, ook echt speciaal!voor gekozen. Een vast bed idd, met een gewoon goed matras. Ook een doucheruimte erin, nooit gebruikt uiteraard, maar ook met wasstafeltje. En das heel fijn voor tandenpoetsen, hoef je daarvoor niet naar het washok. Keukentje is ook makkelijk. Geloof dat ie 5.50 meter lang is, dus lekker ruim met z'n 2en.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:15

Jemig. Daar kwamen wij aan met een kop tot kont caravan van 3 meter. :') daarin hebben we met voorten en zijtent zelfs nog maanden geleefd bij gebrek aan huis. Voordeel lekker licht en geen zware auto nodig.

Wat weegt een dergelijk monster eigenlijk?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:10

Wat een luxe, Siersma!
Een wasbak is inderdaad ideaal. Maar het is wel weer lastig dat je je watertank steeds moet vullen en schoon houden, of valt dat mee? Hier komen er regelmatig groene stukjes alg mee uit de kraan :=
Dat is wel een voordeel van kamperen op het water, we hebben in principe alles bij de hand..
Wc ook, maar luxe zou ik het niet willen noemen :')
Iig niet voor vriendlief van 1.93 :))
[ img ]

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:13

_O- oneliners mogen niet maar hoe gaat hij zitten op de pot? Benen in zijn nek of zo?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:15

Watertank hou je schoon door er steradent tabletten in te gooien. Smaakt iets pepermuntig maar verder niet schadelijk.

Wc hebben we ook, een losse. Die staat in de douche.

Ding weegt iets van 1300kg geloof ik. Zit ook een zonnelaneel op dak maar de accu hebben we afgekoppelf, die begon te stinken haha.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:23

Siersma: die van ons is ook zoiets.

Weegt niet eens zoveel hoor. Onze twee paards trailer weegt meer als er twee paarden in staan. Scheelt dat caravelair geen super de luxe merk is. Een Hobby of Eriba caravan die net zo groot is weegt een stuk meer.

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:25

karuna schreef:
_O- oneliners mogen niet maar hoe gaat hij zitten op de pot? Benen in zijn nek of zo?

:') De deur kan iig niet meer dicht :+

Siersma, wij hebben er vorig jaar druppels in gedaan, maar dat stonk een beetje naar chloor en aan het eind van het seizoen was het water toch weer groen := Dit jaar hebben we een ander soort druppels voor gekocht, chloorvrij. Steradent heb ik wel eens van gehoord om te reinigen, maar dan wordt het weer uitgespoeld. Wist niet dat je het ook kon drinken! Maar dat spul is vrij agressief. Tast dat het kunststof niet aan na een tijdje?
Tanks en jerrycans enzo reinigen doe ik meestal door te zwavelen met sulfiet. Maar ook dan goed naspoelen uiteraard.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:02

Steradent doen wij ook, maar spoelen dan wel de boel leeg. Want dat spul wil ik echt niet drinken :n tast het niet aan verder, de gebitsbakjes zijn niet voor niets ook van kunsstof natuurlijk :D mijn beugel ligt al 2 jaar elke avond in een bakje met een steradent tablet, beugel noch bakje zijn aangetast.

Sleurhut die wij mee krijgen weegt 1500 kilo. Twee aparte vaste bedden.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-04-16 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:03

Wij hebben op de camping altijd een grote zak met water hangen, als die lang in de zon hangt warmt hij echt super op en verder is het vooral handig om je handen even snel af te kunnen spoelen als je wat verder van het toiletgebouwtje zit. Voor dat soort dingen ideaal :j

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:05

Wij kregen de tip van de vorige eigenaar dus wij gaan ndat ook gewoon overnemen. Hij had het ook weer van de vorige eigenaar. Je hoeft het ook niet altijd erin te doen hè. Kijk nu na de winter wel en dan ook goed doorspoelen dat het weer fris is. En een tablet op een tank is niet heel veel hoor.

