Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Skyla
Berichten: 369
Geregistreerd: 22-08-17

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:48

Wat gebruiken jullie tegen teken voor jullie zelf onderweg?

Mijn schrik voor teken is haast groter dan die voor spinnen en nadat we juist een heel eind verder gereden zijn omdat we bordjes zagen staan met pas op teken en gevaar voor lyme. Stap ik uit de auto in een volgens ons "veilige" omgeving. Nog geen 5 min later zat ik letterlijk onder de kleine teekjes. %)
Voel het nu letterlijk nog steeds overal kriebelen.


Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:32

Geen tips, sorry.


Wij zijn inmiddels geïnstalleerd op ons plekje. Blijft toch altijd een onderneming om die tent op te zetten maar oh wat gaan we een fijne vakantie tegemoet <3.

Op de camping is het enorm rustig. Eigenaar gaf aan dat meer dan de helft van de boekingen is geannuleerd. Wij vinden het stiekem wel lekker dat het midden in het hoogseizoen zo rustig is, maar je gunt de eigenaren natuurlijk ook hun omzet.

Voordeel is wel dat het plekje met het mooiste uitzicht voor ons is :D


[ img ]
(Vriendlief zwoegen en ik rende heel druk heen en weer maar onder de streep heeft hij de tent op gezet)

[ img ]

❤️

mvdende
Berichten: 5638
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:45

Noeps schreef:
Geen tips, sorry.


Wij zijn inmiddels geïnstalleerd op ons plekje. Blijft toch altijd een onderneming om die tent op te zetten maar oh wat gaan we een fijne vakantie tegemoet <3.

Op de camping is het enorm rustig. Eigenaar gaf aan dat meer dan de helft van de boekingen is geannuleerd. Wij vinden het stiekem wel lekker dat het midden in het hoogseizoen zo rustig is, maar je gunt de eigenaren natuurlijk ook hun omzet.

Voordeel is wel dat het plekje met het mooiste uitzicht voor ons is :D


[ [url=m/YCkGWy.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Vriendlief zwoegen en ik rende heel druk heen en weer maar onder de streep heeft hij de tent op gezet)

[ [url=m/ZTF7F9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lekker hoor! Waar zitten jullie? Vast niet in Nederland.

Ik geloof het best dat het bij jullie nu rustig is op de camping, ik verwacht echter dat de camping waar ik heen ga, België net onder Nederland, wél erg druk gaat zijn.

Denk toch dat de meeste mensen dichterbij huis blijven. Zodat mocht er iets uitbreken/ de grenzen weer dicht gaan, ze binnen no time weer in Nederland zijn.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:48

Skyla schreef:
Wat gebruiken jullie tegen teken voor jullie zelf onderweg?

Mijn schrik voor teken is haast groter dan die voor spinnen en nadat we juist een heel eind verder gereden zijn omdat we bordjes zagen staan met pas op teken en gevaar voor lyme. Stap ik uit de auto in een volgens ons "veilige" omgeving. Nog geen 5 min later zat ik letterlijk onder de kleine teekjes. %)
Voel het nu letterlijk nog steeds overal kriebelen.


Ik had een teken pen mee en als ik zat toch sokken over m'n broek want hoewel ik gelukkig niet ben gebeten durfde ik na 3 teken die op m'n benen wandelde geen korte broek meer aan :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:59

@noeps ziet er heerlijk uit! En lekker rustig! Veel plezier!

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:19

Prachtig noeps
Wij zijn ook aan het genieten in Luxemburg.
Wel beetje gek gevoel, die mondkapjes in t sanitairgebouw en receptie etc maar went snel.
[ img ]

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Rodevlinder
Berichten: 2262
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:15

Prachtige foto Emori en dat ziet er jaloersmakend uit Noeps.

Wij hopen 9 augustus naar Spanje te vertrekken, maar heb er een hard hoofd in.
Hier betalen we 1500 euro voor 19 nachten.

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:02

Hebben jullie nog tips voor luchtbedden?
Waar te kopen? Welke raden jullie aan? Een wat hogere of gewoon een normale maat?

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:29

Geen luchtbed, wij hebben 10 cm dikke inflatable matrassen en die bevallen erg goed.

