Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 07:49

benangelique schreef:
Bedenk je ook Hoe honkvast je bent. De waard is echt niks om iedere paar dagen af te breken en weer op te zetten bijvoorbeeld


Wij zijn ook niet van plan om echt rond te trekken. Zullen waarschijnlijk twee weken naar dezelfde camping gaan. Maar dat moeten we volgend jaar nog even bekijken :)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 13:36

Brittneyx schreef:
Door dit topic krijg ik zin om te kamperen! Jammer dat ik niemand in mijn omgeving heb die meewilt


Ik vind kamperen ook heerlijk, maar mijn vriend vind 1 weekje charme genoeg. Heb wel echt onwijs genoten dit jaar, zowel van de tent als van Charme :D Ik kan nu al niet wachten tot volgend jaar.

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:13

Ga lekker alleen kamperen!
niets hoeven en niets moeten, zelfs geen rekening met anderen houden :p

Show a little faith, there's magic in the night

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:42

Joolien schreef:
Brittneyx schreef:
Door dit topic krijg ik zin om te kamperen! Jammer dat ik niemand in mijn omgeving heb die meewilt


Ik vind kamperen ook heerlijk, maar mijn vriend vind 1 weekje charme genoeg. Heb wel echt onwijs genoten dit jaar, zowel van de tent als van Charme :D Ik kan nu al niet wachten tot volgend jaar.

waarom zou je wachten tot volgend jaar??

Caravannetje staat weer in de stalling maar die komt er dit jaar nog wel een keer uit, meer dan alleen voor z'n onderhoudsbeurt.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:27

Omdat ik dan wel weer in onze grote decadente tent wil slapen, en die is onmogelijk alleen op te zetten :P :')

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:05

Naath86 schreef:
benangelique schreef:
Bedenk je ook Hoe honkvast je bent. De waard is echt niks om iedere paar dagen af te breken en weer op te zetten bijvoorbeeld


Wij zijn ook niet van plan om echt rond te trekken. Zullen waarschijnlijk twee weken naar dezelfde camping gaan. Maar dat moeten we volgend jaar nog even bekijken :)


Kun je ook zo'n popup tentje of ander polyester tentje meenemen als je nv 1 nacht op de camping moet overnachten om dan weer door te trekken naar jullie bestemming

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:10

Guinevere schreef:
Brittneyx schreef:
Door dit topic krijg ik zin om te kamperen! Jammer dat ik niemand in mijn omgeving heb die meewilt

Gewoon zelf gaan! Mijn vriendin kan niet altijd mee, maar ik vind het juist heerlijk in mijn eentje (stiekem zelfs veel leuker :P)


dat is echt een aanrader, je bepaalt zelf hoe je eet wat je doet of niet.....het was mijn leukste vakantie
je bent letterlijk vogelvrij!

Doen! *\o/*

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Brittneyx
Berichten: 1842
Geregistreerd: 03-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 03:40

Nu begin ik echt wel te twijfelen :Y) Nog even doorsparen voor een goede tent (huidige festivaltent is niet veel meer waard) en dan zal ik misschien wel alleen op pad gaan :D

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 11:13

Op een camping ben je ook nooit echt alleen. Genoeg aanspraak. Leuke van kamperen is het laagdrempelige contact :)

Onze caravan is thuis :D al eerste biertje in gedronken haha.

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 11:23

Alleen kamperen voelt inderdaad niet echt heel alleen :)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:12

We hebben er afgelopen week nog een paar dagen Zeeland aan geplakt. De vouwwagen stond toch nog thuis en het weer was goed. Camping Elzenoord, was best leuk. Vlakbij het strand en het dorp.

@pikkepor: jouw camping klinkt geweldig, ga hem ff opzoeken en bij mijn favorieten plaatsen.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 10:41

[ img ]
Heerlijk nog een weekend camping Boszicht! Gelijk de luifel even testen die ik via marktplaats gekocht had en al een half jaar in de kast lag :-)

~Turbohoof Solutions ~

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 11:59

Lekker hoor! Wij hebben er toevallig van het zomer ook weer een nachtje gestaan, omdat vrienden van ons er ook kampeerden. Voelde toch weer een klein beetje als thuis komen :j :D . Mooi busje hoor! En luifel past er goed bij.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 07:26

Nou ik zal het topic weer even omhoog halen. Ik heb voor het eerst gekampeerd. Had bijna alle spullen geleend en we kwamen qua spullen eigenlijk niks te kort.

We zijn eerst 3 nachten naar rust in Duitsland geweest om 2 dagen naar dat europark te gaan.
Daarna door naar een camping aan de Titisee in Neustad Duitsland. Dat was wel heel mooi wakker worden met uitzicht op het grote meer omringd door bossen. Het was er alleen erg koud dus we waren een dag naar het subtropisch zwemparadijs en na 2 nachten gingen we weer.
Daarna naar Levanto in Italiƫ. Het is zo'n plaatsje wat in de inham van een berg aan het water ligt. De ene dag hadden we regen tot 15. Maar dat was ook de dag waarop we even rustig aan zouden doen. Daar hebben we gegeten bij een pizzaria die de nr. 1 pizza van Europa 2015 had gewonnen. En wat was dat lekker zeg echt niet te vergelijken met Nederland! De volgende dag met 27 graden naar het strand geweest waar vooral een handje vol locals waren en heerlijk in zee gezwommen.
Na Italiƫ nog naar Zwitserland naar Interlaken. Het is echt ontzettend duur, 1x uit eten waarbij we beide een hoofdgerecht hadden een beide 1 cola koste 60 euro en het was nog 1 van de goedkoopste die we tegen waren gekomen. Daar zijn we naar Lauterbrunnen gegaan om te hiken en ik heb nog nooit zoiets moois gezien. Je loopt door een dal tussen twee bergwanden waar watervallen vanaf komen. Tolkien zou daar gaat inspiratie voor Rivendell vandaan hebben. Hoe wel het pad goed te wandelen was zijn we ook nog richting een waterval gelopen, het was stijl berg op een niet echt een pad, maar losliggende stenen. Halverwege durfde ik eigenlijk niet verder maar hoe vaak krijg je nou de kans. Je moest echt heel laag blijven en aan de plukken gras jezelf omhoog zien te werken, maar het was het absoluut waard. Ik ben nog nooit zo dichtbij een waterval geweest die ook nog is zo'n 400 meter hoog is. Het was net of het nep was. Daarna zijn we richting huis gegaan.

