Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:30

Altijd boeken, ik wil privé sanitair en dat is erg populair tegenwoordig. Toen alles nog normaal was, boekte ik ook, zelfs de doorgangscampings waar we alleen overnachtten. Ik hou niet van verrassingen en heb alles graag geregeld. Ik ben absoluut niet avontuurlijk aangelegd


ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:42

Elin_ schreef:
ClauH schreef:
Laat jezelf gewoon verrassen, de reis zelf is ook vakantie :Y)

Boeken jullie voor de volle weken? Mijn ouders nooit alleen dat lijkt me zo eng ivm volstaan van campings?

Nope. Ten eerste is er altijd wel ergens iets te vinden, ook in het hoogseizoen en als het niet bevalt, pak je de boel op en vertrek je weer.

In pre-coronatijden boekte ik enkel de boot naar GB. Soms nog met het plan om in een bepaalde hoek uit te komen, zeker als ik dingen wilde combineren. Altijd wat gevonden; op hele bijzondere plekken gestaan en geslapen.

Dat van Avelienvd is mij ook weleens gelukt; dat grasveld was alleen factor 10 groter.
https://goo.gl/maps/j5Le4pXXVeWQLhBx7
Daar stond ik onder de bomen, uitzicht op de Abbey; beide terreinen helemaal leeg!

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:42

Echwel schreef:
Goof schreef:
Nope. Alles op de bonnefooi (2 personen met tentje).

Juist en niet via snelweg maar lekker binnendoor mooie dorpjes bekijken enz


De eerste ruk rijden wij wel via de snelweg, maar als we eenmaal vanuit plek 1 op de bonnefooi verder touren is dat inderdaad binnendoor en dat brengt je inderdaad op de mooiste plekjes <3

Echwel
Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:44

Goof wij nemen snelweg tot de peage en daarna binnendoor...
Zijn al.heel vaak op onverwachte plekjes gekomen
App van alle campings in Frankrijk op de telefoon en de svr

Nu met de camper ook campercontact

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:50

Goof schreef:
Echwel schreef:
Juist en niet via snelweg maar lekker binnendoor mooie dorpjes bekijken enz


De eerste ruk rijden wij wel via de snelweg, maar als we eenmaal vanuit plek 1 op de bonnefooi verder touren is dat inderdaad binnendoor en dat brengt je inderdaad op de mooiste plekjes <3

Snelwegen zijn voor wanna-bees }:)

Ik zie ze nog verbaast kijken; rijdt je met een stel Hollanders de boot af, eerste rotonde links, tweede rotonde, iedereen ook linksaf, wij gingen rechtsaf; driekwart rond dus. Zag je die anderen kijken: wat gaan die doen??

Gingen zij aansluiten in de file op de A63, reden wij rechts om Hull heen richting Beverley. Zaten wij lang en breed op een terras aan de koffie in Shiptonthorpe, zien we een van die Hollanders voorbij komen _O-

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:59

Ik boek soms wel en soms niet, hou wel van een beetje avontuurlijk reizen. Snelwegen mijden wij ook als het even kan. Daar vind ik niets aan.

De Campspace van afgelopen weekend was erg leuk. Netjes sanitair, fijne plekken.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:59

Wat een mooie sfeerplaatjes! Waar was je wezen kamperen? :)

Wij boeken soms. Vaak kijk ik onderweg waar we eindigen. Eerste nacht nemen we altijd een hotel. Die avond op de hotelkamer bepalen we dan naar welke camping we rijden.
We willen vaak een bepaald gebied bezoeken en daar zoek ik dan een stuk of 3 campings uit die voldoen.

Echwel
Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:03

Wij zijn wel eens op een camping terecht gekomen die nergens in boekjes of wat dan ook stond

De mooiste plekjes eerlijk gezegd

Als je in Frankrijk rijdt staan er dus opeens bordjes langs de weg die naar een kleine.camping wijzen

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:11

Echwel schreef:
Wij zijn wel eens op een camping terecht gekomen die nergens in boekjes of wat dan ook stond

De mooiste plekjes eerlijk gezegd

Als je in Frankrijk rijdt staan er dus opeens bordjes langs de weg die naar een kleine.camping wijzen

:j

Hereboererij in Pateley Bridge; Schitterend kippenhok in Driffield, 16-de eeuwse herberg, ergens in the midlands, Working farm, ook in the Midlands en nog zo een dozijn maffe plekjes ergens in GB :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Echwel
Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:13

Ikke wij hebben GB op de.planning staan zodra het rondom covid en brexit wat rustiger is

Wrs worden wij september weer uitgenodigd in Wales en.plakken we er een week bij aan

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Chubby
Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:15

Ik boek altijd vooraf nu ik met kinderen reis. In NL zitten de campings ook voller dan andere vakantielanden, heb ik begrepen.