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:20

Wij zijn blij met de veldbedden van de decathlon

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Chiren
Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:30

Ik ga dit jaar voor het eerst in mijn leven kamperen :') Dus ik ga meelezen. Ik heb niet eens een luchtbed, dus hopelijk ga ik tips vinden in wat je nu wel en niet nodig bent. De lijst van de anwb lijkt z’n overkill?

I won't stay quiet
'Cause staying silent's the same as dying


&if=1

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:47

Chiren schreef:
Ik ga dit jaar voor het eerst in mijn leven kamperen :') Dus ik ga meelezen. Ik heb niet eens een luchtbed, dus hopelijk ga ik tips vinden in wat je nu wel en niet nodig bent. De lijst van de anwb lijkt z’n overkill?


Ik gebruik nu de app PackKing. Werkt fijn! Je kan daarbij aangeven wat je in de vakantie gaat doen, bijv. Kamperen, en dan krijg je een lijst waarbij je ook kan verwijderen wat je niet mee wil nemen. Je kan dan ook spullen van de lijst op de shoppinglist zetten en afstrepen als je iets hebt gekocht.

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:00

Chiren schreef:
Ik ga dit jaar voor het eerst in mijn leven kamperen :') Dus ik ga meelezen. Ik heb niet eens een luchtbed, dus hopelijk ga ik tips vinden in wat je nu wel en niet nodig bent. De lijst van de anwb lijkt z’n overkill?

Zie die lijst als geheugensteun.
Het is zwaar overkill maar er staan ook dingen op dat je denkt: verroest, zou ik niet aan gedacht hebben.
Gewoon eraf strepen wat je niet nodig acht. Kamperen is ook je gezonde verstand gebruiken.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Chiren
Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:23

We gaan met een groep van 13 ingenieurs, dus dat gezonde verstand komt vast goed. En anders beunen we ter plekke wel iets als er wat kapot gaat/ontbreekt. Heb er in elk geval veel zin in en het gaat een leuk tripje worden.

Ik ga dan toch nog een keer door de anwb lijst heen en ga Packking downloaden. Bedankt voor de tips :).

I won't stay quiet
'Cause staying silent's the same as dying


&if=1

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:26

Chiren schreef:
We gaan met een groep van 13 ingenieurs, dus dat gezonde verstand komt vast goed. En anders beunen we ter plekke wel iets als er wat kapot gaat/ontbreekt. Heb er in elk geval veel zin in en het gaat een leuk tripje worden.

Ik ga dan toch nog een keer door de anwb lijst heen en ga Packking downloaden. Bedankt voor de tips :).

Oh jee, recept for disaster!

13 knappe koppen bij elkaar. Laat me voorspellen: jullie gaan iets basics vergeten zoals de hamer om de haringen in de grond te slaan of zoiets stoms :j

Been there.... Een complete installatie uitdokteren, niet te flauw, knap stukje engineering..... Mis grijpen op een doosje boutjes M8......

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:33

Wij vergeten altijd iets basics :')

Hamer kwijt/vergeten, luifel mee ipv voortent maar zonder stokken, hondenmand, paspoorten, en de laatste keer de sleutels van de caravan _O-

Gelukkig was dat laatste slechts een dagje proefdraaien een dorp verder op.

Ik heb de checklist niet bekeken (zou ik misschien eens moeten doen :Y)), maar ductape is toch echt onmisbaar!

~Turbohoof Solutions ~

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:58

ClauH schreef:
Wij vergeten altijd iets basics :')

Hamer kwijt/vergeten, luifel mee ipv voortent maar zonder stokken, hondenmand, paspoorten, en de laatste keer de sleutels van de caravan _O-

Gelukkig was dat laatste slechts een dagje proefdraaien een dorp verder op.

Ik heb de checklist niet bekeken (zou ik misschien eens moeten doen :Y)), maar ductape is toch echt onmisbaar!

En WD40 :j

When it moves and it shouldn't, use Ductape. When it should move and it doesn't, use WD40

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:02

En tyraps, ook onmisbaar in een basisuitrusting (sprak een oud Landrover eigenaar)

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:25

Noeps dat ziet er echt heerlijk uit!! Waar zat je ook alweer? Hoe is het daar nu in Frankrijk met alle maatregelen? We zitten toch nog heel erg te twijfelen om heen te gaan. Ben er zo aan toe om er nog even tussenuit te gaan met de tent!

