Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Skessa_
Berichten: 10556
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:15

Kim, een waterzak of jerrycan moet je ook wel meenemen!
Volgens mij miste ik die op je lijstje.

En volgens mij miste ik de slaapzakken ook, maar die lijken me logisch. Kan ook zijn dat ik er over heen heb gelezen.


kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:20

wij nemen de eieren altijd of gekookt mee of in een potje /flesje /zakje wat niet snel kapot gaat en dan zonder eierschaal. Handig voor op de aankomst dag. ;)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:34

Ook hier kampeerders!

Vroeger ging ik altijd met mijn ouders kamperen in Zeeland. Tent mee en met het hele gezin een weekje naar zee. Nu heb ik een avontuurlijke vriend dus gaan we nog steeds vaak kamperen :D

Zomer 2014 hebben we een tunneltent gekocht en zijn we naar de Ardennen geweest. Een basic camping waar je kampvuur mocht maken. Mijn vriend was gelukkig ;)

Voorjaar 2015 zijn we twee keer naar de Stille Kern geweest. Een natuurgebied in Flevoland waar je primitief mag kamperen. Geen stroom, water of toiletten. Dit ter voorbereiding op onze grote vakantie naar Afrika.

Zomer 2015 zijn we wezen backpacken door Afrika. Met alle campingspullen in de rugzak zijn we met het openbaar vervoer door Malawi, Zambia en Zimbabwe gereisd. Een mega grote stap voor mij en sindsdien is alles luxe :') We hadden een super klein tentje en sliepen op van die zelf opblazende matjes (wat een hel). Back to basic! Tijdens die vakantie heb ik mezelf regelmatig vervloekt, waar was ik aan begonnen? Nu kan ik er wel positief op terug kijken :D

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-16 09:11

Skessa_ schreef:
Kim, een waterzak of jerrycan moet je ook wel meenemen!
Volgens mij miste ik die op je lijstje.

En volgens mij miste ik de slaapzakken ook, maar die lijken me logisch. Kan ook zijn dat ik er over heen heb gelezen.


Jerrycan moet erbij staan en slaapzakken is op mijn lijstje het Sleep'inbed :j Zou wat zijn als we niks hadden om onder te slapen. :')


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Iris82
Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:16

Ik ben zo blij met dit topic!

Wij gingen vroeger altijd kamperen (met de vouwwagen en bijzettent) en mijn vader en moeder waren goed uitgerust qua spullen. Nu ben ik vorig jaar voor het eerst weer gaan kamperen op een natuurcamping met een groep vrienden. Dat gaan we dit jaar weer doen met een nog grotere groep.

Dat is dus echt back to basic. Het is wel zo dat we dus omdat we met een groep zijn, heel veel dingen gezamelijk hebben en ik niet alles mee hoef te nemen. Er zitten ervaren kampeerders bij met een supergrote De Waard tent en die hebben eigenlijk alles al.

Vorig jaar sliep ik in een 2 persoonskoepeltentje met mijn zoontje van 3. Ik had zelf een dik luchtbed gekocht en daar mn dekbed op gedaan. Maar ohh wat heb ik kou geleden. Dat gaan we dit jaar dus anders doen.

Heb sowieso een grotere tent gekocht want ik was er echt heel erg klaar mee om liggend om te kleden. Ga niet van die zelfopblazende matjes kopen (ondanks dat men zegt dat het veel warmer is), daar kampeer ik te weinig voor. Wel iets om onder het luchtbed te leggen en daarnaast ook goede slaapzakken.

Wij hadden vroeger Nomads, maar er zijn natuurlijk nog veel meer merken slaapzakken.
Wie heeft er ervaring met slaapzakken? Wil er wel die aan elkaar te ritsen zijn.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:25

Mijn vriend en ik worden ook steeds meer kampeerfan!
Vroeger ging ik altijd samen met mijn vader, in een kleine tent enz. Waardoor ik n hekel kreeg aan kamperen :+.
Mijn vriend ging vroegah altijd met zijn ouders met Eurocamp (etc) op vakantie.

Wij gaan dit jaar voor de 2e keer samen in een bungalowtent die al compleet ingericht klaar staat voor ons! Vorig jaar Frankrijk (Dordogne en westelijke kust). Dit jaar Italie! (Adriatische kust en Toscane).

Ik vond het vorig jaar helemaal niks :+, maar begin het steeds leuker te vinden!

