Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 13:04

lukka63 schreef:
mvdende schreef:
Rustig hier! Iedereen aan het kamperen?

Net het eerste kampeertripje geboekt dit jaar. Schoftelijk laat, maar nu ik tijd heb en er prachtig weer voorspelt is, kon ik het niet laten.

Morgen slapen we op natuurkampeerterrein Morgenrood in Oisterwijk. Daar wandelen we vanaf station Oisterwijk naar toe en zondag wandelen we door naar Boxtel en daar stappen we weer op de trein naar huis.

Gaan er nog meer Bokkers kamperen dit weekend?



Zou wel willen,maar onze camper heeft schade opgelopen bij de APK keuring |(


Oh wat zonde! En kwalijk van dat garagebedrijf zeg! Een APK hoort geen schade op te leveren natuurlijk.


gaucho
Berichten: 9493
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 13:28

mvdende schreef:
Rustig hier! Iedereen aan het kamperen?

Net het eerste kampeertripje geboekt dit jaar. Schoftelijk laat, maar nu ik tijd heb en er prachtig weer voorspelt is, kon ik het niet laten.

Morgen slapen we op natuurkampeerterrein Morgenrood in Oisterwijk. Daar wandelen we vanaf station Oisterwijk naar toe en zondag wandelen we door naar Boxtel en daar stappen we weer op de trein naar huis.

Gaan er nog meer Bokkers kamperen dit weekend?


Gaaf :j mijn vriend is ff uit de running qua wandelen, maar we gaan volgend weekend wel kamperen. Wordt een natuurkampeerterrein in Gelderland of Overijssel denk ik.

Life begins at the end of your comfortzone.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 13:33

wij zijn in mei al een weekje weggeweest, we gaan half september weer een weekje. Eerst alle schoolvakanties voorbij en de hitte. Ik kan daar helemaal niet meer tegen, alles boven de 15 graden is me al teveel tegenwoordig

Echwel
Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 14:28

Wij net rondrit Maas en Moezel gedaan met de nodige fiets kilometers erbij.
Nu in Reutum op visite enz
Op een camping vlakbij onze vrienden

[ img ]


[ img ]


[ img ]

[ img ]

Bij de Maas


[ img ]
Zwaar leven aan de Moezel :D

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 14:32

Lukka jakkes wat zuur, is de schade echt beroerd en gaan ze het oplossen voor jullie?

MvdEnde lekker wandelen.mooi weer voor wel.

Hier net terug van een paar dagen omweg onderweg tussen huis en huis. Van camperplaats naar camperplaats gehopt. Helaas nog geen gelegenheid om met de tent weg te gaan jammergenoeg

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 16:21

Wat balen van de caravan. Wel verzekeringswerk gok ik. Is er veel kapot?

Lekker mvdende. Wij hebben dit weekend in Loenen gestaan. Prachtig weer met Pinksteren.

tones
Berichten: 5273
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 13:10

Ik zal me als meelezer ook eens melden.
Nu aan een jachthaven in Zeeland.
Hopelijk vanaf dinsdag ergens een leuke plek aan de Waal.

[ img ]

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 13:14

Leuk ook met de hond.

tones
Berichten: 5273
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 13:16

Ja dat vind ik ook. Moet ik tenminste een aantal keer per dag wandelen.
Anders zit ik alleen maar te snaaien. :+

EedihcrO
Berichten: 779
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 20:49

Hey, ik kom even langs waaien met een vraagje. Wij willen graag een cadac aanschaffen. Tweedehands is geen probleem. Nu heb ik een mooie gezien, maar dat is een adventure to go. Kan daar ook die paellapan of de chef pan op die cadac voor andere series heeft? Ik heb er echt geen verstand van, zo blijkt wel weer :o

<3 06-07-2017 E. <3
<3 19-05-2019 J. <3

Isabonny
Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 14:16

Zo, nu op zoek naar een camping in Karinthië, Oostenrijk. een aantal jaren zijn we aan de Millstatter See bij camping Golsser geweest. Mijns inziens de beste camping aan dat meer, met best wel ruime plaatsen vergeleken met de andere rumoerige campings waar je hutje mutje stond. Helaas zag ik dat ze dit jaar 1-1-23 zijn gestopt. Dat stond al langer op de planning, maar als het dan eenmaal zover is, dan is dat toch balen.

We zoeken nu dus in dezelfde regio, omdat het weer ons daar aanstaat, de bergen mooi zijn, het eten heerlijk en het zwemmen in een meer wat omgeven is door bergen, (met of zonder hond ) is ook geweldig.
Nu is de hond al wat ouder en stijver ( al zie je daar niks van als ze 's morgens helemaal gespannen klaar staat om de paarden naar de wei te jagen :+ ), dus moeten we daar ook rekening mee gaan houden, wil ze niet elke morgen stijf uit haar mand kruipen.