Wij hebben een Adria, is van 1991 geloof ik en ook echt nog heel netjes.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:08

De eerste caravan van mijn ouders was 2.80 m lang (voorheen vouwwagen), portapotti stond in het gangpad. En mijn pa maar trots dat hij eindelijk een caravan had met wc. Gelukkig was ik 8 en won de hoge nood van in mijn uppie naar een hurktoilet in het holst van de nacht haha

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:14

Wat een gezellig topic is dit zo!

Wij hebben met kamperen altijd stroom bij de tent. We nemen namelijk altijd een elektrische koelbox mee. Zodat je spullen kunt koelen en niet elke dag boodschappen hoeft doen.
Daarnaast hebben wij heerlijke hoge luchtbedden met een elektrische pomp erin.
We hebben dus wel echt stroom nodig anders hebben we geen bed. :D

Verder zeulen wij echt heel veel mee. Een grote camping tafel. Twee klapstoelen. Ik kan echt niet basic kamperen. Wil toch een beetje luxe als ik op vakantie ben.

Net zoals dat wij pas stoppen met rijden als we mooi, warm weer hebben bereikt. :)

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:19

Wij hebben toen m'n zusje en ik klein waren altijd vrij basic gedaan, de laatste jaren ook meer luxe. Als ik drie weken op een camping ga zitten wil ik toch wel een beetje normaal/niet mega primitief kunnen leven. Wij hebben ook echt een uitgebreid gasstelletje met 2 pitjes en een koelbox die zowel op elektriciteit als op gas kan.

mysa
Berichten: 10378
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:28

Zo'n kleine caravan lijkt me ook nog wel fijn. We zijn jaren met een afzetunit op de pick-up weg geweest. Klein maar heel handig. De auto kun je gewoon gebruiken als je eenmaal ergens staat.

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-16 22:39

SdaphneS schreef:
Wat een gezellig topic is dit zo!

Wij hebben met kamperen altijd stroom bij de tent. We nemen namelijk altijd een elektrische koelbox mee. Zodat je spullen kunt koelen en niet elke dag boodschappen hoeft doen.
Daarnaast hebben wij heerlijke hoge luchtbedden met een elektrische pomp erin.
We hebben dus wel echt stroom nodig anders hebben we geen bed. :D

Verder zeulen wij echt heel veel mee. Een grote camping tafel. Twee klapstoelen. Ik kan echt niet basic kamperen. Wil toch een beetje luxe als ik op vakantie ben.

Net zoals dat wij pas stoppen met rijden als we mooi, warm weer hebben bereikt. :)


Ik kan dat dus ook niet, maar ik ben zo iemand die voor een weekend weg in een huisje al spullen bij zich heeft alsof ik een half jaar naar verweggistan ga. :x


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:42

Emmaa_ schreef:
Inderdaad citronellakaarsjes! Werkt als een tiet, ook tegen wespen en ander ongedierte :j Verder kan ik wel zo'n elektrische vliegenmepper aanraden, vooral in het wespenseizoen. Haat die beesten niet, maar ben er allergisch voor en frituur ze dan eigenlijk echt liever op de tafel ipv gestoken worden :o


men neme 6 lege anderhalve literflessen, knip ze op 3/4 doormidden, giet een lage limonade siroop met water (1:1) in de onderste helft, keer de tophelft omgekeerd in de bodemhelft en parkeer ze op strategische punten rondom je plek .. werkt beter dan ze alleen bij je tafel vandaan houden.

tegen muggen is een betere substantie: 75 gram bruine suiker, 250 ML water en kwart eetlepel met gist... hierdoor ontstaat een zurig gas wat muggen aantrekt.

[ img ]

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 23:00

Mijn ouders hebben deze vouwcaravan (wel een oudje! ze kamperen zelf niet meer).
Uitgeklapt ziet hij er zo uit:
[ img ]

En ingeklapt zo:
[ img ]

Superlicht dus, gewoon een klein aanhangertje. En we hebben altijd veel bekijks op de camping bij het uitklappen :P

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

HiFive5
Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 05:43

Ziet er wel handig uit Sheran !

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 06:34

Zo'n vouwcaravan lijkt me echt ideaal! Lekker handig en veilig op de weg ook!