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:26

Een bungalowtent noem ik geen kamperen, dat is gewoon een huisje _O-
Of is dat nu mijn jaloezie die spreekt? :')

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:27

Sheran schreef:
Een bungalowtent noem ik geen kamperen, dat is gewoon een huisje _O-
Of is dat nu mijn jaloezie die spreekt? :')


Haha nee ik dacht hetzelfde :') zo'n voorgeprogrammeerde bungalowtent valt bij mij ook niet onder kamperen :P

[o]

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-16 09:34

Iris82, als eens bij Decathlon gekeken? Die hebben best veel keuze en over het algemeen goed spul.

Dan valt onze tent ook niet meer onder kamperen. :') We hebben alles bij elkaar ruim 27m2 ruimte, en dan gaat er nog een voorraadtent mee. _O-


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:35

Agh, we moeten heen en weer naar het toiletgebouw... De meeste caravans zijn luxer! Haha

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:37

Het gaat mij niet om de ruimte, maar in zo'n voortgebouwde tent mis je iig de charme (of relatiecrisis :')) van je tent opbouwen en er staan een complete keuken en bedden in :+

[o]

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:39

27m2 is meer dan waar ik normaal gesproken op leef :')

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-16 09:39

iirrssjjee schreef:
Agh, we moeten heen en weer naar het toiletgebouw... De meeste caravans zijn luxer! Haha


Dat vind ik vooral 's nachts een uitdaging, dan zijn die scheerlijnen levensgevaarlijk, het lijkt er dan op dat ik ze allemaal tegenkom.

Onze tent hoeven we naar Los te laten trouwens, zo'n stokkentent is niet te doen met een A-technische kerel. _O-


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:45

Toiletgebouwen was ik in Afrika heel blij mee, als die er waren.
Bij één camping was het toiletgebouw ingenomen door gekko's en kikkers. Jak!
Spoel de wc door en er sprong een kikker uit de pot :') De dagen daarna zat hij telkens verstopt achter de wc-rol-houder. Ik durfde niet meer naar die wc :')

Net als dat we op de camping 's nachts bezoek hadden van olifanten, dan hoef je opeens ook niet meer zo nodig te plassen :+

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-16 09:47

Laurahh schreef:
Toiletgebouwen was ik in Afrika heel blij mee, als die er waren.
Bij één camping was het toiletgebouw ingenomen door gekko's en kikkers. Jak!
Spoel de wc door en er sprong een kikker uit de pot :') De dagen daarna zat hij telkens verstopt achter de wc-rol-houder. Ik durfde niet meer naar die wc :')

Net als dat we op de camping 's nachts bezoek hadden van olifanten, dan hoef je opeens ook niet meer zo nodig te plassen :+


Dan zou ik ook spontaan niet meer naar de wc hoeven!! :oo


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

klien
Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:51

Wij kamperen ook en gaan dit jaar met een nog nieuw te kopen tunneltent met vast vloerzeil op vakantie richting Frankrijk.
Geen reserveringen, via de oostkant langzaam naar het zuiden. 2 personen, 2 Witte herders en alles moet passen in een auto met een dakkoffer. Heb al een paar handige tips voorbij zien komen.

klien
Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:57

jorieke1 schreef:
misschien nog een tip om te kijken wat je verplicht in de auto moet hebben in de landen waar je doorheen rijd want in Frankrijk zijn van die blaastestjes bijvoorbeeld verplicht. zover ik het weet volgens mij.

Ze zijn nog wel verplicht om mee te nemen, maar volgens de wet mogen ze je niet bekeuren als je ze niet bij je hebt :+ hoe krom.

Maar ze kosten iets rond de € 5,- bij de ANWB, ik zou ze aanschaffen om problemen te voorkomen
Hesjes inderdaad.

Voor mensen met honden: er zijn geen wettelijke beperkingen voor honden in de auto, behalve dat ze achterin moeten zitten, althans in Frankrijk. En er zijn een aantal hondenrassen die niet het land in mogen.

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:10

Die alcohol-testjes hebben we een paar jaar geleden bij de action gekocht, daar waren ze nog een stuk goedkoper :D

Honden moeten ook in veel landen tegen kennelhoest geënt zijn.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:12

Wij waren in zuid Afrika afgelopen jaar. Was wel blij dat we in een camper zaten en we een wc aan boord hadden. Dat was 's avonds en onderweg wel heel fijn! Maar eigenlijk overal prima toiletgebouwen gehad. Soms wel douchen achter een gordijn maar dat was wel ok.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:12

Als je met een bungalowtent al niet meer kampeert wat doen wij dan nog op de camping :') ik vond vroeger een caravan ook voor mietjes, maar ben nu toch wel heel blij dat wij mietjes zijn :j

Als we met scouting op pad waren moesten we in het bos naar de "wc". Maar we lasten altijd minstens 1 stop per dag in bij een cafe of restaurant. Niet alleen om wat te eten of te drinken, maar vooral voor de wc. Olifanten op de camping lijkt mij dood eng. Wij hebben wel eens gekampeerd tussen de koeien. Dat vond ik al heel erg spannend.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:26

Wij hebben een grote tent van Outwell waar je rechtop in kan staan en leefruimte hebt, zodat we als het regent ook lekker binnen kunnen zitten. Een vijfpersoons tent voor twee mensen is wel een beetje overdreven :)) maar wij vinden hem heerlijk! Voor korte stops of wildkamperen hebben we nog een kleine tent mee.