Ik heb al een paar campings op mijn lijstje staan in de regio rond Klagenfurth, maar tips zijn welkom :j
Het hoeft niet perse bij een meer te zijn. Boerencampings zijn ook OK. Liefst niet te ver afgelegen van bewoonde wereld, zodat je km's moet rijden eer je bij een dorp/stad bent om inkopen te doen.Vind het namelijk ook leuk om op de fiets iet te doen, maar in de bergen wordt dat dan gauw een uitdaging met een fietskar met hond achterin :D
Laatst bijgewerkt door Isabonny op 07-06-23 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 14:20

Isabonny schreef:
Zo, nu op zoek naar een camping in Karinthië, Oostenrijk. een aantal jaren zijn we aan de Millstatter See bij camping Golsser geweest. Mijns inziens de beste camping aan dat meer, met best wel ruime plaatsen vergeleken met de andere rumoerige campings waar je hutje mutje stond. Helaas zag ik dat ze dit jaar 1-1-23 zijn gestopt. Dat stond al langer op de planning, maar als het dan eenmaal zover is, dan is dat toch balen.

We zoeken nu dus in dezelfde regio, omdat het weer ons daar aanstaat, de bergen mooi zijn, het eten heerlijk en het zwemmen in een meer wat omgeven is door bergen, (met of zonder hond ) is ook geweldig.
Nu is de hond al wat ouder en stijver ( al zie je daar niks van als ze 's morgens helemaal gespannen klaar staat om de paarden naar de wei te jagen :+ ), dus moeten we daar ook rekening mee gaan houden, wil ze niet elke morgen stijf uit haar mand kruipen.

Ik heb al een paar campings op mijn lijstje staan in de regio rond Klagenfurth, maar tips zijn welkom :j


Voor welke periode zoek je iets? Wij stonden vorig jaar op Strandcamping Süd vlakbij Klagenfurt. Echt aan een meertje, waar je heerlijk kon zwemmen. Vond het in het hoogseizoen wel te druk en te hutje mutje, maar sanitair is prima en heel veel in de buurt te doen! Wellicht buiten het seizoen om dat het er rustiger is.

Isabonny
Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 14:21

Naath86 schreef:
Isabonny schreef:
Zo, nu op zoek naar een camping in Karinthië, Oostenrijk. een aantal jaren zijn we aan de Millstatter See bij camping Golsser geweest. Mijns inziens de beste camping aan dat meer, met best wel ruime plaatsen vergeleken met de andere rumoerige campings waar je hutje mutje stond. Helaas zag ik dat ze dit jaar 1-1-23 zijn gestopt. Dat stond al langer op de planning, maar als het dan eenmaal zover is, dan is dat toch balen.

We zoeken nu dus in dezelfde regio, omdat het weer ons daar aanstaat, de bergen mooi zijn, het eten heerlijk en het zwemmen in een meer wat omgeven is door bergen, (met of zonder hond ) is ook geweldig.
Nu is de hond al wat ouder en stijver ( al zie je daar niks van als ze 's morgens helemaal gespannen klaar staat om de paarden naar de wei te jagen :+ ), dus moeten we daar ook rekening mee gaan houden, wil ze niet elke morgen stijf uit haar mand kruipen.

Ik heb al een paar campings op mijn lijstje staan in de regio rond Klagenfurth, maar tips zijn welkom :j


Voor welke periode zoek je iets? Wij stonden vorig jaar op Strandcamping Süd vlakbij Klagenfurt. Echt aan een meertje, waar je heerlijk kon zwemmen. Vond het in het hoogseizoen wel te druk en te hutje mutje, maar sanitair is prima en heel veel in de buurt te doen! Wellicht buiten het seizoen om dat het er rustiger is.


Midden in hoogseizoen dus :+ , 1e 2 of 3 weken van augustus.

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 14:26

Isabonny schreef:
Naath86 schreef:

Voor welke periode zoek je iets? Wij stonden vorig jaar op Strandcamping Süd vlakbij Klagenfurt. Echt aan een meertje, waar je heerlijk kon zwemmen. Vond het in het hoogseizoen wel te druk en te hutje mutje, maar sanitair is prima en heel veel in de buurt te doen! Wellicht buiten het seizoen om dat het er rustiger is.


Midden in hoogseizoen dus :+ , 1e 2 of 3 weken van augustus.


