Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nizzie
Berichten: 399
Geregistreerd: 01-08-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:00

Nizzie schreef:
maar favoriet is toch nog steeds Oostenrijk. Daar heerlijke natuurcamping ontdekt met super sanitair (masagedouche <<) ), kampvuurplaats, beestenboel (pony's, ezels, hangbuikzwijntjes, konijnen en kippen), hooizolder en genoeg speelgelegenheid voor de kids. Een echte aanrader, staan vaak ook veel NL'ers dus fijn voor de kinderen!


heb je een linkje of site? hoe is het weer daar?[/quote]

hier de link http://www.peterbauernhof.at/

Het zijn erg vriendelijke mensen en je kan vanaf de camping naar een berghut lopen (evt. met ezeltjes)

Heros <3 mijn liefje :) L2 +5 M1+3(onofficieel)!! Y;(

Adele <3 L2 +11 M1 +2 (onofficieel)


ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:21

Hoi, medecampeerders.

Hier wordt gekampeerd met alles waarmee je kunt kamperen, van 2-persoons punttentje, tot leuk klein Eribaatje (een familia). Die familia was wel lachen want ik wilde m'n oude vouwwagen inruilen en had een prijs in gedachten voor de familia. Hij deed een bod onder die prijs dus ik had zoiets van: top, strikje laat maar zitten, mag zo mee, maar de verkoper hing er nog een verhaaltje omheen.
Maar hij zat ook op iets te wachten, wat dus blijkbaar niet kwam. Deal gemaakt, dingie een beurt en twee weken later was ie klaar. Wij de Eriba ophalen met onze Range Rover; vraagt die verkoper: moet ie daar achter?? Yep! Oh, nou snap ik waarom jullie geen vragen hadden over het gewicht van de caravan........

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:34

Range Rover is wel een ideale trekauto. En als het zo'n klein Eriba'tje is weegt het ook niet veel.

Georgie ziet er wel prachtig uit!

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:34

Nizzie schreef:
Nizzie schreef:
maar favoriet is toch nog steeds Oostenrijk. Daar heerlijke natuurcamping ontdekt met super sanitair (masagedouche <<) ), kampvuurplaats, beestenboel (pony's, ezels, hangbuikzwijntjes, konijnen en kippen), hooizolder en genoeg speelgelegenheid voor de kids. Een echte aanrader, staan vaak ook veel NL'ers dus fijn voor de kinderen!


heb je een linkje of site? hoe is het weer daar?


hier de link http://www.peterbauernhof.at/

Het zijn erg vriendelijke mensen en je kan vanaf de camping naar een berghut lopen (evt. met ezeltjes)[/quote]
Klinkt allemaal erg goed! Ze zijn alleen niet van de social media zo te zien. Website is verouderd en voor het laatst in 2014 een update op Facebook. Ben je er onlangs nog geweest of bestaat het niet meer? O:)

Dungen
Berichten: 1283
Geregistreerd: 15-02-11

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:10

Benanqelique, nee ik ben niet bekend in frankrijk dus ik ga zeker wat info zoeken over de streken die je aan geeft, dank je wel voor de tip! Kroatie (Istrie) vond ik veel te massaal en te druk! Ik wil heel graag nog een keer naar de andere kant van Kroatie maar daar is de vakantie dit jaar te kort voor :=

Zijn er overigens meer mensen die regen/storm doodeng vinden in een tent? Mijn vriend opperde om een partytent over de gewone tent heen te zetten (vorig jaar in italie een aantal keer gezien) iemand daar ervaring mee?

En wat is voor jullie de maximale afstand om af te leggen naar een bestemming om te kamperen?

