Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:07

Naath86 schreef:
benangelique schreef:
ik zou gaan voor die van de vrijbuiter. Extra binnentent wel fijn (vind ik persoonlijk) en na 10 jaar doet het niet zo;n pijn om m weg te doen :+


Waar lees je de extra binnentent uit bij die tent van de Vrijbuiter? :+ Bij beide tenten is de slaapcabine een aparte inritsbare tent
[/quote]

sorry voor de verwarring. ik bedoel een extra slaapcabine

...


benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:09

ziet er super fijn uit! heerlijk, wegrijden wanneer je kan en wil en alles al bij je

...

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:23

Het is ons ook goed bevallen ! Heb nog een eenvoudige luifel voor de weekendjes weg, maar deze voortent staat ook binnen 5 minuten.

~Turbohoof Solutions ~

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:51

Wat een cool busje! Met zoiets zie ik mijzelf ook nog wel eens een keer trekken :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:19

Mooi busje hoor!

Ik zou voor de tent van vrijbuiter gaan. Voor die 600 euro kan je een hoop andere leuke dingen doen.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:32

Kun je lekker van kamperen :) ik zou ook voor de vrijbuiter gaan :)

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:55

Bedankt voor jullie reacties. Ik zou zelf ook voor de vrijbuiter gaan maar vriendlief is overtuigd van de Waard. Voordeel is daar weer van dat de luifel een stuk langer is, inclusief de extra luifel uiteraard. Totaal komt die dan op 2.40. De luifel van de vrijbuiter tent is maar 1.40.. dilemma.. Gelukkig hebben we nog even voor we definitief besluiten!

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:23

Een lange luifel is wel erg prettig en de waard is echt goede kwaliteit!

Ik moet wel toegeven dat ik geen ervaring heb met hun boogtenten, alleen met de punt-tenten

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:46

Ik zou ook voor de vrijbuiter gaan. Volgens mij is dit niet hun zware katoen. Deze is wel lichter maar ik vind juist het zware doek van hun fijn. Verder ben ik niet zo een koepel fan haha. Mijn oom en tante zijn heel blij met deze tent ban de vrijbuiter.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:54

Hier ook alleen ervaring met De Waard in puntvorm maar daar ook gelijk een gigantisch goede ervaring mee. Mijn ouders hebben die van hun tweedehands gekocht (was al een tijdje in die familie) en zoals het er nu naar uit ziet gaat hij over een aantal jaartjes met mij mee kamperen :) Echt niet kapot te krijgen, hartstikke veilig en zo stevig als een huis.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:01

Emmaa_ schreef:
Hier ook alleen ervaring met De Waard in puntvorm maar daar ook gelijk een gigantisch goede ervaring mee. Mijn ouders hebben die van hun tweedehands gekocht (was al een tijdje in die familie) en zoals het er nu naar uit ziet gaat hij over een aantal jaartjes met mij mee kamperen :) Echt niet kapot te krijgen, hartstikke veilig en zo stevig als een huis.

Hier dezelfde ervaring! Wij hebben tot ik in klas 4 zat gekampeerd met een de waard van al 40 jaar oud haha! Was toen al derde hands. Daarna ging mijn zusje ok schoolkamp. Ze sliep samen met een meisje die geen Zaklamp of tent bij zich had.. Zij had een noodhaak voor in de auto meegekregen. (zo n ding om je raampje in te tikken ..) Nou die ging dus door het doek. Toen was het toch einde tent.

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 06:39

Idd die de waard punt tenten oer solide en echt heel fijn!
Ben er mee opgegroeid, helaas is deze tent verbrand toen de boerderij afbrandde !

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Marije_jiplover
Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 06:50

Er is wel een nadeel aan zo'n De Waard.
Ze zijn zo ongelooflijk zwaar en ze nemen zo verschrikkelijk veel ruimte in, ingepakt tussen de rest van de bagage.
Wij hadden vroeger een Windroos van Slee, ook zo'n katoenen noktent. Maar dan maar 14 kg en toch geschikt om met 4 personen in de slapen.
Dezelfde maat van De Waard was ongeveer 3x zo zwaar/groot als ingepakte tent.
Wij hebben onze Windroos na 25 jaar trouwe dienst nog via Marktplaars verkocht naar een verzamelaar in oudhollandse noktenten.
En zijn sindsdien over op Eureka! En dit jaar dus op een opblaasmodel van Eureka!, de Santa Cruz. Gemaakt van BTC RS, oftewel breathable technical cotton ribstop.
Het kampeert als een katoenen tent, er komt hier echt niet zo'n nylon gevalletje :n

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:04

Om diezelfde reden hebben mijn ouders destijds geen de Waard gekocht, maar een tent met vergelijkbaar model als de vergrote Zilvermeeuw, maar dan van Cabanon. Voordeel, kuipgrondzeil is afritsbaar, en er zitten ramen in. Was ook nog eens de helft goedkoper. Kwalitatief een zeer goede tent, kan me nog een storm herinneren waar alle tenten op de camping ingestort waren, maar onze tent stond fier overeind. Wij hadden ook geen natte spullen in tegenstelling tot de rest van de camping. Tent is afgelopen zomer weer mee op vakantie geweest na 15 jaar in de zak gezeten te hebben en is nog helemaal prima.

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:38

Marije_jiplover schreef:
Er is wel een nadeel aan zo'n De Waard.

Het kampeert als een katoenen tent, er komt hier echt niet zo'n nylon gevalletje :n


Die eerste zin is waar, maar voor mij sla je de spijker op zijn kop met die laatste zin.

Ik zal eerst even ingaan op de nadelen: je moet bij een de waard punttent veel haringen slaan en het pakket is groot en zwaar. Wat betreft lichtgewicht trekken niet de meest ideale tent.