Dan hoop ik dat je sowieso nog een camping kan vinden om te reserveren. Of ga je op de bonnefooi heen? Vorig jaar waren wij veel te laat en vond ik het drama met campings in Oostenrijk. Uiteindelijk dus bij deze uitgekomen, omdat de keuze niet echt meer reuze was.. :+


Isabonny
Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 15:15

Nee, op de bonnefooi doe ik niet meer. Heb ik 1 keer gedaan toen de camping aan de Millstattersee zei dat ze eigenlijk vol zaten, maar dat er elke dag mensen vertrokken, dus ik moest maar gewoon komen. Stonden we daar....en de camping zat helemaal vol.
En toen kwamen we bij camping Golsser uit. Die zagen we opeens liggen en dat was de beste keus ooit. Maar die iser dus helaas niet meer.

Ik heb inderdaad gezien dat de keuze in plaatsen niet meer reuze is, maar r zijn er wel nog als je bijv. voor een wat kleinere of juist duurdere plek gaat.

Mi_Amore
Berichten: 14819
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 17:34

Mag ik mij hier even vrolijk komen melden? :D

Wij zijn sinds 3 januari in het bezit van een leuke Citroën Jumper H2L3 van 2010.
Deze zijn we beetje bij beetje zelf aan het ombouwen omdat we eigenlijk geen kant en klare vonden naar onze zin. We hebben 2 Schotse Collies mee en qua ruimte-indeling kwamen we er nooit goed uit.

Manlief is garagist dus kan dit gelukkig allemaal zelf verbouwen :D

Momenteel is alles nog 'basic'.
We hebben een toilet en een 2-pits gasfornuisje, een toilet en een bed.

Meer hoeft momenteel toch niet? :D

Na 2x een weekendje op pad geweest te zijn in NL, gaan we nu 5 dagen naar Malmédy (Wallonnië)

Héél benieuwd hoe het ons gaat bevallen.

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

lukka63
Berichten: 1394
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 17:41

Mi_Amore schreef:
Mag ik mij hier even vrolijk komen melden? :D

Wij zijn sinds 3 januari in het bezit van een leuke Citroën Jumper H2L3 van 2010.
Deze zijn we beetje bij beetje zelf aan het ombouwen omdat we eigenlijk geen kant en klare vonden naar onze zin. We hebben 2 Schotse Collies mee en qua ruimte-indeling kwamen we er nooit goed uit.

Manlief is garagist dus kan dit gelukkig allemaal zelf verbouwen :D

Momenteel is alles nog 'basic'.
We hebben een toilet en een 2-pits gasfornuisje, een toilet en een bed.

Meer hoeft momenteel toch niet? :D

Na 2x een weekendje op pad geweest te zijn in NL, gaan we nu 5 dagen naar Malmédy (Wallonnië)

Héél benieuwd hoe het ons gaat bevallen.


Veel plezier! Hopelijk vinden de honden het net zo leuk als ons 3tal.

Femke_Tweety
Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 17:47

Mi_Amore schreef:
Mag ik mij hier even vrolijk komen melden? :D

Wij zijn sinds 3 januari in het bezit van een leuke Citroën Jumper H2L3 van 2010.
Deze zijn we beetje bij beetje zelf aan het ombouwen omdat we eigenlijk geen kant en klare vonden naar onze zin. We hebben 2 Schotse Collies mee en qua ruimte-indeling kwamen we er nooit goed uit.

Manlief is garagist dus kan dit gelukkig allemaal zelf verbouwen :D

Momenteel is alles nog 'basic'.
We hebben een toilet en een 2-pits gasfornuisje, een toilet en een bed.

Meer hoeft momenteel toch niet? :D

Na 2x een weekendje op pad geweest te zijn in NL, gaan we nu 5 dagen naar Malmédy (Wallonnië)

Héél benieuwd hoe het ons gaat bevallen.



Vast wel goed!

Hier een 'halve maat collie' èn altijd onderweg.


[ img ]



[ img ]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 19:44

Suffe vraag misschien.

Maar waar laten jullie de hond als jullie even boodschappen o.i.d. gaan doen, en wat zijn activiteiten die jullie met de hond ondernemen tijdens kamperen :)) ? Ik kom niet verder dan wandelen. Wat ook wel heel leuk is. Maar vooral wel als ik daarna een ijsje kan eten en koffie kan drinken :)) . Nu kunnen ze prima op een terras, maar in een restaurant is alweer een stuk moeilijker.

Wij hebben een daktent, dus we moeten de honden dan in de auto laten. Hebben ze wel een bench in een bus die bijna even groot is als onze daktent met kussens en dekens en alles, dus daar liggen ze prinsheerlijk. Maar dan zit je overdag wel met de temperatuur natuurlijk.

Roihi
Berichten: 2868
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 19:49

Wij gaan niet samen de winkel in om boodschappen, 1 iemand blijft altijd bij de honden in de camper.
Dan kunnen de deuren open en ventilatie aan ook.