[ img ]


Self-inflatable matjes hebben wij ook, maar ik heb daar nooit lekker op kunnen slapen. Nu hebben we een luchtbed met pockets, toevallig ook van Outwell. Ligt echt heerlijk, maar vriendlief heeft er afgelopen zomer een flink gat in geprikt. -O- Ik moet nog even kijken of we die kunnen plakken. Ding kostte 85 euro, zonde als die nu in de vuilnisbak kan.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 8178
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:29

Leuk topic dit!
Ik ga zelf nog nog op vakantie met tent/caravan omdat ik nog met school in de knoop zit maar dit wil ik later wel graag gaan doen! Dan het liefst met het plaatselijke ov, tentje en back to basic. Heerlijk lijkt mij dat!

De lijsten die hier voorbij komen zijn zeker handig. Met scouting gaan we sws 1 keer per jaar weg en soms vaker dus ik zal zometeen even kijken of ik nog aanvullingen heb voor het lijstje.

Sneldrogende handdoeken zijn erg handig en van die droge maaltijden waar je alleen water bij hoeft te doen zijn super handig voor het geval je ergens strand zonder dat je boodschappen hebt kunnen doen.

Iris82
Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:34

Nou ik heb ook een 6 persoonstent voor mij en mn zoontje. :oo
Maar bij een kleinere tent hadden we sowieso het issue dat we niet konden staan en dat er praktisch geen binnentent aan zat. Nu gaan wij kamperen met 6 gezinnen met in totaal een stuk of 15 kinderen en vind ik het toch wel heel erg fijn om mn eigen plekje te hebben. :)

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Iris82
Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:35

Imre schreef:
Self-inflatable matjes hebben wij ook, maar ik heb daar nooit lekker op kunnen slapen. Nu hebben we een luchtbed met pockets, toevallig ook van Outwell. Ligt echt heerlijk, maar vriendlief heeft er afgelopen zomer een flink gat in geprikt. -O- Ik moet nog even kijken of we die kunnen plakken. Ding kostte 85 euro, zonde als die nu in de vuilnisbak kan.


Maar hoe groot zijn ze dan? Echt van die hele dikke? Die van 10 cm lijken mij nog wel comfortabel.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:36

Ik neem altijd voor de eerste paar dagen wat noodvoer mee. De rest koop ik wel in de winkel. Daar mag ik meer hebben dan hier kwa eten. Dus dat scheelt weer

Voor de hondcampeerders onder ons. Een aantal praktische tips. Neem een vastzetlijn en pin oid mee en eventueel een tuigje zodat de hond altijd handig even vast kan. Ook in de rustpauzes onderweg. Eventueel hondendekens en zo meenemen, die kunnen onder de honden liggen op de reisdagen. Scheelt weer ruimte. En neem kleine zakken voer mee ipv de grote in een te grote bewaarbak. Ik heb kleinere 5 kilo tonnen metdraaideksel mee (witte met rode deksel van welkoop). En afhankelijk hoe lang ik weg ga een aantal 5 kilo zakken voer, die zijn plat onder de stoelen te schuiven. En vergeet hun drink en eetbakken niet.

Een kant en klaar tent of huisje op een camping is voor mij ook niet camperen trouwens :') dat is een simpel hotel. Zelf je caravan meenemen wel weer camperen :+ .

Mijn bedje komt bij decathlon vandaan. Een makkelijk opzetbaar hoger bedje dat stevig ligt. Wordt opgevouwen in een langwerpig smaller pakket. Eventueel heb ik nog een echt leger veldbed waar je vier losse metalen pootjes in moet schroeven. Die is ietsje lager en smaller en past in meer tenten. Ik sliep vroeger op een luchtbed maar dat gaat niet meer. Ik kom er niet vanaf meer en het is te zacht en wiebelig.

Enige nadeel bij kou wat kouder omdat de lucht aan de onderkant vrij spel heeft. Al schuift er meestal een witte herder onder :')

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celiien, fohadie, janneke584, janneke_S, Jorex, mvdende, purny, Spaansepony, Unicorn79 en 76 bezoekers