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:16

So far, San Francisco ;)

Ik vind regen op de tent juist heerlijk, mits ik er niet uit hoef

Nizzie
Berichten: 399
Geregistreerd: 01-08-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 23:59

SdaphneS schreef:
Klinkt allemaal erg goed! Ze zijn alleen niet van de social media zo te zien. Website is verouderd en voor het laatst in 2014 een update op Facebook. Ben je er onlangs nog geweest of bestaat het niet meer? O:)


Het bestaat zeker nog! Zijn erg drukke mensen, die niet zo thuis zijn in de social media..(beetje afgelegen gebied wat nog niet zo modern is ;) ) De website is nooit goed bijgehouden door ze, beetje jammer wel.. Ze staan volgens mij ook in nederlandse campinggidsen dacht ik..

Mijn tantes hebben een hotel(gasthof) in oostenrijk op ong 20 min. rijden van de camping, zij hebben meer contact met hun en werken soms ook samen (ezel tochtjes voor de kids ect.).

Mail reageerden ze wel altijd goed op.

Heros <3 mijn liefje :) L2 +5 M1+3(onofficieel)!! Y;(

Adele <3 L2 +11 M1 +2 (onofficieel)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 05:38

Wij gaan dit jaar best ver vinden wij, Hoogersmilde in Drenthe. Veel verder is niet leuk als je de afstand 4 keer moet rijden om alles op de plek van bestemming moet krijgen (en terug weer net zo natuurlijk). Maar dat is puur omdat het paard mee gaat. Als we zonder paard zouden gaan denk ik dat we max 2 dagen rijden van huis zouden gaan. Zelf ben ik met eigen auto naar Ierland gereden ooit. Vond dat ook een beste reis, vooral omdat er na Dublin geen snelwegen meer zijn, en links rijden als je dat niet gewend bent (en pas net je rijbewijs hebt) is ook niet heel makkelijk :=

Partytent over een gewone tent zou ik nooit doen, of het moet puur overdag zijn voor de schaduw of bij lichte regen, zonder wind. Ze kunnen niet zo goed tegen wind, en harde regen namelijk. Heb dat al heel vaak fout zien gaan. Dan storten ze in, of waaien ze weg.

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 06:44

Dungen schreef:
Zijn er overigens meer mensen die regen/storm doodeng vinden in een tent? Mijn vriend opperde om een partytent over de gewone tent heen te zetten (vorig jaar in italie een aantal keer gezien) iemand daar ervaring mee?

Veel campings laten geen party tent toe.
Ik denk overigens dat het met party tent gevaarlijker is dan zonder. Ze zijn niet ontworpen om stormen te doorstaan.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:08

Dungen schreef:
Benanqelique, nee ik ben niet bekend in frankrijk dus ik ga zeker wat info zoeken over de streken die je aan geeft, dank je wel voor de tip! Kroatie (Istrie) vond ik veel te massaal en te druk! Ik wil heel graag nog een keer naar de andere kant van Kroatie maar daar is de vakantie dit jaar te kort voor :=

Zijn er overigens meer mensen die regen/storm doodeng vinden in een tent? Mijn vriend opperde om een partytent over de gewone tent heen te zetten (vorig jaar in italie een aantal keer gezien) iemand daar ervaring mee?

En wat is voor jullie de maximale afstand om af te leggen naar een bestemming om te kamperen?


Een beetje tent is steviger dan een partytent. ;) als er storm verwacht wordt gewoon nog even de haringen aanslaan en alle scheerlijnen goed vastzetten, dan overleeft ie de storm wel :j

En als de storm echt hevig wordt is de campingbaas je verplicht uit de tent te halen en de kantine open te laten snachts zodat je daar kan schuilen. Wij hebben een keer met de halve camping daar zitten wachten tot de storm kwam, maar die sloeg ons over :') maar over het algemeen zijn ze op de camping wel alert op het weer.

[o]

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:16

Zo zijn wij vorig jaar eens net aan een zwaar onweer ontsnapt, omdat er geen plek meer vrij was.. Aantal km verderop gaan overnachten en via buienradar zagen we dat het echte zware weer precies boven die andere plek lag, en wij hoorde het gelukkig alleen rommelen :+
Lijkt me best eng, onweer recht boven je!