Op restaurant gaan we niet en als we al eens uit eten zouden gaan dan proberen we vooraf te checken of honden al dan niet zijn toegestaan. Maar wij zijn geen restaurant-gangers op vakantie.

Voor plezier voor de honden proberen we al eens plekken te zoeken waar omheinde losloopzones zijn zodat ze daar eens goed kunnen crossen en uitleven.

Wiro 06/06/1999 - 07/04/2022
Dankjewel liefste merrie van me, voor alles wat je voor mij betekende.

Mi_Amore
Berichten: 14819
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 19:59

De reden dat mijn man en ik kozen voor een camper, is omdat hij niets liever doet dan fietsen, en ik niet liever doe dan lezen, wandelen en slapen.

Dus in de ochtend gaat hij fietsen, ik wandelen.
‘S middags lezen/dutten we en in de avond gaan we samen wandelen.

Zo zitten de honden nooit alleen.

Als we naar de winkel gaan, blijven ze in de bench maar die is 3x zo groot als de hond zelf en eigenlijk doen we boodschappen bijna aan de camping en als we tussendoor iets nodig hebben, springt 1 van ons op de fiets.

Ons bakkie <3

[ img ]

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Femke_Tweety
Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 22:20

Menino schreef:
Suffe vraag misschien.

Maar waar laten jullie de hond als jullie even boodschappen o.i.d. gaan doen, en wat zijn activiteiten die jullie met de hond ondernemen tijdens kamperen :)) ? .



Soms in de bench, soms los in de camper.
Beetje afhankelijk van locatie en hoe lang ik weg denk te zijn.
Met dit heel hete weer even goed opletten, extreem snel boodschap maar beter nog sochtends vroeg.
(Camper wordt bij mij véél minder absurd heet dan een auto, bijna helemaal dubbelwandig en deels geïsoleerd, maar ik blijf voorzichtig)
Heel enkel een keer bij een oppas maar dat komt omdat ik niet helemaal echt kampeer zoals voor vakantie, maar een jaar reizend woon...

Wat ik doe met Pers?
Wandelen, geocachen, vrienden opzoeken, obedience training (kan overal wel) water opzoeken om samen te spetteren, terrasjes ook geen probleem.
En veel tutten samen.
Om de een of andere reden heb ik nogal een tut en knuffelhond die graag op schoot zit, bij me kruipt, speeltjes komt brengen, me uitdaagt (grommend en wel) etcetera.

Echwel
Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 05:23

Wij fietsen vooral veel, honden 1 achterop bij mij de ander voorop bij mijn man.
Als het kan effe lekker los aten meelopen en zwemmen.
Uit eten doen wij vooral lunchen en dan de honden mee, die liggen op het kussentje uit de fietsmand dan

Zoek altijd het liefst een camperplekje aan het water en vooral in Frankrijk slaag ik daar vaak in.

Boodschappen of heel vroeg onderweg, of mijn man blijft bij de bus..

Een idee is wel je bus te isoleren, dat scheelt heel veel in warmte voor ze ook onderweg

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 07:15

Hier pas sinds vorig jaar een hond mee, maar de vakanties zijn niet veel anders geworden dan er voor. We zijn echt wandelaars dus de hond gaat gewoon mee. Voor een hapje eten kiezen we een restaurant waar de hond mee mag maar meestal koken we bij de tent. Boodschappen doen is wel even 1 persoon nu, de ander blijft bij de hond. En douchen is ook omstebeurt.

Onze dagen bestaan meestal uit een lange wandeling, lekker lezen/chillen bij de tent, douchen voor de drukte, koken, wandelen en spelletje.

Prachtige bus! Onze plannen voor een bus zijn iets uitgesteld wegens een bruiloft die er tussen kwam, maar wat in het vat zit verzuurd niet. En we hebben onze fijne tent.

Wij hebben nu een midweek Ardennen geboekt begin augustus (nabij Rochefort) en 10 dagen Oostenrijk in september (Vorarlberg). Nog even kijken of we nog ergens een weekendje kunnen meepakken. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

gaucho
Berichten: 9493
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 07:44

Bij ons gaat de hond alleen mee als de kinderen ook meegaan, en dan is er inderdaad altijd wel iemand bij de hond. Die is ook wel erg makkelijk.

Wij zijn een weekendje onze nieuwe 2e hands voortentje / luifel aan het uitproberen.


[ img ]

Niet echt nodig gehad maar bevalt goed, zitten we in voor en najaar lekker uit de wind.

Life begins at the end of your comfortzone.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleur_Laura, Gaby, limagirl, LisaVH96 en 77 bezoekers