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:23

SdaphneS schreef:
Wat een mooie sfeerplaatjes! Waar was je wezen kamperen? :)

Wij boeken soms. Vaak kijk ik onderweg waar we eindigen. Eerste nacht nemen we altijd een hotel. Die avond op de hotelkamer bepalen we dan naar welke camping we rijden.
We willen vaak een bepaald gebied bezoeken en daar zoek ik dan een stuk of 3 campings uit die voldoen.


Oostwold vlak bij Blauwestad.

De eerste nacht een hotel boeken doe ik vooral wel eens als de heenreis erg vermoeiend is. Vond het de keren dat ik het heb gedaan wel erg fijn.

Echwel
Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:24


De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 19:38

Echwel schreef:
Ikke wij hebben GB op de.planning staan zodra het rondom covid en brexit wat rustiger is

Wrs worden wij september weer uitgenodigd in Wales en.plakken we er een week bij aan

Dat hoop ik met je mee; dan stappen wij wellicht nog op de boot naar Newcastle of als er echt geen leuke aanbieding langs komt, gaan we gewoon een paar dagen naar die Hereboerderij in Pateley Bridge (of all places)

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:24

Elin_ schreef:
Ik ga meelezen! Vriendlief (25) en ik (24)gaan voor het eerst samen op vakantie naar Frankrijk. Nog nooit zo'n eind gereden of alleen op vakantie geweest. Wel vroeger jaren gekampeerd tot een jaar of 7 geleden, maar dan pakte m'n ma alles in. En zo gestructureerd als haar ben ik helaas niet :')


Hebben jullie nog echte camping dummies tips? M'n ma zei al tassen ipv koffers ivm de ruimte.


Verloopstuk "camping" stekker naar "normale" stekker!

En waterdicht verlengstekker, liefst zo lang mogelijk, maar zeker een metertje of 10. Sommige campings hebben geen stroompaal naast iedere plek, maar 1 of 2 palen op een veld, als je dan aan de andere kant van het veld staat.....

Ten minste, als je van stroom gebruik wil maken.

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:39

mvdende schreef:
Elin_ schreef:
Ik ga meelezen! Vriendlief (25) en ik (24)gaan voor het eerst samen op vakantie naar Frankrijk. Nog nooit zo'n eind gereden of alleen op vakantie geweest. Wel vroeger jaren gekampeerd tot een jaar of 7 geleden, maar dan pakte m'n ma alles in. En zo gestructureerd als haar ben ik helaas niet :')


Hebben jullie nog echte camping dummies tips? M'n ma zei al tassen ipv koffers ivm de ruimte.


Verloopstuk "camping" stekker naar "normale" stekker!

En waterdicht verlengstekker, liefst zo lang mogelijk, maar zeker een metertje of 10. Sommige campings hebben geen stroompaal naast iedere plek, maar 1 of 2 palen op een veld, als je dan aan de andere kant van het veld staat.....

Ten minste, als je van stroom gebruik wil maken.

Ehm, daar zegt de NEN1010 (is wet) iets over. Dat kabeltje moet VMvL 3x1,5mm² zijn en mag niet langer zijn dan, volgens mij, 20mtr maar als je dat laatste zeker wil weten, zoek ik het voor je op.

En nee, als goed elektrotechnicus heb ik ook twee haspels RMrL-zz 4x2,5mm² van 25mtr in m'n caravan liggen. Wel met IP67 CEE-form stekers eraan, dat dan weer wel :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 22:34

Ja die verloopstekker! Die hebben wij ook gemist vorig jaar, konden er gelukkig een lenen van de campingeigenaar. Wil er voor dit jaar zeker een aanschaffen, ideaal als je toch gebruik wilt maken van stroom (al doen wij ook wel nachten zonder).

Verder kun je over het algemeen alles kopen, dus je daar vooral niet te druk over maken!
Wij maken altijd een lijstje, en als we iets missen of niet gebruiken tijdens de vakantie, dan passen we dat lijstje meteen aan voor de volgende keer. Na een paar keer heb je een zo goed als ideaal lijstje ;)

Wij boeken overigens ook nooit, maar wij gaan vrijwel alleen buiten het hoogseizoen met een klein tentje en zonder kinderen of dieren. Met kinderen kan ik me voorstellen dat het prettig is om (een deel van) de overnachtingen te boeken, maar wij met zijn tweeën kunnen eigenlijk altijd wel terecht (al dan niet op een trekkersveldje).

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 22:54

ikke schreef:
mvdende schreef:


Verloopstuk "camping" stekker naar "normale" stekker!

En waterdicht verlengstekker, liefst zo lang mogelijk, maar zeker een metertje of 10. Sommige campings hebben geen stroompaal naast iedere plek, maar 1 of 2 palen op een veld, als je dan aan de andere kant van het veld staat.....

Ten minste, als je van stroom gebruik wil maken.

Ehm, daar zegt de NEN1010 (is wet) iets over. Dat kabeltje moet VMvL 3x1,5mm² zijn en mag niet langer zijn dan, volgens mij, 20mtr maar als je dat laatste zeker wil weten, zoek ik het voor je op.