Emori dat ziet er ook heel mooi uit!

Zonnebloem gaan jullie wel gewoon met de auto naar Spanje?

xxxMarleen wij hebben twee zelfopblasende matrasjes van de Vrijbuiter en vorig jaar hebben we van die opblaasdingen gekocht waar je je matras op kan leggen, zodat je wat hoger ligt. Mijn vriend heeft snel last van de rug, dus wilde dit graag zodat ie wat hoger ligt.

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:51

Naath86 schreef:
Noeps dat ziet er echt heerlijk uit!! Waar zat je ook alweer? Hoe is het daar nu in Frankrijk met alle maatregelen? We zitten toch nog heel erg te twijfelen om heen te gaan. Ben er zo aan toe om er nog even tussenuit te gaan met de tent!

Emori dat ziet er ook heel mooi uit!

Zonnebloem gaan jullie wel gewoon met de auto naar Spanje?

xxxMarleen wij hebben twee zelfopblasende matrasjes van de Vrijbuiter en vorig jaar hebben we van die opblaasdingen gekocht waar je je matras op kan leggen, zodat je wat hoger ligt. Mijn vriend heeft snel last van de rug, dus wilde dit graag zodat ie wat hoger ligt.


Wij zitten in de Dordogne! Op de camping is het heel rustig. Maar we waren laatst in een stadje en daar vond ik het wel vrij druk dus toen zijn we omgekeerd. Qua maatregelen was het even wennen om overal waar je binnenkomt je mondkapje op te zetten, maar na een paar dagen weet je ook niet meer beter.
Op deze camping hebben de meeste bezoekers een mobilehome met eigen sanitair. Ik denk dat er zo’n 8 a 10 stellen/gezinnen kamperen met tent of caravan. In de douches is het ook nooit druk, terwijl ze ook wasbakken hebben afgesloten zodat je niet te dicht op elkaar staat.

Wij kiezen er wel bewust voor om dit jaar wat minder uitjes te hebben en wat meer op en om de camping te blijven. Ook wel heerlijk hoor! We hebben de racefietsen en hardloopschoenen mee. In de natuur is het heel rustig :D.

Kortom: ik zou gewoon gaan als ik jou was :j.

❤️

Rodevlinder
Berichten: 2262
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 15:12

Naath86 schreef:
Emori dat ziet er ook heel mooi uit!

Zonnebloem gaan jullie wel gewoon met de auto naar Spanje?

Dat is wel de bedoeling (auto en caravan) maar aangezien het nog ruim 2 weken duurt ga ik er niet vanuit dat de grenzen dan nog open zijn en/of Spanje niet al oranje is.
Ik bereid mij voor op een vakantie in eigen tuin (gelukkig hebben we wel palmbomen :') )

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:13

Prachtig Emori!!! (Jouw naam van the 100?)

Ja! Ducttape, tieraps en WD40 behoren bij ons ook tot de standaard uitrusting.

Ik vergat altijd mijn haarborstel. Dus er ligt er nu standaard 1 in de caravan. Maar goed. Met een caravan is het makkelijk want ik heb er een hoop standaard in liggen.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:19

Ik heb wd40 van de lijst gehaald :') gebruikte het echt nooit. Wat ik heel belangrijk vindt is een goede lamp, dit jaar twee lantaarns mee die wat ouder waren, nou ik bleef batterijen wisselen ondanks weinig gebruik. Heb nu maar nieuwe gekocht bij decathlon.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:23

moonsparkle schreef:
Ik heb wd40 van de lijst gehaald :') gebruikte het echt nooit. Wat ik heel belangrijk vindt is een goede lamp, dit jaar twee lantaarns mee die wat ouder waren, nou ik bleef batterijen wisselen ondanks weinig gebruik. Heb nu maar nieuwe gekocht bij decathlon.

Ga op reis met een oude Land Rover; eens zien hoe vlug je in de winkel staat voor een busje WD40........

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:25

Oke dan misschien wel? Ik ga met de auto en tent en al die jaren geen wd40 gebruikt :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gea99 en 75 bezoekers