Echter: na 2 vakanties in een nylon tentje, dat ook niet meer voor mij. Vriendlief kreeg de laatste keer de tent een beetje afgespannen, door er flink kracht op te zetten, maar wat een flapperding. Een de waard daarintegen kan zelfs ik met mijn kippen kracht perfect afspannen en neerzetten. Maar goed, een andere katoenen tent biedt hetzelfde fijne niet-stoom effect en kan natuurlijk ook prima zijn.

Wat ik persoonlijk ook een enorm voordeel aan een de waard vind is het aangenaaide oerdegelijke grondzeil. In de tent van mijn ouders heb ik nooit een moment gedacht aan vocht of regen in de tent, dat was gewoon onmogelijk. De afgelopen 3 vakanties heb ik met andere tentjes al heel wat zooi nat zien worden in de voortent. Belangrijke spullen lagen droog hoor, maar toch onhandig als je toiletpapier vol water is gelopen en je servies nat is.

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:43

Als je eenmaal een De Waard gewend bent, en je staat lang op 1 plek, is het vast erg fijn.

Ik persoonlijk hou van nylon flappertentjes. Ik vind het een heerliji geoel om je tent uit gebrand te worden en de geur van het nylon te ruiken. En de flexibiliteit. Ok, ik ben raar _O-

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:07

De geur van nylon :') ik had als kind altijd een katoenen bijzettent maar later nylon. Voor alleen even overnachten zou ik voor mijn kind ook nylon kiezen haha. Mooi licht en staat zo.

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:26

Bedankt voor al jullie nuttige reacties!

De Smaragdeend is inclusief extra luifel 45 kg. We gaan gewoon met de auto op pad, dus dat is geen probleem. We hebben voor een boogtent gekozen ipv de pyramide, omdat mijn vriend vrij lang is en een slechte rug heeft en geen zin heeft om constant te hoeven bukken. Aangezien ik hem al jaren probeer over te halen om te kamperen, moet ik hier dan wel in tegemoet komen! :)
Qua gewicht maken de tenten trouwens weinig uit, de Vrijbuiter of de De Waard tent zijn beiden 45 kg.

SusanH: Bij deze beiden tenten is het kuipzeil ook inritsbaar, ideaal!!

Ik lees wel veel voordelen van een De Waard tent en aangezien mijn vriend helemaal overtuigd is van deze tent met name door de grote luifel, denk ik dat dit hem maar gaat worden..

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:00

Sheran schreef:
Als je eenmaal een De Waard gewend bent, en je staat lang op 1 plek, is het vast erg fijn.

Ik persoonlijk hou van nylon flappertentjes. Ik vind het een heerliji geoel om je tent uit gebrand te worden en de geur van het nylon te ruiken. En de flexibiliteit. Ok, ik ben raar _O-


Nee hoor, of we zijn samen raar, dat kan ook :') . Al is het nylon van tegenwoordig is echt niet hetzelfde als het nylon van vroeger.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Brittneyx
Berichten: 1842
Geregistreerd: 03-08-11

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:55

Door dit topic krijg ik zin om te kamperen! Jammer dat ik niemand in mijn omgeving heb die meewilt

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:20

Bedenk je ook Hoe honkvast je bent. De waard is echt niks om iedere paar dagen af te breken en weer op te zetten bijvoorbeeld

...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:23

benangelique schreef:
Bedenk je ook Hoe honkvast je bent. De waard is echt niks om iedere paar dagen af te breken en weer op te zetten bijvoorbeeld

Nee, dat absoluut niet. Bij ons ging hij achterin de auto en hij kwam er maar 2 keer uit, op de camping en als we weer thuiskwamen. Als je langer op dezelfde plek blijft is het echt perfect; als je veel verhuist niet. Nou is de andere tent die ze in gedachte had ook zwaar, dus dat hoeft in die keuze niet heel zwaar mee te wegen.

Wij namen altijd een klein koepeltentje mee voor als we onderweg ergens snel kamp op moesten slaan, maar mijn zusje en ik waren toen nog klein.

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:51

Mirriez, op de vorige pagina had je het over de groene camping in Luxemburg. Hoe heet ie? Ik ben benieuwd! Misschien wel iets voor ons volgend jaar!

Wij zijn van het weekend thuisgekomen van Camping Het Goeie Leven. Ik vond het allemaal zo leuk klinken, pop-up pizza, yoga, shiatsu massages, frietjes bezorgd aan de tent, een hangmat op je staanplaats... en verder gewoon schoon en ruim. (En geen mega camping, 60 staanplaatsen)
En het was heerlijk weer om in eigen land te kamperen!

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:20

Pikkepor, dat klinkt goed! Onze camping is niet zo luxe hoor. Maar je mag wel kampvuur stoken en in het hoogseizoen kwam dan vaak een gitaar oid tevoorschijn voor liedjes zingen en anders een mooi moment voor goeie gesprekken.

De camping heet Bon Repos, gelegen in Berdorf. Ik zal morgen even kijken voor een linkje naar de website (die heel falend en basic is)

Als je me een pbtje stuurt wil ik je na de vakantie wel even een bericht terug sturen over hoe de camping nu bevalt met evt foto's. Ik ben er zelf ook al 10 jaar niet geweest denk ik, dus misschien is er ook wel veel veranderd.

Guinevere
Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 00:50

Brittneyx schreef:
Door dit topic krijg ik zin om te kamperen! Jammer dat ik niemand in mijn omgeving heb die meewilt

Gewoon zelf gaan! Mijn vriendin kan niet altijd mee, maar ik vind het juist heerlijk in mijn eentje (stiekem zelfs veel leuker :P)

Kerstmuts


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BETUWE, DDD3, Johnie, Susan88 en 68 bezoekers