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:21

verootjoo schreef:
Dungen schreef:
Benanqelique, nee ik ben niet bekend in frankrijk dus ik ga zeker wat info zoeken over de streken die je aan geeft, dank je wel voor de tip! Kroatie (Istrie) vond ik veel te massaal en te druk! Ik wil heel graag nog een keer naar de andere kant van Kroatie maar daar is de vakantie dit jaar te kort voor :=

Zijn er overigens meer mensen die regen/storm doodeng vinden in een tent? Mijn vriend opperde om een partytent over de gewone tent heen te zetten (vorig jaar in italie een aantal keer gezien) iemand daar ervaring mee?

En wat is voor jullie de maximale afstand om af te leggen naar een bestemming om te kamperen?


Een beetje tent is steviger dan een partytent. ;) als er storm verwacht wordt gewoon nog even de haringen aanslaan en alle scheerlijnen goed vastzetten, dan overleeft ie de storm wel :j

En als de storm echt hevig wordt is de campingbaas je verplicht uit de tent te halen en de kantine open te laten snachts zodat je daar kan schuilen. Wij hebben een keer met de halve camping daar zitten wachten tot de storm kwam, maar die sloeg ons over :') maar over het algemeen zijn ze op de camping wel alert op het weer.

Dan moet je alleen wel op een stevige ondergrond staan en niet op een doorweekt weiland......

Ik heb weleens van ellende de vouwwagen ingepakt en een hotel opgezocht omdat het niet meer bleef staan, alle woeste materialen ten spijt.
Partytenten heb ik geen ervaring mee in deze context, maar het zou niet mijn oplossing zijn.

Ik zag ergens wat vragen over Wales langs komen. Als iemand wat over GB wil weten, barst maar los, ik kom er al bijna 20 jaar.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:44

Heb hele nare ervaringen over gehouden aan onweer precies boven de tent. Op Vlieland ooit een gigantische onweersbui met wolkbreuk. Grond sloeg dicht, dus al het water bleef op het gras liggen. En het grondzeil was niet waterdicht. Kwam nog bij dat de tent de wind niet aankon, en iedere keer dubbel klapte. Ook een keer onweer in de bergen, wat steeds terug leek te komen. Ineens een flinke flits en meteen een harde klap. Dan weet je dat het onweer niet dichterbij kan komen.

Ben nu dus heel blij met de sleurhut. Ook al aardig wat meegemaakt. Onze hond is panisch voor onweer. Die ligt zo hard te bibberen dat de caravan ook mee schudt. Onweer slaat om de een of andere reden altijd in op of bij de camping, ligt de stroom er uit...nee liever geen onweer op vakantie.

Wij wonen zelf trouwens vlak bij een hoogspanningsmast, ook grappig als daar de bliksem in slaat. Dat geeft een herrie!

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:54

Ik ben ook helemaal niet blij als het onweert en ik lig in mijn tentje. :n Een paar jaar geleden in Zweden hadden we net onze tent opgezocht, komt er ineens een wolk over de berg heen met een heel erg rare kleur. Beetje groenig. Wij dachten: foute boel! Snel nog wat extra scheerlijnen vastgezet en in de auto gaan zitten. Waren net op tijd. := En inderdaad op Vlieland ook weleens gehad dat ik op het strand een rit aan het begeleiden was, achter me keek en vanaf zee zo'n soort lucht aan zag komen. Ik heb de groep zo snel mogelijk de duinen over laten gaan. := Ook weleens onweer gehad terwijl ik midden op een meer zat in een zeilboot. Niet grappig.

Overigens heeft het vannacht hier in het Noorden ook enorm geonweerd. Heb geen oog dichtgedaan, vriendlief sliep natuurlijk gewoon door. ^)

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:01

Hoogspanningsmasten zijn ruk.

Partytenten zijn compleet ongeschikt voor noodweer. Die vliegen als eerste.

Hier alleen veel regen gehad geen onweer gelukkig.