En dat anti-muggen-recept _/-\o_ Dat ga ik zeker proberen!

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-16 06:38

Ik vind die vouwcaravans altijd bijzonder om te zien. :P Onze bagagewagen is een oude vouwcaravan.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

nientje78
Berichten: 3432
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Hanzestad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:10

Leuk zo'n kampeertopic :)
Hier nog een actieve kampeerder, en dan wel elk jaar naar engeland.
En elk jaar in nederland/belgie (of elders in europa) de weekenden/evenementen van de miniclub


KimD schreef:
Ik kan dat dus ook niet, maar ik ben zo iemand die voor een weekend weg in een huisje al spullen bij zich heeft alsof ik een half jaar naar verweggistan ga. :x

Haha...dat had ik dus ook toen wij nog een caravan hadden.
Daarna besloten om met de tent voortaan weg te gaan en dus de caravan verkocht.
2 auto's vol met wat er allemaal aan zooi uitkwam, en dan nog niet eens de kleding en beddegoed ed meegerekend :x
Oja....goed om te vermelden dat wij een eriba puck hadden :+ :=

Wij gaan nu dus met een tent weg,
Met deze auto en dakkoffer

[ img ]


[ img ]
en ja....we hebben altijd veel bekijks :D
Ook de puck hing achter de mini trouwens.

Je kan dus begrijpen dat we wat moeten hebben krimpen in onze spullen O:) :')

Dit weekend ben ik weer thuis en dan zal ik de foto's plaatsen van hoe de auto is ingepakt.
Ja....daar hebben we foto's van,zo kunnen wij dat onthouden voor de volgende keer :')

Ook hebben wij luchtbedden en kussen die heel weinig ruimte innemen.
Waren wel dure jongens :x maar die zijn echt perfect als je op ruimte bespaart.
Ze zijn dun,maar op een grond van -30 slaap je zelfs nog prima en heb je geen last van de kou......zeggen ze..... :P

Wij staan ook altijd bij een pitch met electriciteit, is toch wel handig.
Ook wij hebben een kleine koelbox mee.

Quote Stedman Graham ; "Freedom is always coming from The inside ,It's in your Passion!"

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:17

wat een leuk topic!
wij hebben jaren met z'n tweetje gekampeerd. simpele lichtgewicht tent, rechtop staan ging niet. Eenvoudige campings. Enige vereiste was een zonzekere bestemming in de buurt van water.
Geen elektra, geen animatie, geen zwembad etc. We hadden zelfs geen tafel op stoelen, alleen een picknickkleed.

Toen werd onze dochter geboren... en vervolgens onze zoon. We hebben toen 3 jaar achtereen luxe villa's gehuurd in Frankrijk of Spanje. Heel lekker, heel fijn en decadent, maar niet gezellig en veel minder het 'buitengevoel' wat je in een tent wel hebt.
2 jaar geleden een bungalowtent gehuurd op een heel kleine camping vol Nederlanders en nog veel meer kinderen. het was fantastisch! vorig jaar een huisje gehuurd op een andere camping, ook dat was genieten!
Dit jaar een hele nieuwe campinguitrusting gekocht. Alles, maar dan ook alles moesten we nieuw. Van waslijn tot lamp tot matje tot tent. Was leuk shoppen hahaha.
We hebben een vrij ruime auto, maar ook 2 kinderen die de achterbank eigenlijk al vullen. We nemen dus een grote dakkoffer mee. Vereiste bij alle kampeerspullen was dat het in de kofferbak zou passen, in de dakkoffer kan dan alle persoonlijke zooi (waarvan ik altijd te veel in pak). Wij hebben dus extra dun op te rollen matjes (maar wel dik als ze opgeblazen zijn), paraplustoelen etc. We zijn benieuwd of het gaat passen zoals wij bedacht hebben...

Dit is de tent die we hebben gekocht:
[ img ]

...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Jody_, Abiola, Amado, Firebug, GoogleAdsense, Ineke2, Kimberley_, lgw, Lielle, marjan19, MarjanB, MissAnnemijn, moeshie, mvdende, pluklief, Selima, Syzygy en 74 bezoekers