En nee, als goed elektrotechnicus heb ik ook twee haspels RMrL-zz 4x2,5mm² van 25mtr in m'n caravan liggen. Wel met IP67 CEE-form stekers eraan, dat dan weer wel :D



Welk snoertje het precies moet zijn, zou ik niet weten.

Weet wél, dan mn vader een metertje of 100 aan snoer standaard in de camper heeft liggen in meerdere stukken. Hij heeft het dus wel eens meegemaakt dat hij bijna het hele eind nodig heeft gehad.

Ik heb vorig jaar een "kant en klaar" (door mn vader in elkaar gezet) snoertje gekregen van mijn vader toen ik voor het eerst met stroom ging kamperen. Ik gok zn 10m.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 06:52

Vooral in sommige andere landen moet je soms ver lopen voor de stroom. Wij hebben ook altijd lengte voldoende mee. Zelfs al wel eens uitgeleend aan iemand die tekort kwam.

Elin_
Berichten: 9622
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 07:29

Oh goede tips allemaal. Ik heb er ook zo'n zin in. Vooral door alle verhalen hierzo. Ik genoot voorheen al van camperen en nu gaan we zelf


Bommeltje_
Berichten: 2084
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 08:45

Hallo,

Even een vraagje want ik denk dat hier vast meer mensen zitten die dit vaker hebben gedaan.

Mijn vriend en ik gaan op fietsvakantie deze zomer, maar nu vroegen we ons af hoe neem je zo praktisch mogelijk je tent mee? En ik ben van plan 80 liter aan fietstassen mee te nemen is dit voldoende? Het wordt onze eerste keer dus het is allemaal nog nieuw en aftasten. Misschien zitten er hier ervaren fietskampeerders die ervaringen willen delen :)

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 08:57

Pak je (lichtgewicht) tent strak in, in een waterdichte verpakking. Bind hem vast op je tas. Of hang hem aan je stuur. Het is zonde om je tas ruimte te verspillen met een tent en een slaapmatje.
Bij mij hing hij tussen de “hoorns” van mijn race stuur.

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:04

Ik volg! Ik zei altijd een hekel aan kamperen te hebben, en de laatste tijd begon het ineens te kriebelen :+ Mijn vriend en ik zijn deze week vrij en besloten 2 weken geleden dus 3 nachten te gaan kamperen in Noord Wales. Tent en zo geleend van mijn schoonzusje voorlopig, maar het bevalt heel goed, het is hier ook echt prachtig <3

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:18

Bommeltje_ schreef:
Hallo,

Even een vraagje want ik denk dat hier vast meer mensen zitten die dit vaker hebben gedaan.

Mijn vriend en ik gaan op fietsvakantie deze zomer, maar nu vroegen we ons af hoe neem je zo praktisch mogelijk je tent mee? En ik ben van plan 80 liter aan fietstassen mee te nemen is dit voldoende? Het wordt onze eerste keer dus het is allemaal nog nieuw en aftasten. Misschien zitten er hier ervaren fietskampeerders die ervaringen willen delen :)


80 liter plus wat je nog op en aan je fiets kan hangen moet wel genoeg zijn. Mijn backpack is 55 liter en dat past ook, en dan zit mijn tent zelfs in mijn tas.
Maar het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe groot de verpakking van je tent, slaapmatje en slaapzak is. Voordeel van op de fiets is dat het gewicht iets minder belangrijk is dan dat je alles op je rug moet dragen.

Moet je de spullen nog aanschaffen/ huren/ lenen of heb je alles al? In dat laatste geval, gewoon eens proberen of en hoe alles past. In het eerste kan ik je wel tips geven voor spullen die klein te verpakken zijn.

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:45

Het is moeilijk om te zeggen of het allemaal past. Dat hangt erg af can de spullen die je wilt meenemen op de fiets :)

Hoe mijn vriend en ik het hebben:

Allebei 40l aan achtertassen.
Tas 1: matje, slaapzak, stoeltje, regenkleding
Tas 2: kleding. Vriendlief heeft pannen en toilettas, ik heb brander/gasblik en wat los proviand.
Vriend heeft op de achterdrager de tent. Ik heb ruimte voor boodschappen.
Ik heb nog een stuurtas voor camera, portemonnee, powerbank.

Met 80l aan tassen per persoon moet je echt een heel eind komen. Ik zou inderdaad de tent niet in een tas doen, maar los op de drager/aan het stuur. Wel waterdicht verpakken als de tent droog is.

Laat maar weten mocht je nog meer vragen hebben, wij gaan al een aantal jaar fietsen :).

Vriendlief gaat vanaf de zomer een jaar fietsen, dus hier zijn alle opties en mogelijkheden wat betreft verpakking al wel eens uitgedacht en overwogen :).

Show a little faith, there's magic in the night


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981 en 65 bezoekers