Helaas te veel ervaring met noodweer en camperen. Maakt niet uit tent, vouwwagen of caravan. -O-

Eerste noodweer was eerste vakantie zonder ouders samen met mijn zus op,fietsvakantie. De eerste dag dus ook al. In Winterswijk. Ouders waren langsgekomen onverwachts om te kijken hoe het gegaan was. Zij waren net weg met de auto, wij onderweg tandenpoetsen en daarvan klaar mochten we niet meer naar de tent. In 10 minuten tijd is de camping geevacueerd en iedereen de kantine ingeduwd. %) een grote windhoos die boven de camping huishield en zo ongeveer de hele camping heeft gesloopt.

Mijn ouders waren net weer terug op de camping ook die waren geblokkeerd door een omgevallen boom op de weg. Met zijn allen in de kantine geslapen en de dag erop ravage bekeken. Er stonden nog 2 caravans min of meer overeind. De rest en alle tenten waren kapot of gewoon verdwenen. Wij hadden nog geluk gehad. Tent was gesloopt maar de spullen waren droog gebleven. Dus met een nieuw gekochte tent verder gegaan.

Later met ex een twee dagen durende zware storm die ook ongeveer de halve camping in noord frankrijk gesloopt heeft inclusief onze tent. Zwaar onweer dat uren boven de noord franse kust bleef hangen in de buurt van cap griz nez. Gebied zonder stroom gekomen door de inslagen. Toen zijn we caravan uit en auto in gegaan en daar uren blijven zitten. Was niet grappig meer, ik ben al geen onweer liefhebber maar zo zwaar is echt vreselijk.

Een heel zware storm en noodweer in de alpen waardoor ons dakluik van de caravan verdwenen was. Dus een doorweekte caravan en reizen met een vuilniszak erover heen. Zoveel regen gehad dat de tent wegdreef zo ongeveer. Regen op tentdoen is gezellig met tik tik tik maar zoveel dat je tent wegdrijft is niet grappig meer, dat was oa op festival hier in de buurt. Waardoor de tent door een strodouche is gesloopt. Stro was een poging om terrein nog een beetje begaanbaar te maken.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Dungen
Berichten: 1283
Geregistreerd: 15-02-11

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:33

Ok geen partytent dus :=

Lijkt me zo eng om zo'n storm mee te maken! Als het regent wil ik het liefst al in de auto gaan liggen. Het is dat vriend me voor gek verklaard :P Ik wist helemaal niet dat campingeigenaren dat moesten! Dat geeft een hoop rust! :) De spullen is jammer dan.. als je zelf maar veilig bent :=

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:40

Het verste wat wij zijn gegaan is Corsica, altijd geweest _O- Dat is toch wel 2 dagen rijden naar Genua, Livorno of Nice en vanuit daar nog met de nachtboot.

Wij hebben eigenlijk nooit partytenten, wij maken altijd een luifel aan de tent en een paar bomen vast zodat we wat meer schaduw hebben. Als er storm is voorspeld (is altijd 1/2 keer in 3 weken) halen we de luifel gewoon naar beneden en doen we de kleine tent dicht. Mijn ouders hebben een grote De Waard en zelfs al zou er bliksem inslaan op die tent is het op het hoogste punt en dat is een paal die zo de grond weer in gaat. Die tent staat ook met zo achterlijk veel haringen vast dat we het nooit echt eng vinden om daarin te zitten :=

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:56

Ik heb een prachtige tent waar ook nog een giga luifel voor kan, maar heb de luifel toen thuis gelaten, wat een gedoe om op te zetten en de zijkant kan ook als luifeltje dienen. Heb m toen totaal niet gemist.

Heb een tunneltent van de vrijbuiter, met vast grondzeil en voor 4 personen slaapruimte. Maar denk dat ik hem maar eens op marktplaats ga zetten binnenkort, want ik vrees dat t hem niet meer gaat worden om hem ooit op te zetten. 1 Zomer gebruikt, beetje jammer :+

Dit is hem:
https://goo.gl/photos/3Da2cUBXpdpZfeAR8

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:23

Heeft die ingang aan de zijkant of de voorkant? En hoe groot is de maat binnen en buiten?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:49

Mooie tent miccamaaike! Jammer dat je hem wegdoet.