Dit alles met een nissan pixo dus in de bergen soms in de 2e versnelling de berg op :') dat was wel spannend

Sorry voor het lange verhaal, maar he dan ben ik het kwijt en hoef ik er geen topic voor te openen.

Het kamperen beviel overigens wel goed, maar soms wel koud en door dauw is elke ochtend toch alles buiten nat. Daarbij hoor je natuurlijk alles dus ondanks dat je in je tent zit voelt het toch als weinig privacy omdat er iemand langs kan lopen. En dat terwijl het nu helemaal niet druk was op de campings dus in het hoogseizoen lijkt het me niet zo fijn.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Siers83
Berichten: 7260
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:39

Klinkt alsof het zeer geslaagd was Moonsparkle.

Wij gaan dit weekend alles opruimen, morgen de caravan naar de stalling brengen. Hebben gestaan vanaf begin Juni en hebben echt genoten. Echt goed weer gehad ook, weinig regen gelukkig. De zomer is nu echt voorbij helaas.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:59

Hier gaat de caravan ook naar de stalling, had wat voeten in de aarde want 10 stallingen die wij belden zaten al vol! Dus nu 1 gevonden in een gehucht. Die had nog net 1 plek en mogen onbeperkt halen :)

Siers83
Berichten: 7260
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:48

Wij hebben er vorig jaar 1 gevonden via mp, goedkoop en een half uur van de camping af. Daar gaat ie dit jaar weer heen.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 16:58

Mag ik even nieuwsgierig zijn Siersma :-)
Als je op Texel woont, staat de caravan dan ook op Texel of vaar je regelmatig over ? Je zou toch bijna zeggen dat je op zo'n eiland iedere dag vakantie hebt ;-)

~Turbohoof Solutions ~

Siers83
Berichten: 7260
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:10

Ik woon idd op Texel maar vind het in Drenthe heerlijk rustig. De caravan heeft vanaf juni in Havelte gestaan. We gaan dan elk vrij weekend heen om bij te komen van een drukke werkweek.

En nee wij hebben dus niet altijd vakantie hihi.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:14

Haha en ik vind het op Texel al heerlijk rustig ! Maar ik ben nog nooit in Drenthe geweest, dus dat staat voor volgend jaar op de lijst.

~Turbohoof Solutions ~

Siers83
Berichten: 7260
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:16

Serieus! Rustig op Texel?! Nou niet in het hoogseizoen hoor. Wij vluchten eigenlijk naar Drenthe. Daar is het in het hoogseizoen een stuk rustiger, heerlijk om bij te komen.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:26

Siersma schreef:
Serieus! Rustig op Texel?! Nou niet in het hoogseizoen hoor. Wij vluchten eigenlijk naar Drenthe. Daar is het in het hoogseizoen een stuk rustiger, heerlijk om bij te komen.

:D :D :D

Maar ik herken het wel. Ik kwam jaren in Renesse en dan leer je ook "de locals" kennen als je daar voor open staat en dan hoor je inderdaad soort van hetzelfde.
Ik ben op hun advies en uitnodiging een paar keer in de winter geweest en dat was een wereld van verschil :j en eigenlijk veel leuker.

Aan de andere kant, mijn direkte collega heeft een caravan op Texel maar gaat daar in de winter nooit heen. Deels omdat hij ook familie op het eiland heeft, maar ook omdat het zo "doodstil" is :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:30

Nou moonsparkle, met zulke verhalen mag je gerust een lang stuk posten hoor. Klinkt als een geweldige vakantie! Al zullen vanaf nu alle pizza's waarschijnlijk heel matig zijn ;)

We hadden gehoopt nog een keer een weekendje weg te kunnen gaan maar dat was helaas niet meer haalbaar. Tentjes zijn opgeborgen en de snowboards zijn weer tevoorschijn gehaald.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:35

Wonen in een toeristische omgeving is idd niet altijd fijn, wij hebben vroeger in Ermelo gewoond en dat was in de zomer echt niet altijd leuk. Kon je uren wachten bij de groenteboer voor je eindelijk aan de beurt was bijvoorbeeld. Ben ook jaren fervent Vlieland ganger geweest, in de wintermaanden was het er heerlijk. zo'n rust. Echt een wereld van verschil met de zomer. Al weet je als vaste gast ook de rustige plekjes wel te vinden.

Siers83
Berichten: 7260
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:59

Tuurlijk zijn er wel rustige plekjes. Maar normaal boodschappen doen zonder ladingen families of gewoon 80 kunnen rijden op de weg is wel heel lekker hoor. Ik werk in een winkel in De Koog, de badplaats dus heel druk. Dan is het heel fijn om weinig tot geen mensen te zien in het weekend haha.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kosseh en 59 bezoekers