Bij onweer als hij dichtbij komt ga ik mooi in de auto zitten, of vriendlief meegaat of niet :') Ik ben een echte schijterd met onweer.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:08

Deze tent heeft tot nu toe alle regen netjes doorstaan. Grote nadeel vond ik dat al mijn kleren klam waren en niet meer droogden. Dus toen ik door mijn ondergoed heen was en ik zelfs mijn handdoek niet meer droog kreeg was ik er wel klaar mee. En dat in Kroatië, bleek dat het er ontzettend droog was geweest....totdat wij kwamen ;)

Onweren deed het ook maar dat bleef vrij ver weg. In de bergen van Italië bleef het een keer tussen 2 bergen in hangen, precies waar onze camping lag. Bliksem sloeg zelfs in in een electriciteitsmast naast onze tent. Ben toen echt super bang geweest en heb geen oog dicht gedaan. Volgende dag de ravage bekeken, allemaal tenten stuk, alles doorweekt, vouwwagens die het hadden begeven. Gelukkig stond onze tent er nog prima bij maar had te doen met de andere mensen.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:18

Wij hebben altijd met zo eentje gekampeerd (foto van Google)
[ img ]

Achterin een slaapcabine, in het midden een tweede slaapkamer/leefstukje/opslagruimte (wij hebben er vroeger altijd in geslapen, nu staan de tassen er altijd) en dan heb je nog een groot stuk luifel over waar je onder kan zitten en waar bij ons altijd de koelbox en de bakken met eten staan. Super fijne tent :j Best een investering maar man, ik hoop dat ik dat ding mag erven van mijn ouders als zij niet meer willen kamperen _O-

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:21

In Italië heb ik nog met mijn vader aan de luifel moeten hangen, omdat het zo hard stormde dat de stormband het bijna begaf. leuk hoor zo'n onbeschutte plek :')
In Frankrijk was het minder, in een bos kamperen en onweer sloeg in de boom en brak af. Op een tent. Goddank waren die mensen niet aanwezig anders was het einde oefening. Onweer was zo hevig dat ik dacht dat er een luchtaanval was en durfde mij niet te bewegen :=

alleen regen is heerlijk! Tikt zo zalig :)

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:23

JAAA wat een fijn topic. Hier ook groot kampeer liefhebber. Van huis uit total niet mee gekregen. Mijn vader heft een hekel aan campings en verbleven voornamelijk in hotels of huisjes. Nu met mijn vriend alle jaren kamperen (behalve 2 jaar terug in Amerika toen motels gepakt.)

Dit jaar gaan we naar zuid Frankrijk, wij hebben zo'n tent: https://www.kampeerwereld.nl/custom/pag ... 426&extent

Heerlijk ruim! gewoon ook binnen kunnen zitten met slecht weer, en dat hadden we nodig 3 jaar terug in Italie aan de kust, man man man wat een onweer!. Voor in Noorwegen afgelopen jaar wildkamperen hadden we een simpel koepeltentje omdat we elke nacht ergens anders sliepen!

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:31

Kamperen, heerlijk! Hoewel ik het niet mis dat we het nu sinds een paar jaar niet meer doen :D Waarschijnlijk gaan we in 2018 wel weer eens met de tent op stap.

Wij hebben nu deze tent:

[ img ]

En het eerste jaar kampeerden we met zo'n pop-up tent. Dat was echt geen succes. Dat ding kregen we met geen mogelijkheid steeds ingevouwen. Ik werd ook nogal claustrofobisch door de weinige ruimte die je daarin had. Het hielp ook niet dat het die vakantie veel regende, dus dan zit je toch meer binnen dan je zou willen. Zo eentje was het, maar dan net wat anders:

[ img ]

Ik vind het wel gruwelijk irritant om 's ochtends bij vertrek van een campingplek je tent en spullen in te pakken, want alles is altijd nog drijfnat van de dauw. Tenminste, dat is tot nu toe altijd bij ons zo geweest.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Stybba, Suliko, sunny16 en 62 bezoekers